Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Gaz vs Benzyna Vs Diesel

Gaz vs Benzyna Vs Diesel

Data: 2016-06-16 00:10:48
Autor: Bolko
Gaz vs Benzyna Vs Diesel
Gaz
Tanie paliwo
Prosty silnik

Benzyna
"proste" silniki nie dotyczy TSI z VW  Diesel
mało palą

Auto z jakim źródłem zasilania dla zwykłego kierowcy?

Data: 2016-06-16 09:17:29
Autor: Tadeusz
Gaz vs Benzyna Vs Diesel
W dniu 2016-06-16 o 09:10, Bolko pisze:
Gaz
Tanie paliwo
Prosty silnik

Benzyna
"proste" silniki nie dotyczy TSI z VW

Diesel
mało palą

Auto z jakim źródłem zasilania dla zwykłego kierowcy?


do miasta hybrydę czyli prosta benzyna + prąd
na trasę diesel
:-)

--
pozdrawiam
Tadeusz

Data: 2016-06-16 12:53:35
Autor: szerszen
Gaz vs Benzyna Vs Diesel
On Thu, 16 Jun 2016 09:17:29 +0200
Tadeusz <t@news.pl> wrote:



do miasta hybrydę czyli prosta benzyna + prąd

Się niespecjalnie kalkuluje. Ceny hybryd są z kosmosu.
--
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-06-16 12:58:08
Autor: z
Gaz vs Benzyna Vs Diesel
W dniu 2016-06-16 o 12:53, szerszen pisze:

Się niespecjalnie kalkuluje. Ceny hybryd są z kosmosu.

Kto by kupował nową hybrydę? :-)

z

Data: 2016-06-16 13:10:43
Autor: szerszen
Gaz vs Benzyna Vs Diesel
On Thu, 16 Jun 2016 12:58:08 +0200
z <z@z.pl> wrote:


Kto by kupował nową hybrydę? :-)

Z nowymi może być róznie, jeszcze gorzej niż z używaną benzyną czy dieslem, bo dochodzi Ci elektryka i akumulatory w niewiadomym stanie i o bliżej nieokreślonej żywotności. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-06-16 15:47:22
Autor: z
Gaz vs Benzyna Vs Diesel
W dniu 2016-06-16 o 13:10, szerszen pisze:

Z nowymi może być róznie, jeszcze gorzej niż z używaną benzyną czy dieslem, bo dochodzi Ci elektryka i akumulatory w niewiadomym stanie i o bliżej nieokreślonej żywotności.


Poczytaj.
Akumulatory w 10 letnich Priusach nadal mają się dobrze. Silniki benzynowe nie wysilone, elektronika się nie psuje a wszystko robione w Japonii (chyba jeszcze)
I najważniejszy argument: Podobno kupują taksówkarze :-)

z

Data: 2016-06-16 16:23:00
Autor: szerszen
Gaz vs Benzyna Vs Diesel
On Thu, 16 Jun 2016 15:47:22 +0200
z <z@z.pl> wrote:

Poczytaj.

Czytałem i dane pocieszają, ale...

Pokazują dość spore rozbieżności w żywotnośici akumulatorów, zatem pozostaje Ci mimo wszystko jak zawsze loteria, szczególnie jeśli mówimy o autach dostępnych dla przeciętnego kowalskiego, czyli z przebiegami po 200-300 tys. km. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-06-16 18:41:40
Autor: z
Gaz vs Benzyna Vs Diesel
W dniu 2016-06-16 o 16:23, szerszen pisze:
Pokazują dość spore rozbieżności w żywotnośici akumulatorów, zatem pozostaje Ci mimo wszystko jak zawsze loteria, szczególnie jeśli mówimy o autach dostępnych dla przeciętnego kowalskiego, czyli z przebiegami po 200-300 tys. km.


Używany samochód to zawsze loteria.
Chodzi o porównanie takiej hybrydy do diesla np.
Wszystkie koszty, zakupu eksploatacji, napraw... w jakimś okresie czasu.

