Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Gdzie si schowa Lasek

Gdzie si schowa Lasek

Data: 2013-07-15 02:46:36
Autor: Marek Woydak
Gdzie si schowa Lasek



Biegli badają przenosiny statecznika Tu-154M przez Rosjan.

Prokuratura wojskowa nie ujawnia, czy i jak udokumentowała przenosiny
statecznika Tu-154M przez ekspertów Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego.

Prokuratorzy pytani podczas ostatniej konferencji prasowej o sprawę
przeniesienia statecznika nie udzielili dziennikarzom odpowiedzi. Obiecali
jednak, że w tej kwestii zajmą stanowisko na piśmie. Jednak na pytanie, czy
prokuratura posiada dowody na przesuwanie przez Rosjan statecznika,
Naczelna Prokuratura Wojskowa odpowiedziała wymijająco, twierdząc, że
sprawa jest przedmiotem badań.

– Informuję, że kwestia ta jest przedmiotem badania przez zespół biegłych
powołanych przez Wojskową Prokuraturę Okręgową w Warszawie w celu wydania
opinii kompleksowej dotyczącej katastrofy samolotu Tu-154M – mówi „Naszemu
Dziennikowi” ppłk Janusz Wójcik, p.o. rzecznik Naczelnego Prokuratora
Wojskowego. To, jakim materiałem dysponują biegli, pozostaje niewiadomą.

Przenosiny statecznika przez ekspertów MAK potwierdził publicznie Piotr
Lipiec, członek zespołu dr. Macieja Laska, odpowiedzialnego za przybliżanie
opinii publicznej efektów badań tzw. komisji ministra Jerzego Millera.

Jak uzasadniał, „przesunięcie statecznika w przypadku tak ogromnego
materiału dowodowego nie miało na nic wpływu”. Lipiec nie wiedział jednak,
czemu miały służyć takie działania MAK. – Prawdopodobnie chodziło o
zmniejszenie terenu, na jakim miała pracować komisja – dodał.

Takiej argumentacji nie przyjmuje gen. bryg. rez. Jan Baraniecki, zastępca
dowódcy Wojsk Lotniczych Obrony Powietrznej w latach 1997-2000, który
wielokrotnie uczestniczył w badaniach przyczyn katastrof lotniczych
wojskowych statków powietrznych.

– Każde przeniesienie elementu samolotu jest naruszeniem procesów
badawczych przyczyn katastrofy. Tym bardziej, jeśli jest to statecznik –
zauważył.

Jak dodał, tego rodzaju informacje niepokoją, bo jak dotąd kwestia udziału
osób trzecich czy wybuchu nie została przez prokuraturę zamknięta, zatem
tym bardziej rozłożenie szczątków samolotu stanowi tu ważny dowód.

– Dla ekspertów położenie statecznika może mieć duże znaczenie. Jeśli
cokolwiek było przenoszone przez Rosjan, powinno być najpierw
udokumentowane w miejscu, w którym spoczywało tuż po katastrofie –
stwierdził Baraniecki.

Jak dodał nasz rozmówca, pierwszym krokiem badaczy jest zawsze wykonanie
dokumentacji fotograficznej miejsca zdarzenia „z góry” oraz sporządzenie
opisu, gdzie znajdowały się jakie części samolotu względem kursu.

Również w ocenie mec. Bartosza Kownackiego, pełnomocnika kilku rodzin
pokrzywdzonych w katastrofie Tu-154M, wątku przenosin statecznika nie można
bagatelizować.

– Jeśli sporządzamy opinię, która ma ocenić, czy samolot mógł się rozpaść
np. w wyniku zderzenia z ziemią, brzozą czy wybuchu itd., to jednym z
kluczowych elementów jest tu rozmieszczenie części maszyny. Przenoszenie
tych elementów może dać inny obraz wydarzeń – zaznaczył.

Jak podkreślił, w przypadku gdy ktoś poprzenosił pewne fragmenty samolotu,
trudno ustalić, czy dany element w danym miejscu jest realnym „odbiciem”
zderzenia z przeszkodami czy też innego działania.

– Przy każdym zdarzeniu tego rodzaju rozłożenie szczątków samolotu ma
kluczowe znaczenie, bo pozwala odtworzyć to, co miało miejsce – dodał
pełnomocnik.

W jego ocenie, w tym kontekście dla prokuratury istotne jest nie tylko to,
jak dany element został przemieszczony, ale i jaki był powód podjęcia
takich czynności. Bo inaczej należy postrzegać tego typu działania, jeśli
były podejmowane np. w celu udrożnienia przejazdu ekipom ratunkowym, a
inaczej jeśli czyniono to z wygody.

– Nie ma powodów, by przed udokumentowaniem miejsca katastrofy
przemieszczać elementy samolotu, poza przypadkami ratowania życia i zdrowia
ludzkiego – dodał mecenas Kownacki.

Marcin Austyn

Data: 2013-07-15 20:36:09
Autor: Proletariusz
Gdzie się schował Lasek
Użytkownik "Marek Woydak" <mark.woydak@gmx.de> napisał w wiadomości news:1gprs98oywj8w$.1jmruqv94g1ox$.dlg40tude.net...

Znów się łajzo podszywasz pod moje nazwisko?! Skąd takie kanalie się biorą?!

MW

Data: 2013-07-19 20:40:26
Autor: pluton_
Gdzie si schowa Lasek

Biegli badaj przenosiny statecznika Tu-154M przez Rosjan.


Kluczowa sprawa jest, czy podczas przenosin Wladimir Iwanowicz
pierdzial nitrogliceryna, czy pierdzial prochem czarnym.

--
pozdrawiam
P.L.U.T.O.N.: Positronic Lifeform Used for Troubleshooting and Online
Nullification

Gdzie si schowa Lasek

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona