Data: 2013-04-01 08:53:57 | |
Autor: scobowski | |
Golf Plus vs C-max vs Focus vs C4 | |
W dniu 2013-04-01 08:18, Mariusz-net pisze:
Szukam nudnego samochodu do dojazdów do pracy + dalsze wycieczki. Najbardziej zależy mi na niskiej awaryjności (im rzadziej u mechanika tym lepiej), małym spalaniu, przyzwoitej dynamice (mułą mówimy nie) i poprawnym prowadzeniu (z tego powodu odpadają ceed i i30). Dotychczas jeździłem Focusem 1.8 tdci (100km). Nastawiam się na coś wielkości kompakta (i wtedy raczej diesel) lub coś z segmentu D (wtedy benzyna + lpg). Wstępnie wybrałem:1: "mułom" 2: zdecyduj się, jakiej wielkości auta szukasz:) |
|
Data: 2013-04-01 12:43:29 | |
Autor: Mariusz-net | |
Golf Plus vs C-max vs Focus vs C4 | |
W dniu poniedziałek, 1 kwietnia 2013 08:53:57 UTC+2 użytkownik scobowski napisał:
1: "mułom" sorry 2: zdecyduj się, jakiej wielkości auta szukasz:) Ależ jestem zdecydowany: Kompakt/mały van z silnikiem Diesla lub coś z klasy D/duży van ale wtedy z LPG. Jak LPG to duża butla żeby zniwelować największa wadę LPG według mnie, czyli częste tankowanie. Jak duża butla to potrzebny większy kufer - dlatego większy samochód. Co roku robię 40 tyś km więc musi mało palić i się nie psuć. |
|
Data: 2013-04-01 13:49:15 | |
Autor: Marcin Jan | |
Golf Plus vs C-max vs Focus vs C4 | |
W dniu 2013-04-01 08:53, scobowski pisze:
W dniu 2013-04-01 08:18, Mariusz-net pisze: jak dla mnie to jest jakaś pokraka, to jest ciut podniesiony zwykły golf i na pewno jeśli chodzi o gabaryty nie można tego porównywać do cmax czy też picasso. Pewnie tańsze w zakupie będzie zwykłe kombi a i wybór zdecydowanie większy. Co do awaryjności to czasy golfa II już dawno minęły i to jest auto awaryjne jak każde inne. W mojej firmie istnieje flota golfów V i VI i wiem co piszę. Z reguły pierwsze poważniejsze awarie występuje po ok 120 tys. km z takich na szybko które wystąpiły w moim golfie: wymiana łożyska głównego w skrzyni, 2x naprawiany był mechanizm wycieraczek, przepalony jakiś przekaźnik, po 130 tys km wybite zawieszenie, nie zdiagnozowane wpadanie w jakiś rezonans przy wolnych obrotach. Zdałem auto przy ok 138 tys km i z tego co wiem nowy właściciel zrobił jakieś 12 tys km i padł silnik - aczkolwiek nie wiem co w każdym razie kumpel dostał nową furę po tej nie opłacało się robić. Pozdrawiam marcin jan |
|
Data: 2013-04-01 12:57:59 | |
Autor: Mariusz-net | |
Golf Plus vs C-max vs Focus vs C4 | |
W dniu poniedziałek, 1 kwietnia 2013 13:49:15 UTC+2 użytkownik Marcin Jan napisał:
W dniu 2013-04-01 08:53, scobowski pisze: To już kwestia gustu. Mi się podoba. i na pewno jeśli chodzi o gabaryty nie można tego porównywać do cmax czy też picasso. Powiedzmy, że rozmiar nie jest dla mnie najważniejszy (do Focusa się mieściłem). Chodziło mi raczej o wysokie siedzenie i łatwiejsze wsiadanie. Pewnie tańsze w zakupie będzie zwykłe kombi a i wybór zdecydowanie większy. Kombi to jest dopiero brzydal ;-) Co do awaryjności to czasy golfa II już dawno minęły i to jest auto awaryjne jak każde inne. W mojej firmie istnieje flota golfów V i VI i wiem co piszę. Z reguły pierwsze poważniejsze awarie występuje po ok 120 tys. km z takich na szybko które wystąpiły w moim golfie: wymiana łożyska głównego w skrzyni, 2x naprawiany był mechanizm wycieraczek, przepalony jakiś przekaźnik, po 130 tys km wybite zawieszenie,Hmm, to nie są dobre wiadomości. Po Peugeocie 206 i Focusie szukam czegoś mniej problematycznego. Co prawda nie było tragedii ale do niedoścignionego wzoru, czyli Corsy B to im było daleko. nie zdiagnozowane wpadanie w jakiś rezonans przy wolnych obrotach. Zdałem auto przy ok 138 tys km i z tego co wiem nowy właściciel zrobił jakieś 12 tys km i padł silnik - aczkolwiek nie wiem co w każdym razie kumpel dostał nową furę po tej nie opłacało się robić. A jaki tam był silnik? Jaka skrzynia? Pozdrawiam Pozdr, Mariusz |
|
Data: 2013-04-02 00:20:50 | |
Autor: Marcin | |
Golf Plus vs C-max vs Focus vs C4 | |
Mariusz-net <ledzian.pl@gmail.com> Wrote in message:
W dniu poniedziaĹek, 1 kwietnia 2013 13:49:15 UTC+2 uĹźytkownik Marcin Jan napisaĹ: PiszÄ c "pokraka" miaĹem na myĹli Ĺźe ten golf plus ni to pies ni wydra. Silnik miaĹem standardowy 1.9 tdi 105 km, manual. Ja wiem Ĺźe u nas w Polsce VW to marka kultowa a golf to marzenie wielu PolakĂłw, ale mam porĂłwnanie do francuskiej myĹli technicznej i wcale golf nie prezentuje siÄ lepiej (a niestety droĹźszy jest w zakupie). Ma teĹź zalety jak np dobre i wytrzymaĹe wnÄtrze. ChoÄ akurat u mnie pod koniec uĹźytkowania wytarla siÄ kierownica , co ciekawsze w poprzedniej piÄ tce przy wyĹźszym przebiegu caĹkowitym kierownica byĹa nie wytarta. -- Marcin Jan -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://www.piaohong.tk/newsgroup |
|
Data: 2013-04-01 23:29:06 | |
Autor: Mariusz-net | |
Golf Plus vs C-max vs Focus vs C4 | |
W dniu wtorek, 2 kwietnia 2013 00:20:50 UTC+2 użytkownik Marcin napisał:
wydra. Silnik miałem standardowy 1.9 tdi 105 km, manual.W ten właśnie celowałem bo podobno bezproblemowy. Ja wiem że u nas w Polsce VW to marka kultowa a golf to marzenie Mnie tez kult VW (a jeszcze bardziej Skody) śmieszy ale teraz jeżdżę Polowką od teściowej i mimo 15 lat to auto daje rade, podobnie jak znany mi 13 letni Golf (z lpg) i 10 letni Passat. Wybrałem, jako jednego z potencjalnych kandydatów Plusa, ze względu na rankingi niezawodności i właśnie te dobre doświadczenia. Nie bez znaczenia jest też łatwość ewentualnej odsprzedaży i mała utrata wartości. No ale wystarczy o VW. Załóżmy, że Golf Plus nie, to w takim razie co kupić? Pozdr, Mariusz |
|