Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Jeszcze raz Play

Jeszcze raz Play

Data: 2011-09-23 15:52:06
Autor: adamw2
Jeszcze raz Play
Jakieś sugestie ktoś ma kogo i za co? :)

Może uderzyć do p. Streżyńskiej, wiele dobrego już zrobiła. Moim zdaniem trzeba zobligować operatorów żeby zaraz po sygnale połączenia odzywała się miła panienka i obwieszczała "Witamy w sieci .... " (do wyboru Play, Plus, Orange, Radio Maryja i inne). Po takim komunikacie można kontynuować albo szybko zrezygnować.

Adam

Data: 2011-09-23 16:00:48
Autor: mvoicem
Jeszcze raz Play
(23.09.2011 15:52), adamw2 wrote:
Jakieś sugestie ktoś ma kogo i za co? :)

Może uderzyć do p. Streżyńskiej, wiele dobrego już zrobiła.

Jeżeli to co mi się obiło o oczy jest prawdą, to obecny stan rzeczy jest w pewnym sensie jej zasługą (a w zasadzie UKE). Bo Play stosuje wysoki cennik na połączenia przychodzące, zaś inni operatorzy nie mogą (bo UKE) zastosować osobnego cennika dla Play a osobnego dla innych operatorów.

p. m.

Data: 2011-09-23 16:57:36
Autor: John Kołalsky
Jeszcze raz Play

Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com>

Jakieś sugestie ktoś ma kogo i za co? :)

Może uderzyć do p. Streżyńskiej, wiele dobrego już zrobiła.

Jeżeli to co mi się obiło o oczy jest prawdą, to obecny stan rzeczy jest w pewnym sensie jej zasługą (a w zasadzie UKE). Bo Play stosuje wysoki cennik na połączenia przychodzące, zaś inni operatorzy nie mogą (bo UKE) zastosować osobnego cennika dla Play a osobnego dla innych operatorów.

Potrzeba znajomości kosztu dotyczy każdego połączenia. Na tym przecież żerują przeróżni naciągacze.

Data: 2011-09-23 17:09:36
Autor: mvoicem
Jeszcze raz Play
(23.09.2011 16:57), John Kołalsky wrote:

Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com>

Jakieś sugestie ktoś ma kogo i za co? :)

Może uderzyć do p. Streżyńskiej, wiele dobrego już zrobiła.

Jeżeli to co mi się obiło o oczy jest prawdą, to obecny stan rzeczy
jest w pewnym sensie jej zasługą (a w zasadzie UKE). Bo Play stosuje
wysoki cennik na połączenia przychodzące, zaś inni operatorzy nie mogą
(bo UKE) zastosować osobnego cennika dla Play a osobnego dla innych
operatorów.

Potrzeba znajomości kosztu dotyczy każdego połączenia. Na tym przecież
żerują przeróżni naciągacze.

Co ma wspólnego twoja odpowiedź z tym co napisałem?

p. m.

Data: 2011-09-23 17:16:18
Autor: John Kołalsky
Jeszcze raz Play

Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com>

Jakieś sugestie ktoś ma kogo i za co? :)

Może uderzyć do p. Streżyńskiej, wiele dobrego już zrobiła.

Jeżeli to co mi się obiło o oczy jest prawdą, to obecny stan rzeczy
jest w pewnym sensie jej zasługą (a w zasadzie UKE). Bo Play stosuje
wysoki cennik na połączenia przychodzące, zaś inni operatorzy nie mogą
(bo UKE) zastosować osobnego cennika dla Play a osobnego dla innych
operatorów.

Potrzeba znajomości kosztu dotyczy każdego połączenia. Na tym przecież
żerują przeróżni naciągacze.

Co ma wspólnego twoja odpowiedź z tym co napisałem?

Operatorzy stosują różne cenniki nie tylo dla Play

Data: 2011-09-23 17:59:40
Autor: mvoicem
Jeszcze raz Play
(23.09.2011 17:16), John Kołalsky wrote:

Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com>

Jakieś sugestie ktoś ma kogo i za co? :)

Może uderzyć do p. Streżyńskiej, wiele dobrego już zrobiła.

Jeżeli to co mi się obiło o oczy jest prawdą, to obecny stan rzeczy
jest w pewnym sensie jej zasługą (a w zasadzie UKE). Bo Play stosuje
wysoki cennik na połączenia przychodzące, zaś inni operatorzy nie mogą
(bo UKE) zastosować osobnego cennika dla Play a osobnego dla innych
operatorów.

Potrzeba znajomości kosztu dotyczy każdego połączenia. Na tym przecież
żerują przeróżni naciągacze.

Co ma wspólnego twoja odpowiedź z tym co napisałem?

Operatorzy stosują różne cenniki nie tylo dla Play

Mi chodzi o cennik rozliczeń międzyoperatorskich. Czyli jeżeli dzwonisz z Orange do Play, to Orange płaci Play'owi jakąś kwotę. Podobnie jest w drugą stronę. Nie wiem jaka to jest kwota, ale powiedzmy że standardem wśród dużych jest około 30gr.

Zaś Play ma powiedzmy około 70gr. Co jest ciutkę cwaniackie IMHO.

Więc jeżeli dzwonisz z O do P, to O płaci P 70gr, więc siłą rzeczy - musi wziąść od Ciebie te 70gr. Nie byłoby tak, gdyby O mógł taryfikować P również na 70gr/min, zaś Tmobile, Plusa i innych - na 30gr. Wtedy by szybko rura P zmiękła i zrobiłby normalny cennik. Ale z tego co gdzieś czytałem, O tak nie może zrobić, bo UKE.

p. m.

Data: 2011-09-23 19:04:24
Autor: qwerty
Jeszcze raz Play
Użytkownik "mvoicem"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4e7cacec$0$2444$65785112@news.neostrada.pl...
Mi chodzi o cennik rozliczeń międzyoperatorskich. Czyli jeżeli dzwonisz z Orange do Play, to Orange płaci Play'owi jakąś kwotę. Podobnie jest w drugą stronę. Nie wiem jaka to jest kwota, ale powiedzmy że standardem wśród dużych jest około 30gr.

Zaś Play ma powiedzmy około 70gr. Co jest ciutkę cwaniackie IMHO.

Więc jeżeli dzwonisz z O do P, to O płaci P 70gr, więc siłą rzeczy - musi wziąść od Ciebie te 70gr. Nie byłoby tak, gdyby O mógł taryfikować P również na 70gr/min, zaś Tmobile, Plusa i innych - na 30gr. Wtedy by szybko rura P zmiękła i zrobiłby normalny cennik. Ale z tego co gdzieś czytałem, O tak nie może zrobić, bo UKE.

Hahaha. Nie no rozbawiłeś mnie.
W decyzji dla P4 stawkę MTR określono jako procent stawki trzech największych operatorów. Jest to w okresie 1. lipca - 31. grudnia 2011 roku - 179% stawki 15,2 grosza (czyli 27,21 grosza),
Czyli operator powinien wziąć z 30 groszy. To, że rżnie ciebie na większą kwotę i ty się dajesz to twoja sprawa.
Ja mam stawki poniżej MTR.

Data: 2011-09-24 02:20:12
Autor: Gotfryd Smolik news
Jeszcze raz Play
On Fri, 23 Sep 2011, qwerty wrote:

Użytkownik "mvoicem"  napisał w wiadomości grup

Więc jeżeli dzwonisz z O do P, to O płaci P 70gr, więc siłą rzeczy - musi wziąść od Ciebie te 70gr. Nie byłoby tak, gdyby O mógł taryfikować P również na 70gr/min, zaś Tmobile, Plusa i innych - na 30gr. Wtedy by szybko rura P zmiękła i zrobiłby normalny cennik. Ale z tego co gdzieś czytałem, O tak nie może zrobić, bo UKE.

Hahaha. Nie no rozbawiłeś mnie.
W decyzji dla P4 stawkę MTR określono jako procent stawki trzech największych operatorów. Jest to w okresie 1. lipca - 31. grudnia 2011 roku - 179% stawki 15,2 grosza (czyli 27,21 grosza),
Czyli operator powinien wziąć z 30 groszy. To, że rżnie ciebie na większą kwotę i ty się dajesz to twoja sprawa.
Ja mam stawki poniżej MTR.

  Ale przecież nie idzie o wysokość kwot i o to ile zarabia operator,
lecz o fakt zróżnicowania tej opłaty. I mvoicem ma rację.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-09-24 09:50:56
Autor: zlotowinfo
Jeszcze raz Play
Użytkownik "John Kołalsky" <john@kowal.invalid> napisał w wiadomości news:j5i82m$fa1$1mx1.internetia.pl...
Operatorzy stosują różne cenniki nie tylo dla Play

play stosuje inną stawkę niż wszyscy na 08010
powinno być 35 groszy, było 62gr

--
http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/voip/operatorzy/
http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/voip/najgorszy_operator/
http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/finanse/banki/

Data: 2011-09-23 17:14:55
Autor: qwerty
Jeszcze raz Play
Użytkownik "mvoicem"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4e7c9119$0$2488$65785112@news.neostrada.pl...
Jeżeli to co mi się obiło o oczy jest prawdą, to obecny stan rzeczy jest w pewnym sensie jej zasługą (a w zasadzie UKE). Bo Play stosuje wysoki cennik na połączenia przychodzące, zaś inni operatorzy nie mogą (bo UKE) zastosować osobnego cennika dla Play a osobnego dla innych operatorów.

Poczytaj co to jest MTR jak działa i dowiesz się, że to twój operator rżnie w dupę.

Data: 2011-09-23 16:56:12
Autor: John Kołalsky
Jeszcze raz Play

Użytkownik "adamw2" <adamw2@wp.pl>

Jakieś sugestie ktoś ma kogo i za co? :)

Może uderzyć do p. Streżyńskiej, wiele dobrego już zrobiła. Moim zdaniem trzeba zobligować operatorów żeby zaraz po sygnale połączenia odzywała się miła panienka i obwieszczała "Witamy w sieci .... " (do wyboru Play, Plus, Orange, Radio Maryja i inne). Po takim komunikacie można kontynuować albo szybko zrezygnować.

Znaczy reklamy mamy słuchać ? -> koszt połączenia i nic więcej

Data: 2011-09-24 00:22:47
Autor: adam
Jeszcze raz Play

Jakieś sugestie ktoś ma kogo i za co? :)

Może uderzyć do p. Streżyńskiej, wiele dobrego już zrobiła. Moim zdaniem trzeba zobligować operatorów żeby zaraz po sygnale połączenia odzywała się miła panienka i obwieszczała "Witamy w sieci .... " (do wyboru Play, Plus, Orange, Radio Maryja i inne). Po takim komunikacie można kontynuować albo szybko zrezygnować.

Znaczy reklamy mamy słuchać ? -> koszt połączenia i nic więcej

Nie reklama tylko informacja. Tak jak np często słyszysz że abonent właśnie prowadzi rozmowę albo ma wyłączony telefon. I wcale za to nie płacisz.

Adam

Data: 2011-09-24 08:42:14
Autor: Henry(k)
Jeszcze raz Play
Dnia Sat, 24 Sep 2011 00:22:47 +0200, adam napisał(a):

Nie reklama tylko informacja. Tak jak np często słyszysz że abonent właśnie prowadzi rozmowę albo ma wyłączony telefon. I wcale za to nie płacisz.

Tak jest w Niemczech gdzie mają numery Premium które mogą kosztować
dowolnie (do górnej granicy dozwolonej w prawie) - czyli dzwoniąc
na ten sam numer w tym tygodniu możesz płacić 0.99, a w następnym na ten
sam już za 5.00 - i tam są zapowiedzi z ceną. Pokazanie potem na fakturze
klientowi odpowiedniej kwoty to całkiem niezła zabawa.

Pozdrawiam,
Henry

Data: 2011-09-25 20:18:48
Autor: John Kołalsky
Jeszcze raz Play

Użytkownik "adam" <adamw777@gazeta.pl>

Jakieś sugestie ktoś ma kogo i za co? :)

Może uderzyć do p. Streżyńskiej, wiele dobrego już zrobiła. Moim zdaniem trzeba zobligować operatorów żeby zaraz po sygnale połączenia odzywała się miła panienka i obwieszczała "Witamy w sieci .... " (do wyboru Play, Plus, Orange, Radio Maryja i inne). Po takim komunikacie można kontynuować albo szybko zrezygnować.

Znaczy reklamy mamy słuchać ? -> koszt połączenia i nic więcej

Nie reklama tylko informacja. Tak jak np często słyszysz że abonent właśnie prowadzi rozmowę albo ma wyłączony telefon. I wcale za to nie płacisz.

Ale o czym Ty gadasz ?!

Reklama oczywiście jest informacją, ale z reguły niechcianą. Nie jest nawet prawdą, że za nią nie płacę, bo czas konieczny na jej wysłuchanie jest realnym kosztem. I jak mowa o przedstawianiu się operatora to prawie pewne jest, że informowanie o kosztach będzie poprzedzone właśnie reklamą.

Data: 2011-09-23 23:36:19
Autor: Smok Eustachy
Jeszcze raz Play
On 23.09.2011 15:52, adamw2 wrote:
Jakieś sugestie ktoś ma kogo i za co? :)

Może uderzyć do p. Streżyńskiej, wiele dobrego już zrobiła. Moim zdaniem
trzeba zobligować operatorów żeby zaraz po sygnale połączenia odzywała
się miła panienka i obwieszczała "Witamy w sieci .... " (do wyboru Play,
Plus, Orange, Radio Maryja i inne). Po takim komunikacie można
kontynuować albo szybko zrezygnować.
  Puknij sie jeszcze mi milion szczekaczek potrzeba.

Data: 2011-09-25 00:41:48
Autor: Borys Pogoreło
Jeszcze raz Play
Dnia Fri, 23 Sep 2011 23:36:19 +0200, Smok Eustachy napisał(a):

Plus, Orange, Radio Maryja i inne). Po takim komunikacie można
kontynuować albo szybko zrezygnować.
  Puknij sie jeszcze mi milion szczekaczek potrzeba.

 Sam pomysł nie jest zły, ale powinien wyjść od operatorów i w postaci
nieprzymusowej i domyślnie nieaktywnej. Dzwonisz na dezinfolinię, każesz
włączyć i masz szczekaczkę. Albo sobie wyklikujesz gdzieś.

 Przydałoby się jeszcze coś podobnego przez USSD. Wklepujesz jakieś
*cośtam*numer# i masz informację. A może ktoś ma taką usługę?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-09-25 17:44:25
Autor: SDD
Jeszcze raz Play

Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomości news:nuiodb8dvne6.1e7iklyhtdl1x.dlg40tude.net...

Przydałoby się jeszcze coś podobnego przez USSD. Wklepujesz jakieś
*cośtam*numer# i masz informację. A może ktoś ma taką usługę?

Orange ma - dzwonisz na *555 - wciskasz jakas cyferke, wprowadzasz numer i Ci mowi w jakiej sieci jest numer.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-09-25 05:03:15
Autor: PlaMa
Jeszcze raz Play
W dniu 2011-09-23 15:52, adamw2 pisze:

Może uderzyć do p. Streżyńskiej, wiele dobrego już zrobiła. Moim zdaniem
trzeba zobligować operatorów żeby zaraz po sygnale połączenia odzywała
się miła panienka i obwieszczała "Witamy w sieci .... " (do wyboru Play,
Plus, Orange, Radio Maryja i inne). Po takim komunikacie można
kontynuować albo szybko zrezygnować.

Ślicznie... a co z smsami? Są przecież pakiety smsów wewnątrz sieci i jakaś biedula może się naciągnąć wysyłając smsy na inną sieć... jak temu zaradzić?

Data: 2011-09-25 15:43:19
Autor: Bydlę
Jeszcze raz Play
On 2011-09-25 05:03:15 +0200, PlaMa <mariush.pUSUNMNIE@wp.pl> said:

licznie... a co z smsami? Są przecież pakiety smsów wewnątrz sieci i jakaś biedula może się naciągnąć wysyłając smsy na inną sieć... jak temu zaradzić?

Kupować usługi w firmach mających jedną cenę do wszystkich?
--
Bydlę

Data: 2011-09-25 17:43:40
Autor: SDD
Jeszcze raz Play

Użytkownik "Bydlę" <pan.bydle@gmail.com> napisał w wiadomości news:j5nb5n$ng6$1cougar.axelspringer.pl...

Kupować usługi w firmach mających jedną cenę do wszystkich?

Np. drozsza od najdrozszej u tego, ktory ma ceny zroznicowane.

Ale co tam, wiem ile place - to nic, ze kilka razy drozej :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-09-25 18:46:30
Autor: Bydlę
Jeszcze raz Play
On 2011-09-25 17:43:40 +0200, "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> said:


Użytkownik "Bydlę" <pan.bydle@gmail.com> napisał w wiadomości news:j5nb5n$ng6$1cougar.axelspringer.pl...

Kupować usługi w firmach mających jedną cenę do wszystkich?

Np. drozsza od najdrozszej u tego, ktory ma ceny zroznicowane.

Też można - miałem na myśli świadome dobieranie sobie usługi, którą chce się kupić. Bo często jest tak, że ludzie najpierw coś ordynują, a potem zaczynają myśleć, po co to zrobili i dlaczego jest im z tym źle.
:-)


--
Bydlę

Data: 2011-09-25 20:38:13
Autor: John Kołalsky
Jeszcze raz Play

Użytkownik "Bydlę" <pan.bydle@gmail.com>

Kupować usługi w firmach mających jedną cenę do wszystkich?

Np. drozsza od najdrozszej u tego, ktory ma ceny zroznicowane.

Też można - miałem na myśli świadome dobieranie sobie usługi, którą chce się kupić. Bo często jest tak, że ludzie najpierw coś ordynują, a potem zaczynają myśleć, po co to zrobili i dlaczego jest im z tym źle.
:-)

To nie jest jedna usługa tylko wiele z różnymi cenami i wszędzie brakiem informacji o koszcie połączenia w momencie jego nawiązywania. Coś jak oddanie samochodu do mechanika. Możesz znać cały cennik na pamięć i nic z tego nie wynika.

Data: 2011-09-25 20:30:23
Autor: John Kołalsky
Jeszcze raz Play

Użytkownik "Bydlę" <pan.bydle@gmail.com>

licznie... a co z smsami? Są przecież pakiety smsów wewnątrz sieci i jakaś biedula może się naciągnąć wysyłając smsy na inną sieć... jak temu zaradzić?

Kupować usługi w firmach mających jedną cenę do wszystkich?

Która sieć nie ma żadnego zróżnicowania kosztów ? Chyba tylko taka, co po prostu części połączeń nie realizuje.

Data: 2011-09-26 20:54:42
Autor: janusz@fajny.adres.to
Jeszcze raz Play
John Kołalsky wrote:

Użytkownik "Bydlę" <pan.bydle@gmail.com>

licznie... a co z smsami? Są przecież pakiety smsów wewnątrz sieci i
jakaś biedula może się naciągnąć wysyłając smsy na inną sieć... jak
temu zaradzić?

Kupować usługi w firmach mających jedną cenę do wszystkich?

Która sieć nie ma żadnego zróżnicowania kosztów ? Chyba tylko taka, co
po prostu części połączeń nie realizuje.
Rozróżniasz cenę (którą płacę jako klient) od kosztów (które ponosi operator, u którego kupuję połączenia), czy może nie widzisz między nimi różnicy?

j..

Data: 2011-09-26 23:18:02
Autor: John Kołalsky
Jeszcze raz Play

Użytkownik "janusz@fajny.adres.to" <wnahfm.yrcvbaxb@cbpmgn.barg.cy>


licznie... a co z smsami? Są przecież pakiety smsów wewnątrz sieci i
jakaś biedula może się naciągnąć wysyłając smsy na inną sieć... jak
temu zaradzić?

Kupować usługi w firmach mających jedną cenę do wszystkich?

Która sieć nie ma żadnego zróżnicowania kosztów ? Chyba tylko taka, co
po prostu części połączeń nie realizuje.
Rozróżniasz cenę (którą płacę jako klient) od kosztów (które ponosi operator, u którego kupuję połączenia), czy może nie widzisz między nimi różnicy?

A Ty czytać umiesz ?

Data: 2011-09-27 20:08:31
Autor: janusz@fajny.adres.to
Jeszcze raz Play
John Kołalsky wrote:

Użytkownik "janusz@fajny.adres.to" <wnahfm.yrcvbaxb@cbpmgn.barg.cy>


licznie... a co z smsami? Są przecież pakiety smsów wewnątrz sieci i
jakaś biedula może się naciągnąć wysyłając smsy na inną sieć... jak
temu zaradzić?

Kupować usługi w firmach mających jedną cenę do wszystkich?

Która sieć nie ma żadnego zróżnicowania kosztów ? Chyba tylko taka, co
po prostu części połączeń nie realizuje.
Rozróżniasz cenę (którą płacę jako klient) od kosztów (które ponosi
operator, u którego kupuję połączenia), czy może nie widzisz między
nimi różnicy?

A Ty czytać umiesz ?

Co twoja wypowiedź o zróżnicowaniu kosztów ma do dyskusji o cenach połączeń?
Nic. Zupełnie nic.
Bo nie wnosi niczego do dyskusji o cenach połączeń.
Mnie, jako klienta, zupełnie nie interesuje, jak mój operator radzi sobie ze zróżnicowanymi kosztami, skoro dostarcza mi - zgodnie z moją wolą - usługi polegającej na połączeniach za tę samą stawkę do wszystkich sieci w Polsce.

j..

Jeszcze raz Play

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona