Data: 2012-02-26 10:22:14 | |
Autor: Marcin N | |
KĹ‚opot z zapalaniem w niskich temperatur ach | |
Korzystając z pięknej pogody (+5,brak śniegu, wilgotność 70% i porywisty wiatr) - pojechałem się przejechać motórem.
Pierwsze pozimowe uruchomienie - jak zwykle z małymi kłopotami, ale odpalił za piątym razem. Zgasł po 5 sekundach. Za szóstym już nie zgasł i po chwili pracował tak, jak powinien. Normalka. Przejechałem ponad 50 km, zgasiłem na 5 minut, uruchomiłem "na dotyk", przejechałem kolejne 50 km. I tu kłopot: ponownie uruchomiłem po dwóch godzinach wiec zdążył ostygnąć. Nie chciał zapalić. Udało się za piątym razem. Zaniepokoiło mnie to. W sezonie letnim nigdy nie miałem takich kłopotów z zimnym silnikiem. Doradźcie, jak należy uruchamiać motocykl (fazer, gaźniki, manualne ssanie) w niskich temperaturach. Mniej ssania? Odrobina gazu? |
|
Data: 2012-02-26 11:37:44 | |
Autor: Grzybol | |
KĹ‚opot z zapalaniem w niskich temperaturach | |
Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał w wiadomości
news:jictk0$2k5$1news.task.gda.pl... Korzystając z pięknej pogody (+5,brak śniegu, wilgotność 70% i porywisty wiatr) - pojechałem się przejechać motórem. Masz syf w gaźnikach. Mus czyścić, nie ma rady. -- Grzybol |
|
Data: 2012-02-26 14:36:24 | |
Autor: Ivam | |
KĹ‚opot z zapalaniem w niskich temperaturach | |
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jictk0$2k5$1@news.task.gda.pl...
Doradźcie, jak należy uruchamiać motocykl (fazer, gaźniki, manualne ssanie) w niskich temperaturach. Mniej ssania? Odrobina gazu? Ogolnie fazer potrzebuje malo ssania (jak jest cieplo to daje na polowe), ale jak jest b. zimno to cale ssanie. Odrobinka gazu, ale naprawde odrobinka. W sumie jak nie pali na dotyk, nie chce nawet kaszlnac bez ssania to wyczysc gazniki. -- pzdr: Ivam |
|
Data: 2012-02-26 15:07:13 | |
Autor: Kuczu | |
KĹ‚opot z zapalaniem w niskich tempera turach | |
W dniu 2012-02-26 14:36, Ivam pisze:
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup W internecie pisali zeby podpinac wiekszy akumulator, najlepiej taki od duzego diesla. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2012-02-26 23:39:21 | |
Autor: Drzewo | |
Kłopot z zapalaniem w niskich temperaturach | |
Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:jideaq$fst$1inews.gazeta.pl... W dniu 2012-02-26 14:36, Ivam pisze: No widzisz, powoli się uczysz. :D -- Drzewo www.moto-opinie.info |
|
Data: 2012-02-26 15:26:08 | |
Autor: AZ | |
KĹ‚opot z zapalaniem w niskich tempera turach | |
On 02/26/2012 10:22 AM, Marcin N wrote:
Korzystając z pięknej pogody (+5,brak śniegu, wilgotność 70% i porywisty> Kiedy robiłeś serwis gaźników? Jak nie robiłeś i nie odpalałeś ani nie spuszczałeś paliwa to pewnie są zarośnięte dysze syfem. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-02-27 01:39:33 | |
Autor: Jarecki | |
Kłopot z zapalaniem w niskich temperaturach | |
W dniu niedziela, 26 lutego 2012, 10:22:14 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
Korzystaj±c z pięknej pogody (+5,brak ¶niegu, wilgotno¶ć 70% i porywisty wiatr) - pojechałem się przejechać motórem. Miałem podobne problemy w dużym Bandicie. Pomogło zamontowanie podgrzewania gaĽników - nie wiem czy masz to w swoim Fazerze. Pałowałem się z czyszczeniem i regulacj± gaĽników jedn± jesień i pół zimy. Dopiero jeden m±dry mechanik podpowiedział co zrobić i jak ręk± odj±ł. Podgrzewanie to ¶ruby z elementem oporowym wkręcane w każdy gaĽnik i poł±czone z czujnikiem temp. U mnie drogo wychodził cały komplet wraz z kablami, więc podgrzewacze poszły z jakiego¶ rozbitka, a w serwisie mechanik zrobił mi okablowanie plus ręczny przeł±cznik. Cało¶ć wyszła ze 200. Jarecki |
|
Data: 2012-02-27 10:49:29 | |
Autor: AZ | |
Kłopot z zapalaniem w niskich temperaturach | |
On 02/27/2012 10:39 AM, Jarecki wrote:
A jakie gaĽniki były w tym Bandycie? W sensie producent? Moje Keihiny dawały radę przy -15 a podgrzewanie jest ale wodne więc jedynie chroni przed zamarzaniem w czasie pracy. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-02-27 03:04:50 | |
Autor: Jarecki | |
Kłopot z zapalaniem w niskich temperaturach | |
W dniu poniedziałek, 27 lutego 2012, 10:49:29 UTC+1 użytkownik Artur Zabroński napisał:
On 02/27/2012 10:39 AM, Jarecki wrote: W mordę, teraz nie pamiętam, ale chyba Mikuni. No tak, zapomniawszy że Fazer wod± chłodzony. W Bandicie były problemy tylko na starcie i kilka/kilkana¶cie minut po odpaleniu. Dopóki silnik się nie nagrzał, a od niego gaĽniki, to prychał, strzelał, jechać nie chciał. Potem jazda i następne odpalenia spoko. Być może w tym Fazerze nie ma wodnego podgrzewania. Trzeba by sprawdzić :) Jarecki |
|
Data: 2012-02-27 12:12:42 | |
Autor: Marcin N | |
Kłopot z zapalaniem w niskich temperaturach | |
W dniu 2012-02-27 12:04, Jarecki pisze:
W dniu poniedziałek, 27 lutego 2012, 10:49:29 UTC+1 użytkownik Artur Zabroński napisał: Za m±dre to dla mnie. Ja prosty kierownik jestem: tu gaz, tam hamulec i jazda. Liczyłem na poradę: zmniejsz ssanie o 20% i odkręć gaz o 10%. Z drugiej strony byłem gotów posłuchać Kucza - i dać do czyszczenia gaĽniki. Samodzielne czyszczenie mnie przerasta. |
|
Data: 2012-02-27 12:14:33 | |
Autor: AZ | |
Kłopot z zapalaniem w niskich temperaturach | |
On 02/27/2012 12:12 PM, Marcin N wrote:
Na zatkane gaĽniki to nie pomoże :-) > Z drugiej strony byłem gotów posłuchać Kucza - i dać do czyszczenia> A następnej zimy albo spuszczaj/wypalaj paliwo z gaĽników albo odpalaj co 2 tygodnie moto. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-02-27 17:11:02 | |
Autor: Ivam | |
Kłopot z zapalaniem w niskich temperaturach | |
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jifof2$mgp$1@news.task.gda.pl...
Za m±dre to dla mnie. To moja - posiadacza starego fzs'a - rada: wez ssanie na maksa, bez gazu - do temp. ~10* musi odpalic. Jak jest cieplej to daj mniej ssania a troszeczke gazu. Tym sposobem przy tych upalach, ktore byly w zeszlym roku ja odpalalem bez ssania. -- pzdr: Ivam |
|
Data: 2012-02-27 12:34:35 | |
Autor: Kuczu | |
Kłopot z zapalaniem w niskich temperaturach | |
W dniu 2012-02-27 10:49, AZ pisze:
A jakie gaĽniki były w tym Bandycie? W sensie producent? Mikuni -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2012-02-27 12:37:23 | |
Autor: AZ | |
Kłopot z zapalaniem w niskich temperaturach | |
On 02/27/2012 12:34 PM, Kuczu wrote:
Może ta konstrukcja ma problem przy niskich temperaturach w sensie, że co¶ przymarza?A jakie gaĽniki były w tym Bandycie? W sensie producent? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-02-27 12:53:35 | |
Autor: Kuczu | |
Kłopot z zapalaniem w niskich temperaturach | |
W dniu 2012-02-27 12:37, AZ pisze:
On 02/27/2012 12:34 PM, Kuczu wrote: Nie, tam sa chyba BST36SS. Przymarznac moze co najwyzej syf z woda ktory znajduje sie na dnie. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2012-02-27 13:01:25 | |
Autor: AZ | |
Kłopot z zapalaniem w niskich temperaturach | |
On 02/27/2012 12:53 PM, Kuczu wrote:
No chyba, że tak. Ja czyszczę co rok, tzn. wyczy¶ciłem raz po kupnie, i po roku ale nie było co czy¶cić więc w tym roku sobie daruję, jak regularnie moto jeżdżone to raczej nie maj± szans w rok zarosn±ć. No i też kwestia rozpylania zimnego paliwa w zimnym powietrzu a tu już chyba konstrukcja ma znaczenie? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-02-27 13:28:38 | |
Autor: Marcin N | |
Kłopot z zapalaniem w niskich temperaturach | |
W dniu 2012-02-27 13:01, AZ pisze:
On 02/27/2012 12:53 PM, Kuczu wrote: Z tego, co piszecie - Ty i Kuczu - to nieprawdziwe s± słowa Jareckiego, że czyszczenie nie pomoże? Kuczu, różnica będzie zauważalna? Czy mog± istnieć inne powody takiego zachowania motocykla? |
|
Data: 2012-02-27 05:40:50 | |
Autor: Jarecki | |
Kłopot z zapalaniem w niskich temperaturach | |
W dniu poniedziałek, 27 lutego 2012, 13:28:38 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
W dniu 2012-02-27 13:01, AZ pisze: Uważaj co piszesz: - zarzucasz mi kłamstwo - moje słowa s± prawdziwe. Mojemu B12 podgrzewacze pomogły. - wmawiasz wszystkim, że napisałem co¶, czego nie napisałem. Nigdzie nie napisałem, że czyszczenie nie pomoże. W moim przypadku nie pomogło. Tak ku pamięci, bo w necie nic nie ginie :) Jarecki |
|
Data: 2012-02-27 21:26:50 | |
Autor: Kuczu | |
KĹ‚opot z zapalaniem w niskich tempera turach | |
W dniu 2012-02-27 14:40, Jarecki pisze:
UwaĹĽaj co piszesz: Norma, ten gosc tak juz ma. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2012-02-27 13:35:56 | |
Autor: AZ | |
Kłopot z zapalaniem w niskich temperaturach | |
On 02/27/2012 01:28 PM, Marcin N wrote:
> Nie ma tu żadnej magii, ssanie+rozrusznik, bez żadnego otwierania przepustnicy (ssanie polega na większej dawce paliwa) więc otwieraniem przepustnicy psujesz ssanie. Nikt Ci zdalnie nie powie czy to akurat zaro¶nięte gaĽniki, możliwe, że s± zaro¶nięte dysze od ssania i jest tak jakby¶ odpalał bez ssania, możesz spróbować też przytkać wlot powietrza przy zimnym starcie i zobaczyć efekt. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-02-27 17:32:41 | |
Autor: Kuczu | |
KĹ‚opot z zapalaniem w niskich tempera turach | |
W dniu 2012-02-27 13:35, AZ pisze:
ssanie polega na większej dawce paliwa Ssanie polega na wzbogaconej mieszance. Raz bedzie to wieksza dawka paliwa, w innym pojezdzie zas (wiekszosc aut gaznikowych) zdlawiony przeplyw powietrza. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2012-02-27 17:37:41 | |
Autor: AZ | |
KĹ‚opot z zapalaniem w niskich tempera turach | |
On 02/27/2012 05:32 PM, Kuczu wrote:
Automatycznie napisałem jak jest u mnie. Dzięki za doprecyzowanie. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-02-27 17:41:07 | |
Autor: Grzybol | |
KĹ‚opot z zapalaniem w niskich temperaturach | |
Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomości
news:jigb7a$6gm$1inews.gazeta.pl... W dniu 2012-02-27 13:35, AZ pisze: ssanie polega na większej dawce paliwaSsanie polega na wzbogaconej mieszance. Cholera, to ta pani co mi ostatnio to robiła, to se chciała tylko mieszanke wzbogacić. A ja gupi myślałem że to z miłości... -- Grzybol |
|
Data: 2012-03-03 11:48:41 | |
Autor: arturx zx9r | |
KĹ‚opot z zapalaniem w niskich temperatur ach | |
kolego tez mialem w ubieglym roku problem z zapalanie mojego motocykla Kawasaki Ninja ZX9r.Popierwsze zapalalem go nieprawidlowo bo z odrobina gazu i na pelnym ssaniu. Prawidlowe zapalenie to ustawienie ssania na do polowy zakresu i bez gazu przekrecic rozrusznikiem,acha wymienilem przed tym zabiegiem rowniez swiece na irydowe i teraz wszystko gra Marcin N napisal KorzystajÄ…c z piÄ™knej pogody (+5,brak Ĺ›niegu, wilgotność 70% i porywisty Pierwsze pozimowe uruchomienie - jak zwykle z maĹ‚ymi kĹ‚opotami, ale Normalka. PrzejechaĹ‚em ponad 50 km, zgasiĹ‚em na 5 minut, uruchomiĹ‚em "na dotyk", I tu kĹ‚opot: ponownie uruchomiĹ‚em po dwĂłch godzinach wiec zdÄ…ĹĽyĹ‚ DoradĹşcie, jak naleĹĽy uruchamiać motocykl (fazer, gaĹşniki, manualne -- Wysłano z czytnika ¦cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/ |