Data: 2009-11-01 22:47:55 | |
Autor: Marcin Debowski | |
Gwarancja a oryginalne opakowanie | |
On 2009-11-01, Rafał K <r.kowalczyk.gamedev@gmail.com> wrote:
"2. Urządzenie do naprawy dostarcza nabywca do siedziby firmy na Nie jest bezprawne jeśli chodzi o reklamację z tyt. gwarancji. Jest bezprawne jeśli chodzi o reklamacje z tyt. niezgodności z umową. Resztę spróbuj wygooglać i dopytaj. -- Marcin |
|
Data: 2009-11-01 08:09:54 | |
Autor: Rafał K. | |
Gwarancja a oryginalne opakowanie | |
On 1 Lis, 15:47, Marcin Debowski <agate...@INVALID.ml1.net> wrote:
On 2009-11-01, Rafał K <r.kowalczyk.game...@gmail.com> wrote: Czy chodzi o niezgodność towaru z umową opisaną poniżej? "Niezgodność towaru z umową Jeżeli towar okaże się wadliwy, nie ma cech, o których zapewniał nas sprzedawca, albo ma inne właściwości, z których nie jesteśmy zadowoleni, to najczęściej mamy dwa sposoby, aby dochodzić swoich racji i zgłosić reklamację. Pierwszy to tryb ustawowy i obowiązkowy - tzw. odpowiedzialność za niezgodność towaru z umową. Podobny tryb funkcjonował poprzednio pod nazwą rękojmi. Druga ścieżka, do której przestrzegania dobrowolnie zobowiązuje się z reguły producent towaru (rzadziej sprzedawca), to gwarancja jakości. Gwarancji udziela się najczęściej w specjalnym dokumencie (karcie gwarancyjnej) albo w reklamie produktu. Niezgodność towaru z umową to nie tylko wady fizyczne produktu, ale też brak odpowiedniej dokumentacji (np. instrukcji obsługi w języku polskim), brak cech, o których istnieniu zapewniał publicznie sprzedawca w ofercie, reklamach lub przez oznakowanie towaru. Tak wynika z art. 4 ust. 3 ustawy z 2002 r. (patrz ramka o podstawach prawnych). Niezgodność towaru z umową może również polegać na braku właściwości, które cechują towar tego rodzaju. Przykład Od zakupionych butów po kilku dniach noszenia odpadły elementy ozdobne. Klientka zwróciła się do sklepu o nieodpłatną naprawę obuwia, ale sprzedawca stwierdził, że nie podlega to reklamacji. Nie miał racji, bo w tym wypadku niezgodność z umową polegała właśnie na utracie właściwości, których klientka obiektywnie oczekiwała od tego towaru. Dlatego w razie odmowy naprawy dopuszczalne jest żądanie albo obniżenia ceny, albo nawet odstąpienia od umowy, bo niezgodność z umową jest istotna (buty tracą walory atrakcyjności i estetyki), a ich naprawa u szewca może być kosztowna (w porównaniu z ceną ich zakupu u sprzedawcy)." Źródło: http://www.rp.pl/artykul/81683,77619_Jak_skutecznie_zlozyc_reklamacje_.html |
|
Data: 2009-11-01 08:54:04 | |
Autor: Rafał K. | |
Gwarancja a oryginalne opakowanie | |
A czy ta niezgodność towaru z umową obowiązuje równie jeżeli kupiłem
wadliwy zakup na firmę? Pozdrawiam. -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - http://megalotto.pl - Wyniki lotto http://tajemniczyswiat.pl - Tajemniczy Świat |
|
Data: 2009-11-01 18:34:25 | |
Autor: PlaMa | |
Gwarancja a oryginalne opakowanie | |
W dniu 2009-11-01 17:54, Rafał K. pisze:
A czy ta niezgodność towaru z umową obowiązuje równie jeżeli kupiłem nie, ale chyba rękojmia nie wymaga opakowań... |
|
Data: 2009-11-01 18:34:46 | |
Autor: PlaMa | |
Gwarancja a oryginalne opakowanie | |
W dniu 2009-11-01 18:34, PlaMa pisze:
nie, ale chyba rękojmia nie wymaga opakowań... posklejaj zresztą ten karton i tyle |
|
Data: 2009-11-02 09:01:15 | |
Autor: Rafał K. | |
Gwarancja a oryginalne opakowanie | |
On 1 Lis, 18:34, PlaMa <mariush.p_usun...@wp.pl> wrote:
W dniu 2009-11-01 17:54, Rafał K. pisze: Tylko jak korzysta się z takiej rękojmi? Po prostu mówię sprzedawcy, że chciałbym skorzystać z rękojmi a nie gwarancji? Czy może trzeba pisać jakiś specjalny wniosek? Czy sprzedawca ma jakiś termin w którym jest zobowiązany naprawić lub wymienić uszkodzony przedmiot? Pozdrawiam. -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - http://megalotto.pl - Wyniki lotto http://tajemniczyswiat.pl - Tajemniczy Świat |
|
Data: 2009-11-03 05:36:07 | |
Autor: Rafał K. | |
Gwarancja a oryginalne opakowanie | |
Na stornie
http://www.orange.pl/portal/map/map/faq_category?faq=3649198&cat=3648723&cat2=3649146 czytam: "Sprzedawca nie może w ramach rękojmi odmówić przyjęcia towaru, który sprzedał. Ma natomiast prawo do tego, by nie uznać Twoich roszczeń." I co wtedy jeżeli mimo, że produkt posiada oczywiste niezawinione przeze mnie wady sprzedawca nie uzna moich roszczeń? Czy muszę skierować sprawę do sądu? Czy jest jakaś inna droga postępowania w takich sytuacjach? Pozdrawiam. -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - http://megalotto.pl - Wyniki lotto http://tajemniczyswiat.pl - Tajemniczy Świat |
|
Data: 2009-11-04 08:09:57 | |
Autor: Marcin Debowski | |
Gwarancja a oryginalne opakowanie | |
On 2009-11-03, Rafał K <r.kowalczyk.gamedev@gmail.com> wrote:
I co wtedy jeżeli mimo, że produkt posiada oczywiste niezawinione Dla przedsiębiorcy nie ma. -- Marcin |
|
Data: 2009-11-02 09:05:16 | |
Autor: Marcin Debowski | |
Gwarancja a oryginalne opakowanie | |
On 2009-11-01, Rafał K <r.kowalczyk.gamedev@gmail.com> wrote:
A czy ta niezgodność towaru z umową obowiązuje równie jeżeli kupiłem Nie, ale jest jeszcze rękojmia, o ile jej nie wyłączono. http://www.lex.com.pl/kodeksy/?akt=64.16.93.htm Art. 556 i dalsze. Jeśli był to komp. składany na zamówienie to jest to rzecz określona co do tożsamości. -- Marcin |