Data: 2009-06-16 00:18:38 | |
Autor: Adam Adamaszek | |
Gdzie największa baza specyfikacji, UWZGLĘDNIA JĄCA ELASTYCZNOŚĆ | |
On 15 Cze, 21:39, "A r t i e" <arti...@gazeta.pl> wrote:
Znalazłem np. to:http://www.carfolio.com/ Ale po co? Przeciez przyspieszenie 60-100 i 80-120 zalezy z grubsza tylko od: - masy pojazdu - mocy maksymalnej silnika - zastosowanych przelozen Od biedy moznaby pokusic sie o napisanie prostego skryptu, chocby w perlu, ktory taki parametr wyliczy, chociaz by i z danych na carfolio.com. pozdr AA |
|
Data: 2009-06-16 09:36:15 | |
Autor: Przemek | |
Gdzie największa baza specyfikacji, UWZGLĘDNIAJĄCA ELASTYCZNOŚĆ | |
Użytkownik "Adam Adamaszek" <cabecao1@gmail.com> napisał w wiadomości news:8d87b569-5f83-4e75-b1aa-babf566fb2e7y17g2000yqn.googlegroups.com... On 15 Cze, 21:39, "A r t i e" <arti...@gazeta.pl> wrote: Znalazłem np. to:http://www.carfolio.com/ Ale po co? Przeciez przyspieszenie 60-100 i 80-120 zalezy z grubsza tylko od: - mocy maksymalnej silnika raczej od krzywej przebiegu mocy/momentu - jak krzywa momentu bedzie "ostra" to trzeba bedzie wachlowac biegami (jak w nowych dieslach - dlatego montuja tam przekladnie 6 biegowe a nawet zaczynaja 7 biegowe) a ze kazda zmiana biegu szczegolnie jesli za sterem nie siedzi kierowca rajdowy to cenna sekunda wiec auto teoretycznie slabsze moze byc szybsze jak bedzie mialo przebieg momentu bardziej plaski i na np 3 bedzie ciagnac rowno od 40 do 120 |
|
Data: 2009-06-16 10:16:51 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Gdzie największa baza specyfikacji, UWZGLĘDNIAJĄCA ELASTYCZNOŚĆ | |
Adam Adamaszek pisze:
Ale po co? Przeciez przyspieszenie 60-100 i 80-120 zalezy z grubsza Przy tak uproszczonym (czytaj - nieprawdziwym) założeniu, że dysponujemy cały czas pełną mocą silnika, informacja o przełożeniach jest zbędna. Zastosowanie "skryptu w perlu" też wydaje się przesadzone: Delta_E_kin = moc * czas :) Natomiast przy uwzględnieniu informacji o rzeczywistych przełożeniach, należy również znać charakterystyki silnika - przebieg krzywej momentu lub mocy - i, niestety, całkować... można i w perlu, czemu nie :) A po co znać taki parametr fabryczny? To proste, Watsonie: właśnie po to, aby rozpędzając od powiedzmy 80-120 na 4-ce, i mierząc czas stwierdzić domowym sposobem, czy silnik osiąga swoje znamionowe parametry. Zakładając, że prędkość mierzymy dość dokładnie, np. wcześniej skalując prędkościomierz wg GPS, można w ten sposób dość dobrze skontrolować czy silnik osiąga swoje znamionowe parametry w badanym zakresie obrotów. I to o wiele dokładniej niż rozpędzając np. 0-100 km/h, bo odpadają czynniki mocno indywidualne, tzn. technika i szybkość zmiany biegów, prędkości obrotowe przy których się to odbywa. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2009-06-16 10:51:53 | |
Autor: A r t i e | |
Gdzie największa baza specyfikacji, UWZGLĘDNIA JĄCA ELASTYCZNOŚĆ | |
Użytkownik "Adam Adamaszek" <cabecao1@gmail.com> napisał w wiadomości news:8d87b569-5f83-4e75-b1aa-> Może ktoś zna takową stronę ?...
