Data: 2014-08-12 19:49:33 | |
Autor: Hinek | |
Inteligentny kask. | |
http://di.com.pl/news/50412,0,Inteligentny_kask_motocyklowy_z_HUD_-_takie_wearables_maja_sens-Marcin_Maj.html
Idea podoba mi siê. Mo¿e siê wkrótce doczekamy. -- Hinek |
|
Data: 2014-08-12 19:14:38 | |
Autor: masti | |
Inteligentny kask. | |
Dnia pięknego Tue, 12 Aug 2014 19:49:33 +0200 osobnik zwany Hinek napisał:
http://di.com.pl/news/50412,0,Inteligentny_kask_motocyklowy_z_HUD_-_takie_wearables_maja_sens-Marcin_Maj.html Idea podoba mi się. Może się wkrótce doczekamy. IMHO kompletny bezsens. Delikany HUD paramterów moze tak ale nie wielki ekran i koniecznośc ładowania pewnie co godzinę -- BMW R1100GS '94 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-08-12 22:28:48 | |
Autor: Hinek | |
Inteligentny kask. | |
Użytkownik "masti" napisał
Dlaczego wielki? Mały obraz nieco z boku - podobny do tych wyświetlanych na szybie kokpitu myśliwca. A zasilanie bezprzewodowe.... Albo na takiej zasadzie jak w czajniku bezprzewodowym :)) -- Hinek |
|
Data: 2014-08-12 22:37:38 | |
Autor: Kuczu | |
Inteligentny kask. | |
W dniu 2014-08-12 22:28, Hinek pisze:
A zasilanie bezprzewodowe.... Czyli zasilanie w dupe kierowcy a na glowie elektrody ? -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2014-08-12 22:49:18 | |
Autor: Hinek | |
Inteligentny kask. | |
Użytkownik "Kuczu" napisał
O właśnie :) W końcu i tak wszystko kończy się na dupie... -- Hinek |
|
Data: 2014-08-13 07:35:40 | |
Autor: Piotr Rezmer | |
Inteligentny kask. | |
W dniu 2014-08-12 22:37, Kuczu pisze:
Czyli zasilanie w dupe kierowcy a na glowie elektrody ? Piwo dla tego Pana -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar |
|
Data: 2014-08-13 07:37:37 | |
Autor: Piotr Rezmer | |
Inteligentny kask. | |
W dniu 2014-08-12 22:28, Hinek pisze:
Albo na takiej zasadzie jak w czajniku bezprzewodowym :)) Może bardziej jak w szczoteczce bezprzewodowej. Czyli pętla indukcyjna w spodniach na tyłku i pętla w kurtce w kołnierzu. -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar |
|
Data: 2014-08-13 07:38:43 | |
Autor: Piotr Rezmer | |
Inteligentny kask. | |
W dniu 2014-08-13 07:37, Piotr Rezmer pisze:
Może bardziej jak w szczoteczce bezprzewodowej. Czyli pętla indukcyjna w Ewentualnie generatorki wykorzystujące pęd powietrza + baterie słoneczne -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar |
|
Data: 2014-08-13 09:52:31 | |
Autor: Kuczu | |
Inteligentny kask. | |
W dniu 2014-08-13 07:38, Piotr Rezmer pisze:
W dniu 2014-08-13 07:37, Piotr Rezmer pisze: zawsze mozna przymocowac dodatkowy akumulator na siedzeniu pasazera -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2014-08-13 08:29:18 | |
Autor: MrG | |
Inteligentny kask. | |
"Hinek" <hinek@fuck.pl> wrote:
Użytkownik "masti" napisał Dlaczego mały? Chyba ze z tylnej kamery, bo wskazówki nawigacji lepiej Michał bezpośrednio przed oczami a nie gdzieś z boku... -- NC700XD -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- - |
|
Data: 2014-08-13 11:29:10 | |
Autor: Magic | |
Inteligentny kask. | |
W dniu 2014-08-13 10:29, MrG pisze:
"Hinek" <hinek@fuck.pl> wrote: Bezpośrednio przed oczami to wolę widzieć ewentualne dziury w jezdni. W filmiku nie ma żadnej informacji o tym JAK będą wyświetlane informacje, więc dyskusja jest trochę akademicka, ale osobiście wolałbym wyświetlanie w formie paska u dołu szyby plus np. strzałki przy lewej i prawej krawędzi wizjera do wykorzystania z GPS. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- - |
|
Data: 2014-08-13 09:43:33 | |
Autor: masti | |
Inteligentny kask. | |
Dnia pięknego Wed, 13 Aug 2014 11:29:10 +0200 osobnik zwany Magic napisał:
W dniu 2014-08-13 10:29, MrG pisze: no przecież jest wielki ekran po prawej. -- BMW R1100GS '94 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-08-13 12:52:32 | |
Autor: Marcin N | |
Inteligentny kask. | |
W dniu 2014-08-13 11:43, masti pisze:
no przecież jest wielki ekran po prawej. Ekran albo obraz z projektora zamontowanego gdzieś na wysokości policzka. Projektor wydaje się rozsądniejszy, bo pozwala na uchylanie szyby kasku bez zaśmiecania pola widzenia kierowcy. -- MN |
|
Data: 2014-08-13 10:54:21 | |
Autor: masti | |
Inteligentny kask. | |
Dnia pięknego Wed, 13 Aug 2014 12:52:32 +0200 osobnik zwany Marcin N
napisał: W dniu 2014-08-13 11:43, masti pisze: techniczne rozwiązanie to szczegół. Chodzi mi o to, ze zajęcie tak dużego obszaru pola widzenia przeszkadza -- BMW R1100GS '94 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-08-13 13:46:04 | |
Autor: MrG | |
Inteligentny kask. | |
masti <gone@to.hell> wrote:
Dnia pięknego Wed, 13 Aug 2014 12:52:32 +0200 osobnik zwany Marcin N techniczne rozwiązanie to szczegół. Chodzi mi o to, ze zajęcie tak dużego obszaru pola widzenia przeszkadza Przeca w myśliwce hud zajmuje całkiem sporo pola widzenia. A wyświetlane informacje nie zakłócają tego co widać. -- NC700XD -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- - |
|
Data: 2014-08-13 13:49:39 | |
Autor: masti | |
Inteligentny kask. | |
Dnia pięknego Wed, 13 Aug 2014 13:46:04 +0000 osobnik zwany MrG napisał:
masti <gone@to.hell> wrote: co jest lepsze niż wyświetlanie z boku. Poza tym pokaż mi myśliwiec, który wyświetla HUDem obraz za samolotem -- BMW R1100GS '94 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-08-13 15:36:20 | |
Autor: MrG | |
Inteligentny kask. | |
masti <gone@to.hell> wrote:
Dnia pięknego Wed, 13 Aug 2014 13:46:04 +0000 osobnik zwany MrG napisał: co jest lepsze niż wyświetlanie z boku. Poza tym pokaż mi myśliwiec, który wyświetla HUDem obraz za samolotem Fakt. Ale nie chodzi mi o obraz z kamery tylnej. Tylko o inne parametry oraz wskazówki navi. Które to powinny byc wyświetlane na środku zamiast z boku. -- NC700XD -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- - |
|
Data: 2014-08-13 13:54:53 | |
Autor: Alf/red/ | |
Inteligentny kask. | |
On 13/08/14 12:54, masti wrote:
Chodzi mi o to, ze zajęcie tak dużego obszaru pola widzenia przeszkadza A ja widzę, ehem, przewiduję inny problem... Piszą: "bateria na 9 godzin" plus wyświetlacz, elektronika, złącza... Jeżeli kask 1300 gramów oceniamy jako lekki, a 1600 jako ciężkawy, to ile będzie ważył ów? Może to bateria wodorowa <rotfl> -- Alf/red/ |
|
Data: 2014-08-13 23:19:46 | |
Autor: James | |
Inteligentny kask. | |
"Alf/red/" wrote...
