Data: 2015-03-18 09:24:43 | |
Autor: rekonkwista24 | |
GetIn Bank Super Urwa Bank | |
Taka gar¶ć żalu ...
Mam sobie dwa konta w tym banku. W dniu spłaty raty kredytu hipotecznego - rata z konta do tego kredytu nie zeszła. Po kilku dniach ci±gle rata nie zeszła. Telefon do bok -> informacja o blokadzie komorniczej na 1 z rachunków. WTF? Je¶li komornik, to czemu zablokowany tylko jeden rachunek?! Do tego - brak pisma od komornika.. brak informacji z banku o blokadzie?! WTF? Telefon do komornika -> nie, sprawa o tym nr nie dotyczy Pana. Telefon do banku -> nie, nic nie możemy zrobić, ja tu mam napisane blokada itp. I nie informujemy o zakładaniu blokady. Nawet mailem. Złożyłem reklamację ... i nie wiem czy się doczekam telefonu od Czarneckiego z przeprosinami. Po dodatkowej informacji od komornika - okazało się, że w tym banku maj± uproszczon± metodę zakładania blokad - nie musz± się zgadzać wszystkie dane. Za to na odkręcenie tego nie ma żadnej standardowej procedury(!)... |
|
Data: 2015-03-18 17:35:59 | |
Autor: Chris94 | |
GetIn Bank Super Urwa Bank | |
Dnia Wed, 18 Mar 2015 09:24:43 -0700 (PDT), rekonkwista24@gmail.com
napisał(a): Po dodatkowej informacji od komornika - okazało się, że w tym banku maj± uproszczon± metodę zakładania blokad - nie musz± się zgadzać wszystkie dane. To tylko potwierdza moj± opinię o tym banku! -- Pozdrowienia, Krzysztof |
|
Data: 2015-03-19 05:31:05 | |
Autor: rekonkwista24 | |
GetIn Bank Super Urwa Bank | |
W dniu ¶roda, 18 marca 2015 17:24:46 UTC+1 użytkownik rekonk...@gmail.com napisał:
Taka gar¶ć żalu ... Dodam jeszcze, że pierwszy konsultant, z którym rozmawiałem na pytanie co to za blokada, sk±d się wzięła, i czemu mnie nie powiadomili, bo przez to nie poszła rata kredytu stwierdził: Na kredycie hipotecznym jest zaległo¶ć, to blokada jest bo Pan nie płacił(?!). -- - Na dzi¶ blokada jest zdjęta, zapewne po interwencji biura komornika. Na reklamację odpowiedzi ci±gle brak (maj± 30 dni). |
|
Data: 2015-03-19 09:09:28 | |
Autor: Marek | |
GetIn Bank Super Urwa Bank | |
On Wed, 18 Mar 2015 09:24:43 -0700 (PDT), rekonkwista24@gmail.com wrote:
Mam sobie dwa konta w tym banku. W dniu spłaty raty kredytuhipotecznego = - rata z konta do tego kredytu nie zeszła. Po kilku dniach ciąglerata = nie zeszła.rachunków. WT= Dziwne. Zobowiązania wobec banku mają pierszeństwo przed komornikiem. W takin przypadku rata powinna zejść mimo blokady o ile były na nią środki. Jeśli komornik, to czemu zablokowany tylko jeden rachunek?!blokadzie?! W= Może jeszcze powinni uprzedzić zamiar założenia blokady ;)? No nie żartuj. Pismo od komornika do dłużnika wysłane jest trochę później, po wysłaniu pisma do zobowiązanego (banku). Gdyby dłużnik otrzymał wcześniej to pewnie często by uciekł z kasą z rachunku. Owszem, czasami się zdarza, że dłużnik otrzyma pierwszy ale to najczęściej wynika z opieszałości poczty i/lub banku. Telefon do komornika -> nie, sprawa o tym nr nie dotyczy Pana. Telefon do banku -> nie, nic nie możemy zrobić, ja tu mam napisaneblok= ada itp.m= ają uproszczoną metodę zakładania blokad - nie muszą się zgadza= To jakieś nieporozumienie, zmienić bank. W dużych bankach gdzie są milionowowi klienci występuje problem braku unikalności peseli. Parę zdublowanych peseli u obywateli jest i jeśli tacy są akurat klientamu tego samego banku to bank oprócz peseli musi ich identyfikować innym dokumentem. Stąd weryfikacja przy zajęciu musi być dokładna. -- Marek |
|
Data: 2015-03-19 03:54:34 | |
Autor: rekonkwista24 | |
GetIn Bank Super Urwa Bank | |
W dniu czwartek, 19 marca 2015 09:09:31 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
Dziwne. Zobowi±zania wobec banku maj± pierszeństwo przed komornikiem. W takin przypadku rata powinna zej¶ć mimo blokady o ile były na ni± ¶rodki. A jednak. Po telefonie do BOK mieli zrobić jakie¶ "przeksięgowanie" i pu¶cić ratę kredytu z tego konta. Nie wiem czy to zrobili, bo po otrzymaniu SMSowych gróĽb z "działu windykacji Getin Banku" zapłaciłem bezpo¶rednio z innego banku na konto techniczne kredytu. Może jeszcze powinni uprzedzić zamiar założenia blokady ;)? No nie żartuj. Pismo od komornika do dłużnika wysłane jest trochę póĽniej, po wysłaniu pisma do zobowi±zanego (banku). Gdyby dłużnik otrzymał wcze¶niej to pewnie często by uciekł z kas± z rachunku. Owszem, czasami się zdarza, że dłużnik otrzyma pierwszy ale to najczę¶ciej wynika z opieszało¶ci poczty i/lub banku.Bank nie miałby uprzedzać, ale powiadomić klienta po nałożeniu blokady. W ten sposób chroniłby też swój interes (tj. niezapłacone odsetki kredytu). Ale to pewnie za duże wymagania :P To jakie¶ nieporozumienie, zmienić bank. W dużych bankach gdzie s± milionowowi klienci występuje problem braku unikalno¶ci peseli. Parę zdublowanych peseli u obywateli jest i je¶li tacy s± akurat klientamu tego samego banku to bank oprócz peseli musi ich identyfikować innym dokumentem. St±d weryfikacja przy zajęciu musi być dokładna. Nie da się zmienić - kredyt hipoteczny przez kilka lat na pewno jeszcze :/ |
|
Data: 2015-03-19 12:49:20 | |
Autor: Marek | |
GetIn Bank Super Urwa Bank | |
On Thu, 19 Mar 2015 03:54:34 -0700 (PDT), rekonkwista24@gmail.com wrote:
Bank nie miałby uprzedzać, ale powiadomić klienta po nałożeniu bl= Chronienie interesów banku wynika z przepisów,egzekycyjnych, bank zawsze ma pierwszeństwo. To że w tym przypadku sam bank nie wie jak ma działać wynika z burdelu w procesach w banku. -- Marek |
|
Data: 2015-03-19 12:10:18 | |
Autor: J.F. | |
GetIn Bank Super Urwa Bank | |
Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości
Dziwne. Zobowiązania wobec banku mają pierszeństwo przed komornikiem. W takin przypadku rata powinna zejść mimo blokady o ile były na nią środki. Jest tak ? Nie wiem jak to dziala, ale tak na chlopski rozum - komornik wysyla pismo, bank blokuje i informuje o zablokowanej kwocie, komornik decyduje sie ja zabrac, kwoty nie ma ... to co sie potem dziwic, ze zdjecie blokad trwa dwa tygodnie. Z drugiej strony - mamy konto firmowe, komornik zajmuje, grozi upadloscia ... a wtedy to juz nie bank decyduje ze jemu sie nalezy w pierwszej kolejnosci Jeśli komornik, to czemu zablokowany tylko jeden rachunek?! Może jeszcze powinni uprzedzić zamiar założenia blokady ;)? No nie żartuj. Bo ja wiem ... to komornik powinien wezwac do splaty ... Bank moglby jednak o zajeciu poinformowac. To jakieś nieporozumienie, zmienić bank. W dużych bankach gdzie są milionowowi klienci występuje problem braku unikalności peseli. Parę zdublowanych peseli u obywateli jest i jeśli tacy są akurat klientamu tego samego banku to bank oprócz peseli musi ich identyfikować innym dokumentem. Stąd weryfikacja przy zajęciu musi być dokładna. I co - urzedy tego nie reguluja odgornie i nie zmieniaja PESEL ? J. |
|
Data: 2015-03-19 12:56:18 | |
Autor: Marek | |
GetIn Bank Super Urwa Bank | |
On Thu, 19 Mar 2015 12:10:18 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Jest tak ? Tak. I co - urzedy tego nie reguluja odgornie i nie zmieniaja PESEL ? Bank nie jest urzędem do oceny unikalności pesela wpisanego w do. Jeśli do banku przychodzi nowy klient z prawidłowym peselem innego klienta, który już jest w systemie to takiego klienta nie spuszcza się na drzewo i po prostu się go rejestruje. System (normalnego) banku dopuscza taką sytuację. -- Marek |
|
Data: 2015-03-19 13:07:20 | |
Autor: J.F. | |
GetIn Bank Super Urwa Bank | |
Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.4456380097885692422@news.neostrada.pl...
