Data: 2009-08-30 23:35:39 | |
Autor: robert | |
Gdy silnik zassie ptaki | |
Witam,
Nawiązując do hipotezy dzisiejszej katastrofy, że silnik mógł zassać ptaki i stracić ciąg, mam pytanie; Czy samoloty pasażerskie nie mają problemów z ptakami? czy da się jakoś silnik przed nimi zabezpieczyć? czy może one nie są aż takim problemem? -- |
|
Data: 2009-08-31 07:24:25 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Gdy silnik zassie ptaki | |
robert@mailinator.com wrote:
Czy samoloty pasażerskie nie mają problemów z ptakami? czy da się jakośMają, ale rzadko zdarza się, aby padły na raz wszystkie silniki. Temat był tutaj wielokrotnie wałkowany, ogólnie rzecz biorąc wszelkie zasłony bardzo osłabiłyby moc silników i stwarzały problemy np. z odladzaniem, dlatego raczej nie stosuje się żadnych zabezpieczeń. |
|
Data: 2009-08-31 12:00:13 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Gdy silnik zassie ptaki | |
Użytkownik Delfino Delphis napisał:
robert@mailinator.com wrote: Ponadto samoloty pasażerskie nie robią wyjścia na dopalaczach z przeciągniętej pętli to i skutki nagłego ubytku mocy są zazwyczaj mniejsze (naprawdę groźne to jest utracenie powyżej połowy dysponowanej mocy przy starcie). No i samoloty pasażerskie naprawdę krótko przebywają w strefie gdzie ptaki bywają często - na wysokościach przelotowych ptak to naprawdę ewenement (tak, wiem, w okolicach siedmiu tysięcy jeszcze bywają). -- Darek |
|
Data: 2009-08-31 10:50:07 | |
Autor: Michal Jankowski | |
Gdy silnik zassie ptaki | |
robert@mailinator.com writes:
Czy samoloty pasażerskie nie mają problemów z ptakami? czy da się http://www.youtube.com/watch?v=uYNpB-8_BSo MJ |
|
Data: 2009-08-31 14:24:55 | |
Autor: Pisklak | |
Gdy silnik zassie ptaki | |
Michal Jankowski pisze:
http://www.youtube.com/watch?v=uYNpB-8_BSo Na filmie widac ze plomienie wydostajace sie z silnika w poczatkowej fazie ustały. Czy oznacza to, ze ptak sie "przepalił" i silnik wrocil do pelnej sprawnosci czy tez samolot bedzie awaryjnie ladowal ? Pozdr. Pisklak |
|
Data: 2009-08-31 13:12:08 | |
Autor: Jarosław Sokołowski | |
Gdy silnik zassie ptaki | |
Pisklak napiskał:
Michal Jankowski pisze: http://www.youtube.com/watch?v=9KhZwsYtNDE -- Jarek |
|
Data: 2009-08-31 17:34:54 | |
Autor: robert | |
Gdy silnik zassie ptaki | |
Pisklak napiskał: http://www.youtube.com/watch?v=gc-XiO4ojzk http://www.youtube.com/watch?v=XUlHGYFFldM Czyli w przypadku jednosilnikowców zostaje pilotowi katapultować się? -- |
|
Data: 2009-09-01 10:30:46 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
Gdy silnik zassie ptaki | |
robert@mailinator.com wrote:
Pisklak napiskał: Zależy jakich jednosilnikowców, zależy od położenia, itd. Albo ma możliwość doszybowania do bezpiecznego lądowania i wtedy raczej będzie robił właśnie to, albo nie ma i trzeba wysiadać. Katapultowanie się to nie jest takie siup, często dla pilota to np. koniec kariery na myśliwcach. Dostajesz w d... kopa ok. 20g czyli przez chwilę siedzisz ważąc 1.5 tony. Po czymś takim nawet jeśli pilot wyjdzie przysłowiowo niby "bez draśnięcia" to np. jego kręgosłup może się już nie nadawać do ostrego latania. pzdr \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2009-08-31 14:47:27 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Gdy silnik zassie ptaki | |
Pisklak wrote:
Michal Jankowski pisze:Wrócił za chwilę na lotnisko. To raczej nie możliwe, aby silnik przetrwał takie coś. Wirnik idzie pewnie w pył. |
|
Data: 2009-09-01 10:22:36 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
Gdy silnik zassie ptaki | |
Delfino Delphis wrote:
Pisklak wrote: Jakby wirnik poszedł w pył to by był większy problem. Ale łopatki mogą być zdeformowane. \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2009-08-31 12:10:57 | |
Autor: =Marcos= | |
Gdy silnik zassie ptaki | |
Czy samoloty pasażerskie nie mają problemów z ptakami? czy da się jakoś silnik Są problemem. Silnik trudno zabezpieczyć, bo musi wciągać olbrzymie ilości powietrza, a razem z powietrzem wszystko co w nim lata :) Małe ptaki zazwyczaj nie są problemem, ale wciągnięcie bociana, żurawia tudzież gęsi lub dużego stada małych ptaków zazwyczaj nie kończy się dla silnika dobrze. Poczytaj tu: http://en.wikipedia.org/wiki/Bird_strike#Incidents Nie tak dawny wypadek w Nowym Jorku, gdzie Airbus A320 wodował w rzece był spowodowany stadem gęsi. -- Marcos [Marek Ślusarczyk] marcos [AT] wyprawa . info http://www.wyprawa.info |
|
Data: 2009-09-01 10:35:33 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
Gdy silnik zassie ptaki | |
robert@mailinator.com wrote:
Witam, Skuteczne zapezpieczenie mogłoby się okazać większym problemem niż same ptaki. czy może one nie są aż takim problemem? Problem stanowią, ale jedyne co można robić to ograniczać szanse zderzenia (płoszenie ptaków z lotnisk, ograniczenie czasu przebywania samololu na ptasich pułapach, itp) oraz projektować samoloty tak by byle gołąb nie rozwalał silnika i żeby awaria pojedynczego silnika nie oznaczała katastrofy. \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2009-09-01 23:41:44 | |
Autor: prze wodnik | |
Gdy silnik zassie ptaki | |
Użytkownik <robert@mailinator.com> napisał w wiadomości news:33ae.00000247.4a9af0abnewsgate.onet.pl... Witam, W takiej maszynie SU27 http://kastal.ru/files/viatyz6.jpg używane były takie osłony wlotu powietrza http://kastal.ru/files/vozduxsu.jpg czy ten białoruski myśliwiec miał taką? Może ma ktoś zdjęcia przed lotem ? |