Data: 2011-01-18 09:40:38 | |
Autor: mkarwan | |
Jak czytać czarne skrzynki | |
KPT. GRZEGORZ PIETRUCZUK WYJAŚNIA O CZYM ROZMAWIALI PILOCI
LEGENDA: KBC - Dowódca Statku Powietrznego 2P - Drugi Pilot N - Nawigator IP - Inżynier Pokładowy KRL - Kontroler Ruchu Lotniczego S - Stewardessa A - Nieokreślony Rozmówca niezr. - Niezrozumiałe Wyrażenie TAWS - informacja głosowa TAWS STENOGRAM: 08:02:48 (czasu polskiego) A (niezr.) 08:02:51 Nieokreślony rozmówca (A) (niezr.) 08:02:54 A (niezr.) 08:02:59 A (niezr.) 08:03:08 A (niezr.) 08:03:12 Nawigator (N) (niezr.) Za wielką wodę. 08:03:17 N (niezr.) Dowódca mówił. 08:03:20 Drugi pilot (2P) (niezr.) Za wielką wodę. Komentarz kapitana Grzegorza Pietruczuka*: Nie można powiedzieć na pewno o czym rozmawiają ze sobą członkowie załogi. Pamiętam jednak, że kilka dni po locie do Smoleńska mieli lecieć do Stanów Zjednoczonych. Być może mówią o tym. 08:03:22 2P (niezr.) Za wielką wodę na czterogwiazdkowego generała. 08:03:30 2P I teraz tak zapierdala, bo musi jeszcze nalatać 40 godzin. 08:03:35 2P Nie, a jak nie może, to wiesz, wtedy zapierdala do Poznania. 08:03:47 A (niezr.) 08:03:54 A Na koniec kariery pewnie jeszcze (niezr.) za odpowiednią (niezr.). Komentarz: O czym, o kim może mówić tutaj załoga? Nie będę tego komentował. Natomiast co do tych godzin: chodzi po prostu o to, że wylatanie w roku 40 godzin upoważnia do otrzymywania odpowiednich dodatków pieniężnych w następnym roku kalendarzowym. Każdy lotnik ma zagwarantowane wylatanie tych 40 godzin żeby również podtrzymywać swoje umiejętności lotnicze. Zrozumiałe jest, że jeżeli lata się sporadycznie to dąży się do tego żeby wykorzystywać wszelkie dostępne sytuacje by swoje godziny wylatać. 08:04:02 (Kontroler Ruchu Lotniczego) KRL DHS contact Minsk118 correction 120,125. Komentarz: Kontakt kontrolera z innym samolotem na częstotliwości 120,125. 08:04:04 A (niezr.) Dowódca nie wiedział (niezr.) 08:04:11 A To będzie. makabra będzie. Nic nie będzie widać. 08:04:15 KRL DCMHS 08:04:16 2P Cargo Komentarz: dalszy ciąg komunikowania się kontrolera z innym samolotem i komentarz Drugiego Pilota TU-154, że chodzi o samolot Cargo. 08:04:19 A (niezr.) 08:04:29 KRL DCMHS 08:04:33 DCMHS (komentarz: oznaczenie innego samolotu): Go ahead. 08:04:34 KRL Contact Minsk 120,125. 08:04:39 DCMHS Minsk 120, 125, DCMHS, good bye. 08:04:43 KRL Bye. Komentarz: Na początku niezrozumiała wypowiedź nieokreślonego rozmówcy z TU-154, później dalszy ciąg instrukcji kontrolera ruchu z Mińska dla samolotu DCMHS i odpowiedzi tamtejszej załogi. 08:04:49 A (niezr.) 08:04:57 2P No właśnie, nic się nie dorobił. 08:04:58 A (niezr.) 08:05:58 KRL Polish Air Force, 101, contact Minsk 118,975. 08:06:05 N 118,975, Polish Air Force 101, thank you, good day. 08:06:09 KRL Bye. 08:06:11 2P "Do swidanija" się mówi. 08:06:12 N Właśnie nie wiem, czy to jest "Do swidanija", czy. 08:06:14 2P A jak? 08:06:14 N Ja nie zgodziłbym się. 08:06:16 2P "Dobroje ranieco" 08:06:18 2P Powiedz tak, zobaczymy czy załapie (śmiech). 08:06:27 2P Dobroje ranieco. 08:06:31 N Minsk-Control, Polish Air Force 1-0-1, dzień dobry, FL 3-3-0, over Minsk. 08:06:38 KRL Polish Air Force 1-0-1, Minsk-Control, dobry. dzień dobry, Radar Contact. 08:06:45 2P (śmiech) mówiłem (niezr.) Komentarz: Załoga TU-154 łączy się z Mińskiem na częstotliwości 118,975. Po chwili się żegna, drugi pilot przy tym żartuje. 08:06:49 KRL Aerofłot 141, pracujcie Mińsk-Kontrola 133,425. 08:06:55 2P Co? Oczywiście, że nie. 08:06:56 141 133,425, powtórzcie. 08:06:57 Dowódca Statku Powietrznego (KBC) Jasiek go pytał. 08:06:59 2P Co? 08:06:59 KRL Prawidłowo? 08:07:01 KBC Jasiek go pytał. 08:07:01 141 33,425, dziękuję, do widzenia Aerofłot 141. 08:07:02 A (niezr.) trzy. Komentarz: Kontakt innego samolotu Aerofłotu z Mińskiem na częstotliwości 133,425, odpowiedź i pożegnanie tamtejszej załogi. W TU-154 rozmowa dowódcy samolotu z drugim pilotem. 08:07:07 KRL Polish Air Force 1-0-1, what FL are you going to reach to ASKIL? Komentarz: Kontroler pyta na jakiej wysokości (FL - Ligot Level) TU-154 przetnie punkt nawigacyjny o nazwie ASKIL. 08:07:08 A (niezr.). 08:07:12 A Three Thousand nine hundred. 08:07:14 N 3900 Polish Air Force 1-0-1. 08:07:16 KRL OK. Komentarz: Nawigator informuje, że punkt ASKIL zostanie osiągnięty na wysokości 3900 metrów. Kontroler przyjmuje to do wiadomości. 08:07:17 KRL Report when ready for descent. 08:07:20 N Yeah. Komentarz: Kontroler wydaje polecenie zameldowania kiedy TU-154 będzie gotowe do zniżenia. 08:07:29 A (niezr.) 08:07:34 2P No pewnie. 08:07:37 A (niezr.) 08:07:48 2P Dobra. 08:07:49 A (niezr.) 08:07:54 2P Dawaj następne. 08:07:56 A (niezr.) Komentarz: Wymiana zdań między drugim pilotem TU-154 a niezidentyfikowanym rozmówcą. więcej w http://smolensk-2010.pl/2010-06-11-jak-czytac-czarne-skrzynki.html |
|
Data: 2011-01-18 19:04:42 | |
Autor: .heÂŽsk. | |
Jak czytać czarne skrzynki | |
On Tue, 18 Jan 2011 09:40:38 +0100, "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl>
wrote: KPT. GRZEGORZ PIETRUCZUK WYJAŚNIA O CZYM ROZMAWIALI PILOCI [...] dobra, i co z tego zrozumiales? -- "Nieprawdą jest, jakoby Internet był ziemią niczyją i terytorium darmowego opluwania innych." * My personal opinions are just mine.(Art. 54 Konstytucji RP) |
|