Data: 2011-02-28 07:59:41 | |
Autor: XXL | |
Fundusze inwestycyjne - Indie, Turcja, Korea, Brazylia, etc | |
W listopadzie 2010r. byłem na spotkaniu z prezesem Noble Funds Mariuszem
Staniszewskim. M.Staniszewski jako najbardziej perspektywiczny region do inwestowania na świecie uznał Afrykę (a właściwie jej wybrane kraje - m.in. Egipt, Nigeria, Maroko). Porównał Afrykę do Indii czy Chin przed wielu lat gdzie gospodarka i giełdy rozpoczęły b.dynamicznie i długotrwałe wzrosty. Noble stworzył w sierpniu ub. roku fundusz Noble Africa. Na skutek rewolucji w Tunezji i Egipcie fundusz Noble Africa jest aktualnie zawieszony ale po uspokojeniu sytuacji może to być jeden z najbardziej rosnących funduszy inwestycyjnych. p.s. W Indiach po latach silnych wzrostów nastąpiło pogorszenie koniunktury i szybko rosnąca inflacja, w Chinach mamy do czynienia z pęczniejącą bańką na rynku nieruchomości i serią podwyżek stóp procentowych. -- |
|
Data: 2011-02-28 09:23:53 | |
Autor: skippy | |
Fundusze inwestycyjne - Indie, Turcja, Korea, Brazylia, etc | |
Użytkownik " XXL" <duzy_slawek.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ikfkld$eb$1inews.gazeta.pl... W listopadzie 2010r. byłem na spotkaniu z prezesem Noble Funds Mariuszem A nie chodzi tu przypadkiem o działanie "wspomagające" odwieszenie? |
|
Data: 2011-02-28 09:58:09 | |
Autor: root | |
Fundusze inwestycyjne - Indie, Turcja, Korea, Brazylia, etc | |
Dnia Mon, 28 Feb 2011 09:23:53 +0100, skippy napisał(a):
Użytkownik " XXL" <duzy_slawek.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości To był rewalacyjny fundusz skippy. Niestety giełda w Egipcie na razie jest zamknięta więc póki co trza czekać. Na moje szczęście (ale przyznaję - zupełnie przypadkowo) wyszedłem z niego niemal idealnie na górce w połowie stycznia. Mimo to obserwuje go bo jestem ciekaw jego dalszych losów. Rzadko coś takiego się zdarza więc to trochę taki test w czasie rzeczywistym. |
|
Data: 2011-02-28 10:13:46 | |
Autor: root | |
Fundusze inwestycyjne - Indie, Turcja, Korea, Brazylia, etc | |
Dnia Mon, 28 Feb 2011 07:59:41 +0000 (UTC), XXL napisał(a):
W listopadzie 2010r. byłem na spotkaniu z prezesem Noble Funds MariuszemSzczerzę mówiąc mimo rewelacyjnych wyników, ten fund nie jest specjalnie transparetny. Tak naprawę to J. Beer Northen Africa dolarowy, oczywiście - Luxemburg. Brak raportów na stronie Noble. Trzeba kopać po strona J.B żeby np. zobaczyć portfel. W tej chwili na stronie noblefunds.pl nie ma żadnych informacji nt. zawieszenia. Może przynajmniej napsiali coś do uczestników ale tego nie wiem bo wyszedłem wcześniej. Trochę to przypomina organizację rynku finansowego w Papui Nowej Gwinei. |
|
Data: 2011-02-28 11:14:01 | |
Autor: XXL | |
Fundusze inwestycyjne - Indie, Turcja, Korea, Brazylia, etc | |
Szczerzę mówiąc mimo rewelacyjnych wyników, ten fund nie jest specjalnie
transparetny. Tak naprawę to J. Beer Northen Africa dolarowy, oczywiście -Luxemburg. Brak raportów na stronie Noble. -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- Nie określiłbym wyników Noble Africa jako rewelacyjnych bo od momentu utworzenia w sierpniu 2010r. do górki w styczniu 2011r. urósł o 15%. Później na skutek rozruchów w Tunezji i Egipcie giełdy w krajach afrykańskich zaczęły spadać i fundusz do czasu zawieszenia na początku lutego oddał 10% z wypracowanych wcześniej 15% zysków. Wyczytałem, że giełda w Egipcie do momentu zamknięcia spadła o 22% co jest największa obsuwą od jesieni 2008r. W tej chwili wydaje się, że ostatnim ważnym bastionem dyktatorskim w Afryce jest Libia i w przypadku zakończenia rewolucji w tym kraju można się spodziewać silniejszego odreagowania. Zgadzam się z Tobą, że transparentność tego funduszu nie jest może rewelacyjna ale ja ufam prezesowi Staniszewskiemu, którego poznałem w 2008r. i zawsze reprezentował rzetelne spojrzenie na rynki bez "lukrowania" :-) -- |
|
Data: 2011-02-28 12:45:18 | |
Autor: root | |
Fundusze inwestycyjne - Indie, Turcja, Korea, Brazylia, etc | |
Dnia Mon, 28 Feb 2011 11:14:01 +0000 (UTC), XXL napisał(a):
Szczerzę mówiąc mimo rewelacyjnych wyników, ten fund nie jest specjalnie Wyczytałem, że giełda w Egipcie do momentu zamknięcia spadła o 22% co jest Racja. Tylko te pierwsze 15% było rewelacyjne. Kupiłem trochę jednostek we wrześniu/październiku i w styczniu umorzyłem. Dla mnie to był wynik bardzo dobry jeśli chodzi o fundy. Potem rzeczywiście obsunięcie było znaczne z wiadomych względów. W tej chwili wydaje się, że ostatnim ważnym bastionem dyktatorskim w Afryce Nie pamiętam dokładnie ale chyba na początku marca mają wznowić notowania w Egipcie. Boję się że posypią się następne kraje. Ten fund ma jeszcze papiery marokańskie a tam niby też są jakieś demonstracje więc póki co ja sobie odpuszczę Afrykę. |
|
Data: 2011-02-28 17:16:24 | |
Autor: Artur | |
Fundusze inwestycyjne - Indie, Turcja, Korea, Brazylia, etc | |
Użytkownik " XXL" <duzy_slawek.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ikg01p$dpk$1inews.gazeta.pl... Szczerzę mówiąc mimo rewelacyjnych wyników, ten fund nie jest specjalnie Zgadzam się z Tobą, że transparentność tego funduszu nie jest może rewelacyjna No tak, tyle że zastanawiam się na ile owe ruchy w Afryce moga mieć wpływ na inne kraje, dalekie mimo wszystko od wydarzeń, a jednoczesnie stabilne politycznie, jak Turcja i Indie. Zaskakuje mnie wpływ, o ile faktycnzie można o nim mówić, na cały "region" gospodarek uznawanych za przyszłościowe. Pozdrawiam ps. Kolego Dombrek, będzie mi bardzo miło, gdy odpuścisz udział w tej dyskusji. Z tego co czytam Twoje wypociny tutaj, to gdy ja iwnestowałem naście lat temu w pierwsze papiery na powstającej GPW, Ty szczałeś po murach i interesowałeś się swoim siusiakiem. Widzisz, nie każdy jest jednak takim geniuszem jak Ty, by zarabiać tylko na giełdzie i przerażać się 30% zyskami. W funduszach siedzę od 2 lat, przez ten czas miałem ich w portfelu ponad 20, obecnie mam 14, rożnych. Tych kilka o które pytam traci wcześniej zyskane procenty, sta moje nimi zaniepokojenie. Za Twój boski komentarz i naukę - dziękuję. |
|
Data: 2011-02-28 19:10:34 | |
Autor: root | |
Fundusze inwestycyjne - Indie, Turcja, Korea, Brazylia, etc | |
Dnia Mon, 28 Feb 2011 17:16:24 +0100, Artur napisał(a):
Użytkownik " XXL" <duzy_slawek.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ikg01p$dpk$1inews.gazeta.pl...Osobiście w zeszłym roku sądziłem, że Chiny i Indie są przereklamowane a rynki naprawdę wschodzące są w Afryce. Niestety (przynajmniej dla mnie niestety) trochę się to skomplikowało. Jakiś pomiar wpływu rewolucji w Afryce np. na Chiny lub Indie (oba kraje w końcu tam mocno inwestują) jest prawie niemożliwy do wykonania ze względu na brak danych. Z tych dówch krajów, najbardziej zagrożone rozruchami wydają się Indie, gdzie nawet niedawno były jakieś zamieszki. Oczywiście na innym tle niż w Afryce ale kto wie, czy tamtejsze "plemienne" antagonizmy się nie uaktywnią po wpływem właśnie Afryki. Pozostaje Ci Brazylia, Rosja i może Turcja lub RPA. Jeśli już bym musiał znaleźć coś wśród emerging markets stawiałbym na Rosję ( drożejąca ropa i surowce). Powinieneś może, na przekór popularnym opiniom, zastanowić się nad "bezpieczeństwem": Europa, Japonia i USA (niekoniecznie w tej kolejności;). |
|
Data: 2011-03-01 07:07:53 | |
Autor: XXL | |
Fundusze inwestycyjne - Indie, Turcja, Korea, Brazylia, etc | |
Jeszcze wracając do Noble Africa.
Na spotkaniu o którym pisałem, prezes Staniszewski podał przekonujące uzasadnienie dlaczego Noble stawiają na wybrane kraje w Afryce (Tunezja, Egipt, Nigeria, Maroko ale np. nie RPA). Chodzi nie tylko o wybrane kraje afrykańskie ale starannie wyselekcjonowane spółki. Wszystko są to gospodarki wschodzące na wstępnym etapie rozwoju takim jak np. Chiny i Indie były 8-10 lat temu. Dynamiczny rozwój gospodarek i silne wzrosty na giełdach dopiero tutaj nadejdą. Paradoksalnie trwające rozruchy i rewolucje na dłuższy czas "wyczyszczą" i ustabilizują te kraje. Kraje w środkowej Afryce mają duże zasoby surowców naturalnych. Poza tym są to b.młode społeczeństwa gdzie średnia wieku jest dużo niższa niż w krajach rozwiniętych. Prędzej czy później przyjdzie tam duży kapitał międzynarodowy. To wszystko przemawia za tym, że te kraje będą w czołówce rosnących rynków. -- |