Data: 2011-06-14 11:37:29 | |
Autor: moonraker | |
Hornet wypluwa p�yn ch�odiczy | |
W dniu 2011-06-14 07:46, Kazik pisze:
Witam grup�, Wypluwa ci płyn chłodniczy przez korek do zbiorniczka wyrównawczego? Jeżeli tak to sprawdź stan uszczelek w samym korku, może po prostu "puszczają". W motocyklu jest ciśnieniowy układ chłodzenia i jak jest nieszczelność to chłodziwo zaczyna się gotować w niższej temp. -- Pozdrawiam moonraker Stara CZ i DRZ http://bikepics.com/members/moonraker/ |
|
Data: 2011-06-14 06:57:13 | |
Autor: amos | |
Hornet wypluwa p yn ch odiczy | |
On 14 Cze, 11:37, moonraker <moonra...@epf.pl> wrote:
Wypluwa ci p³yn ch³odniczy przez korek do zbiorniczka wyrównawczego?Przy okazji podczepie sie z pytaniem. Co nalezy zrobic gdy podczas dojezdzania na miejsce docelowe, tuz przed zaparkowaniem wlacza sie wentylator chlodnicy? Zostawic na wolnych obrotach do czasu wylaczenia sie wentylatora, czy poprostu zgasic? Po zgaszeniu wentylator przestaje dzialac, jak sie domyslam aby nie zabic akumulatora. W samochodzie wciaz sie kreci do czasu uzyskania dopuszczalnej temperatry ukladu. -- zdrowka amos |
|
Data: 2011-06-14 21:07:57 | |
Autor: kakmar | |
Hornet wypluwa p yn ch odiczy | |
Dnia 14.06.2011 amos <gwojciula@gmail.com> napisał/a:
Przy okazji podczepie sie z pytaniem. Co nalezy zrobic gdy podczasZgasić, wyłączając silnik, wyłączasz pompę wody. -- kakmaratgmaildotcom |
|
Data: 2011-06-15 11:56:50 | |
Autor: juhass | |
Hornet wypluwa p yn ch odiczy | |
W dniu 2011-06-14 23:07, kakmar pisze:
(..) Zostawic na wolnych obrotach do czasu wylaczenia sie wentylatora, czyZgasić, wyłączając silnik, wyłączasz pompę wody. Ja tam zwykle pozwalam mu się wychłodzić, no chyba że się spieszę. Samo zgaszenie silnika przy pracującym wentylatorze niewiele daje, bo płyn nie cyrkuluje w układzie. Pozostawienie w silniku płynu o temperaturze ponad 100 stopni chyba nie jest szczególnie szkodliwe? Można teoretyzować, że wyłączenie silnika z płynem o wysokiej temperaturze może spowodować jego zagotowanie (w skutek spadku ciśnienia w układzie), ale się z tym nie spotkałem. Zresztą zamiast teoretyzować- chodźmy polatać :D -- Pozdrawiam: juhass (vfr800) gliwice/trzebinia |
|
Data: 2011-06-15 10:03:18 | |
Autor: AZ | |
Hornet wypluwa p yn ch odiczy | |
On 2011-06-15, juhass <juchass@poczta.fm> wrote:
Nie zmienia to nic, te pare stopni spadnie w kilka minut po zgaszeniu. A czemu mialo by byc szkodliwe? Przy wylaczeniu silnika nie spada przeciez cisnienie, cisnienia nie generuje pompa tylko powstaje ono na skutek rozszerzalnosci plynu pod wplywem ciepla. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-06-14 12:28:29 | |
Autor: Kazik | |
Hornet wypluwa p?yn ch?odiczy | |
U¿ytkownik "moonraker" <moonraker@epf.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:it7a4u$phr$1inews.gazeta.pl... Wypluwa ci p³yn ch³odniczy przez korek do zbiorniczka wyrównawczego? Nie, nie. Przez ten glowny korek na ch³odnicy. Pozdrawiam, Kazik. |
|
Data: 2011-06-14 12:42:32 | |
Autor: wsk125 | |
Hornet wypluwa p?yn ch?odiczy | |
W dniu 2011-06-14 12:28, Kazik pisze:
U¿ytkownik "moonraker"<moonraker@epf.pl> napisa³ w wiadomo¶ci Mo¿e termostat - nie puszcza wody z ch³odnicy do obiegu. W trakcie jazdy pêd powietrza zdo³a wych³odziæ silnik - na postoju ju¿ nie... Sprawd¼ termostat. -- - Marcin TT900 wroc |
|
Data: 2011-06-14 06:59:21 | |
Autor: amos | |
Hornet wypluwa p?yn ch?odiczy | |
On 14 Cze, 12:42, wsk125 <marcinczu_wytnij...@poczta.onet.pl> wrote:
Mo¿e termostat - nie puszcza wody z ch³odnicy do obiegu. W trakcie jazdyA nie jest przypadkiem tak, ze zepsuty termostat nie domyka ukladu? -- amos |
|
Data: 2011-06-14 14:20:04 | |
Autor: AZ | |
Hornet wypluwa p?yn ch?odiczy | |
On 2011-06-14, amos <gwojciula@gmail.com> wrote:
Jak sie zatnie to moze tak byc - mialem tak w aucie, ale zdarza sie tez ze sie nie otwiera. Tytus moze cos o tym powiedziec. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-06-14 15:58:21 | |
Autor: TaDzik | |
Hornet wypluwa p?yn ch?odiczy | |
W dniu 14-06-2011 12:42, wsk125 pisze:
Sprawd¼ termostat.Te¿ to mia³em proponowaæ, sprawd¼ albo go w ogóle wywal na jaki¶ czas (w koñcu lato mamy) :) -- Pozdro TaDzik |
|
Data: 2011-06-14 12:59:16 | |
Autor: moonraker | |
Hornet wypluwa p?yn ch?odiczy | |
W dniu 2011-06-14 12:28, Kazik pisze:
U�ytkownik "moonraker"<moonraker@epf.pl> napisa� w wiadomo�ci Ale w okolicy korka jest przewód odprowadzający płyn do zbiorniczka? Nie pamiętam jak to tam wygląda ale nadmiar płynu powinien chyba wędrować do zbiorniczka a nie w atmosferę? Może masz nieszczelny korek? -- Pozdrawiam moonraker Stara CZ i DRZ http://bikepics.com/members/moonraker/ |
|
Data: 2011-06-14 14:27:19 | |
Autor: Kazik | |
Hornet wypluwa p?yn ch?odiczy | |
U¿ytkownik "moonraker" <moonraker@epf.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:it7eu9$dm8$1inews.gazeta.pl... Ale w okolicy korka jest przewód odprowadzaj±cy p³yn do zbiorniczka? Nie pamiêtam jak to tam wygl±da ale nadmiar p³ynu powinien chyba wêdrowaæ do zbiorniczka a nie w atmosferê? Mo¿e masz nieszczelny korek? Dok³adnie. Jest wê¿yk, wiêc sytuacja jest do¶æ dziwna, a jeszcze dziwniejsza ¿e jak wywali mi p³yn to w zbiorniczku wyrównawczym jest ci±gle tyle samo p³ynu i nie sp³ywa mi do ch³odnicy. Wê¿yk dro¿ny, bo dmucha³em lekko pompk± i bulgota³o w zbiorniczku wyrównawczym. Sprawdze jeszcze ten korek i jak kolega wsk125 mi poradzi³ termostat. Sporo rzeczy tam mo¿e byæ ¼le ;/ Dziêki za pomoc :) |
|
Data: 2011-06-15 10:46:03 | |
Autor: moonraker | |
Hornet wypluwa p?yn ch?odiczy | |
W dniu 2011-06-14 14:27, Kazik pisze:
U�ytkownik "moonraker"<moonraker@epf.pl> napisa� w wiadomo�ci Obstawiam że wymiana korka załatwi sprawę. Być może że wystarczy wymiana uszczelki tej największej która jest między tym za co trzymasz odkręcając korek a chłodnicą. Bo wszyscy myślą że " korek jak korek co się może zepsuć w korku?", ale jak się przyjrzeć dokładnie są w nim 2 zawory, które regulują ilość płynu w układzie chłodzenia. -- Pozdrawiam moonraker Stara CZ i DRZ http://bikepics.com/members/moonraker/ |
|