On Thu, 19 Mar 2015 12:10:18 +0100, "J.F." Jest tak ?Tak. No ale to Urzad ma zadzialac i skorygowac wlasna pomylke ... bo poterm sam moze miec problem. System (normalnego) banku dopuscza takÄ… sytuacjÄ™. No ale wtedy jak odrozniac klientow ? Imie, nazwisko, pesel ? J. |
|
Data: 2015-03-19 15:30:30 | |
Autor: Marek | |
GetIn Bank Super Urwa Bank | |
On Thu, 19 Mar 2015 13:07:20 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Imie, nazwisko, pesel ? Nr do lub paszportu, adres, imie matki, nazwisko rodowe matki, imie ojca... wymieniać dalej? -- Marek |
|
Data: 2015-03-19 16:21:24 | |
Autor: J.F. | |
GetIn Bank Super Urwa Bank | |
Użytkownik "Marek" napisał
On Thu, 19 Mar 2015 13:07:20 +0100, "J.F." Imie, nazwisko, pesel ? Nr do lub paszportu, Ulegaja zmianie. adres, tez ulega zmianie, w dodatku wlasnie znikl z dokumentow. imie matki, nazwisko rodowe matki, imie ojca... wymieniać dalej? No, dawniej jakos sie bez peselu obywalismy. Tym niemniej - to mial byc jednoznaczny nr, jak nie jest unikalny, to trzeba odpowiednio oprogramowac. J. |
|
Data: 2015-04-04 19:00:05 | |
Autor: Miro Lipa | |
GetIn Bank Super Urwa Bank | |
Marek <fake@fakeemail.com> Wrote in message:
On Thu, 19 Mar 2015 13:07:20 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Data, miejsce urodzenia, dane rodziców IMO wystarcz± -- Pozdr -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2015-03-19 19:59:01 | |
Autor: Darek | |
GetIn Bank Super Urwa Bank | |
i po prostu się go rejestruje. System (normalnego) banku dopuscza takąNie zgodzę się. Zazwyczaj właśnie banki (lub ich marki handlowe) mają blokady na kilkukrotne założenie kartotek z tym samym Peselem. A to ze przychodzi nowy klient i ma pesel taki sam jak inny (o innych danych) powinno być potraktowane w szczególny (podejrzliwy) sposób. Darek |
|
Data: 2015-03-19 22:34:41 | |
Autor: Marek | |
GetIn Bank Super Urwa Bank | |
On Thu, 19 Mar 2015 19:59:01 +0100, Darek <nie@podam.maila.pl> wrote:
Nie zgodzę się. Zazwyczaj właśnie banki (lub ich marki handlowe)mają blokady na kilkukrotne założenie kartotek z tym samym Peselem. A toze przychodzi nowy klient i ma pesel taki sam jak inny (o innychdanych) powinno być potraktowane w szczególny (podejrzliwy) sposób. Nie wiem z jakimi systemami i bankami miałeś do czynienia. Unikalność na początku zakładali twórcy systemu bankowego z firmy A. (używany w dwóch dużych bankach), niestety szybko trzeba było to zmieniać. Bank za dużo nie może zrobić, ponieważ nie może określić (to nie jego rola) który pesel został nadany błędnie: ten co już jest w systemie czy ten co dopiero przyszedł. Z tego co kojarzę, te sprawy nie dotyczyły podrobionych dokumentów ale błędnie nadanych numerów pesel jeszcze w PRL. -- Marek |
|