Ale po co? Bo 0-100 zależy bardzo czy jest RWD/FWD/AWD. Spodziewam się szczególnie dużych różnic między FWD a AWD. Tzn. różnic 0-100, ale też się spodziewam że różnice te będą znacznie mniejsze, albo ich wogóle nie będzie, przy 60-100 czy 80-120. Może się mylę ale chcę sprawdzić. -- -- A konkretnie mi chodzi: -Audi A4 B8 2.0 TFSI 211KM automat - FWD vs AWD. -0-100 wychodzi dla AWD 6.5sek, a FWD 6.9sek a to duża różnica. -PODEJRZEWAM że dla 80-120;60-100 różnice będą < albo wcale. -- -- -- -- -- -- - Do AWD te 10kzł lekko mogę dołożyć, ale bardziej mi chodzi o > zużycie paliwa niż > cenę zakupu w AWD. Wydając 150k na auto muszę wszystko dokładnie przemyśleć :))) -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- Arek |
|
Data: 2009-06-16 02:46:57 | |
Autor: Adam Adamaszek | |
Gdzie największa baza specyfikacji, UWZGLĘDNIA JĄCA ELASTYCZNOŚĆ | |
On 16 Cze, 10:51, "A r t i e" <arti...@gazeta.pl> wrote:
-Audi A4 B8 2.0 TFSI 211KM automat - FWD vs AWD. A nie jest tak, ze AWD (w A4 jest Torsen?) daje wieksze straty na napedzie, przez co moment na kolach jest nieco nizszy? pozdr AA |
|
Data: 2009-06-16 11:49:44 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Gdzie największa baza specyfikacji, UWZGLĘDNIAJĄCA ELASTYCZNOŚĆ | |
Adam Adamaszek pisze:
On 16 Cze, 10:51, "A r t i e" <arti...@gazeta.pl> wrote: Przy tej mocy silnika, na 1 i 2-ce występuje ograniczenie w postaci poślizgu kół. Przy AWD przyspieszenie początkowe jest circa 2x większe. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2009-06-16 20:27:23 | |
Autor: A r t i e | |
Gdzie największa baza specyfikacji, UWZGLĘDNIA JĄCA ELASTYCZNOŚĆ | |
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:h17prn$1ijo$2news2.ipartners.pl...
Przy tej mocy silnika, na 1 i 2-ce występuje ograniczenie w postaci No 100% o to mi chodziło w pytaniu i tu mamy odp. po co mi dane na osiągi elastyczności. Ale właśnie: zna ktoś stronę z danymi elastyczności dla jak największej liczby modeli ???? Bo o to pytałem :) Arek |
|
Data: 2009-06-18 21:58:07 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Gdzie największa baza specyfikacji, UWZGLĘDNIAJĄCA ELASTYCZNOŚĆ | |
A r t i e pisze:
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:h17prn$1ijo$2news2.ipartners.pl... Obawiam się że może nie być takiej strony - poszukaj na stronach producentów którzy często takie dane publikują? Z tym że może napisz po prostu o co Ci chodzi, bo mam wrażenie że coś założyłeś, co nie do końca jest prawdziwe ;) Po pierwsze co rozumiesz pod pojęciem elastyczności? Bo jak się domyślam czas przyspieszania 80-120 (jak się domyślam na V biegu), a ten parametr przy porównywaniu samochodów jest równie ważny jak prędkość maksymalna na wstecznym biegu. Nie zdziwiłbym się gdyby sześciobiegowe Punto I pokonało to Audi w konkurencji 80-120 na V biegu, tylko czego by to miało dowieść poza tym, że Punto ma bardzo krótką skrzynię biegów? I nie nazywa się to elastyczność - elastyczność to cecha silnika, a nie samochodu jako takiego. A tak prawdę mówiąc to porównując podobne samochody lepiej weź tego który ma gorszy wynik na V biegu - prawdopodobnie ma dłuższą piątkę, dzięki czemu będzie ciszej podczas szybkiej jazdy autostradą :) Jeżeli szukasz różnic w osiągach między FWD i AWD to w przypadku silników o mocach rzędu 200KM, na pierwszym biegu lepiej przyspieszy AWD, na pozostałych minimalnie lepiej będzie przyspieszać FWD. Głównie z tego powodu że AWD będzie cięższe (o dodatkowy napęd), no i ten dodatkowy napęd zawsze wprowadza jakieś niewielkie opory. Tylko patrząc na czasy przyspieszenia do 100km/h, pamiętaj że są to czasu uzyskiwane w idealnych warunkach - na płaskim, równym, przyczepnym torze, podczas jazdy na wprost, przez kierowce który to ma doskonale opanowane. Im warunki dalsze od ideału, tym przewaga AWD rośnie. Łuk, koleiny, dziury, gorsza nawierzchnia, warunki, czy przesadzenie z gazem i FWD straci bardzo dużo, a AWD tylko trochę. Z tego co widzę na stronie, to będzie napęd quattro, czyli prawdziwe 4x4, które daje sporo przyjemności z jazdy której nie opisze Ci żaden czas przyspieszania, ani tego typu parametry - tu już jedynie można patrzeć na czasy w próbach sportowych. Wady to wyższe zużycie paliwa i trochę dodatkowych kilogramów. |
|
Data: 2009-06-18 22:24:43 | |
Autor: A r t i e | |
Gdzie największa baza specyfikacji, UWZGLĘDNIA JĄCA ELASTYCZNOŚĆ | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:h1e6ch$k3f$1atlantis.news.neostrada.pl...
Jeżeli szukasz różnic w osiągach między FWD i AWD to w przypadku silników o mocach rzędu 200KM, na pierwszym biegu lepiej przyspieszy AWD, na pozostałych minimalnie lepiej będzie przyspieszać FWD. No właśnie o powyższe mi chodzi i chciałbym jakieś potwierdzenie w jakiś mniej lub bardziej miarodajnych testach. Przy V 0-40..60km/h FWD po prostu się będzie ślizgać i model któy wymieniłem (z automatem a nie 4 czy 5 biegiem) dokładnie ma 0.4sek gorszy wynik (6.5 vs 6.9). Sam mówisz że 0-100 ma mnóstwo wad, sam je znam i przy 200koni FWD się ślizgam, a jednak ten niemiarodajny parametr się podaje zawsze.... Dlatego chodzi mi o to żeby auta skonfrontować w dynamice z obciętym tym "początkiem" 0-40 eliminując tym samym ślizganie (BTW moje obecne autko ma grubo poniżej 100KM i na 1dynce się ślizga nawet przy 30km/h na suchej drodze). Chodzi mi o te 2 modele Audi A4 B8 211KM FWD vs AWD oba z automatem-a nie że na 5 czy 4 biegu. Sam nie wiem jak to miarodajnie porównać i widzę (czytam) że jednak się chyba nie da. To znaczy dynamikę tych 2ch konkretnych aut by się dało jakoś sensownie porównać (podejrzewam), ale trudno rzeczywiście chyba o to co chciałem czyli uniwersalny parametr dla wszystkich aut za 1 razem-bo to świadczy głównie o przełożeniu na 4 czy 5 biegu a nie dynamice auta. Może jakiś Journal papierowy czy netowy by się pokusił.... O sprawdzenie czy poza ślizganiem przy małej prędkości FWD ma słabszą czy identyczną dynamikę... z dokładnością do większej masy i stratach na sprzęgle... czyli może od ok.60 ma nawet lepszą dynamikę...... bo lżejszy i <straty na przeniesieniu :))))) (pomijając komfort jazdy w zakrętach dziurach itd). Więcej się nie będę pytał o to bo widzę że parametr nie jest uniwersalny i "tabelkowalny". Arek |
|
Data: 2009-06-18 23:09:21 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Gdzie największa baza specyfikacji, UWZGLĘDNIAJĄCA ELASTYCZNOŚĆ | |
A r t i e pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:h1e6ch$k3f$1atlantis.news.neostrada.pl... Ten niemiarodajny parametr jest też bardzo obciążony zestopniowaniem skrzyni biegów. Podaje się go, bo tak się przyjęło, ale zdarzają się samochody które na II osiągają np. 98km/h przez co czas przyspieszenia do 100km/h będzie niemiarodajnie długi, bo obciążony dodatkową zmianą biegu. Dlatego chodzi mi o to żeby auta skonfrontować w dynamice z obciętym tym "początkiem" 0-40 eliminując tym samym ślizganie (BTW moje obecne autko ma grubo poniżej 100KM i na 1dynce się ślizga nawet przy 30km/h na suchej drodze). Możesz poszukać wyników na 1/4 mili. Tyle że może być problem z miarodajnością (opony, nawierzchnia). Jeżeli chodzi o straty wynikające z napędu to jakiś tam ogląd na sprawę daje porównanie prędkości maksymalnych: m/t: FWD=242km/h AWD=238km/h a/t: FWD=238km/h AWD=237km/h Różnice są bardzo niewielkie, więc napęd nie pożera jakoś zauważalnie mocy, bo by się to odbiło na prędkości maksymalnej. Sam nie wiem jak to miarodajnie porównać i widzę (czytam) że jednak się chyba nie da. To znaczy dynamikę tych 2ch konkretnych aut by się dało jakoś sensownie porównać (podejrzewam) Tzn. z pewnością będzie tak, że AWD ma istotną przewagę w chwili startu. Potem różnice będą w zasadzie niezauważalne. Co do Audi, to spotkałem się z opinią że kupowanie modeli FWD które dostępne są jako quattro, to może być strzał w stopę. Bo całe auto jest wyważone tak, żeby to ładnie jechało z quattro, a przypadku FWD samochód zaczynać mieć duże tendencje do jazdy prosto. Może jakiś Journal papierowy czy netowy by się pokusił.... O sprawdzenie czy poza ślizganiem przy małej prędkości FWD ma słabszą czy identyczną dynamikę... z dokładnością do większej masy i stratach na sprzęgle... Hmmm... widziałem taki test w jakimś papierowym magazynie, chyba jakimś traktującym raczej o offroadzie, ale było porównanie samochodów osobowych z AWD i FWD, ale głowy nie dam gdzie to było. Było tam kilka konkurencji, chociaż nie wiem czy akurat taka dynamika o którą pytasz. Generalnie wniosek był taki że samochody z 4x4 są minimalnie lepsze od FWD, a te z Haldexem wyszły minimalnie gorzej niż FWD. |
|
Data: 2009-06-18 23:23:37 | |
Autor: A r t i e | |
Gdzie największa baza specyfikacji, UWZGLĘDNIA JĄCA ELASTYCZNOŚĆ | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:h1eahu$4n$1atlantis.news.neostrada.pl...
Ten niemiarodajny parametr jest też bardzo obciążony zestopniowaniem skrzyni biegów. No mój na 2ce wyciąga ok. 93km/h i tu trzeba zmienić bieg... Można się domyślić.. Ale jak chcę (a raczej muszę bo nie piracę) wyprzedzić to na 2ce w przedziale 40-85 przyśpiesza (na Vpowerze oczywiście) tak że zaskakuję czasem właścicieli 3x droższych aut :D Arek |
|
Data: 2009-06-18 22:42:45 | |
Autor: A r t i e | |
Gdzie największa baza specyfikacji, UWZGLĘDNIA JĄCA ELASTYCZNOŚĆ | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:h1e6ch$k3f$1atlantis.news.neostrada.pl...
silników o mocach rzędu 200KM, na pierwszym biegu lepiej przyspieszy AWD, na pozostałych minimalnie lepiej będzie przyspieszać FWD. Ok o to mi chodziło-w sumie dość logiczne choć nie każdy wie. To mi starczy Arek |
|
Data: 2009-06-16 11:47:21 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Gdzie największa baza specyfikacji, UWZGLĘDNIAJĄCA ELASTYCZNOŚĆ | |
A r t i e pisze:
Użytkownik "Adam Adamaszek" <cabecao1@gmail.com> napisał w wiadomości news:8d87b569-5f83-4e75-b1aa-> Może ktoś zna takową stronę ?... I od tego, jak zmieniasz biegi, przy jakich obrotach, jak pracujesz pedałem gazu i sprzęgła... w wypadku niewprawnych, wyniki rózniące się o 2-3 s to norma ich wogóle nie będzie, przy 60-100 czy 80-120. Może się mylę ale chcę Ano właśnie: przy 80-120 cała sztuka polega na wciśnięciu pedału i patrzenia na prędkościomierz (skalibrowany). Problemem może być jeszcze teren - musi być bardzo płaski - i wiatr. Najlepiej przeprowadzić pomiar w dwie strony. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2009-06-16 13:01:23 | |
Autor: kamil | |
Gdzie największa baza specyfikacji, UWZGLĘDNIAJĄCA ELASTYCZNOŚĆ | |
"Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote in message news:h17pn8$1ijo$1news2.ipartners.pl... A r t i e pisze: A teraz pytanie, czy wszystkie pomiary odbywaja sie w ten sposob, a nie wciskamy pedalu w podloge juz przy 70 i liczymy czas 80-120. Ma to szczegolny sens w autach z turbina, gdzie roznice w pomiarach w ten sposob moga byc ogromne,a kazdy myslacy kierowca takiego samochodu planuje z wyprzedzeniem ew. przyspieszanie. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-06-16 14:33:45 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Gdzie największa baza specyfikacji, UWZGLĘDNIAJĄCA ELASTYCZNOŚĆ | |
kamil pisze:
A teraz pytanie, czy wszystkie pomiary odbywaja sie w ten sposob, a nie wciskamy pedalu w podloge juz przy 70 i liczymy czas 80-120. Ma to szczegolny sens w autach z turbina, Przy turbinie to faktycznie może mieć znaczenie (bo przy wolnossących w zasadzie nie powinno). Jeśli chce się porównywać wyniki, to trzeba zastosować taką metodę, jaką podaje twórca "testu odniesienia". -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|