Data: 2013-10-23 19:04:54 | |
Autor: MarcinJM | |
GN250 | |
Witam
Kupiłem niedawno taki sprzet. To moj pierwszy motor (choc mam 43 lata :P ) (skutera 150ccm nie zaliczam do motocykli). Pojezdzilem nieco i to jestem zadowolony. chyba zostanie ze mna na dluzej. Ale do rzeczy. Reflektor z zarowka R2 nie daje odpowiedniago oswietlenia, kupilem zarowke H4 z mocowaniem R2 (p45t) i zastapilem oryginalna. Mam jednak watpliwosci. Moc R2 to 45/45W, H4 55/60W. Niby nieduzo, niemniej zawsze to Ampery. Czy uklad elektryczny GN'a da rade? Sprawa nr 2. Czy jest to motocykl, ktoremu mozna zaufac wybierajac sie na kilkutysieczno kilometrowa, spokojna wyprawe krajoznawcza? Jakies szczegolne bolaczki modelu? Moj, to rocznik 93, wiec nie jest z pierwszych rocznikow. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510 kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic" |
|
Data: 2013-10-23 20:48:46 | |
Autor: zbigi | |
GN250 | |
MarcinJM napisał(a):
Witam A błąd! :) Mój pierwszy _motocykl_, to skuter Berlin Roller (wiem, wiem... masło maślane ;)) o pojemności właśnie 150ccm. Później dłuuugo nic i WSK125. I wcale sobie nie krzywdowałem w temacie bycia prawdziwym motocyklistą :) Pojezdzilem nieco i to jestem zadowolony. chyba zostanie ze mna na dluzej. No! :) Ale do rzeczy. Czy GN da radę, to nie wiem, ale z podobnych przypadków doświadczyłem podobnego zabiegu w swym katamaranie (Panda I z 1991) i - poza poprawą oświelenia jezdni - nie zauważyłem negatywnych zjawisk :) Sprawa nr 2. Czy jest to motocykl, ktoremu mozna zaufac wybierajac sie na kilkutysieczno kilometrowa, spokojna wyprawe krajoznawcza? Heh... Gdym ujeżdżał Bestyję (czyli rzeczoną wueskę właśnie), marzeniem moim było, by miała ona 2 biegi więcej (dla lepszej gospodarki obrotami silnika) i 2 suwy więcej (dla większej ekonomiczności i trwałej prędkości marszowej). O 2 razy większej pojemności nie śmiałem marzyć :) Jakies szczegolne bolaczki modelu? Moj, to rocznik 93, wiec nie jest z pierwszych rocznikow. A... To nie do mnie :) -- zbigi i stopka zastępcza |
|
Data: 2013-10-23 22:37:07 | |
Autor: J_K_K | |
GN250 | |
W dniu 2013-10-23 19:04, MarcinJM pisze:
Reflektor z zarowka R2 nie daje odpowiedniago oswietlenia, kupilem Pó¼niejsze GN mia³y wk³ad na H4. Mo¿esz ew. poszukaæ, czy wi±za³o siê to z jakimi¶ zmianami w elektryce, ale ró¿nica jest (jak dla mnie) raczej niewielka. Sprawa nr 2. Czy jest to motocykl, ktoremu mozna zaufac wybierajac sie Sprzêt niewysilony, tak, ¿e moim zdaniem nie powinno byæ wiêkszych problemów. Mog± byæ z relatywnie ma³± moc± przy podjazdach w górach. Pozmieniaj p³yny i filtry, powietrza, je¶li masz g±bkowy, wyczy¶æ i nas±cz stosownym olejem, wymieñ ¶wiecê. Skontroluj opony, napêd i klocki. Poniewa¿ sprzêt ma swoje lata, pewnie warto by³o by wzi±æ w podró¿ uniwersaln± linkê naprawcz± i spray do opon. -- Pzdr J_K_K -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- - |
|
Data: 2013-10-24 08:08:19 | |
Autor: Magic | |
GN250 | |
W dniu 2013-10-23 19:04, MarcinJM pisze:
Reflektor z zarowka R2 nie daje odpowiedniago oswietlenia, kupilem Powinien, dla pewności możesz sprawdzić jakiej grubości przewody idą do oprawki żarówki, jeśli 1.5 mm2 to spoko. Sprawdź i popraw połączenia, przeczyść styki w oprawce i wio. Sprawa nr 2. Czy jest to motocykl, ktoremu mozna zaufac wybierajac sie Pewnie się zmęczysz podróżując ciągle z prędkościami ok. 90 km/h ale to kwestia nastawienia. Motorek nie ma opinii awaryjnego jako taki, bardziej będzie się liczył stan Twojego egzemplarza. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- - |
|
Data: 2013-10-24 08:25:07 | |
Autor: MarcinJM | |
GN250 | |
W dniu 2013-10-24 08:08, Magic pisze:
Reflektor z zarowka R2 nie daje odpowiedniago oswietlenia, kupilem Obawiam sie o regulator napiecia. A z tego co widzialem na allegro, regulator potrafi byc koszmarnie drogi. (nie wiedziec dlaczego). Sprawa nr 2. Czy jest to motocykl, ktoremu mozna zaufac wybierajac sie Naped na pewno do wymiany (tylna zebatka wyglada jak gwiazda ninja, do zabijania wrogow). Nad lancuchem rozrzadu sie zastanawiam (39 tys. km). Czyszczenie gaznika. Jezdze sportowo smochodem i od motocykla oczekuje innych doznan :) Poza tym moje doswiadczenie w jezdzie jest nikle (jakies 5000km 50'tka, 4000km 150tka, 1000km GNem i daaawno temu 15km >pietnascie< CZtka 350;)) i mam swiadomosc, że w wieku 43 lat raczej Valentino Rossim nie zostane ;) (i nie chce). -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510 kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic" |
|
Data: 2013-10-24 12:21:29 | |
Autor: sbd | |
GN250 | |
Użytkownik "MarcinJM" <marcinjm@op.pl> napisał w wiadomości news:5268bd44$0$2176 Obawiam sie o regulator napiecia. A z tego co widzialem na allegro,Zaraz po zakupie gienka założyłem H4 i nie było najmniejszych problemów z instalacją przez kilka tys. km, teraz sluży nowemu panu :) Wieść gminna niesie, że równoległe regulatory tyrystorowe mniej się grzeją gdy więcej prądu zużywają odbiorniki, więc mocniejsze światła mogą nawet pozytywnie wpłynąć na trwałość regulatora. Jezdze sportowo smochodem i od motocykla oczekuje innych doznan :)Gienek służył za pierwsze moto dla swieżo upieczonej kierowniczki - przy zakupie kierowałem się jak najniższą masą i niską kanapą. Drobne błędy zawsze załatwiało podparcie nogą zamiast gleby - taki większy motorower dla nabrania wprawy po kursie PJ:) W tej roli sprawdził się doskonale. Niestety jest bardzo miękki, nawet po wymianie oleju na gęstszy w teleskopach. Mało stabilny, mocno nurkuje przy hamowaniu. Moim zdaniem dobry na sam początek, ale poźniej dla własnego bezpieczeństwa i komfortu warto przesiąść się na coś z lepszym zawieszeniem i silnikiem pozwalającym choćby wyprzedzić ciężarówkę na drodze dwukierunkowej. pozdrawiam sbd |
|
Data: 2013-10-24 10:29:53 | |
Autor: AZ | |
GN250 | |
On 2013-10-24, sbd <sbd@mail.com> wrote:
Mniej do puszczenia w atmosfere w postaci ciepla. O ile tylko jest zapasObawiam sie o regulator napiecia. A z tego co widzialem na allegro,Zaraz po zakupie gienka założyłem H4 i nie było najmniejszych problemów mocy i bilans nie bedzie ujemny to bedzie banglac. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2013-10-24 12:35:02 | |
Autor: MarcinJM | |
GN250 | |
W dniu 2013-10-24 12:29, AZ pisze:
On 2013-10-24, sbd <sbd@mail.com> wrote: Chce zmierzyc amperomierzem w ktora strone plynie prad. Ale chyba, z tego co widze na schemacie, oswietlenie pracuje na odrebnej fazie alternatora, wiec na ładowanie nie powinno miec wpływu. Z trzeciej strony po zatrzymaniu silnika reflektor jest zasilany, wiec w jakis sposob jest polaczenie reflektor <> aku. Niestety nie mam schematu, chocby ideowego, regulatora. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510 kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic" |
|
Data: 2013-10-24 10:44:58 | |
Autor: AZ | |
GN250 | |
On 2013-10-24, MarcinJM <marcinjm@op.pl> wrote:
W dniu 2013-10-24 12:29, AZ pisze:Mysle, ze nie ma co sie nad tym doktoryzowac tylko sprobowac ;-) Jakby byl problem z ladowaniem zawsze mozesz urwac pare watow wkladajac jakas ledowa zarowek zamiast tylnej postojowki i oswietlenia tablicy na przyklad ;-) -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2013-10-24 12:57:15 | |
Autor: MarcinJM | |
GN250 | |
W dniu 2013-10-24 12:44, AZ pisze:
Mysle, ze nie ma co sie nad tym doktoryzowac tylko sprobowac ;-) Jakby Problem w tym, ze ja to juz zrobilem :) Refleksja przyszla pozniej :P -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510 kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic" |
|
Data: 2013-10-24 12:52:25 | |
Autor: sbd | |
GN250 | |
Użytkownik "MarcinJM" <marcinjm@op.pl> napisał w wiadomości news:5268f7d8$0$2295$65785112news.neostrada.pl... Chce zmierzyc amperomierzem w ktora strone plynie prad. Ale chyba, z tego co widze na schemacie, oswietlenie pracuje na odrebnej fazie alternatora, wiec na ładowanie nie powinno miec wpływu. Z trzeciej strony po zatrzymaniu silnika reflektor jest zasilany, wiec w jakis sposob jest polaczenie reflektor <> aku. Niestety nie mam schematu, chocby ideowego, regulatora. Jeśli napięcie na akumulatorze przekracza 13V to prąd płynie do niego:) Mierzyłem podczas "okresowego przeglądu" i na światłach przy 2-3tys obr na pewno było ponad 14V. pozdrawiam sbd |
|
Data: 2013-10-24 13:08:41 | |
Autor: MarcinJM | |
GN250 | |
W dniu 2013-10-24 12:52, sbd pisze:
13V to tak na granicy. V spoczynkowe aku to ok 12.8V, wiec raczej bezpieczne minimum to ok 13.5V, 14V z pelnym obciażeniem jest bardzo dobrze. Tyle ze szoly pamietam :P -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510 kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic" |
|
Data: 2013-10-24 13:27:55 | |
Autor: sbd | |
GN250 | |
Chce zmierzyc amperomierzem w ktora strone plynie prad. Jeśli napięcie na akumulatorze przekracza 13V to prąd płynie do niego:)13V to tak na granicy. V spoczynkowe aku to ok 12.8V, wiec raczej Oczywiście wszystko się zgadza, miałem na myśli orientacyjne określenie chwilowego kierunku przepływu prądu bez wpinania amperomierza. pozdrawiam sbd |
|
Data: 2013-10-24 13:57:48 | |
Autor: MarcinJM | |
GN250 | |
W dniu 2013-10-24 13:27, sbd pisze:
Chce zmierzyc amperomierzem w ktora strone plynie prad. No tak, masz racje. 13V swiadzczy o tym, ze aku nie oddaje energii, ale o sensownym ladowaniu raczej mowy nie ma. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510 kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic" |
|
Data: 2013-10-24 12:30:58 | |
Autor: MarcinJM | |
GN250 | |
W dniu 2013-10-24 12:21, sbd pisze:
Tak intuicyjnie też mi się wydaje. Jezdze sportowo smochodem i od motocykla oczekuje innych doznan :)Gienek służył za pierwsze moto dla swieżo upieczonej kierowniczki - przy Całkiem świadomie postanowiłem kupić i pojeździć GNem. Również po to, aby przy zakupie kolejnego moto być bardziej świadomym czego oczekuje, co mi przeszkadza, etc. Niemniej bardzo dziekuję za tą opinie, jest dla mnie wartosciowa :) -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510 kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic" |
|
Data: 2013-10-24 11:56:08 | |
Autor: Piotr Klimek | |
GN250 | |
Dnia (Wed, 23 Oct 2013 19:04:54 +0200) ktos podajacy sie za MarcinJM
wyklawiaturowal co nastepuje: Witam Cze¶æ. Kupi³em niedawno taki sprzet. To moj pierwszy motor (choc mam 43 lata :P ) (skutera 150ccm nie zaliczam do motocykli). Nie przyzwyczajaj siê, nie s±dzê ¿eby¶ poje¼dzi³ nim d³u¿ej ni¿ jeden sezon. Po kilku tysi±cach kilometrów bêdziesz ju¿ wiedzia³ czego oczekujesz od motocykla i nie s±dzê, ¿eby GN Ci to dawa³. Ka¿dy kolejny motocykl to jest ten docelowy i na zawsze :) Sprawa nr 2. Czy jest to motocykl, ktoremu mozna zaufac wybierajac sie na kilkutysieczno kilometrowa, spokojna wyprawe krajoznawcza? Motocykl ma 20 lat, wiêc wszystko zale¿y od stanu technicznego. Zrób wszystkie wymiany eksploatacyjne, regulacje zaworów, zmierz kompresje i ruszaj w ¶wiat. Moja DT125 jest z 96 roku i zawsze do tej pory z wypraw w g³ebokie b³oto w czarnej dupie wraca³a na ko³ach o w³asnych si³ach :) -- Pozdrawiam Piotr Klimek Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2013-10-24 15:32:38 | |
Autor: MarcinJM | |
GN250 | |
W dniu 2013-10-24 13:56, Piotr Klimek pisze:
Nie przyzwyczajaj siê, nie s±dzê ¿eby¶ poje¼dzi³ nim d³u¿ej ni¿ jeden Dla mnie waznym kryterium jest apetyt na paliwo. Chce je¿dzic, a nie przygladac sie. Tak samo zreszta z wyborem rajdowki: wole trenowac czyms mniejszym, niz przygladac sie wypasionej furze :) Obecnie mieszcze sie w 20-25zl/100km i to jest do przyjecia. Motocykl ma 20 lat, wiêc wszystko zale¿y od stanu technicznego. Zrób Pocieszaj±ce :) -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510 kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic" |
|
Data: 2013-10-25 07:29:33 | |
Autor: Piotr Klimek | |
GN250 | |
Dnia (Thu, 24 Oct 2013 15:32:38 +0200) ktos podajacy sie za MarcinJM
wyklawiaturowal co nastepuje: Dla mnie waznym kryterium jest apetyt na paliwo. Chce je¿dzic, a nie przygladac sie. Tak samo zreszta z wyborem rajdowki: wole trenowac czyms mniejszym, niz przygladac sie wypasionej furze :) We wszystkich motocyklach jakie mia³em do tej pory koszt paliwa by³ pomijalnie niski w porównaniu do innych wydatków. Na DRZ od pocz±tku tego sezonu wyda³em nieca³e 4000z³, z czego paliwo to 300z³, dlatego nie zwracam uwagi czy pali 5.5L czy 6.5L na 100 kilometrów. W terenie akurat ciê¿ko jest nat³uc du¿o kilometrów, wiêc tym bardziej widaæ dysproporcje. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM http://bikepics.com/members/piko/ |
|