Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Hamowanie silnikiem a dwumasa

Hamowanie silnikiem a dwumasa

Data: 2016-09-25 19:18:02
Autor: Scobowski
Hamowanie silnikiem a dwumasa
W dniu 25.09.2016 o 18:00, Budzik pisze:


Czy hamujac silnikiem zuzywamy dwumase?

Oczywiście tak, chociaż moment przenoszony przez dwumasę jest wtedy imo znacznie niższy, niż np. w przypadku dynamicznego przyspieszania.

Czy to, że że działa "w drugą stronę" jest bardziej nieznośne dla dwumasy - pojęcia nie mam.

Data: 2016-09-25 20:00:33
Autor: Budzik
Hamowanie silnikiem a dwumasa
Użytkownik Scobowski scob@tlen.pl ...

Czy hamujac silnikiem zuzywamy dwumase?

Oczywiście tak, chociaż moment przenoszony przez dwumasę jest wtedy imo znacznie niższy, niż np. w przypadku dynamicznego przyspieszania.

Czy to, że że działa "w drugą stronę" jest bardziej nieznośne dla dwumasy - pojęcia nie mam.

Ostatnio Cavallino pisał, ze dynamicznosc nie ma zadnego znaczenia - ze dwumasa zuzywa sie tak samo zarówno przy dynamicznym przyspieszaniu jak i przy ruszaniu duzo wolniejszym, Ze liczą się tylko i wyłącznie obroty.

Data: 2016-09-26 20:07:58
Autor: Cavallino
Hamowanie silnikiem a dwumasa
W dniu 25-09-2016 o 22:00, Budzik pisze:
Użytkownik Scobowski scob@tlen.pl ...

Czy hamujac silnikiem zuzywamy dwumase?

Oczywiście tak, chociaż moment przenoszony przez dwumasę jest wtedy imo
znacznie niższy, niż np. w przypadku dynamicznego przyspieszania.

Czy to, że że działa "w drugą stronę" jest bardziej nieznośne dla
dwumasy - pojęcia nie mam.

Ostatnio Cavallino pisał, ze dynamicznosc nie ma zadnego znaczenia

Tego nie pisałem.
Było tylko tyle, że zużywasz ją RÓWNIEŻ jadąc na zbyt niskich obrotach (czyli wtedy gdy silnik bez niej by szarpał), a nie że zużywasz ją tak samo, co gdybyś w tym momencie wcisnął gaz do oporu.

Data: 2016-09-26 19:00:11
Autor: Budzik
Hamowanie silnikiem a dwumasa
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

Czy hamujac silnikiem zuzywamy dwumase?

Oczywiście tak, chociaż moment przenoszony przez dwumasę jest wtedy imo
znacznie niższy, niż np. w przypadku dynamicznego przyspieszania.

Czy to, że że działa "w drugą stronę" jest bardziej nieznośne dla
dwumasy - pojęcia nie mam.

Ostatnio Cavallino pisał, ze dynamicznosc nie ma zadnego znaczenia

Tego nie pisałem.
Było tylko tyle, że zużywasz ją RÓWNIEŻ jadąc na zbyt niskich obrotach (czyli wtedy gdy silnik bez niej by szarpał), a nie że zużywasz ją tak samo, co gdybyś w tym momencie wcisnął gaz do oporu.

Hmm, no to zrozumiałem cie inaczej... Pytałem czy ma znaczenie to, ze przyspieszam delikatnie a ty napisałes, ze wtedy mniej zuzywaja sie panewki ale nie dwumasa.
Ale ok, rozumiem, ze się po prostu nie dogadalismy.

Data: 2016-09-27 17:45:42
Autor: Cavallino
Hamowanie silnikiem a dwumasa
W dniu 26-09-2016 o 21:00, Budzik pisze:
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

Czy hamujac silnikiem zuzywamy dwumase?

Oczywiście tak, chociaż moment przenoszony przez dwumasę jest wtedy imo
znacznie niższy, niż np. w przypadku dynamicznego przyspieszania.

Czy to, że że działa "w drugą stronę" jest bardziej nieznośne dla
dwumasy - pojęcia nie mam.

Ostatnio Cavallino pisał, ze dynamicznosc nie ma zadnego znaczenia

Tego nie pisałem.
Było tylko tyle, że zużywasz ją RÓWNIEŻ jadąc na zbyt niskich obrotach
(czyli wtedy gdy silnik bez niej by szarpał), a nie że zużywasz ją tak
samo, co gdybyś w tym momencie wcisnął gaz do oporu.

Hmm, no to zrozumiałem cie inaczej...
Pytałem czy ma znaczenie to, ze przyspieszam delikatnie a ty napisałes, ze
wtedy mniej zuzywaja sie panewki ale nie dwumasa.

Ano.
Zużywa się.
Ale jak wciśniesz mocniej, to będzie zużywała się jeszcze bardziej.

Data: 2016-09-27 18:00:05
Autor: Budzik
Hamowanie silnikiem a dwumasa
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

Czy hamujac silnikiem zuzywamy dwumase?

Oczywiście tak, chociaż moment przenoszony przez dwumasę jest
wtedy imo znacznie niższy, niż np. w przypadku dynamicznego
przyspieszania. Czy to, że że działa "w drugą stronę" jest bardziej nieznośne dla
dwumasy - pojęcia nie mam.

Ostatnio Cavallino pisał, ze dynamicznosc nie ma zadnego znaczenia

Tego nie pisałem.
Było tylko tyle, że zużywasz ją RÓWNIEŻ jadąc na zbyt niskich
obrotach (czyli wtedy gdy silnik bez niej by szarpał), a nie że
zużywasz ją tak samo, co gdybyś w tym momencie wcisnął gaz do oporu.

Hmm, no to zrozumiałem cie inaczej...
Pytałem czy ma znaczenie to, ze przyspieszam delikatnie a ty
napisałes, ze wtedy mniej zuzywaja sie panewki ale nie dwumasa.

Ano.
Zużywa się.
Ale jak wciśniesz mocniej, to będzie zużywała się jeszcze bardziej.

No to teraz trzebaby ustalic co to znaczy "bardziej" :)

Data: 2016-10-19 12:34:18
Autor: Budzik
Hamowanie silnikiem a dwumasa
Użytkownik Budzik budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ...

Czy hamujac silnikiem zuzywamy dwumase?

Oczywiście tak, chociaż moment przenoszony przez dwumasę jest
wtedy imo znacznie niższy, niż np. w przypadku dynamicznego
przyspieszania. Czy to, że że działa "w drugą stronę" jest bardziej nieznośne dla
dwumasy - pojęcia nie mam.

Ostatnio Cavallino pisał, ze dynamicznosc nie ma zadnego znaczenia

Tego nie pisałem.
Było tylko tyle, że zużywasz ją RÓWNIEŻ jadąc na zbyt niskich
obrotach (czyli wtedy gdy silnik bez niej by szarpał), a nie że
zużywasz ją tak samo, co gdybyś w tym momencie wcisnął gaz do oporu.

Hmm, no to zrozumiałem cie inaczej...
Pytałem czy ma znaczenie to, ze przyspieszam delikatnie a ty
napisałes, ze wtedy mniej zuzywaja sie panewki ale nie dwumasa.

Ano.
Zużywa się.
Ale jak wciśniesz mocniej, to będzie zużywała się jeszcze bardziej.

No to teraz trzebaby ustalic co to znaczy "bardziej" :)
Ale ja powaznie liczyłem na kontynuacje tej dyskusji. Bo jeżeli to jest tak, ze ruszajac z troche nizszych obrotów ale w miare spokojnie zuzywa sie dwumasa w stopniu x a przy ruszaniu z takich samych obrotów ale agresywnie zuzywa sie w stopniu 100x to własciwie nie ma tematu i wazniejsze od obrotow jest uzywana moc.
Ale jeżeli ta róznica wyglada jak x do 10x to juz jest inny temat.

