Grupy dyskusyjne   »   pl.comp.pecet   »   Jaka karta do WebGL?

Jaka karta do WebGL?

Data: 2012-04-03 21:38:09
Autor: maX
Jaka karta do WebGL?

Użytkownik "Ignacy" <nie.lubie@spamu.ignacy> napisał w wiadomości news:jld2jh$q84$1inews.gazeta.pl...
Mam wbudowaną kartę NVIDIA GeForce która nie obsługuje tej akceleracji sprzętowej.

Jesteś pewien? Co to za karta?

Jaka karta była by w miarę szybka choć nie zużywała dużo energii

PCI-Ex? AGP? Obecnie każda, nawet najtańsza karta obsługuje WebGL.

jaką płyte głowną do niej?

To i płytę chcesz wymieniać? Jesli masz AGP to i tam da się znaleźć tanie karty z WebGL.

Data: 2012-04-04 20:05:57
Autor: Ignacy
Jaka karta do WebGL?
Użytkownik "maX" <averwywal@interia.pl> napisał w wiadomości news:jlfjiu$n6n$1atena.e-wro.net...
Mam wbudowaną kartę NVIDIA GeForce która nie obsługuje tej akceleracji sprzętowej.

Jesteś pewien? Co to za karta?

Według Sisandra:
Mainboard: GA-M55PLUS-S3G
BIOS : 09/04/2006-C51-MCP51-6A61HG0LC-00
Chipset : nVidia nForce 6100/6150 MCP
Video Adapter:    NVIDIA Quadro NVS 210S / NVIDIA GeForce
                            6150LE (4 PS3.0, 1 VS3.0, 64MB, PCI)

Data: 2012-04-04 20:37:03
Autor: maX
Jaka karta do WebGL?

Użytkownik "Ignacy" <nie.lubie@spamu.ignacy> napisał w wiadomości news:jli2i6$7pp$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "maX" <averwywal@interia.pl> napisał w wiadomości news:jlfjiu$n6n$1atena.e-wro.net...
Mam wbudowaną kartę NVIDIA GeForce która nie obsługuje tej akceleracji sprzętowej.

Jesteś pewien? Co to za karta?

Według Sisandra:
Mainboard: GA-M55PLUS-S3G
BIOS : 09/04/2006-C51-MCP51-6A61HG0LC-00
Chipset : nVidia nForce 6100/6150 MCP
Video Adapter:    NVIDIA Quadro NVS 210S / NVIDIA GeForce
                           6150LE (4 PS3.0, 1 VS3.0, 64MB, PCI)

Jak pamiętam Chrome zgłaszał na Geforce 6100 - "WebGL: Hardware accelerated". A co u ciebie zgłasza? (w pasku adresu wpisz chrome://gpu).
Oczywiście wgraj najnowsze drivery do Geforce 6100, bo jak masz drivery dostarczone z płytą główną to nie dziwię sie że nie obsługują WebGL.

Data: 2012-04-04 20:40:27
Autor: Ignacy
Jaka karta do WebGL?
Użytkownik "maX" <averwywal@interia.pl> napisał w wiadomości news:jli4c7$uep$1atena.e-wro.net...
Chipset : nVidia nForce 6100/6150 MCP
Video Adapter:    NVIDIA Quadro NVS 210S / NVIDIA GeForce
                           6150LE (4 PS3.0, 1 VS3.0, 64MB, PCI)

Jak pamiętam Chrome zgłaszał na Geforce 6100 - "WebGL: Hardware accelerated". A co u ciebie zgłasza? (w pasku adresu wpisz chrome://gpu).

Graphics Feature Status
Canvas: Software only, hardware acceleration unavailable
HTML Rendering: Software only, hardware acceleration unavailable
3D CSS: Software only, hardware acceleration unavailable
WebGL: Software only, hardware acceleration unavailable
WebGL multisampling: Software only, hardware acceleration unavailable

Oczywiście wgraj najnowsze drivery do Geforce 6100, bo jak masz drivery dostarczone z płytą główną to nie dziwię sie że nie obsługują WebGL.

Spróbuję, mam drivery dostarczone z płytą

Data: 2012-04-04 21:10:43
Autor: maX
Jaka karta do WebGL?

Użytkownik "Ignacy" <nie.lubie@spamu.ignacy> napisał w wiadomości news:jli4il$bop$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "maX" <averwywal@interia.pl> napisał w wiadomości news:jli4c7$uep$1atena.e-wro.net...
Chipset : nVidia nForce 6100/6150 MCP
Video Adapter:    NVIDIA Quadro NVS 210S / NVIDIA GeForce
                           6150LE (4 PS3.0, 1 VS3.0, 64MB, PCI)

Jak pamiętam Chrome zgłaszał na Geforce 6100 - "WebGL: Hardware accelerated". A co u ciebie zgłasza? (w pasku adresu wpisz chrome://gpu).

Graphics Feature Status
Canvas: Software only, hardware acceleration unavailable
HTML Rendering: Software only, hardware acceleration unavailable
3D CSS: Software only, hardware acceleration unavailable
WebGL: Software only, hardware acceleration unavailable
WebGL multisampling: Software only, hardware acceleration unavailable

Najnowsza wersja Chrome (18, wyszła kilka dni temu) pozwala wykorzystać WebGL nawet bez karty 3D, poprzez nowy softwarowy rasterizer (zdaje się że nawet całkiem szybki, ale oczywiście lepiej mieć to w hardwarze). W każdym razie najnowszego Chrome też wrzuć.

Oczywiście wgraj najnowsze drivery do Geforce 6100, bo jak masz drivery dostarczone z płytą główną to nie dziwię sie że nie obsługują WebGL.

Spróbuję, mam drivery dostarczone z płytą

Tylko najpierw odinstaluj stare drivery.

Data: 2012-04-04 21:40:33
Autor: Ignacy
Jaka karta do WebGL?
Użytkownik "maX" <averwywal@interia.pl> napisał w wiadomości news:jli6b7$sap$1atena.e-wro.net...
Najnowsza wersja Chrome (18, wyszła kilka dni temu) pozwala wykorzystać WebGL nawet bez karty 3D, poprzez nowy softwarowy rasterizer (zdaje się że nawet całkiem szybki, ale oczywiście lepiej mieć to w hardwarze). W każdym razie najnowszego Chrome też wrzuć.

Rzeczywiście Chrome pozowliło mi na MapsGL (głównie o to chodziło mi z WebGL) tylko że pokazuje czarne tło + napisy bez innych rzeczy.
Na razię ściągam sterowniki i zobaczę czy się poprawi

Data: 2012-04-04 21:54:00
Autor: maX
Jaka karta do WebGL?

Użytkownik "Ignacy" <nie.lubie@spamu.ignacy> napisał w wiadomości news:jli83j$1ds$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "maX" <averwywal@interia.pl> napisał w wiadomości news:jli6b7$sap$1atena.e-wro.net...
Najnowsza wersja Chrome (18, wyszła kilka dni temu) pozwala wykorzystać WebGL nawet bez karty 3D, poprzez nowy softwarowy rasterizer (zdaje się że nawet całkiem szybki, ale oczywiście lepiej mieć to w hardwarze). W każdym razie najnowszego Chrome też wrzuć.

Rzeczywiście Chrome pozowliło mi na MapsGL (głównie o to chodziło mi z WebGL) tylko że pokazuje czarne tło + napisy bez innych rzeczy.
Na razię ściągam sterowniki i zobaczę czy się poprawi

Na starych, 5-letnich sterownikach to nawet z filmami na Youtube można mieć problemy, a co dopiero z WebGL czy innymi nowymi technologiami.
W razie problemów (choć na nowych sterach zapewne wszystko już będzie działać dobrze) możesz spróbowac jak to wygląda w Firefoxie. Każda przeglądarka ma inną implementację WebGL, na Firefoxie może zadziałać.
A jeśli rzeczywiście byłaby konieczność zakupu karty, to najzupełniej wystarczy Geforce 8400 lub Radeon 4350. Prądu biorą niewiele więcej niż 6100 i oczywiście nie trzeba wymieniać płyty głównej.

Data: 2012-04-04 22:15:15
Autor: maX
Jaka karta do WebGL?

Użytkownik "maX" <averwywal@interia.pl> napisał w wiadomości news:jli8sc$36q$1atena.e-wro.net...

Na starych, 5-letnich sterownikach to nawet z filmami na Youtube można mieć problemy, a co dopiero z WebGL czy innymi nowymi technologiami.
W razie problemów (choć na nowych sterach zapewne wszystko już będzie działać dobrze) możesz spróbowac jak to wygląda w Firefoxie. Każda przeglądarka ma inną implementację WebGL, na Firefoxie może zadziałać.
A jeśli rzeczywiście byłaby konieczność zakupu karty, to najzupełniej wystarczy Geforce 8400 lub Radeon 4350. Prądu biorą niewiele więcej niż 6100 i oczywiście nie trzeba wymieniać płyty głównej.

W helpie do WebGL w Chrome:
http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl&answer=1220892
Piszą że trzeba miec drivery nowsze niż ze stycznia 2009 i działa na wszystkich niemal kartach. Natomiast pisza też że wymagany jest Windows 7 lub Vista (a ty masz chyba WinXP). Ale i tak chyba chodzi WebGL w Chrome pod Windows XP, a jeśli nie to powinien działać w Firefoxie.

Data: 2012-04-04 22:37:42
Autor: Ignacy
Jaka karta do WebGL?
Użytkownik "maX" <averwywal@interia.pl> napisał w wiadomości news:jlia47$ltq$1atena.e-wro.net...
wszystkich niemal kartach. Natomiast pisza też że wymagany jest Windows 7 lub Vista (a ty masz chyba WinXP). Ale i tak chyba chodzi WebGL w Chrome pod Windows XP, a jeśli nie to powinien działać w Firefoxie.

zadziałało na Chrome na XP. Dzięki! udało się przejść przez barierę sprzętową. A co do XP to też są pewne bariery jak chociażby brak obsługi 4-KiB sektorów dysków twardych zamiast 512 bajtowych.

Data: 2012-04-04 22:23:29
Autor: Ignacy
Jaka karta do WebGL?
Użytkownik "maX" <averwywal@interia.pl> napisał w wiadomości news:jli8sc$36q$1atena.e-wro.net...
Na starych, 5-letnich sterownikach to nawet z filmami na Youtube można mieć problemy, a co dopiero z WebGL czy innymi nowymi technologiami.
W razie problemów (choć na nowych sterach zapewne wszystko już będzie

Graphics Feature Status
Canvas: Software only. Hardware acceleration disabled.
HTML Rendering: Hardware accelerated
3D CSS: Hardware accelerated
WebGL: Hardware accelerated
WebGL multisampling: Hardware accelerated

Jedynie Canvas musi emulować (co to jest?)
Zadziałało Google MapsGL! (chociaż jeszcze ostrzegało że wolniej ale obraz prawidłowy)
To wspaniale że jeszcze robią sterowniki na takie stare chipsety
Geforce 8400 lub Radeon 4350 są dużo szybsze? Czytałem trochę na temat kart graficnych które do specjalizowanych zadań są znacznie szybsze niż CPU w związku z generowaniem bitcoinów, ale te karty są drogie i zużywają dużo prądu. No i trzeba by zmieniać płytę.

Data: 2012-04-05 21:40:55
Autor: maX
Jaka karta do WebGL?

Użytkownik "Ignacy" <nie.lubie@spamu.ignacy> napisał w wiadomości news:jliaka$t2c$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "maX" <averwywal@interia.pl> napisał w wiadomości news:jli8sc$36q$1atena.e-wro.net...
Na starych, 5-letnich sterownikach to nawet z filmami na Youtube można mieć problemy, a co dopiero z WebGL czy innymi nowymi technologiami.
W razie problemów (choć na nowych sterach zapewne wszystko już będzie

Graphics Feature Status
Canvas: Software only. Hardware acceleration disabled.
HTML Rendering: Hardware accelerated
3D CSS: Hardware accelerated
WebGL: Hardware accelerated
WebGL multisampling: Hardware accelerated

Jedynie Canvas musi emulować (co to jest?)

Hardwarowy Cavas nie zależy od sprzętu ani przeglądarki, ale od systemu operacyjnego - w windows jest dopiero od Visty wzwyż. W WinXP zawsze będzie softwarowy, nawet na karcie graficznej za 2000 pln.
Z tym że akurat WebGL chyba korzysta z Canvas. Być może dlatego Google zaleca do MapsGL Windows 7 lub Vistę, bo może sie okazać że ze względu na brak hardwarowego Canvasa pod XP, wolna karta grafiki pod Win7 będzie szybsza w WebGL niż szybka karta pod WinXP.
Więc może się okazać że bez żadnych zmian sprzętowych na swoim kompie MapsGL chodziłby ci zauważalnie szybciej, gdybyś zmienił system na Vistę lub Win7.

Zadziałało Google MapsGL! (chociaż jeszcze ostrzegało że wolniej ale obraz prawidłowy)

MapsGL ma juz pół roku, więc sterowniki kart graficznych zawierają juz optymalizacje pod niego. Tym niemniej w przyszłych wersjach sterów może jeszcze coś poprawią.

To wspaniale że jeszcze robią sterowniki na takie stare chipsety

Muszą - wciąż są w sprzedaży płyty główne na chipach 6150 / 7050 (to ta sama generacja co 6100).

Geforce 8400 lub Radeon 4350 są dużo szybsze?

Ok. 3 (8400) lub 5 (4350) razy (oczywiście pod warunkiem że softwarowy Canvas pod WinXP nie obetnie ich wydajności do poziomu aktualnej karty). WebGL jest bliski OpenGL i jego wydajność zależy od wydajności karty graficznej w 3D. To niedokładne porównanie, ale mniej więcej daje obraz sytuacji:
http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Testy_Quake_4-2478/strona/7501.html
Nie ma tu 6100/6150, ale 7100 to ich lekko przyspieszona wersja (Quake 4 to gra OpenGL).

Czytałem trochę na temat kart graficnych które do specjalizowanych zadań są znacznie szybsze niż CPU w związku z generowaniem bitcoinów, ale te karty są drogie i zużywają dużo prądu.

Nie wydaje mi się żeby MapsGL wymagał jakiejś ultra dużej wydajności od karty graficznej (nie natrafiłem jeszcze na test kart graficznych pod kątem wydajności w MapsGL).
Z drugiej strony twórcy MapsGL piszą:
"While developing MapsGL, we found that WebGL draws from both native and web app backgrounds. For those used to working on web applications, WebGL adds a lot of functionality, but also increases the complexity of what you need to build and test. Even though WebGL is cross platform, performance varies dramatically across graphics hardware and operating systems - and what improves performance on one may hurt performance elsewhere - so testing across a wide array of setups is critical."
http://www.chromeexperiments.com/detail/mapsgl/

No i trzeba by zmieniać płytę.

Nie. Płyty z integrą raczej nie projektuje się pod kątem używania na nich mocarnych kart, ale karty biorące mniej niż 100 W napewno ruszą na twojej płycie. Bardziej obawiałbym się o zasilacz, ale jeśli masz CPU z TDP 65W i kupisz kartę z TDP 50-60 W, to nawet zasilacz 300 W z jedną linią 12V starczy.

Jaka karta do WebGL?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona