Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Jak sprawdzić którędy bierze olej?

Jak sprawdzić którędy bierze olej?

Data: 2010-06-01 17:59:37
Autor: Tomasz Pyra
Jak sprawdzić którędy bierze olej?
Jak sprawdzić którędy silnik bierze olej?

Bo do wyboru są pewnie uszczelniacze, UPG, albo od dołu między tłokiem a cylindrem.

Na zimnym silniku jak się przygazuje to widać siwy dym z rury.
Po nagrzaniu silnika chmur żadnych za samochodem nie ma.
Ale zastanawiam się czy nie będzie to zasługa katalizatora który wszystko ładnie dopala do "przejrzystych" spalin.

Żadnej wymiany płynów między układem chłodzenia a smarowania nie widać.

Data: 2010-06-01 23:23:25
Autor: Michał
Jak sprawdzić którędy bierze olej?
Jak sprawdzić którędy silnik bierze olej?

Bo do wyboru są pewnie uszczelniacze, UPG, albo od dołu między tłokiem a
cylindrem.


ja bym powiedział że pierścienie. Można zrobić tzw. próbę olejową.


Pozdrawiam

Data: 2010-06-01 23:58:02
Autor: Tomasz Pyra
Jak sprawdzić którędy bierze olej?
Michał pisze:
Jak sprawdzić którędy silnik bierze olej?

Bo do wyboru są pewnie uszczelniacze, UPG, albo od dołu między tłokiem a
cylindrem.


ja bym powiedział że pierścienie. Można zrobić tzw. próbę olejową.

A jaki jest oczekiwany rezultat?

Pomiar kompresji w normie - tzn. wszystkie 4 cylindry równo 14bar.
Próby olejowej nie robiłem.

Data: 2010-06-02 10:21:44
Autor: krzysiek82
Jak sprawdzić którędy bierze olej?
Tomasz Pyra pisze:
Pomiar kompresji w normie - tzn. wszystkie 4 cylindry równo 14bar.
Próby olejowej nie robiłem.

To zrób będzie wiadomo czy to np uszczelniacze puszczają (ale to by zakopcił na niebiesko po uruchomieniu)

--
krzysiek82

Data: 2010-06-02 14:33:12
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Jak sprawdzić którędy bierze olej?
Dnia 01.06.2010 Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał/a:
Jak sprawdzić którędy silnik bierze olej?

Bo do wyboru są pewnie uszczelniacze, UPG, albo od dołu między tłokiem a cylindrem.

Na zimnym silniku jak się przygazuje to widać siwy dym z rury.
Po nagrzaniu silnika chmur żadnych za samochodem nie ma.
Ale zastanawiam się czy nie będzie to zasługa katalizatora który wszystko ładnie dopala do "przejrzystych" spalin.

Żadnej wymiany płynów między układem chłodzenia a smarowania nie widać.


1. Przegazowac troche motor po nocy. Jak zakopci na szaro to
uszczelniacze.

2. Próba olejowa. Pisałeś, że równo po ~14 bar. Wyglada, że dół jest OK.

3. Test szczelnosci silnika - sa zaklady ktore to robia. Powinni wskazac
czy puszcza gora czy dolem. 4. Test obecnosci CO2 w plynie chłodzącym - do potwierdzenia uszkodzenia
UPG. --
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

Data: 2010-06-02 21:06:03
Autor: kogutek
Jak sprawdzić którędy bierze olej?
Jak sprawdzić którędy silnik bierze olej?

Bo do wyboru są pewnie uszczelniacze, UPG, albo od dołu między tłokiem a cylindrem.

Na zimnym silniku jak się przygazuje to widać siwy dym z rury.
Po nagrzaniu silnika chmur żadnych za samochodem nie ma.
Ale zastanawiam się czy nie będzie to zasługa katalizatora który wszystko ładnie dopala do "przejrzystych" spalin.

Żadnej wymiany płynów między układem chłodzenia a smarowania nie widać.
Z informacji jakie podałeś to tylko wróżka Akma ( 4 zl za minutę + VAT). Telefon
podaje Pan Telewizor na pasku w dolnej części ekranu. Jak znam życie Akma też by
chciała trochę więcej informacji. Ją by interesował kolor samochodu i czy na
wentylkach są świecące nakrętki. Jaki ma przebieg, jak jest eksploatowany, ile
trzeba dolewać. Te informacje potrzebuje mechanik żeby w przybliżeniu coś
powiedzieć. Duże ciśnienie sprężania może sugerować zużycie pierścieni
olejowych. Do pół litra oleju, przy zużytych pierścieniach, na tysiąc kilometrów
nie będzie dymiło po rozgrzaniu silnika. Olej to też rodzaj paliwa.  --


Jak sprawdzić którędy bierze olej?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona