Data: 2011-03-03 12:54:22 | |
Autor: RadekD | |
Jak się rozliczać ? | |
Potrzebna mi jest porada, a o podatkach wiem tylko tyle, że mam PIT z pracy mam dać żonie by zaniosła do księgowej.
Myślę o założeniu DG jednocześnie pracując na etacie. DG polegała by na robieniu zdjęć - śluby,chrzty itp. (czyli usługi dla "cywilów"). Specyfika tej działalności jest taka, że na początku muszę zainwestować kilka-kilkanaście tys. zł,a przez następny rok mogę mieć dochód z tego rzędu 2000zł. Ale nie zależy mi aż tak bardzo na odliczeniach bo i tak większość sprzętu już mam (>20kzł). Wiadomo, że zależy mi na tym by miesięczny koszt opłat był jak najniższy bo jeśli w danym miesiącu zlecenia nie będzie to muszę dołożyć do interesu. Po jakimś czasie jeśli by się udało rozkręcić to miesięczny dochód z DG mógłby oscylować w okolicach najwyżej 2000-3000 zł. Jaką formę rozliczenia wybrać ? Trochę czytałem i wyszło mi, że najlepsza jest karta podatkowa - dla miasta 5-50tys mieszkańców i bez zatrudniania pracowników jest to 234zł. (podział jest na usługi fotograficzne - wywoływanie i odbitki oraz "pozostałe" - ja bym się załapał chyba na pozostałe). Czyli wychodzi mi razem prawie 50ozł miesięcznie ale coś mi się obiło o uszy, że zdrowotne można odliczyć od podatku ? Jak to jest, ile kasy muszę wywalić jeśli w miesiącu mam przychód 0zł a ile jeśli powiedzmy 2000zł w tej opcji opodatkowania ? Czy macie może jakieś lepsze pomysły na to bym uczciwie mógł płacić podatki ? |
|
Data: 2011-03-03 12:39:34 | |
Autor: jureq | |
Jak siê rozliczaæ ? | |
Dnia Thu, 03 Mar 2011 12:54:22 +0100, RadekD napisał(a):
Czy macie może jakieś lepsze pomysły na to bym uczciwie mógł płacić Przeanalizowałbym ile z tego wyposażenia uda się wpisać w środki trwałe i jaka będzie miesięczna amortyzacja. Może wyjść, że podatku przy zasadach ogólnych będzie mniej niż na karcie. |
|
Data: 2011-03-03 15:01:04 | |
Autor: RadekD | |
Jak się rozliczać ? | |
Przeanalizowałbym ile z tego wyposażenia uda się wpisać w środki trwałe i Z chęcią bym to zrobił - ale nie wiem jak. Coś mi się obiło o uszy kwota 3500zł jako graniczna. Więc wszystko co kupiłem dotychczas mieści się poniżej granicy 3500zł każdy następny zakup będzie powyżej 3500zł. Zakupy to aparaty i obiektywy. |
|
Data: 2011-03-04 07:55:12 | |
Autor: jureq | |
Jak siê rozliczaæ ? | |
Dnia Thu, 03 Mar 2011 15:01:04 +0100, RadekD napisał(a):
Przeanalizowałbym ile z tego wyposażenia uda się wpisać w środki trwałe 3500 to jest granica od której *trzeba* wpisać w środki trwałe żeby zaliczyć do kosztów, poniżej 3500 *można* wpisać jeśli oczywiście spełnia pozostałe warunki (najważniejszy: okres użytkowania > 12 miesięcy) Dla rozpoczynających DG wpisanie w ŚT jest zresztą jedyną metodą odliczenia kosztu wyposażenia zakupionego wcześniej. Sposób wyceny zależy od tego czy posiadasz jakieś dowody zakupu. Masz takie dowody, to cena zakupu, nie masz - wycena według cen z grudnia ubiegłego roku z uwzględnieniem stopnia zużycia. Sprawdź w ustawie czy ten sposób wyceny się nie zmienił. Także w ustawie musisz sprawdzić jaki jest minimalny okres amortyzacji dla twojego sprzętu. |
|
Data: 2011-03-05 01:29:00 | |
Autor: Borys Pogore³o | |
Jak siê rozliczaæ ? | |
Dnia Fri, 4 Mar 2011 07:55:12 +0000 (UTC), jureq napisa³(a):
uwzglêdnieniem stopnia zu¿ycia. Sprawd¼ w ustawie czy ten sposób wyceny siê nie zmieni³. Tak¿e w ustawie musisz sprawdziæ jaki jest minimalny okres amortyzacji dla twojego sprzêtu. Chyba móg³by te ujawnione ¦T zamortyzowaæ jednorazowo? -- Borys Pogore³o borys(#)leszno,edu,pl |
|
Data: 2011-03-06 11:35:10 | |
Autor: Marek | |
Jak się rozliczać ? | |
W dniu 2011-03-03 12:54, RadekD pisze:
(...} Czy macie może jakieś lepsze pomysły na to bym uczciwie mógł płacić Sprawdź czy nie musisz mieć kasy fiskalnej od samego początku, usługi foto ze zdjęciami na płytkach CD/DVD dają wymóg rejestracji przy użyciu kas. Pisałem sprawdź bo nie jestem całkowicie pewien tego obowiązku. -- Marek |