Data: 2011-04-29 00:47:48 | |
Autor: Michal AKA Miki | |
Jaki telefon - migracja ze stacjonarnych do GSM | |
Witam grupe.
Dostalem za zadanie zmigrowanie calej telefonii stacjonarnej w naszej firmie do operatora GSM (w sumie ok. 150 telefonow). Operator oferuje miks GSM+voip zarzadzane poprzez panel VPBXa, ale w glownej mierze bedziemy sie opierac na telefonach GSM ze wzgledu na mobilnosc tych urzadzen. No i problem w tym, ze nie bardzo umiem sobie poradzic z doborem aparatow. Zestawilem sobie pare cech, ktore powinny spelniac te aparaty, bede wdzieczny, jesli ktos ma doswiadczenie i wskaze konkretne modele (powinienem zebrac ze 4-5 modeli do porownania). Parametry: - telefon niedrogi (w granicach do 500zl netto) - mozliwosc podlaczenia zestawu naglownego (mowie o sluchawce na jedno ucho z mikrofonem, takie sa najczesciej ze zlaczem micro jack 2,5mm, wtyczka 3 segmentowa). Alternatywnie bluetooth, ale dla mnie to kiepska alternatywa, bo sensowne akcesoria na BT klasy callcenter sa bardzo drogie (a poza tym to kolejne urzadzenie z bateria, ktore trzeba ladowac). - tryb glosnomowiacy - czesc telefonow powinna byc odporna na trudne warunki pracy (upadki, roznice temperatur, brud) - bardzo glosne dzwonienie - mozliwosc noszenia przy pasku - preferowany klips albo etui, z ktorego nie trzeba wyjmowac podczas dzwonienia. Ze wzgledu na przepisy BHP odpadaja smycze (nic nie moze dyndac, zeby czlowieka nie wciagnelo w maszyne). - stacja dokujaca/ladujaca zamiast klasycznej wtyczki do ladowania. - opcjonalnie - wybieranie glosowe, ale nie na podstawie nagranych sampli, tylko z pelnym rozpoznawaniem mowy. Ale nie wiem, czy takie rzeczy istnieja w tanich telefonach, ja tego uzywam w blackberry i bardzo sobie chwale. wiem, ze moje wymagania co do komorek sa dalekie od klasycznych, ale to maja byc aparaty, zastepujace telefony stacjonarne oraz telefony bezprzewodowe (cordless), a takich elementow w telefonach bezprzewodowych uzywamy obecnie. na chwile obecna mam na oku 2 modele, ale zaden z nich nie spelnia 100% wymagan (chociaz chyba zaden nie bedzie): Huawei ETS 8121 (podstawowy) Samsung B2710 (na trudne warunki) Jesli ktos ma inne pomysly, bede wdzieczny za podpowiedzi. Dziekuje i pozdrawiam Michal |
|
Data: 2011-04-30 08:17:59 | |
Autor: adresss | |
Jaki telefon - migracja ze stacjonarnych do GSM | |
On Fri, 29 Apr 2011 00:47:48 +0200, "Michal AKA Miki"
<jakistammichal@z.onetu.pl> wrote: Witam grupe. a napisz jakiej natury jest to firma, jak pracuja ludzie....gdzie dzwonia itp. Operator oferuje miks GSM+voip zarzadzane poprzez panel VPBXa, ale w glownej mierze bedziemy sie opierac na telefonach GSM ze wzgledu na mobilnosc tych urzadzen. GSM+VoIP+ISDN wg mnie lepiej. Jak dla mnie komorka do pracy przy biurku to troche nie tedy droga. Jezeli potrzeba mobilnosci na terenie firmy, to system wielobazowy DECT + centrala telefoniczna (tradycyjna ew. IP) + lacza w swiat (gsm, voip, isdn) Policz ile beda ciebie kosztowaly same komorki? 150 x 500 zl = ....... No chyba, ze mnie przekonasz i uzasadnisz swoje rozwiazanie! -- ThinkXtra |
|
Data: 2011-05-06 07:25:54 | |
Autor: Michal AKA Miki | |
Jaki telefon - migracja ze stacjonarnych do GSM | |
On 30 Kwi, 08:17, adre...@poczta.pl wrote:
On Fri, 29 Apr 2011 00:47:48 +0200, "Michal AKA Miki"Klasyczna firma kilkaset pracownikow, bedaca fragmentem wiekszej korporacji, produkcja, magazyny, sprzedaz, logistyka, przedstawiciele handlowi, kadry, ksiegowosc itp... Telefony i faksy rozlozone na wiele sposobow.
Ale wtedy musimy zainwestowac w infrastrukture, a nasz cel jest dokladnie odwrotny - opieramy jak najwiecej uslug na GSM, to, czego sie nie da opieramy na VoIPach, rezygnujemy z wlasnej, przestrzalej infrastruktury, ktora powoli przestaje spelniac nasze wymagania.
to juz mamy, ale doszlismy do limitu centrali i zaczyna to przeszkadzac... Dlatego czas na decyzje, ktora strona idziemy - czy w kierunku vpbx'a (rozwiazanie jednak tansze) czy wymiany centrali (drozsze, niby wiecej mozliwosci, ale okrojone z uwagi na limity korporacyjne).
No chyba zartujesz :) kwestia kosztow jest jeszcze do ustalenia, ale jedyne rozwiazanie jakie wchodzi w rachube to umowa okresowa (jak w normalnym GSMie) i aparat w tej umowie za 1 PLN. Miesieczny abonament na telefon to 14zl netto, do tego dochodzi kilka innych miesiecznych oplat. Z drugiej strony mam liste miesiecznych oplat za biezaca centrale telefoniczna oraz usredniona miesieczna kwote z ostatnich 3 lat za wymiane aparatow, umowy serwisowe, awarie czy rozbudowy... No i te kwoty sa porowywalne (vpbx jest nieco wyzsza, ale jeszcze do negocjacji) Generalnie jest wiecej plusow przy przejsciu na vpbx'a, ale sa tez i minusy (do najwiekszych minusow mozna zaliczyc brak centralnej ksiazki telefonicznej przy GSMach, problemy z dobraniem aparatu telefonicznego, czyli meritum tego watku oraz wybieranie numerow wewnetrznych w aparatach GSM). Reszta to juz duze plusy w porownaniu do naszej biezacej centrali (oczywiscie nie mowie o porownaniu do nowej centrali i nowych mozliwosci, bo tutaj i jestesmy ograniczeni korporacja i nie mamy specjalnie wiekszych potrzeb). Podstawowe plusy to stale, porownywalne koszty, integracja z istniejacymi telefonami GSM (nie ma sytuacji w BOKu, ze ktos nie odbiera telefonu stacjonarnego bo rozmawia przez komorke), zrzucenie problemu utrzymania infrastruktury na OPa (mamy problem przepelnionych baz cordless w godzinach szczytu a nie mozemy zalozyc wiecej baz bez wiekszych inwestycji w 15letnia centrale), proste przesuniecia telefonow razem z pracownikami, jesli ten przechodzi do innego biura, budynku czy miasta (a teraz sporo takich przesuniec nas czeka), uproszczenie i urealnienie billingow i pare innych drobiazgow... Generalnie decyzja bedzie mocno biznesowa, ja jestem od rozpoznania tematow technicznych i dostarczenia realnych rozwiazan (typu modul zapowiedzi, faksy, polaczenia alarmowe z windami, wybor aparatow, spelnianie wymogow BHP wobec nowych aparatow itp) a dyrektor podejmie decyzje biznesowa i wynegocjuje stawki :) Glowny temat watku w dalszym ciagu aktualny - prosze o informacje, nawet takie szczatkowe moga sie przydac :) Z gory dziekuje i pozdrawiam Michal |
|