A ja widzę, ehem, przewiduję inny problem... Piszą: "bateria na 9 godzin" plus wyświetlacz, elektronika, złącza... Jeżeli kask 1300 gramów oceniamy jako lekki, a 1600 jako ciężkawy, to ile będzie ważył ów? Może to bateria wodorowa <rotfl> *** Zajrzałem na stronę o tym kasku i znalazłem sporo odpowiedzi na postawione tu pytania. A więc... - Producent wraz z wypuszczeniem wersji beta zaoferuje SDK. Pozwoli to niezależnym programistom tworzyć aplikacje działające na Skully. System będzie aktualizowany poprzez OTA updates. - Nawigacja oraz mapy są wbudowane (działa offline) - Waga kasku o rozmiarze XXL to 1792 gramy - Obraz jest przezroczysty i wydaje się być zawieszony w powietrzu przed oczami. Jest zawsze ostry niezależnie od tego gdzie się patrzy. - Bateria wystarcza na 9 godzin ciągłej pracy, ładowanie odbywa się przez micro-USB - Odpowiednie mapy są pobierane z netu przez aplikację na smartphone podczas wstępnego setupu - także dla Polski - Kamera pokazuje obraz z tyłu - 180 stopni. Ustawienie kamery regulowane jest przez aplikację na telefon. Pozwala dostosować ustawienie do różnych pozycji za kierownicą. Jak widać na filmie obraz z kamery pochyla się w tą samą stronę co obraz przed motocyklem. Szkoda tylko, że w Polsce zawsze trzeba narzekać i znaleźć powód do niezadowolenia... -- James |
|
Data: 2014-08-14 09:49:17 | |
Autor: Piotr Rezmer | |
Inteligentny kask. | |
W dniu 2014-08-13 23:19, James pisze:
- Kamera pokazuje obraz z tyłu - 180 stopni. Ustawienie kamery Myślę, że obraz z tyłu może być niebezpieczny. Pamiętam, że jak jeździłem z żoną i patrzyłem w lusterku na jej motocykl to działało to trochę jak hipnoza. Patrzyłem na kształt drogi z tyłu i "traciłem kontakt" z trajektorią trasy przede mną. Szkoda tylko, że w Polsce zawsze trzeba narzekać i znaleźć powód do IMO projekt bardzo fajny. -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar |
|
Data: 2014-08-13 13:50:47 | |
Autor: Magic | |
Inteligentny kask. | |
W dniu 2014-08-13 11:43, masti pisze:
Dnia pięknego Wed, 13 Aug 2014 11:29:10 +0200 osobnik zwany Magic napisał: No to zajebiste rozwiązanie w takim razie, skoro dopiero po uważnym obejrzeniu filmiku kolejny raz zobaczyłem wyświetlane tam inne informacje :) Zmusza do odwracania wzroku i czytania jakichś literek. Bomba. Ciekaw jestem też jak działa na mózg podawanie dwóch różnych obrazów do analizy w tym samym czasie, gdy jezdnia na nich pochyla się w różnych kierunkach. Tak jak jestem fanem nowych technologii, tak ta implementacja jest nieudana. W tej formie moim zdaniem będzie utrudniać jazdę, a nie ułatwiać. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- - |
|
Data: 2014-08-13 11:40:32 | |
Autor: Piotr Rezmer | |
Inteligentny kask. | |
W dniu 2014-08-13 11:29, Magic pisze:
Bezpośrednio przed oczami to wolę widzieć ewentualne dziury w jezdni. W To ja dodałbym akcelerometr wykrywający dziury w jezdni i wrzucający je do mapy. Zbliżasz się do dziurawej nawierzchni i na szybce widzisz zalecaną trasę przejazdu Dodatkowo obraz rejestrowany nocą w podczerwieni (np. zwierzęta, pijani uczestnicy ruchu drogowego na poboczu) -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar |