Użytkownik "obserwator " <darz_bor@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ig1m8d$lgp$1inews.gazeta.pl...
Nawet tylko ten tekst, jest podstawa do obalenia i pociagniecia do
odpowiedzialnosci rzadu PO.
Katastrofa izraelskiego helikoptera w Rumunii
Do katastrofy izraelskiego śmigłowca wojskowego CH-53 doszło 26 lipca 2010
w Rumunii.
W poniedzialek, 26 lipca 2010 r. okolo godziny 14:00 w czasie cwiczen w
rumunskich Karpatach rozbil sie helikopter "Yasur" CH-53 Izraelskich Sil
Powietrznych (IAF). Zginelo 6 zolnierzy izraelskich oraz rumunski oficer
lacznikowy. Izraelczycy to: dwoch pulkownikow i dwoch majorow lotnictwa oraz
mechanicy lotniczy: porucznik i sierzant. Byly to dwa zespoly , ktore
pilotowaly na zmiane helikopter. Wykonywali oni loty na niskiej wysokosci w
formacji obejmujacej dwa helikoptery. Oficjalnie twierdzi sie, ze cwiczenia
byly rutynowe. Nieoficjalnie wiadomo, ze wybrano teren zblizony do pewnych
obszarow w Iranie.
Przesledzmy dzien po dniu, a bedzie ich doprawdy malo, bo tylko kilka, od
poczatku akcji ratunkowej i wstepnych badan, do ich zakonczenia.
PONIEDZIALEK
Natychmiast po katastrofie, dowodca IAF, gen. Ido Nehushtan zadzwonil do
swojego odpowiednika w lotnictwie rumunskim. Uzgodnili, ze sledztwo beda
prowadzic razem. A w Izraelu, wladze zaprosily rodziny ofiar do bazy lotniczej
Tel Nof, gdzie sie nimi zaopiekowano, a jednoczesnie na biezaco informowano o
sytuacji.
WTOREK
Rano przylatuja do Rumunii dwa izraelskie wojskowe samoloty transportowe
"Hercules" C-130. Wysiada z nich 60 zolnierzy pod dowodztwem pulkownika. Sa
to czlonkowie elitarnej Air Forces Rescue Unit 669 oraz zespol psow
tropicielskich "Oketz". A do tego lekarze, eksperci sledczy, rabini oraz
rzecznik prasowy calej tej misji.
Czesc szybko zalozyla kilka baz w poblizu miejsca katastrofy oraz laboratorium
medyczne. W pobliskiej rumunskiej bazie lotniczej zalozone juz bylo centrum
komunikacyjne majace bezposrednie polaczenie video z dowodztwem w Izraelu.
Rumuni znajduja czarna skrzynke i natychmiast przekazuja ja Izraelczykom. Ci
przewoza je do swego kraju.
SRODA
Teren katastrofy kolo miejscowosci Zarnesti polozony byl w gorach na wysokosci
ponad 2 000 m., wiec jako srodkow transportu uzyto 3 helikopterow "Sikorsky"
CH-53 "Sea Stallion". Kazdy z nich jest w stanie przewiezc 55 zolnierzy albo
24 nosza. Izraelscy ratownicy prowadza poszukiwania oraz demontuja istotne
czesci rozbitego helikoptera, ktore zabieraja ze soba.
Zwloki zabitych przewiezione zostaja do szpitala w Brasov, gdzie udala sie tez
ekipa izraelskich lekarzy i sledczych. Po badanich, zwloki zolnierzy zostaly
przewiezione do Izraela
CZWARTEK
Do Izraela wracaja pierwsi czlonkowie ekipy ratowniczej. Operacja dobiega konca.
autor: Tymczasowy
Co sie dziwisz,,,co sie dziwisz,,,,u nas nadal,,,,,,,,,,,
--
"Służba Bezpieczeństwa może i powinna kreować różne stowarzyszenia,
kluby czy nawet partie polityczne. Ma za zadanie głęboko infiltrować
istniejące gremia kierownicze tych organizacji na szczeblu centralnym
i wojewódzkim, a także na szczeblach podstawowych, muszą być one
przez nas operacyjnie opanowane.Musimy zapewnić operacyjne możliwości
oddziaływania na te organizacje,kreowania ich działalnosci i kierowania
ich polityką." -- Czeslaw Kiszczak,luty 1989 roku z posiedzenia kierownictwa MSW -
Pozdrowienia
matusm