Jakie kable pod plyte indukcyjna i jaki bezpiecznik??

Data: 2009-04-04 21:41:52
Autor: Jan Werbiński
Jakie kable pod plyte indukcyjna i jaki bezpiecznik??
Użytkownik "Kris" <kropa1000@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gr7o8d$1ee$1news.onet.pl...
Dodam ze to bedzie w bloku wiec pod 220V
w domu na razie mam 3 bezpieczniki 10-16 A a w piwnicy glowny 25 A

wypadaloby aby w takim przypadku pod indukcje dac mniejszy niz w piwnicy czyli 20 A

Masz 1 fazę?

Musisz stopniować zabezpieczenia. Zatem 20A będzie ok. Ale na jednej fazie i tak nie wykorzystasz całej mocy kuchni 4 palnikowej. Może dlatego oszczędź kasę i miejsce i tak jak ja kup dwupalnikową?  :-)

Kabel daj 3x4 mm. U siebie daję przyszłościowo kabel 5x4, ale zabezpieczenie na razie 3x16A.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-04-04 23:25:49
Autor: Marek Dyjor
Jan Werbiński wrote:
[...]

khm...

a wiesz że takie stopniowanie jest psu na budę :)

bo jak poleci 20 to i 25 poleci.

Data: 2009-04-05 00:53:41
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gr8jak$7dn$1news.onet.pl...
Jan Werbiński wrote:
[...]

Ale jest zgodne z zasadami. A dla laika warto tych zasad przestrzegać, nawet jak się ich nie rozumie. :-)

Data: 2009-04-05 07:48:56
Autor: Marek Dyjor
Jan Werbiński wrote:
[...]

sprawdź jakie muszą być róznice miedzy zabezpeiczeniami aby mieć realne stopniowanie.

chyba że ten w piwnicy to albo topik (zwłoczny) albo specjalny automat o dużej zwłoce.

Data: 2009-04-05 08:04:43
Autor: Panslavista
Jan Werbiński wrote:
> [...]

stopniowanie.

chyba że ten w piwnicy to albo topik (zwłoczny) albo specjalny automat o

Ja mam 25 na tablicy i 63 na pionie. Wkładki zwykłe lub zwłoczne - jak
popadło. Przewody fi = 5mm - spokojnie miesciły się w liczniku. Jadę na
trzech fazach w domu oraz garażu - a tam i spawarka trójfazowa tyrystorowa o
dużej mocy...

Data: 2009-04-05 09:45:40
Autor: Marek Dyjor
Panslavista wrote:

[...]

dobrze...  spokojnie... a teraz co ma piernik do wiatraka?

Data: 2009-04-05 10:37:39
Autor: Panslavista
Panslavista wrote:

> [...]
> tyrystorowa o dużej mocy...

dobrze...  spokojnie... a teraz co ma piernik do wiatraka?

    `Jest to jakieś rozwiązanie, obwody w domu rozdzielone - skrzynka z
szyną DIN, natynkowa, zabezpieczenia automatyczne 10 i 16 A - stosownie do
wielkości obciążenia.
Przez parę lat wymieniłem tylko jeden bezpiecznik, a topikowych zdarzyło się
parę razy przy wyładowaniach (linie napowietrzne) oraz gdy samochód meblowy
(wysoki) zerwał mi kabel do garażu. A co ma do tematu? Ano to, że musi
wystąpić suma prądów większa od nominalnego prądu bezpiecznika, aby
zadziałał.

Data: 2009-04-05 18:46:32
Autor: Marek Dyjor
Panslavista wrote:
[...]

popatrz sobie na charakterystyki.

jeśloi będziesz miał ordynarne zwarcie to popłynie prad sporo większy od głównego zabezpieczenia i prawdopodobnie polecą obydwa bezpieczniki chyba że ten więszy bedzie miał spora zwłokę i niższy zdąży wyłaczyć.

Data: 2009-04-05 19:06:26
Autor: Panslavista

Panslavista wrote:
> [...]

że
ten więszy bedzie miał spora zwłokę i niższy zdąży wyłaczyć.

Obaj wiemy to samo, po co więc rzeźbić w GWnie?

Data: 2009-04-06 22:30:37
Autor: Kris

Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w wiadomości news:gr8dn1$c89$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

No jak to w bloku zwykle bywa tylko 220V

Musisz stopniować zabezpieczenia. Zatem 20A będzie ok. Ale na jednej fazie i tak nie wykorzystasz całej mocy kuchni 4 palnikowej. Może dlatego oszczędź kasę i miejsce i tak jak ja kup dwupalnikową?  :-)

w sumie i tak malo uzywamy kuchni nie powinna chodzic wiecej niz godzine dziennie maks 2 palniki wiec jest to jakies wyjscie

a sa dwupalnikowe bo jakos nie rzucily mi sie w oczy
musze poszukac

Kabel daj 3x4 mm. U siebie daję przyszłościowo kabel 5x4, ale zabezpieczenie na razie 3x16A.

3x4 ?? jak rozumiem 3 zyly 4 kwadrat?? - jakis gruby mi sie wydaje no ale nie znam sie wiec moze sie myle

-- Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul

Data: 2009-04-06 23:23:31
Autor: Panslavista

> [...]

> zabezpieczenie na razie 3x16A.

3x4 ?? jak rozumiem 3 zyly 4 kwadrat?? - jakis gruby mi sie wydaje no ale

Są płyty gazowo elektryczne... Są elektryczne 2 lub 3 fajerkowe...

Data: 2009-04-07 08:30:27
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości
Są płyty gazowo elektryczne... Są elektryczne 2 lub 3 fajerkowe...

Jak już się ma indukcję, to dlaczego nie zrezygnować z oblepiania kuchni obleśnym, tłustym nalotem?

Data: 2009-04-07 10:17:55
Autor: Panslavista
Jakie kable pod plyte indukcyjna i jaki bezpiecznik??

Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w
wiadomości news:gres1t$hkj$2atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]
> Są płyty gazowo elektryczne... Są elektryczne 2 lub 3 fajerkowe...

Jak już się ma indukcję, to dlaczego nie zrezygnować z oblepiania kuchni

Życie mnie nauczyło, że dobrze jest mieć dwa - trzy media do dyspozycji, a w
takich chwilach, gdy zachodzi konieczność użycia innego medium tłuste naloty
nie mają żadnego znaczenia.

Data: 2009-04-07 13:30:05
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości news:grf2o5
Życie mnie nauczyło, że dobrze jest mieć dwa - trzy media do dyspozycji, a w
takich chwilach, gdy zachodzi konieczność użycia innego medium tłuste naloty
nie mają żadnego znaczenia.

Tak i na wypadek klęski żywiołowej mam kuchenkę na każde paliwo od gazu, parafiny, nafty, benzyny do ropy. Jestem lepiej przygotowany od Ciebie. :-D

W dalszym ciągu nie rozumiem po co mając oszczędną płytę indukcyjną oblepiać nalotem meble i wszystko?

Data: 2009-04-07 14:34:36
Autor: Panslavista
Jakie kable pod plyte indukcyjna i jaki bezpiecznik??

Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w
wiadomości news:grfe14$qlj$1nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]

:-D

W dalszym ciągu nie rozumiem po co mając oszczędną płytę indukcyjną

Tego bym nie poiwiedział, mam na wszystkie media oprócz solarnego...

Data: 2009-04-07 08:29:35
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "Kris" <kropa1000@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:grdor2$qpr$1news.onet.pl...
w sumie i tak malo uzywamy kuchni nie powinna chodzic wiecej niz godzine dziennie maks 2 palniki wiec jest to jakies wyjscie

a sa dwupalnikowe bo jakos nie rzucily mi sie w oczy
musze poszukac

Wczoraj kurier przywiózł http://www.ceneo.pl/362052
wygląda nieźle i jest na 220V.
Wydaje mi się, że oszczędzenie 30 cm blatu dzięki mniejszej płycie ma większy sens niż 15 cm na zmywarce. :-)

Kabel daj 3x4 mm. U siebie daję przyszłościowo kabel 5x4, ale zabezpieczenie na razie 3x16A.

3x4 ?? jak rozumiem 3 zyly 4 kwadrat?? - jakis gruby mi sie wydaje no ale nie znam sie wiec moze sie myle

Daj na wyrost. Zapłacisz 50 zł więcej, ale da Ci to większe pole manewru w przyszłości. Może możesz sobie zwiększyć przydział mocy i wtedy jak znalazł.
3x2,5 kosztuje 1,6-1,8 zł/m. 5x4 to ok 5-6 zł. Nie wiem ile 3x4.
Dałem do kuchni 5x4. Ewidentnie jest za gruby, ale te 8 metrów to jakoś sobie spłacę na raty. ;-)

Data: 2009-04-07 08:34:33
Autor: Jan Werbiński
[...]

Tylko, że ja zapłaciłem 1249 razem z wysyłką za wersję bez ramki, a tutaj widzę ceny poszły mocno w górę.

Data: 2009-04-11 14:56:16
Autor: Jackare
[...]

Jeżeli masz instalację jednofazową, daj kable 3x2,5 mm.kw i wystarczy. Takim kablem, jeżeli jest w tynku spokojnie "pójdzie" 25A prądu, czyli ok 5,7 kW mocy. Chwilowo pójdzie bez szkody znacznie więcej.
--
Jackare

Data: 2009-04-11 15:39:28
Autor: Jan Werbiński

[...]