Data: 2016-09-25 19:18:02 | |
Autor: Scobowski | |
Hamowanie silnikiem a dwumasa | |
W dniu 25.09.2016 o 18:00, Budzik pisze:
Czy hamujac silnikiem zuzywamy dwumase?Oczywiście tak, chociaż moment przenoszony przez dwumasę jest wtedy imo znacznie niższy, niż np. w przypadku dynamicznego przyspieszania. Czy to, że że działa "w drugą stronę" jest bardziej nieznośne dla dwumasy - pojęcia nie mam. |
|
Data: 2016-09-25 20:00:33 | |
Autor: Budzik | |
Hamowanie silnikiem a dwumasa | |
Użytkownik Scobowski scob@tlen.pl ...
Ostatnio Cavallino pisał, ze dynamicznosc nie ma zadnego znaczenia - ze dwumasa zuzywa sie tak samo zarówno przy dynamicznym przyspieszaniu jak i przy ruszaniu duzo wolniejszym, Ze liczą się tylko i wyłącznie obroty.Czy hamujac silnikiem zuzywamy dwumase?Oczywiście tak, chociaż moment przenoszony przez dwumasę jest wtedy imo znacznie niższy, niż np. w przypadku dynamicznego przyspieszania. |
|
Data: 2016-09-26 20:07:58 | |
Autor: Cavallino | |
Hamowanie silnikiem a dwumasa | |
W dniu 25-09-2016 o 22:00, Budzik pisze:
Użytkownik Scobowski scob@tlen.pl ... Tego nie pisałem. Było tylko tyle, że zużywasz ją RÓWNIEŻ jadąc na zbyt niskich obrotach (czyli wtedy gdy silnik bez niej by szarpał), a nie że zużywasz ją tak samo, co gdybyś w tym momencie wcisnął gaz do oporu. |
|
Data: 2016-09-26 19:00:11 | |
Autor: Budzik | |
Hamowanie silnikiem a dwumasa | |
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...
Hmm, no to zrozumiałem cie inaczej... Pytałem czy ma znaczenie to, ze przyspieszam delikatnie a ty napisałes, ze wtedy mniej zuzywaja sie panewki ale nie dwumasa.Ostatnio Cavallino pisał, ze dynamicznosc nie ma zadnego znaczeniaCzy hamujac silnikiem zuzywamy dwumase?Oczywiście tak, chociaż moment przenoszony przez dwumasę jest wtedy imo Ale ok, rozumiem, ze się po prostu nie dogadalismy. |
|
Data: 2016-09-27 17:45:42 | |
Autor: Cavallino | |
Hamowanie silnikiem a dwumasa | |
W dniu 26-09-2016 o 21:00, Budzik pisze:
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ... Ano. Zużywa się. Ale jak wciśniesz mocniej, to będzie zużywała się jeszcze bardziej. |
|
Data: 2016-09-27 18:00:05 | |
Autor: Budzik | |
Hamowanie silnikiem a dwumasa | |
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...
No to teraz trzebaby ustalic co to znaczy "bardziej" :)Hmm, no to zrozumiałem cie inaczej...Ostatnio Cavallino pisał, ze dynamicznosc nie ma zadnego znaczeniaCzy hamujac silnikiem zuzywamy dwumase?Oczywiście tak, chociaż moment przenoszony przez dwumasę jest |
|
Data: 2016-10-19 12:34:18 | |
Autor: Budzik | |
Hamowanie silnikiem a dwumasa | |
Użytkownik Budzik budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ...
Ale ja powaznie liczyłem na kontynuacje tej dyskusji. Bo jeżeli to jest tak, ze ruszajac z troche nizszych obrotów ale w miare spokojnie zuzywa sie dwumasa w stopniu x a przy ruszaniu z takich samych obrotów ale agresywnie zuzywa sie w stopniu 100x to własciwie nie ma tematu i wazniejsze od obrotow jest uzywana moc.No to teraz trzebaby ustalic co to znaczy "bardziej" :)Hmm, no to zrozumiałem cie inaczej...Ostatnio Cavallino pisał, ze dynamicznosc nie ma zadnego znaczeniaCzy hamujac silnikiem zuzywamy dwumase?Oczywiście tak, chociaż moment przenoszony przez dwumasę jest Ale jeżeli ta róznica wyglada jak x do 10x to juz jest inny temat. |
|
Data: 2016-10-19 18:30:34 | |
Autor: Cavallino | |
Hamowanie silnikiem a dwumasa | |
W dniu 19-10-2016 o 14:34, Budzik pisze:
Użytkownik Budzik budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ... Myślę, że tak dokładnych procentów nie znajdziesz, bo na dwumasę i jej trwałość ma wpływ milion różnych czynników, a więc ustalenie jaki dokładnie wpływ ma akurat ruszanie z danych obrotów jest po prostu nierealne. Więc odpowiedź może być tylko taka, która Ci się nie podobała - ograniczać to co jej szkodzi, czyli to, na co ona pomaga w porównaniu do wersji silnika bez niej. Skoro w silnikach bez dwumasy w tym momencie odczuwałbyś szarpanie, to znaczy że nie należy tak ruszać, mimo że dwumasa to szarpanie niweluje, gdy jeszcze jest sprawna. |
|
Data: 2016-10-19 18:00:29 | |
Autor: Budzik | |
Hamowanie silnikiem a dwumasa | |
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...
Więc odpowiedź może być tylko taka, która Ci się nie podobała - ograniczać to co jej szkodzi, czyli to, na co ona pomaga w porównaniu do wersji silnika bez niej. No tak, to ma sens. Na szczescie ten poziom jest IMO zdecydowanie nizej niz 2000 obrotów, bo wrzucanie biegów w taki sposób aby przyspieszac od 2000 obrotów wydaje mi się bardzo nienaturalne. Dzięki. |
|
Data: 2016-09-26 23:08:42 | |
Autor: Scobowski | |
Hamowanie silnikiem a dwumasa | |
W dniu 25.09.2016 o 22:00, Budzik pisze:
Ostatnio Cavallino pisał, A skąd to wiedział? ;-) |