Pod tym artykułem
http://dailydriver.pl/porady/zakup-i-eksploatacja/uzywana-hybryda-toyota-prius-ii-i-koszty-jej-eksploatacji-2/

Pierwszy komentarz:

"Budowa baterii jest podobna co akumulatora, baterii się się wymienia tylko uszkodzone cele jest ich chyba 12 albo 14 koszt wymiany jednej to ok 400-500 zł cena z serwisu ASO w Krakowie i zazwyczaj jest tak że jak spada sprawność akumulatora to uszkodzona jest 1 cela więc artukuł wprowadza w błąd tym że trzeba wymienić całą baterię wiadomo jak pójdzie się na serwis i powie się że chce się wymienić całą baterię to oni chętnie to zrobią bo przecież to dla nich czysty zysk. Mam priusa już 11 lat ma przebieg 330 tyś i na razie wszystko gra tak jak powinno"

Czy to są dramatyczne koszty?

z

Data: 2016-06-16 19:02:57
Autor: J.F.
Gaz vs Benzyna Vs Diesel
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup
Pod tym artykułem
http://dailydriver.pl/porady/zakup-i-eksploatacja/uzywana-hybryda-toyota-prius-ii-i-koszty-jej-eksploatacji-2/
Pierwszy komentarz:
"Budowa baterii jest podobna co akumulatora, baterii się się wymienia tylko uszkodzone cele jest ich chyba 12 albo 14 koszt wymiany jednej to ok 400-500 zł cena z serwisu ASO w Krakowie i zazwyczaj jest tak że jak spada sprawność akumulatora to uszkodzona jest 1 cela więc artukuł wprowadza w błąd tym że trzeba wymienić całą baterię wiadomo jak pójdzie się na serwis i powie się że chce się wymienić całą baterię to oni chętnie to zrobią bo przecież to dla nich czysty zysk. Mam priusa już 11 lat ma przebieg 330 tyś i na razie wszystko gra tak jak powinno"
Czy to są dramatyczne koszty?

500zl powiedzmy ze akceptowalne, wrecz niskie, o ile nie okaze sie jednak, ze nie wymieniaja po jednej celi, tylko trzeba naraz zaplacic za 12 czy 14.

Albo, ze jak padla jedna, to zaraz padnie i reszta.

11 letni akumulator ... no, dobrze toyota zrobila ...

J.

Data: 2016-06-17 07:12:21
Autor: z
Gaz vs Benzyna Vs Diesel
W dniu 2016-06-16 o 19:02, J.F. pisze:
500zl powiedzmy ze akceptowalne, wrecz niskie, o ile nie okaze sie
jednak, ze nie wymieniaja po jednej celi, tylko trzeba naraz zaplacic za
12 czy 14.

Albo, ze jak padla jedna, to zaraz padnie i reszta.

11 letni akumulator ... no, dobrze toyota zrobila ...


Kiedyś czytałem że porozbitkowe chodzą po 3 tyś.

z

Data: 2016-06-20 12:06:44
Autor: Tadeusz
Gaz vs Benzyna Vs Diesel
W dniu 2016-06-17 o 07:12, z pisze:
W dniu 2016-06-16 o 19:02, J.F. pisze:
500zl powiedzmy ze akceptowalne, wrecz niskie, o ile nie okaze sie
jednak, ze nie wymieniaja po jednej celi, tylko trzeba naraz zaplacic za
12 czy 14.

Albo, ze jak padla jedna, to zaraz padnie i reszta.

11 letni akumulator ... no, dobrze toyota zrobila ...


Kiedyś czytałem że porozbitkowe chodzą po 3 tyś.

z


Mój znajomy wymieniał w 12-letnim Priusie kompletne akumulatory hybrydowe.
Wyszło go to 1,8 tyś zł (słownie: tysiąc osiemset zł) z gwarancją...

T

Data: 2016-06-20 12:52:20
Autor: z
Gaz vs Benzyna Vs Diesel
W dniu 2016-06-20 o 12:06, Tadeusz pisze:

Mój znajomy wymieniał w 12-letnim Priusie kompletne akumulatory hybrydowe.
Wyszło go to 1,8 tyś zł (słownie: tysiąc osiemset zł) z gwarancją...


OOO Napisz coś więcej...

z

Data: 2016-06-21 09:17:45
Autor: Tadeusz
Gaz vs Benzyna Vs Diesel
W dniu 2016-06-20 o 12:52, z pisze:
W dniu 2016-06-20 o 12:06, Tadeusz pisze:

Mój znajomy wymieniał w 12-letnim Priusie kompletne akumulatory hybrydowe.
Wyszło go to 1,8 tyś zł (słownie: tysiąc osiemset zł) z gwarancją...


OOO Napisz coś więcej...

z


Robił gdzieś pod Warszawą, chyba w Łomiankach.
Oczywiście nie ASO tylko jakiś warsztat niezależny.
Jeździ, jest zadowolony, aku trzymają pojemność.

T

Data: 2016-06-21 15:21:49
Autor: re
Gaz vs Benzyna Vs Diesel


Użytkownik "Tadeusz"

500zl powiedzmy ze akceptowalne, wrecz niskie, o ile nie okaze sie
jednak, ze nie wymieniaja po jednej celi, tylko trzeba naraz zaplacic za
12 czy 14.

Albo, ze jak padla jedna, to zaraz padnie i reszta.

11 letni akumulator ... no, dobrze toyota zrobila ...


Kiedyś czytałem że porozbitkowe chodzą po 3 tyś.

Mój znajomy wymieniał w 12-letnim Priusie kompletne akumulatory hybrydowe.
Wyszło go to 1,8 tyś zł (słownie: tysiąc osiemset zł) z gwarancją...
-- -
Eee yyy, to niewiele więcej powinny kosztować akumulatory do Twizy. Więc czemu takie drogie ?

Data: 2016-06-19 22:55:57
Autor: tck
Gaz vs Benzyna Vs Diesel

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5762dbc4$0$22843$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup
Pod tym artykułem
http://dailydriver.pl/porady/zakup-i-eksploatacja/uzywana-hybryda-toyota-prius-ii-i-koszty-jej-eksploatacji-2/
Pierwszy komentarz:
"Budowa baterii jest podobna co akumulatora, baterii się się wymienia tylko uszkodzone cele jest ich chyba 12 albo 14 koszt wymiany jednej to ok 400-500 zł cena z serwisu ASO w Krakowie i zazwyczaj jest tak że jak spada sprawność akumulatora to uszkodzona jest 1 cela więc artukuł wprowadza w błąd tym że trzeba wymienić całą baterię wiadomo jak pójdzie się na serwis i powie się że chce się wymienić całą baterię to oni chętnie to zrobią bo przecież to dla nich czysty zysk. Mam priusa już 11 lat ma przebieg 330 tyś i na razie wszystko gra tak jak powinno"
Czy to są dramatyczne koszty?

500zl powiedzmy ze akceptowalne, wrecz niskie, o ile nie okaze sie jednak, ze nie wymieniaja po jednej celi, tylko trzeba naraz zaplacic za 12 czy 14.

Albo, ze jak padla jedna, to zaraz padnie i reszta.

11 letni akumulator ... no, dobrze toyota zrobila ...


wczoraj sasiadowi auris 2010 rocznik odmowil posluszenstwa- bateria powiedziala pierdziele, nie robie, noc ladowania nie pomogla.
mowa o aku rozruchowym w dieslu


--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2016-06-17 08:57:24
Autor: szerszen
Gaz vs Benzyna Vs Diesel
On Thu, 16 Jun 2016 18:41:40 +0200
z <z@z.pl> wrote:



Chodzi o porównanie takiej hybrydy do diesla np.

Diesla nigdy nie brałem i nie biorę pod uwagę, w grę wchodzi tylko benzyna, albo hybryda z benzyną na pokładzie.

Czy to są dramatyczne koszty?

Oczywiście że nie są to dramatyczne koszty o ile nie zdarzy się coś takiego jak opisał J.F. ;)
Ale mimo wszystko tu w pewnym sensie ryzyko masz podwójne, bo raz standardowe, czyli stan auta i silnika spalinowego, dwa stan elektryki, bateri i silnika elektrycznego. Sam się zastanawiam od jakiegoś czasu co kupić następne jak przyjdzie pora.


--
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-06-17 10:16:14
Autor: z
Gaz vs Benzyna Vs Diesel
W dniu 2016-06-17 o 08:57, szerszen pisze:

Ale mimo wszystko tu w pewnym sensie ryzyko masz podwójne, bo raz standardowe, czyli stan auta i silnika spalinowego, dwa stan elektryki, bateri i silnika elektrycznego.

Sam się zastanawiam od jakiegoś czasu co kupić następne jak przyjdzie pora.



Pesymista jesteś. :-)
Przypomnę o turbinach, wtryskach, dwumasach, FAPach... które zakłada się już do benzyn. Silnik elektryczny to jak budowa cepa przy tym wszystkim.
Sprawdzony niewysilony silnik pracujący w optymalnych warunkach. Mniejsze zużycie hamulców. Japońska jakość :-)

z

Data: 2016-06-17 11:33:36
Autor: szerszen
Gaz vs Benzyna Vs Diesel
On Fri, 17 Jun 2016 10:16:14 +0200
z <z@z.pl> wrote:


Pesymista jesteś. :-)

Raczej realista, mieszkamy w Polsce i tu każde auto niebiete, z małym przebiegiem, niemiec płakał jak sprzedawał i do granicy gonił, a i co roku na święta dzwoni zapytać jak się czuje. ;)

Mniejsze zużycie hamulców. Japońska jakość :-)

Ty za to niepoprawny optymista ;)
Pytanie tylko czy z doświadczenia, czy z teorii?
Zweryfikowałeś ten optymizm na sobie?
Chętnie dowiem się czegoś z praktyki ;)
Choć mimo wszystko na Priusa chyba jeszcze za młody jestem. Sądząć po mocy tych starszych egzemplarzy to się chyba lwdwo toczy.


--
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-06-16 18:03:12
Autor: Irokez
Gaz vs Benzyna Vs Diesel
W dniu 2016-06-16 o 15:47, z pisze:
W dniu 2016-06-16 o 13:10, szerszen pisze:

Z nowymi może być róznie, jeszcze gorzej niż z używaną benzyną czy
dieslem, bo dochodzi Ci elektryka i akumulatory w niewiadomym stanie i
o bliżej nieokreślonej żywotności.


Poczytaj.
Akumulatory w 10 letnich Priusach nadal mają się dobrze. Silniki
benzynowe nie wysilone, elektronika się nie psuje a wszystko robione w
Japonii (chyba jeszcze)

A ja myślę, że po 10 latach księgowi dostali bardziej ambitne cele oszczędnościowe.


--
Irokez

Data: 2016-06-16 19:52:07
Autor: z
Gaz vs Benzyna Vs Diesel
W dniu 2016-06-16 o 18:03, Irokez pisze:

A ja myślę, że po 10 latach księgowi dostali bardziej ambitne cele
oszczędnościowe.


Oczywiście. Dlatego trzeba kupować te 10 letnie :-)

z

Data: 2016-06-16 09:19:49
Autor: Shrek
Gaz vs Benzyna Vs Diesel
On 16.06.2016 09:10, Bolko wrote:
Gaz
Tanie paliwo
Prosty silnik

Benzyna
"proste" silniki nie dotyczy TSI z VW

Diesel
mało palą

Auto z jakim źródłem zasilania dla zwykłego kierowcy?

Nie ma zwykłego kierowcy. Jedni robią główie duże trasy i dla nich pewnie disel, drudzy jeżdzą dużo ale większość w mieście i dla nich LPG, a trzeci jeżdzą po mieście krótkie trasy wokół komina i dla nich benzyna.

Wszystko ma swoje wady i zalety.

Ja mam LPG i następny też będzie LPG - jeżdzę głównie krótko po miescie, głównie w zimę, bo w lato moto, więc diesel będzie wiecznie niedogrzany, a w kabinie zimno i przewiduję zamulanie filtra cząstek stałych. A że następny samochód będzie miał koło 200KM, to raczej mało nie będzie palił i dlatego LPG, bo jednak 14l PB w miescie, to mnie trochę boli, nawet jak niewiele jeżdzę. Problemem jest to, że wtrysk bezpośredni ciężko zagazować - albo droga instalacja wtrysku w fazie ciekłej (a i to na razie nie do wszystkich), albo kombinowanie z mieszaniem 25% PB i 75 LPG, albo civic type-r i trzy drzwi:(

Shrek.

Data: 2016-06-16 07:14:24
Autor: Bolko
Gaz vs Benzyna Vs Diesel
Nie ma zwykłego kierowcy. Jedni robią główie duże trasy i dla nich pewnie disel, drudzy jeżdzą dużo ale większość w mieście i dla nich LPG, a trzeci jeżdzą po mieście krótkie trasy wokół komina i dla nich benzyna.

Ja dziennie spędzam w samochodzie ok 1,5 godziny.
Tylko że od poniedziałku do piatku robie 20 km
W sobote i niedziele conajmniej 100 km też  1,5 h :)

I jaki ja jestem?

Data: 2016-06-16 16:22:43
Autor: Shrek
Gaz vs Benzyna Vs Diesel
On 16.06.2016 16:14, Bolko wrote:
Nie ma zwykłego kierowcy. Jedni robią główie duże trasy i dla nich
pewnie disel, drudzy jeżdzą dużo ale większość w mieście i dla nich LPG,
a trzeci jeżdzą po mieście krótkie trasy wokół komina i dla nich benzyna.

Ja dziennie spędzam w samochodzie ok 1,5 godziny.
Tylko że od poniedziałku do piatku robie 20 km
W sobote i niedziele conajmniej 100 km też  1,5 h :)

I jaki ja jestem?

Zupełnie nijaki - najgorszy przypadek:P

Shrek

Data: 2016-06-16 12:59:49
Autor: z
Gaz vs Benzyna Vs Diesel
W dniu 2016-06-16 o 09:19, Shrek pisze:
Wszystko ma swoje wady i zalety.

Ja mam LPG i następny też będzie LPG - jeżdzę głównie krótko po miescie,
głównie w zimę, bo w lato moto, więc diesel będzie wiecznie niedogrzany,
a w kabinie zimno i przewiduję zamulanie filtra cząstek stałych. A że
następny samochód będzie miał koło 200KM, to raczej mało nie będzie
palił i dlatego LPG, bo jednak 14l PB w miescie, to mnie trochę boli,
nawet jak niewiele jeżdzę. Problemem jest to, że wtrysk bezpośredni
ciężko zagazować - albo droga instalacja wtrysku w fazie ciekłej (a i to
na razie nie do wszystkich), albo kombinowanie z mieszaniem 25% PB i 75
LPG, albo civic type-r i trzy drzwi:(

Dlatego ciągle mi wychodzi używany Prius. :-)

z

Data: 2016-06-16 18:00:35
Autor: J.F.
Gaz vs Benzyna Vs Diesel
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup
W dniu 2016-06-16 o 09:19, Shrek pisze:
Ja mam LPG i następny też będzie LPG - jeżdzę głównie krótko po miescie,
głównie w zimę, bo w lato moto, więc diesel będzie wiecznie niedogrzany,
a w kabinie zimno i przewiduję zamulanie filtra cząstek stałych. A że
następny samochód będzie miał koło 200KM, to raczej mało nie będzie
palił i dlatego LPG, bo jednak 14l PB w miescie, to mnie trochę boli,

I do jazdy po miescie potrzebujesz 200KM ? :-)

nawet jak niewiele jeżdzę. Problemem jest to, że wtrysk bezpośredni
ciężko zagazować - albo droga instalacja wtrysku w fazie ciekłej (a i to
na razie nie do wszystkich), albo kombinowanie z mieszaniem 25% PB i 75
LPG, albo civic type-r i trzy drzwi:(

Dlatego ciągle mi wychodzi używany Prius. :-)

Tylko tak - Prius moze i malo pali, ale czy nie podobnie jak diesel ?
A w zlotowkach, to chyba jednak sporo wiecej niz LPG ...

Bo prius ma dwie male wady:
-baterii nie da sie doladowac z gniazdka,
-ta bateria malutka, jakby ktos jednak gniazdko dorobil.

No i prius nie ma 200KM :-)

A gdyby tak priusa zagazowac ? :-)

J.

Data: 2016-06-16 19:58:50
Autor: z
Gaz vs Benzyna Vs Diesel
W dniu 2016-06-16 o 18:00, J.F. pisze:

Dlatego ciągle mi wychodzi używany Prius. :-)

Tylko tak - Prius moze i malo pali, ale czy nie podobnie jak diesel ?
A w zlotowkach, to chyba jednak sporo wiecej niz LPG ...

Miałem przez 15 lat LPG. Teraz mam diesla. Znam zady i walety. :-)
Dlatego dochodzę do wniosku że jednak benzyna i to niewysilona a dla wigoru wspomagana prądem. :-)
To taka ewolucja mieszczucha co jeździ 50/50. :-)

No i prius nie ma 200KM :-)

Co wy z tymi 200 KM?
Dzisiaj się przejechałem YarisemI 1.0 (nie wiem ile tam koni było)
Jak wsiadłem do swojego 1.4 D4D 75KM to pomyślałem że mam rakietę nie samochód :-)

A gdyby tak priusa zagazowac ? :-)

Podobno też można tylko po co? :-)

z

Data: 2016-06-20 01:47:11
Autor: AA
Gaz vs Benzyna Vs Diesel
W dniu czwartek, 16 czerwca 2016 19:59:40 UTC+2 użytkownik z napisał:

Co wy z tymi 200 KM?
Dzisiaj się przejechałem YarisemI 1.0 (nie wiem ile tam koni było)
Jak wsiadłem do swojego 1.4 D4D 75KM to pomyślałem że mam rakietę nie samochód :-)

W pewnych kręgach od dawna wiadomo, że najlepszy tuning na niedobór mocy, jaki można zaaplikować, to solidna przejażdżka żukiem, albo wolnossącym dieslem. pozdr
AA

Data: 2016-06-19 13:26:01
Autor: Shrek
Gaz vs Benzyna Vs Diesel
On 16.06.2016 18:00, J.F. wrote:
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup
W dniu 2016-06-16 o 09:19, Shrek pisze:
Ja mam LPG i następny też będzie LPG - jeżdzę głównie krótko po miescie,
głównie w zimę, bo w lato moto, więc diesel będzie wiecznie niedogrzany,
a w kabinie zimno i przewiduję zamulanie filtra cząstek stałych. A że
następny samochód będzie miał koło 200KM, to raczej mało nie będzie
palił i dlatego LPG, bo jednak 14l PB w miescie, to mnie trochę boli,

I do jazdy po miescie potrzebujesz 200KM ? :-)

To chyba pytanie do mnie. Nie nie potrzebuje, w zasadzie to nie potrzebuje nic więcej niż Yarisa czy inne Aygo, a przy odrobinie samozaparcia, to i samochodu bym nie potrzebował. Po prostu chce mieć zabawkę, a skoro dużego kombi nie potrzebuję, to może właśnie hothatch byłby fajną zabawką? Albo jak twierdzą inni kryzys wieku średniego czy jakieś aluzję do długości penisa:P

Bo prius ma dwie male wady:
-baterii nie da sie doladowac z gniazdka,
-ta bateria malutka, jakby ktos jednak gniazdko dorobil.

No i prius nie ma 200KM :-)

I wygląda niewiele lepiej od Multipli;)

Swoją drogą - elektrykom rzeczywiście (przynajmniej do czasu jak na autostradę wyjadą), to 200 koni nie jest potrzebnych do zwijania asfaltu.

Shrek

Data: 2016-06-19 19:41:42
Autor: z
Gaz vs Benzyna Vs Diesel
W dniu 2016-06-19 o 13:26, Shrek pisze:
I wygląda niewiele lepiej od Multipli;)

No właśnie. Brzydactwo straszne :-)

Szkoda że Toyota wcześniej nie robiła hybrydowego Aurisa czy Yarisa.

Jakoś mam przeczucie że to nie będą już tak dobre samochody ;-)

z

Data: 2016-06-16 16:57:54
Autor: Cavallino
Gaz vs Benzyna Vs Diesel
W dniu 16.06.2016 o 09:10, Bolko pisze:
Gaz
Tanie paliwo
Prosty silnik

Benzyna
"proste" silniki nie dotyczy TSI z VW

Diesel
mało palą

Auto z jakim źródłem zasilania dla zwykłego kierowcy?

Taki bez turbiny odpada, więc dwie pierwsze opcje z reguły też (zostają wyjątki).
Chyba że dla kapelusza - wtedy turbina noe jest potrzebna, bo bez naciskania gazu tak samo działa silnik wolnossący jak i uturbiony.

Data: 2016-06-16 18:18:21
Autor: ToMasz
Gaz vs Benzyna Vs Diesel
W dniu 16.06.2016 o 09:10, Bolko pisze:
Gaz
Tanie paliwo
Prosty silnik

Benzyna
"proste" silniki nie dotyczy TSI z VW

Diesel
mało palą

Auto z jakim źródłem zasilania dla zwykłego kierowcy?

sory, ale pytanie jest głupie. możesz kupić benzyne która po zagazowaniu przestanie stabilnie działać. możesz kupić diesla który będzie się wiecznie psłuł, a możesz kupić takiego który bez remontu robi 300-500 tyś. JAk Ci odpowiedzieć?

ToMasz

Data: 2016-06-16 18:25:39
Autor: re
Gaz vs Benzyna Vs Diesel


Użytkownik "Bolko"

Gaz
Tanie paliwo
Prosty silnik

Benzyna
"proste" silniki nie dotyczy TSI z VW

Diesel
mało palą

Auto z jakim źródłem zasilania dla zwykłego kierowcy?
-- -
Prąd :-)

Data: 2016-06-17 11:12:38
Autor: tck
Gaz vs Benzyna Vs Diesel

Użytkownik "re" <re@re.invalid> napisał w wiadomości news:njuju5$j7t$1mx1.internetia.pl...


Użytkownik "Bolko"

Gaz
Tanie paliwo
Prosty silnik

Benzyna
"proste" silniki nie dotyczy TSI z VW

Diesel
mało palą

Auto z jakim źródłem zasilania dla zwykłego kierowcy?
-- -
Prąd :-)

czyli taki https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/ba/Solaris_trolleybus,_Plac_%C5%81okietka,_Lublin,_Poland_01.jpg
;)


--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2016-06-20 15:44:45
Autor: robot
Gaz vs Benzyna Vs Diesel
W dniu 2016-06-16 o 09:10, Bolko pisze:
Gaz
Tanie paliwo
Prosty silnik

Benzyna
"proste" silniki nie dotyczy TSI z VW

Diesel
mało palą

Auto z jakim źródłem zasilania dla zwykłego kierowcy?

Toyota benzyna.

Gaz vs Benzyna Vs Diesel

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona