Data: 2014-02-14 16:46:18 | |
Autor: TJ_Blues | |
Jednoskrzydlowiec... | |
Hey.
Historia sprzed paru lat ale warta przypomnienia. http://www.aviatime.com/en/did-you-know/4687-f-15-fighter-lands-with-one-wing F-15 po kolizji z Douglas A-4 Skyhawk stracil praktycznie cale prawe skrzydlo. Zostalo jedynie jakies 60cm. Mimo tak powaznego uszkodzenia pilot byl w stanie bezpiecznie wyladowac. Wyprowadzil samolot z korkociagu przez odpalenie dopalaczy i ladowal z dwukrotnie wieksza od normalnej predkoscia. Badacze utrzymuja, ze udalo sie to dzieki szczegolnej konstrukcji kadluba, dajacego dosc znaczny procent sily nosnej. Wg. mnie tlumaczy to odzyskania sterownosci mysliwca. Mysle, ze glownym czynnikiem byly indywidualnie kierowane powierzchnie sterowe. Np. stery glebokosci moga byc odcylone asymetrycznie; jeden w gore, drugi w dol. Podobnie ze sterami kierunku. cheers |
|
Data: 2014-02-15 02:19:03 | |
Autor: Tomasz WĂłjtowicz | |
Jednoskrzydlowiec... | |
W dniu 2014-02-15 01:46, TJ_Blues pisze:
Hey. Trzeba to wysłać Antoniemu. On uważa, że 100-tonowy Tupolew też tak potrafi, zwłaszcza gdy za sterami siedzą ci, co wylądują nawet na bramie od stodoły. |
|
Data: 2014-02-16 16:00:29 | |
Autor: lowelanto | |
Jednoskrzydlowiec... | |
Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <sorry@nospam.com> napisał w wiadomości news:ldmfa7$ltq$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2014-02-15 01:46, TJ_Blues pisze: DEBIL |
|
Data: 2014-02-16 16:23:43 | |
Autor: Monster | |
Jednoskrzydlowiec... | |
W dniu 2014-02-16 16:00, lowelanto pisze:
DEBILOprócz podpisu wypada też napisać coś od siebie. -- Tomek |
|
Data: 2014-02-20 19:40:24 | |
Autor: lowelanto | |
Jednoskrzydlowiec... | |
Użytkownik "Monster" <alpy2@op.pl> napisał w wiadomości news:5300d7fd$0$2213$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2014-02-16 16:00, lowelanto pisze: Został uzupełniony podpis bo niżej wskazany zapomnieł się podpisać, a ty co się wpierdalasz miedzy wódkę a zakąskę, skoro czytać nie umiesz. Adwokat niedouczony jesteś? Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <sorry@nospam.com> napisał w wiadomości news:ldmfa7$ltq$1node2.news.atman.pl... W dniu 2014-02-15 01:46, TJ_Blues pisze: DEBIL |
|
Data: 2014-02-15 06:48:26 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Jednoskrzydlowiec... | |
Użytkownik TJ_Blues napisał:
Hey.Tyle że ta "kolizja" to było głupie wypuszczenie rakiety... Ale fakt - s± samoloty które lataj± z jednym skrzydłem. Dla przypomnienia - Zin Nadivi poza odznaczeniem dostał naganę z ciężk± ustn± zjebk± - bo kazali się strzelić a on przykozaczył. A samolot poszedł na czę¶ci zamienne. -- Draek |
|
Data: 2014-02-15 08:51:27 | |
Autor: TJ_Blues | |
Jednoskrzydlowiec... | |
On Saturday, February 15, 2014 12:48:26 AM UTC-5, Dariusz K. Ładziak wrote:
Tyle że ta "kolizja" to było głupie wypuszczenie rakiety... Z tego materialu wcale nie wynika, ze rakieta zostala _fizycznie_ odpalona. To przeciez byly cwiczenia i wg. odpalenie rakiety bylo tylko symulacja. Do tego sam Nadivi mowi, ze doszlo do kolizji poniewaz jego oponent wznosil sie w locie odwroconym i go nie widzial. A w zasadzie oboje sie nie widzieli: http://youtu.be/LveSc8Lp0ZE?t=43s Ale fakt - s± samoloty które lataj± z jednym skrzydłem. I to mnie wlasnie interesuje; co sprawia, ze jest to mozliwe. Jakie cechy aerodynamiczne statku powietrznego temu sprzyjaja? cheers |
|
Data: 2014-02-16 19:46:29 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Jednoskrzydlowiec... | |
Użytkownik TJ_Blues napisał:
On Saturday, February 15, 2014 12:48:26 AM UTC-5, Dariusz K. Ładziak wrote: Czterdzie¶ci procent siły no¶nej generowanej przez kadłub? Sterolotki i klapolotki o powierzchni takiej że pozwalaj± skompensować asymetrię siły no¶nej po utracie jednego skrzydła? Stosunek moc/masa pozwalaj±cy przepchn±ć przez opory aerodynamiczne samolot z maksymalnie wychylonymi powierzchniami sterowymi kompensuj±cymi brak jednego skrzydła? Jakby samoloty pasażerskie miały taki stosunek mocy do masy jak F15 to bilet lotniczy Warszawa - Gdańsk kosztował by tyle co ¶redniej klasy samochód. -- Darek |
|