Data: 2014-03-13 09:43:52 | |
Autor: megrimsES | |
Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG? | |
W dniu 2014-03-13 08:43, WW pisze:
WitamMa racje. Jak w każdym automacie: zapalasz na P, jak jedziesz do przodu to wrzucasz na D i jedziesz. Jak masz zamiar zatrzymać się i zakończyć jazdę, to wrzucasz na P i gasisz silnik. Im mniej machasz t± wajch± tym lepiej. I dotyczy to zarówno skrzyń dwusprzęgłowych (DSG/PDK/DCSST) jak i skrzyń z konwerterem moomentu obrotowego (tradycyjnych skrzyń hudraulicznych).
|
|
Data: 2014-03-17 19:51:46 | |
Autor: Axel | |
Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG? | |
"megrimsES" wrote in message news:lfrr49$jms$1usenet.news.interia.pl...
Ma racje. Jak w każdym automacie: zapalasz na P, jak jedziesz do przodu Nie w każdym automacie, bo ostatnio jeĽdziłem takim, który nie miał pozycji P :-P Jak masz zamiar zatrzymać się i zakończyć A jak jest tylko: R N M A? :-P Swoj± drog± takie pokrętło pod kierownic± to głupi pomysł... -- Axel |
|
Data: 2014-03-18 08:59:28 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG? | |
W dniu 17.03.2014 o 19:51 Axel <axel.usunto@op.pl> pisze:
Ma racje. Jak w każdym automacie: zapalasz na P, jak jedziesz do przodu Ja nie ma P - to nie jest automat, to jest zwykła mechaniczna skrzynia ze sprzęgłem, w której sprzęgło "wciska" siłownik. U citroena taką skrzynią jest np. MCP. Każdy producent ma takie cudo w ofercie. Ma swoje zalety ale i też sporo wad: min. mocno zużywające się sprzęgło i dwumasę.
To nie jest automat, to skrzynia "zrobotyzowana". TG |
|