Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Interpretacja nowego zapisu art. 33

Interpretacja nowego zapisu art. 33

Data: 2012-06-09 14:05:33
Autor: Olgierd
Interpretacja nowego zapisu art. 33
On Sat, 09 Jun 2012 09:53:53 +0000, piecia aka dracorp wrote:

Jak dla mnie na dzień dzisiejszy muszę jechać DDR jeśli jest ale jak
jest droga rowerowo-piesza to nie muszę nią jechać i mogę jechać
jezdnią. Właściwa interpretacja?

Moim zdaniem niewłaściwa, ale faktycznie: sprawa rozbija się o to, czy droga pieszo-rowerowa jest bardziej chodnikiem, gdzie dozwolono ruch rowerów, czy jednak bardziej DDR-em.

Problem w tym, że w słowniczku do ustawy (art. 2) DDPiR nie występuje.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-06-09 16:26:51
Autor: johnkelly
Interpretacja nowego zapisu art. 33
W dniu 2012-06-09 16:05, Olgierd pisze:
On Sat, 09 Jun 2012 09:53:53 +0000, piecia aka dracorp wrote:

Jak dla mnie na dzień dzisiejszy muszę jechać DDR jeśli jest ale jak
jest droga rowerowo-piesza to nie muszę nią jechać i mogę jechać
jezdnią. Właściwa interpretacja?

Moim zdaniem niewłaściwa, ale faktycznie: sprawa rozbija się o to, czy
droga pieszo-rowerowa jest bardziej chodnikiem, gdzie dozwolono ruch
rowerów, czy jednak bardziej DDR-em.

Problem w tym, że w słowniczku do ustawy (art. 2) DDPiR nie występuje.

Albo i nie problem. Wedle słowniczka DDR ma być konstrukcyjnie lub urządzeniami bezp.ruchu oddzielona od innych dróg. Wedle tej definicji DDRiP nie jest DDR bo nie jest oddzielona od DDP. IMO konieczność oddzielenia DDR od innych dróg warunkuje wyłączność dla użytkowania. Definicja DDR troszeczkę przypomina definicje autostrady i ekspresówki.


Pozdrawiam
Maciej Różalski

--
... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ..
...................... blog: www.maciejrozalski.eu ......................
................. blog o go: www.maciejrozalski.cal.pl ..................
.................... fotoblog: foto.maciejrozalski.eu ...................

Data: 2012-06-09 15:07:41
Autor: Piotr Szmigielski
Interpretacja nowego zapisu art. 33
johnkelly <stara@maciejrozalski.eu> napisa³(a):
W dniu 2012-06-09 16:05, Olgierd pisze:


Albo i nie problem. Wedle słowniczka DDR ma być konstrukcyjnie lub urządzeniami bezp.ruchu oddzielona od innych dróg. Wedle tej definicji DDRiP nie jest DDR bo nie jest oddzielona od DDP. IMO konieczność oddzielenia DDR od innych dróg warunkuje wyłączność dla użytkowania. Definicja DDR troszeczkę przypomina definicje autostrady i ekspresówki.

To ja troszeczkê Obok Topic.
Skoro DDR to nie DDRiP to jak wygl±da sprawa pierwszeñstwa na skrzy¿owaniu
(DDRiP wytyczono wzd³u¿ drogi g³ównej, krzy¿ówka z drog± podporz±dkowan±). Czy
jad±c tak± DDRiP mam pierwszeñstwo przed pojazdami wje¿d¿aj±cymi z
podporz±dkowanej? Oczywi¶cie na skrzy¿owaniu wyznaczono przejazd dla rowerów.

Pozdrawiam


--


Data: 2012-06-12 01:57:15
Autor: Gotfryd Smolik news
Interpretacja nowego zapisu art. 33
On Sat, 9 Jun 2012, Piotr Szmigielski wrote:

johnkelly <stara@maciejrozalski.eu> napisa³(a):

W dniu 2012-06-09 16:05, Olgierd pisze:


Albo i nie problem. Wedle słowniczka DDR ma być konstrukcyjnie lub
urządzeniami bezp.ruchu oddzielona od innych dróg. Wedle tej definicji
DDRiP nie jest DDR bo nie jest oddzielona od DDP. IMO konieczność
oddzielenia DDR od innych dróg warunkuje wyłączność dla użytkowania.
Definicja DDR troszeczkę przypomina definicje autostrady i ekspresówki.

To ja troszeczkê Obok Topic.
Skoro DDR to nie DDRiP to jak wygl±da sprawa pierwszeñstwa na skrzy¿owaniu
(DDRiP wytyczono wzd³u¿ drogi g³ównej, krzy¿ówka z drog± podporz±dkowan±).

  Ustawa w tym miejscu NIE pos³uguje siê pojêciem "DDR".
  Ani DDR, ani DDRiP.
  Z raito legis wynika ("skoro ustawodawca u¿y³ innych s³ów, to znaczy
¿e chcia³ opisaæ inny obiekt"), i¿ kryterium jest inne.

  Cytat:
http://www.kodeksdrogowy.com.pl/obowiazujace/dzial2.html
+++
Art. 17.
1. W³¹czanie siê do ruchu nastêpuje przy [...] wje¿d¿aniu:
[...]
3a) na jezdniê lub pobocze z drogi dla rowerów, z wyj¹tkiem wjazdu
  na przejazd dla rowerzystów lub pas ruchu dla rowerów;
[...]
Art. 27.
1. Kieruj¹cy pojazdem, zbli¿aj¹c siê do przejazdu dla
  rowerzystów, jest obowi¹zany zachowaæ szczególn¹ ostro¿noœæ
  i ust¹piæ pierwszeñstwa rowerowi znajduj¹cemu siê na przejeŸdzie.
-- -

  Kryterium ustapienia pierwszeñstwa nie jest wiêc istnienie
lub nieistnienie DDR (mo¿na zrobiæ osobny flejm na tê
okolicznosc, czy "znikajaca" DDR to jest DDR, ale
mamy na uwadze wy³acznie wzajemna relacjê rowerzysty
w poprzek pojazdów na jezdni), lecz tym kryterium
jest istnienie przejazdu rowerowego.

Czy jad±c tak± DDRiP mam pierwszeñstwo przed pojazdami wje¿d¿aj±cymi
z podporz±dkowanej?
Oczywi¶cie na skrzy¿owaniu wyznaczono przejazd dla rowerów.

  By³o zajrzeæ do PoRD, móg³bys zaraz sam przytoczyc rozwiazanie
zagadki ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-06-09 16:36:56
Autor: piecia aka dracorp
Interpretacja nowego zapisu art. 33
Dnia Sat, 09 Jun 2012 16:26:51 +0200, johnkelly napisał(a):

Albo i nie problem. Wedle słowniczka DDR ma być konstrukcyjnie lub
urządzeniami bezp.ruchu oddzielona od innych dróg. Wedle tej definicji
DDRiP nie jest DDR bo nie jest oddzielona od DDP. IMO konieczność
oddzielenia DDR od innych dróg warunkuje wyłączność dla użytkowania.
Definicja DDR troszeczkę przypomina definicje autostrady i ekspresówki.

Czyli jak jest oddzielona od jezdni trawnikiem to DDRiP jest DDR, pomimo wspólnego znaku C-13/16?




--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2012-06-09 18:39:39
Autor: johnkelly
Interpretacja nowego zapisu art. 33
W dniu 2012-06-09 18:36, piecia aka dracorp pisze:
Dnia Sat, 09 Jun 2012 16:26:51 +0200, johnkelly napisał(a):

Albo i nie problem. Wedle słowniczka DDR ma być konstrukcyjnie lub
urządzeniami bezp.ruchu oddzielona od innych dróg. Wedle tej definicji
DDRiP nie jest DDR bo nie jest oddzielona od DDP. IMO konieczność
oddzielenia DDR od innych dróg warunkuje wyłączność dla użytkowania.
Definicja DDR troszeczkę przypomina definicje autostrady i ekspresówki.

Czyli jak jest oddzielona od jezdni trawnikiem to DDRiP jest DDR, pomimo
wspólnego znaku C-13/16?

Trzymają się ściśle definicji musiałaby jeszcze być oddzielona od DDP.


Pozdrawiam
Maciej Różalski

--
... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ..
...................... blog: www.maciejrozalski.eu ......................
................. blog o go: www.maciejrozalski.cal.pl ..................
.................... fotoblog: foto.maciejrozalski.eu ...................

Data: 2012-06-09 18:42:13
Autor: johnkelly
Interpretacja nowego zapisu art. 33
W dniu 2012-06-09 18:39, johnkelly pisze:
W dniu 2012-06-09 18:36, piecia aka dracorp pisze:
Dnia Sat, 09 Jun 2012 16:26:51 +0200, johnkelly napisał(a):

Albo i nie problem. Wedle słowniczka DDR ma być konstrukcyjnie lub
urządzeniami bezp.ruchu oddzielona od innych dróg. Wedle tej definicji
DDRiP nie jest DDR bo nie jest oddzielona od DDP. IMO konieczność
oddzielenia DDR od innych dróg warunkuje wyłączność dla użytkowania.
Definicja DDR troszeczkę przypomina definicje autostrady i ekspresówki.

Czyli jak jest oddzielona od jezdni trawnikiem to DDRiP jest DDR, pomimo
wspólnego znaku C-13/16?

Trzymają się ściśle definicji musiałaby jeszcze być oddzielona od DDP.

TrzymajÄ…c [...]

Pozdrawiam
Maciej Różalski



Pozdrawiam
Maciej Różalski

--
... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ..
...................... blog: www.maciejrozalski.eu ......................
................. blog o go: www.maciejrozalski.cal.pl ..................
.................... fotoblog: foto.maciejrozalski.eu ...................

Interpretacja nowego zapisu art. 33

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona