Data: 2014-11-24 22:12:27 | |
Autor: Axel | |
Jak lepiej pokonać próg na jezdni? | |
Na kanwie ostatnich flejmów o rondach mam następny temat - naszło mnie dzisiaj przy powrocie z pracy: mam na mojej ulicy kilka progów zwalniających typu "wyspa", czyli nieprzeszkadzających autobusom. Mogę te progi pokonywać jadąc jedną np. lewymi kołami po płaskim, obok progu, ale wtedy prawe koła muszą pokonać pełną wysokość wyspy, albo symetrycznie i wtedy oba koła jednej osi wjeżdżają na próg, ale tylko do połowy wysokości. Który sposób mniej według was niszczy zawieszenie?
Jakby ktoś nie wiedział, o jakich progach piszę: http://www.mmlodz.pl/photo/1346968/Progi+wyspowe+na+jednej+z+sto%C5%82ecznych+ulic Owocnej dyskusji życzę :-) -- Axel |
|
Data: 2014-11-24 13:59:04 | |
Autor: Przemek | |
Jak lepiej pokonać próg na jezdni? | |
Ja pokonuję symetrycznie
|
|
Data: 2014-11-24 22:18:24 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
Jak lepiej pokonać próg na jezdni? | |
Na kanwie ostatnich flejmów o rondach mam następny temat - naszło mnie Prawym kolem po plaskim mniej niszczy zawieszenie, a najlepiej jesli jest miejsce to srodkiem ;) |
|
Data: 2014-11-26 13:33:53 | |
Autor: Axel | |
Jak lepiej pokonać próg na jezdni? | |
"Czesław Wiśniak" wrote in message news:m507ba$edd$1node2.news.atman.pl...
wysokości. Który sposób mniej według was niszczy zawieszenie? Prawym kolem po plaskim mniej niszczy zawieszenie, a najlepiej jesli jest miejsce to srodkiem ;) Środkiem się nie da - ulica wąska tak, że jeśli dwa samochody jadą naprzeciw siebie i chcą lewymi kołami "po płaskim" przejechać, to mogą się zahaczyć lusterkami... -- Axel |
|
Data: 2014-11-24 23:01:54 | |
Autor: mk4 | |
Jak lepiej pokonać próg na jezdni? | |
On 2014-11-24 22:12, Axel wrote:
Na kanwie ostatnich flejmów o rondach mam następny temat - naszło mnie Symetrycznie - mozna wtedy wcale nie zwalniac ;) -- mk4 |
|
Data: 2014-11-25 01:55:57 | |
Autor: Adam | |
Jak lepiej pokonać próg na jezdni? | |
W dniu 2014-11-24 22:12, Axel pisze:
Na kanwie ostatnich flejmów o rondach mam następny temat - naszło mnie Jeśli masz drążki reakcyjne - to wjeżdżaj symetrycznie. Wtedy drążki nie pracują, bo oba koła jednej osi "skaczą" jednakowo. Drążek reakcyjny w czasie jazdy po łuku pracuje dość powoli (łagodnie), eliminując przechył nadwozia. Jednak praca szybka (najechanie jednego koła na garb lub wpadnięcie do dziury) powoduje bardzo ostrą reakcję, zwłaszcza na tulejach metalowo-gumowych. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2014-11-25 02:07:08 | |
Autor: PiteR | |
Jak lepiej pokonać próg na jezdni? | |
na ** p.m.s ** Axel pisze tak:
Mogę te progi pokonywać jadąc jedną np. lewymi kołami po płaskim, Kiedy jadę pustym to biorę kołami pasażera. Kiedy jadę z ludzmi np paniami z biura kadrową, kasjerką, socjalną itd to kołami kierowcy. Kiedy jadę z kierownikiem lub dyrektorem to oczywiście kołami pasażera i dodatkowo zawczasu przyśpieszam. -- Piter golf mk2 a jak twój samochód będzie jeździł po 27 latach? |
|
Data: 2014-11-25 09:02:40 | |
Autor: spider | |
Jak lepiej pokonać próg na jezdni? | |
Tu to dopiero jest wynalazek:
https://www.google.pl/maps/@52.1237467,21.0153887,3a,75y,301.42h,75.03t/data=!3m4!1e1!3m2!1sWrJkq5dnMTjKv8wwURrGgA!2e0?hl=pl Jak widać po śladach na progu i za, niektórzy z niskim zawieszeniem mogą się zdziwić po przejeździe środkiem. |
|
Data: 2014-11-25 09:09:28 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
Jak lepiej pokonać próg na jezdni? | |
https://www.google.pl/maps/@52.1237467,21.0153887,3a,75y,301.42h,75.03t/data=!3m4!1e1!3m2!1sWrJkq5dnMTjKv8wwURrGgA!2e0?hl=pl O, słupki ! Wyglada jakby robila je jedna firma w calej Wawie ;) Jak widać po śladach na progu i za, niektórzy z niskim zawieszeniem mogą się zdziwić po przejeździe środkiem. Ja przejezdzam prawym kolem po asfalcie, bo prawa stona zawsze dostaje mocniej w codziennej jezdzie, wiec troche oszczedzam. |
|
Data: 2014-11-25 11:01:40 | |
Autor: Jankol | |
Jak lepiej pokonać próg na jezdni? | |
Użytkownik "spider" <"spajder[wytnij]"@wp.pl> napisał w wiadomości news:547437a1$0$22476$65785112news.neostrada.pl... Tu to dopiero jest wynalazek: To chyba jest po to, aby obejrzeć sobie podwozie. Nie trzeba szukać kanału. |
|
Data: 2014-11-25 21:15:33 | |
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki | |
Jak lepiej pokonać próg na jezdni? | |
W dniu 2014-11-25 09:02, spider pisze:
Tu to dopiero jest wynalazek:Znam te progi :-)Taki fajny "myk" tamtędy prowadzi ;-)
Dlatego jadąc niedawo nowym, załadowanym samochodem nie brałem ich "między koła". A jakiś miesiąc temu te progi zlikwidowano i wybudowano klasyczne, szerokie na całą jezdnię, łagodne. I się nie dowiem, czy na pusto bym przeszedł ;-) Seco |
|
Data: 2014-11-26 18:20:41 | |
Autor: spider | |
Jak lepiej pokonaÄ prĂłg na jezdni? | |
W dniu 2014-11-25 21:15, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
Dlatego jadÄ c niedawo nowym, zaĹadowanym samochodem nie braĹem ich Fakt, dzisiaj siÄ o tym przekonaĹem. WidaÄ coĹ musiaĹo byÄ na rzeczy, skoro je przerobiono. |
|
Data: 2014-11-25 13:19:37 | |
Autor: szerszen | |
Jak lepiej pokonać próg na jezdni? | |
On Mon, 24 Nov 2014 22:12:27 +0100
"Axel" <axel.usunto@op.pl> wrote: Owocnej dyskusji życzę :-) Nad czym tu dyskutować, jeśli nie masz zglebionego auta i prześwitu na paczkę fajek, to jedyny sensowny przejazd to okrakiem. Focusem takie progi pokonuje z dozwoloną, czyli w okolicach 50-60 prawie niezauważalnie. -- pozdrawiam szerszen |
|
Data: 2014-11-26 13:38:56 | |
Autor: Axel | |
Jak lepiej pokonać próg na jezdni? | |
"szerszen" wrote in message news:20141125131937.26eb83a5614bbf030836d9dbtlen.pl...
On Mon, 24 Nov 2014 22:12:27 +0100 "Axel" <axel.usunto@op.pl> wrote: Owocnej dyskusji życzę :-) Nad czym tu dyskutować, jeśli nie masz zglebionego auta i prześwitu na Może inne progi - na tych wyraźnie czuję silne uderzenie w momencie najechania, nawet przy przepisowych w tym miejscu 30km/h (Vectra C). -- Axel |
|
Data: 2014-11-26 16:23:06 | |
Autor: szerszen | |
Jak lepiej pokonać próg na jezdni? | |
On Wed, 26 Nov 2014 13:38:56 +0100
"Axel" <nie_dla@spa.mu> wrote: Może inne progi - na tych wyraźnie czuję silne uderzenie w momencie najechania, nawet przy przepisowych w tym miejscu 30km/h (Vectra C). Dokładnie takie jak na focie. Jak bierzesz okrakiem to różnica poziomów jest kilkucentymetrowa i identyczna po obu stronach, do tego stopniowa. Jeśli czujesz jakieś uderzenie, to albo masz twarde zawieszenie, albo po prostu foka ma bardziej tłumiące takie nierówności. -- pozdrawiam szerszen |
|
Data: 2014-11-25 15:10:56 | |
Autor: elmer radi radisson | |
płużąc | |
-- memento lorem ipsum |