Data: 2012-02-03 09:45:08 | |
Autor: Krzysztof | |
Hodowla cz³owieka nowego typu | |
U¿ytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4f2b9521$0$26705$65785112news.neostrada.pl... - Reforma, która po wakacjach 2012 r. roku wchodzi w ¿ycie, ostro tnie Najwy¿szy koniec kszta³cenia mato³ów bez umiejêtno¶ci jakiejkolwiek pracy - refleksyjnych pod budk± z piwem. I dodatkowo nauka zdrowego zycia. K. |
|
Data: 2012-02-03 09:59:44 | |
Autor: abc | |
Hodowla cz³owieka nowego typu | |
O ile w czasach zaborów walka z jêzykiem polskim polega³a po prostu na
zakazie pos³ugiwania siê tym jêzykiem w miejscach publicznych, wskutek czego twierdz± i ostoj± jêzyka sta³ siê polski dom, to ju¿ w czasach PRL-u przyst±piono do lansowania jêzyka lumpenproletariatu, jêzyka wystarczaj±co prymitywnego, aby wygubiæ w nim to, co subtelne i delikatne na rzecz mowy niewyra¼nej i ubogiej w s³owa. (...) Po roku 1989 przyst±piono do sukcesywnych reform edukacji, w ramach których jêzyk polski by³ coraz bardziej spychany na margines. W przestrzeni publicznej spo³eczeñstwo zosta³o podzielone na tych, którzy mówi± bardzo szybko, jak dziennikarze, na tych, którzy operuj± schematycznymi formu³kami, jak politycy, i na tych, którzy niezale¿nie od wieku maj± problemy ze zbudowaniem prostego zdania. (...) Jak wiêc to siê dzieje, ¿e programy edukacji tak szeroko otwieraj± drzwi dla wtórnego analfabetyzmu? Dzieje siê to za spraw± metodyki nauczania. Jest to metoda z³a, skoro przynosi tak z³e efekty, skoro od kilku lat nie tylko uczniowie, ale i studenci najrozmaitszych kierunków maj± a¿ takie problemy z mówieniem i pisaniem. Na czym ta metoda polega? Na tym, ¿e w prze³adowanych klasach i na podstawie prze³adowanego programu nauczyciele nie maj± czasu indywidualnie dla ka¿dego ucznia ani po to, by go s³uchaæ i popracowaæ nad dykcj±, fraz± i intonacj±, ani po to, by æwiczyæ sztukê pisarsk± na podstawie klasycznych zasad. Pod p³aszczykiem szukania oryginalno¶ci przepuszcza siê b³êdy i niedoci±gniêcia, a wiedzê egzekwuje drog± testów. Test to postawienie krzy¿yka, tak jak to dawniej czyni³ analfabeta, a ca³y wysi³ek formu³owania zdania, tak trudnego w jêzyku polskim, jest z edukacji wyeliminowany lub zepchniêty na odleg³y plan. Uczniowie rozwi±zuj± prawid³owo testy, ale nie potrafi± zbudowaæ zdañ. W efekcie g³owa im pêka od informacji, tyle ¿e mówiæ i tak nie umiej±. Nie umiej± te¿ pisaæ, bo w dzisiejszych szko³ach prawie w ogóle nie pisze siê ju¿ wypracowañ. A kto nie æwiczy pod kierunkiem mistrza, ten niczego siê nie nauczy. Wiêcej http://www.naszapolska.pl/index.php/component/content/article/42-gown... -- Nie da siê oddzieliæ polityki od religii. Nie da siê w cz³owieku oddzieliæ katolika od obywatela. Rozdzia³ pañstwa od Ko¶cio³a jest sztuczny. |
|
Data: 2012-02-03 13:58:59 | |
Autor: homo erectus | |
Hodowla cz³owieka nowego typu | |
abc wrote:
A kiedy to nauczyciele mieli czas i co najwazniejsze chcieli zajac sie indywidualnie kazdym uczniem? Nie uogolniam. Mowie tylko z wlasnego doswiadczenia i obserwacji. |
|