Data: 2010-11-27 17:35:46 | |
Autor: Artur Bross | |
GT5 | |
Na początku cyklu konsol najnowszej generacji człowiek mógł się tylko zastanawiać i domyślać jak będzie wyglądać nowe GT na PS3. W miarę upływu czasu, kiedy ukazywały się nowe gry samochodowe, zadawałem sobie pytanie: jak seria GT da sobie radę z konkurencją. Pięć lat czekania, 100 dolarów biedniejszy i zmarznięty po powrocie ze sklepu mogę wreszcie na te pytania uzyskać odpowiedź.
Świat wyprzedził serię - stało się tak, jak można się było domyślać. Bo niby mamy te 1000 samochodów, niby nowe trasy, ale czy to wystarcza? PS2 kupiłem dla GT3, bo żadna inna gra na cokolwiek innego nie wyglądała w taki sposób. GT5 zwiewało sen z oczu i przyzwyczajeni do niesamowitej grafiki czekaliśmy na cud. Cudu jednak nie ma... Nie można oczywiście powiedzieć, że gra jest zła, ale z pewnością można stwierdzić, że nie jest już tym czym była kiedyś. Przekładając to wszystko na gotowy produkt, wybaczając niezliczoną ilość opóźnień w wypuszczeniu tytułu i siedząc przed TV człowiek czuje pewnego rodzaju niedosyt, że nie powiem: czuje się oszukany. Zastanawiam się, jak długo przyszłoby nam czekać na premierę, gdyby gra była dopracowana w stu procentach? Następne 5 lat?! Nie wszystkie samochody mają widok z pulpitu kierowcy. Tylko w niektórych można wymieniać koła. Zniszczenia aut mają być... dopiero po którymś tam LEVELU, wszystko wygląda pięknie, ale sztucznie, plastikowo. Nie czuć prędkości. Samochody zachowują się jak wanny na trasie. Ogólnie rzecz biorąc: da się w tę grę grać, ale nie jest już tak, że ten kto nie ma GT5 ten nie wie co to gra samochodowa. Najwyraźniej nie da się być królem zawsze - nie w świecie gier komputerowych... :-) |
|
Data: 2010-11-27 18:23:55 | |
Autor: konieczko | |
GT5 | |
Z samochodow wole swojego poczciwego lanosa a na PS3 lubie grac w ratchet & clank
|
|
Data: 2010-12-01 15:03:01 | |
Autor: Excite | |
GT5 | |
W dniu 27.11.2010 17:35, Artur Bross pisze:
Świat wyprzedził serię - stało się tak, jak można się było domyślać. Bo To było nie do uniknięcia przy takiej polityce twórców GT. Kiedyś GT wyprzedzało konkurencje pod względem zarówno grafiki jak i modelu jazdy co niektórzy nawet nazywali realizmem. GT5 grafiką już nie powali na kolana a obiecanki realnego symulatora jazdy można wsadzić między bajki. Gdyby zamiast arkejdówki z 1000 samochodów postarali się zrobić gre oddającą maksymalnie realizm jazdy i nawet 300 albo i mniej samochodów to GT5 nie miało by żadnej konkurencji. Bo o ile wyścigówek z ładną grafiką nie brakuje to gier w których zachowane są realia (w tym realne uszkodzenia) jest jak na lekarstwo. |
|
Data: 2010-12-01 20:51:56 | |
Autor: Artur Bross | |
GT5 | |
On 2010-12-01 15.03, Excite wrote:
W dniu 27.11.2010 17:35, Artur Bross pisze: Przerażające jest tylko (dla innych zwycięskie i budujące) że SONY tak prędko traci grunt pod nogami. Niby tego nie widać, bo ukazują się nowe gry i dodatki do konsoli, ale ktoś kto ma iksboksa, a nie jest takich ludzi mało, w nosie może mieć to co prezentuje sobą PS3. Forza 2 ukazała się już w 2007 roku! Dwa lata później Forza 3! Gdyby doliczyć do tego PGR3 i PGR4 mamy cztery świetne gry samochodowe Microsoftu na przeciwko jednej takiej sobie SONY... Ten kto tego nie widzi czeka na rychłą śmierć. Oczywiście, można tego było uniknąć, gdyby GT5 miażdżyło swą konkurencję, ale nie robi tego, tym samym mamy nowego króla i jest nim XBOX360. |
|
Data: 2010-12-01 21:34:42 | |
Autor: Katanka | |
GT5 | |
Artur Bross wrote:
Oczywiście, można tego było uniknąć, gdyby GT5 miażdżyło swą Hehehe, poplułem monitor :) Dawno się tak nie uśmiałem ... -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PlayStation3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl |
|
Data: 2010-12-01 22:53:30 | |
Autor: Barteq (s.z.t.o.) | |
GT5 | |
W dniu 2010-12-01 21:34, Katanka pisze:
Artur Bross wrote: Nie do konca wiem, co pojawiło się w poście głównym, ale jako, że tematem jest GT5, to dorzucę swoje 3 grosze. Fanem samochodówek nie jestem, a symulacji już kompletnie nie znoszę, ale tak się złożyło, że wpadłem ostatnio na Polygamii na ten oto filmik: http://www.youtube.com/watch?v=ox70Ho9_jX4 (Poly wyłączyła komentarze - i słusznie) Pomijając porównanie z Forzą, to oni nazywają to "real driving simulator", kiedy wpadające na siebie samochody robią takie BUMP? Rozumiem, że model jazdy może być wyjebany, ale no kurde, to tak jakbym ja i moi koledzy z roku, rok temu na projekt zespołowy oddali Scrabble, które są "idealną symulacją dopóki użytkownicy sami pilnują poprawności układania kafelków i nie układają słów dłuższych niż cztery litery". No c'mon. pzdr, dex -- barteq.wordpress.com |
|
Data: 2010-12-02 06:55:45 | |
Autor: Katanka | |
GT5 | |
Barteq (s.z.t.o.) wrote:
http://www.youtube.com/watch?v=ox70Ho9_jX4 Akurat to fake :) Przeciwnicy doskonale omijają nas, co sprawdziłem specjalnie na kilku torach. Zatrzymałem auto i stanąłem na linii toru jazdy zaraz za szybkim zakrętem. Jedni omijali z lewej, inni z prawej, ale nikt nie walnął. AI w grze jest bardzo wysokie, ale do stwierdzenia tego trzeba sporo pojeździć. Im większy mamy level i w im trudneijszych wyścigach uczestniczymy, tym AI przeciwników większe. Na początku gry faktycznie mozna mieć złudzenie, że AI pochodzi z GT4, ale wystarczy osiągnąc 10lv i pojeździc trochę, aby sie przekonać, że Polyphony odwaliło akwał świetnej roboty w tej kwestii. Ogólnie tej gry nie da się ocenić po 2-3 godzinach. Ona odkrywa przed graczem powoli wszystkie ficzery. Jak ktoś ma 20lv++, wtedy może ocenić ten tytuł. Pierwsze wrażenie jest GT4 w HD i z większa ilością samochodów. Natomiast faktycznie GT5 to gra wielka. Ma swoje niedoróbki, ale nadal jest wielka. No i wystapił u mnie synfrom "jeszcze raz i jeszcze raz" jak wczoraj pokonywałem zadania specjalne w Nascarze. Przejazd odcinka trwał około 12 sekund. Wyobraź sobie, że 10x pod rząd przejeżdżałem ten odcinek (walczyłęm o złoto) i różnice czasowe były na poziomie 10-15 tysięcznych (sic!) sekundy. Żadna gra mi tego wczesniej nie oferowała. Tu nie walczysz o setne sekundy, tylko o tysięczne! GT5 to nie jest gra dla wszystkich. To gra dla tych, którzy lubia prowadzić samochody. Prowadzić, nie oglądac otoczenie czy pdoziwiać wypadki. Ci drudzy mogą się szybko zniechęcić. Oczekiwania były wielkie i oprawa gry im nie sprostała. Ale cała reszta to GT jakiego jeszcze nie było. W tej cgwili najlepszy symulator na konsolach. PS. A to co zrobili ze sterowaniem padem to mistrzostwo świata. Nie wiem jak oni to zrobili, ale na zwykłym padzie czuc auto niesamowicie. Ok, szkoda moich słów. Kto pogra więcej w GT, ten zrozumie, a reszta? No cóż, moga psioczyć, tylko szkoda mi czasu na polemikę, wolę pograć w GT i powalczyc o kolejne tysięczne sekundy :) -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PlayStation3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl |
|
Data: 2010-12-02 09:59:22 | |
Autor: Arek M | |
GT5 | |
PS. A to co zrobili ze sterowaniem padem to mistrzostwo świata. Nie wiem Troche przesadzasz - w tym temacie zrobili akurat to, co Turn10 w F3 ... Mam za sobą dziesiątki godzin w F3, dobijam pewnie do drugiej dychy w GT5 i - mimo ze jestem fanem serii GT - twierdze, ze F3 jest grą lepszą... A pomijając cale zupelnie naturalne porownanie do F3 - GT jest dobra grą, ale nie powalającą. -- pzdr |
|
Data: 2010-12-02 10:13:20 | |
Autor: Katanka | |
GT5 | |
Arek M wrote:
PS. A to co zrobili ze sterowaniem padem to mistrzostwo świata. Nie Ale ja nie neguję tego, że forza jest świetną grą wyścigową, tylko neguję to, co autor napisał o GT5 i Xbox 360 i te inne bzdety. GT5 to świetna gra, ale dopiero po czasie odsłania to co ma do zaoferowania. Mozna powiedziec od 0 do bohatera. -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PlayStation3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl |
|
Data: 2010-12-06 12:44:40 | |
Autor: kamil | |
GT5 | |
"Katanka" <katanka24@interia.pl> wrote in message news:id7nvg$8nm$1inews.gazeta.pl...
Arek M wrote: Znaczy znowu mamy oceniac za 10 lat? Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-12-06 14:04:48 | |
Autor: Katanka | |
GT5 | |
kamil wrote:
Mam za sobÄ… dziesiÄ…tki godzin w F3, dobijam pewnie do drugiej dychy Ja wiem, wystarczy 2 dni ostrego grania lub 5 dni spokojnego :) -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PlayStation3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl |
|
Data: 2010-12-02 11:17:11 | |
Autor: Barteq (s.z.t.o.) | |
GT5 | |
W dniu 2010-12-02 06:55, Katanka pisze:
Barteq (s.z.t.o.) wrote: Ale mi nie chodzi o AI, tylko o to, jak wygląda samo zderzenie samochodów. pzdr, dex -- barteq.wordpress.com |
|
Data: 2010-12-02 11:19:58 | |
Autor: Katanka | |
GT5 | |
Barteq (s.z.t.o.) wrote:
Akurat to fake :) Przeciwnicy doskonale omijają nas, co sprawdziłem No bo to jest tak, że uszkodzenia się dopiero odblokowują po zdobyciu któregoś tam levelu. Ja jeszcze nie odblokowałem, mam chyba 15lv czy jakos tak. -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PlayStation3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl |
|
Data: 2010-12-02 12:19:03 | |
Autor: Barteq (s.z.t.o.) | |
GT5 | |
W dniu 2010-12-02 11:19, Katanka pisze:
Barteq (s.z.t.o.) wrote: Gdzie tu logika? ._. pzdr, dex -- barteq.wordpress.com |
|
Data: 2010-12-02 12:27:35 | |
Autor: Katanka | |
GT5 | |
Barteq (s.z.t.o.) wrote:
W dniu 2010-12-02 11:19, Katanka pisze: Nie mam pojęcia :P Może to ma być tak, że na początku ludzie nie mają się denerwować, że roztrzaskają auto, a po zdobyciu doświadczenia juz musza tak jeździć, aby go nie roztrzaskać? -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PlayStation3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl |
|
Data: 2010-12-04 12:20:35 | |
Autor: gctechs | |
GT5 | |
On Thu, 02 Dec 2010 12:19:03 +0100, Barteq (s.z.t.o.) <realdex@poczta.onet.pl> wrote:
W dniu 2010-12-02 11:19, Katanka pisze: Ludzie to s± dziwni... Rosn±cy poziom trudno¶ci - wzi±³e¶ to pod uwagê? -- ....::-- _GomezCore Technologies_-- ::... ..DRUM.&.BASS..TECHNO..HARDCORE..NOIZE. ..INDUSTRIAL.AMBIENT.DARKWAVE.IDM.JAZZ. ..POWER.ELECTRONICS.DEEP.HOUSE.ELECTRO. |
|
Data: 2010-12-04 20:59:22 | |
Autor: Barteq (s.z.t.o.) | |
GT5 | |
W dniu 2010-12-04 12:20, gctechs pisze:
On Thu, 02 Dec 2010 12:19:03 +0100, Barteq (s.z.t.o.) Czy to jest normalna praktyka w "prawdziwych symulatorach jazdy"? Powa¿nie pytam, bo jak wspomina³em, nie jestem "¶ciga³kowcem". Zrozumia³bym to gdyby u¿ytkownik sam móg³ ustawiæ czy chce zniszczenia, czy nie. Ale uzale¿niaæ to od levelu? pzdr, dex -- barteq.wordpress.com |
|
Data: 2010-12-05 11:45:58 | |
Autor: Katanka | |
GT5 | |
Barteq (s.z.t.o.) wrote:
Czy to jest normalna praktyka w "prawdziwych symulatorach jazdy"? Nigdy tego wcze¶niej w grach wy¶cigowych nie by³o :) -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PlayStation3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl |
|
Data: 2010-12-05 14:01:54 | |
Autor: Arek M | |
GT5 | |
Czy to jest normalna praktyka w "prawdziwych symulatorach jazdy"? Noo.... takie 'rewolucyjne' rozwi±zanie :) Przez 2/3 tygodnie grania przyzwyczaisz sie, ze kontakt z banda/innym autem pomaga wygrywac (bo niestety w tej super realistycznej grze tak jest), a tu pewnego pieknego dnia nagle DUP! Przechodzisz na nastepny poziom i przejazd veyronem po tarce kosztuje Cie 200 000 cr :) I uczysz sie jezdzic od nowa. -- PozdrawiAM! |
|
Data: 2010-12-06 21:21:06 | |
Autor: gctechs | |
GT5 | |
On Sun, 05 Dec 2010 14:01:54 +0100, Arek M <arkadiusz_dot_matuszak@gazeta.pl> wrote:
No i bardzo dobrze. -- ....::-- _GomezCore Technologies_-- ::... ..DRUM.&.BASS..TECHNO..HARDCORE..NOIZE. ..INDUSTRIAL.AMBIENT.DARKWAVE.IDM.JAZZ. ..POWER.ELECTRONICS.DEEP.HOUSE.ELECTRO. |
|
Data: 2010-12-02 10:09:02 | |
Autor: Arek M | |
GT5 | |
Fanem samochodówek nie jestem, a symulacji już kompletnie nie znoszę, Samo 'BUMP' (dzwięk i oprawa wizualna uderzenia) jest faktycznie żenjące jesli spojrzysz na zapowiedzi tego, jak bardzo realistyczny ma to byc symulator. Natomiast sam film to fake. Sprawdziłem podobny przypadek - tor Suzuka, koniec prostej start-meta. Ustawiłem sie na lini i samochody mnie omineły z prawej. Klejna proba - ustawilem sie w tym miejscu, gdzie auta mnie ominely w poprzedniej próbie i tez we mnie nie wjechały, choc sposob ominiecia z tym, jak zrobilby to rzeczywisty kierowca niewiele mial wspolnego :) Zrobie podobny test z F3. -- pzdr |
|
Data: 2010-12-02 07:05:52 | |
Autor: Katanka | |
GT5 | |
Artur Bross wrote:
Może ktoś chce GT5 w wersji Signature Edition? Gra jest nowa, nawet nie odpalana, jedynie co to wyjąłem z niej kod na 5 nowych samochodów. Oczywiście kodem się mogę podzielić z nowym nabywcą oraz dołozyc 5 nowych aut z wersji tańszej limitowanej (nie są to auta Ghost, tylko tradycyjne). Cena jaka mnie interesuje to 499zł (wysyłka kurierem na mój koszt). zobaczcie co zawiera ta wersja (wszystko co na fotce + mozliwośc wygrania mercedesa SLS) http://get-2.wpapi.wp.pl/a,61764431,f,upload/b/c/8/bc8a544d7305be323482c439f1757626/gran_turismo_5.jpg -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PlayStation3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl |
|
Data: 2010-12-15 02:28:21 | |
Autor: Dentarg | |
GT5 | |
Cze¶æ,
Widzê, na grupie raczej zachwyt GT5. Mam jedno pytanie, bo nie wiem czy mam uszkodzon± konsolê, czy ta gra ma pewne braki. Podczas wy¶cigów, gdy na ekranie widzê kilku (3+) przeciwników zaczyna siê jazda ¿abk± (na prostej tego nie ma, ale zakrêt czy szykana i jest zawsze). Wygl±da jakby momentami fps spada³o poni¿ej 10. Sterowanie w takim momencie jest do¶æ s³abe i czêsto koñczy siê po¶lizgiem albo uderzeniem w barierkê. Ogólnie w takich momentach gra jest niegrywalna. Podobny efekt jest, jak za mn± jedzie paru przeciwników. Nie wiem czy to AI tak obci±¿a konsolê czy malowanie paru samochodów na ekranie. A co do samej gry. To tryb kariery jest super, special eventy, licencje i zawody A-spec du¿o lepsze ni¿ kariera w F3. Rynek u¿ywanych aut te¿ spoko. Co denerwuje, to mimo lvl14 totalny brak uszkodzeñ. Przed chwil± widzia³em w necie, ¿e uszkodzenia s± od lvl20 a pe³ne uszkodzenia od lvl40. Bez sensu. Jak kto¶ nie lubi uszkodzeñ to niech sobie wy³±czy, nie rozumiem po co to blokowaæ ca³kiem. Dobrze, ¿e mo¿na przynajmniej wy³±czaæ ABSy, ESP, itp badziewia. Co do poziomu symulacji, to jest IMHO podobny jak w F3, ale w porównaniu do jazdy moj± biedn± Cors± nie jest to a¿ tak bardzo realistyczne, jak chocia¿by rFactor. Nie jest to na pewno Arcade, ale te¿ pe³n± symulacj± bym tego nie nazwa³. Bardzo wkurzaj±ca rzecz, to instalacja. Komunikat, ¿e bêdzie trwaæ 30 minut, a trwa³a 1,5h ... geez. Sterowanie na padzie, te¿ nie jest rewelacyjne, ale to raczej mój problem, bo na padzie gram s³abo ;). Chocia¿ w F3 gra³o mi siê sporo lepiej (pewnie z racji innego pada do x0). Tak czy siak, pewnie bêdê siê w to zagrywaæ w ka¿dej wolnej chwili, czekaj±c a¿ siê pojawi± moje ulubione bryczki u sprzedawcy u¿ywek.. Nawet rozwa¿am poma³u zakup Driving Force GT ;) ¦wietna sprawa, import samochodów z wersji PSP. Co prawda tylko do arcade, ale zawsze mi³y akcent. pzdr, Dentarg |