Data: 2016-10-19 18:30:34
Autor: Cavallino
Hamowanie silnikiem a dwumasa
W dniu 19-10-2016 o 14:34, Budzik pisze:
Użytkownik Budzik budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ...

Czy hamujac silnikiem zuzywamy dwumase?

Oczywiście tak, chociaż moment przenoszony przez dwumasę jest
wtedy imo znacznie niższy, niż np. w przypadku dynamicznego
przyspieszania.

Czy to, że że działa "w drugą stronę" jest bardziej nieznośne dla
dwumasy - pojęcia nie mam.

Ostatnio Cavallino pisał, ze dynamicznosc nie ma zadnego znaczenia

Tego nie pisałem.
Było tylko tyle, że zużywasz ją RÓWNIEŻ jadąc na zbyt niskich
obrotach (czyli wtedy gdy silnik bez niej by szarpał), a nie że
zużywasz ją tak samo, co gdybyś w tym momencie wcisnął gaz do oporu.

Hmm, no to zrozumiałem cie inaczej...
Pytałem czy ma znaczenie to, ze przyspieszam delikatnie a ty
napisałes, ze wtedy mniej zuzywaja sie panewki ale nie dwumasa.

Ano.
Zużywa się.
Ale jak wciśniesz mocniej, to będzie zużywała się jeszcze bardziej.

No to teraz trzebaby ustalic co to znaczy "bardziej" :)

Ale ja powaznie liczyłem na kontynuacje tej dyskusji.
Bo jeżeli to jest tak, ze ruszajac z troche nizszych obrotów ale w miare
spokojnie zuzywa sie dwumasa w stopniu x a przy ruszaniu z takich samych
obrotów ale agresywnie zuzywa sie w stopniu 100x to własciwie nie ma tematu
i wazniejsze od obrotow jest uzywana moc.
Ale jeżeli ta róznica wyglada jak x do 10x to juz jest inny temat.

Myślę, że tak dokładnych procentów nie znajdziesz, bo na dwumasę i jej trwałość ma wpływ milion różnych czynników, a więc ustalenie jaki dokładnie wpływ ma akurat ruszanie z danych obrotów jest po prostu nierealne.

Więc odpowiedź może być tylko taka, która Ci się nie podobała - ograniczać to co jej szkodzi, czyli to, na co ona pomaga w porównaniu do wersji silnika bez niej.
Skoro w silnikach bez dwumasy w tym momencie odczuwałbyś szarpanie, to znaczy że nie należy tak ruszać, mimo że dwumasa to szarpanie niweluje, gdy jeszcze jest sprawna.

Data: 2016-10-19 18:00:29
Autor: Budzik
Hamowanie silnikiem a dwumasa
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

Więc odpowiedź może być tylko taka, która Ci się nie podobała - ograniczać to co jej szkodzi, czyli to, na co ona pomaga w porównaniu do wersji silnika bez niej.
Skoro w silnikach bez dwumasy w tym momencie odczuwałbyś szarpanie, to znaczy że nie należy tak ruszać, mimo że dwumasa to szarpanie niweluje, gdy jeszcze jest sprawna.

No tak, to ma sens.
Na szczescie ten poziom jest IMO zdecydowanie nizej niz 2000 obrotów, bo wrzucanie biegów w taki sposób aby przyspieszac od 2000 obrotów wydaje mi się bardzo nienaturalne.
Dzięki.

Data: 2016-09-26 23:08:42
Autor: Scobowski
Hamowanie silnikiem a dwumasa
W dniu 25.09.2016 o 22:00, Budzik pisze:

Ostatnio Cavallino pisał,

A skąd to wiedział? ;-)

Hamowanie silnikiem a dwumasa

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona