Data: 2016-01-02 19:11:30 | |
Autor: TJ_Blues | |
IFR | |
I Follow River :-)
https://www.youtube.com/watch?v=AIQu5oWIKXo No dobra, to nie ja ale filmik jest przekozak :-) |
|
Data: 2016-01-03 09:44:18 | |
Autor: twistedme | |
IFR | |
W dniu 2016-01-03 o 04:11, TJ_Blues pisze:
I Follow River :-)ObejrzaĹem i potem mi siÄ wĹÄ czyĹo to: https://www.youtube.com/watch?v=lHR6bpupwJk niezĹy czad, tym to moĹźna by nawet lataÄ po zakupy i na parkingu przed tesco lÄ dowaÄ :) |
|
Data: 2016-01-03 04:21:17 | |
Autor: TJ_Blues | |
IFR | |
On Sunday, January 3, 2016 at 3:44:17 AM UTC-5, twistedme wrote:
W dniu 2016-01-03 o 04:11, TJ_Blues pisze: Faktycznie dziwny i piekny potworek:-) Inny swirus, ktorego kiedys juz "podgladalem" z recznie klepanym aparatem latajacym to https://www.youtube.com/watch?v=0zDo7hkmCNY cheers |
|
Data: 2016-01-03 13:33:00 | |
Autor: JarosĹaw SokoĹowski | |
IFR | |
Pan TJ_Blues napisał:
https://www.youtube.com/watch?v=lHR6bpupwJk Pomysł z dwoma silnikami i dwoma śmigłami, jedno z przodu, drugie z tyłu, jest szerzej znany i opisany, czy to nowatorskie rozwiązanie? Bo chyba wcześniej czegoś takiego nie widziałem. -- Jarek |
|
Data: 2016-01-03 14:37:10 | |
Autor: TJ_Blues | |
IFR | |
On Sunday, January 3, 2016 at 7:33:02 AM UTC-5, Jarosław Sokołowski wrote:
Pomysł z dwoma silnikami i dwoma śmigłami, jedno z przodu, To nie jest nowatorskie rozwiazanie per se, co juz wyluszczyli inni grupowicze. Jest to jednak dobre rozwiazanie dla tego typy latajacych jeepow. Dzieki przeciwbieznym smiglom nie powstaje moment sily i podczas startu nie trzeba korygowac sterem kierunku. Co poprawia charakterystyke aerodynamiczna. Podczas ladowania mozna sie pokusic na lot "po drugiej stronie krzywej mocy". Czyli przy b duzych katach natarcia, gdy dodanie mocy pozwala na zwolnienie.. Takie latanie byloby trudniejsze z jednym silnikiem bo brakowaloby "prawego pedala", szczegolnie przy bocznym wietrze :-) cheers |
|
Data: 2016-01-03 23:46:58 | |
Autor: JarosĹaw SokoĹowski | |
IFR | |
Pan TJ_Blues napisał:
Pomysł z dwoma silnikami i dwoma śmigłami, jedno z przodu, No więc właśnie tak sądziłem, że jak w każdym dobrym wynalazku, liczy się połączeniue dwóch znanych rzeczy, które w sumie dają nowa jakość. Ani bateria śmigieł na grzbiecie łodzi pływającej, ani śrubka w dupie myśliwca do mnie tak nie przemawiają. -- Jarek |
|
Data: 2016-01-03 17:23:51 | |
Autor: grzech | |
IFR | |
W dniu 2016-01-03 13:33, Jarosław Sokołowski pisze:
Pan TJ_Blues napisał: Znane od dawna. Taki układ miały łodzie latające i dla przykładu Dornier 335. |
|
Data: 2016-01-03 18:07:53 | |
Autor: JarosĹaw SokoĹowski | |
IFR | |
grzech pisze:
Pomysł z dwoma silnikami i dwoma śmigłami, jedno z przodu, Próbowałem wyguglać. "Dornier Do 335" to "samolot wielozadaniowy (ciężki myśliwiec, myśliwiec nocny, szybki bombowiec i samolot rozpoznawczy)", nie jakaś łódź latająca. Jeden silnik, jedno śmigło. "Łódź latająca dornier" to może być "Do 24". Silniki trzy, ale śmiegieł wcale nie więcej. Jest "Do X" -- też pływa i lata. Silników aż dwanaście, sześć ciągnie, a drugie tyle pcha. Można odnieść wrażenie, że chcieli po prostu napakować ich jak najwięcej, stąd to rozwiązanie. No i tylko trzy sztuli tego zrobili. Nie wiem, czy można w tej sytuacji rzec "dla przykładu", czy jakieś inne samoloty też tak miały. A przede wszystkim czy ktoś zrobił układ z dokładnie dwoma -- żeby było zgrabnie, a nie żeby było dużo. Jak w tym latadełku na filmie. -- Jarek |
|
Data: 2016-01-03 18:28:57 | |
Autor: grzech | |
IFR | |
W dniu 2016-01-03 18:07, Jarosław Sokołowski pisze:
grzech pisze: A gdzie napisałem, że Do 335 to łódź latająca? Jakie znaczenie ma "i" w zdaniu? Poszukaj lepiej informacji np. http://www.airpages.ru/mt/do335_06.jpg Łodzie też były. |
|
Data: 2016-01-03 18:48:55 | |
Autor: P.B. | |
IFR | |
Dnia Sun, 3 Jan 2016 18:07:53 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):
Nie wiem, czy można w tej sytuacji rzec "dla przykładu", czy jakieś inne Cessna Skymaster: https://en.wikipedia.org/wiki/Cessna_Skymaster W wersji militarnej O-2 można było podziwiać ją w locie na Aerofestivalu w Poznaniu, w zeszłym roku. -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2016-01-03 14:43:11 | |
Autor: twistedme | |
IFR | |
W dniu 2016-01-03 o 13:21, TJ_Blues pisze:
On Sunday, January 3, 2016 at 3:44:17 AM UTC-5, twistedme wrote:Rewelacja :) Czemu one to zawdzięczają, że tak wolno mogą latać? Profil, powierzchnia skrzydła? Mała masa? |
|
Data: 2016-01-03 14:29:00 | |
Autor: TJ_Blues | |
IFR | |
On Sunday, January 3, 2016 at 8:43:10 AM UTC-5, twistedme wrote:
Wlasnie tak:-) Male obciazenie powiezchni i stosunkowo duzy stosunek mocy do masy. Nie bez znaczenia jest tez... uklad podwozia z kolkiem ogonowym. Mozna dzieki temu przyziemiac z wiekszym katem natarcia. cheers |
|