Data: 2011-01-28 21:42:44 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Francuziki,tfu, psia ich jucha | |
On 2011-01-28 18:04, smiechu wrote:
Rwa ich mać, siedem cewek zapłonowych w ciągu siedmiu lat Podobny problem miał kolega. Knął i wymieniał cewki w swoim Lanosie. Deawoo to gówno, nigdy nie kupie itp. Po czym, jeden z elektrykow samochodowych po usłyszeniu tej opowieści popukał się w czoło i dokręcil klemę. I zgadnij - nic się nie psuje tylko radio troche ciszej gra. |
|
Data: 2011-01-29 01:15:23 | |
Autor: Iksinski | |
Francuziki,tfu, psia ich jucha | |
Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ihv9o5$vnc$2news.onet.pl... I zgadnij - nic się nie psuje tylko radio troche ciszej gra. Późno już i chyba dlatego nie załapałem ironii... Co ma wspólnego dokręcenie klemy z cichszym graniem radia? Pozdrawiam X |
|
Data: 2011-01-29 08:42:21 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Francuziki,tfu, psia ich jucha | |
On 2011-01-29 01:15, Iksinski wrote:
I zgadnij - nic się nie psuje tylko radio troche ciszej gra.Późno już i chyba dlatego nie załapałem ironii... Za wysokie napiecie w instalacji. I to nie jest żart. |
|
Data: 2011-01-29 11:29:10 | |
Autor: Iksinski | |
Francuziki,tfu, psia ich jucha | |
Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ii0gcv$db3$1news.onet.pl... Za wysokie napiecie w instalacji. I to nie jest żart. Możesz przybliżyć temat? Pozdrawiam X |
|
Data: 2011-01-29 14:22:02 | |
Autor: Lewis | |
Francuziki,tfu, psia ich jucha | |
W dniu 2011-01-29 11:29, Iksinski pisze:
Hmm jak dokrÄcenie klemy moĹźe wpĹynÄ Ä na wysokoĹÄ napiÄcia generowanego przez alternator? Wymiana reglera to owszem... -- CzÄĹci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-01-29 15:03:33 | |
Autor: J.F. | |
Francuziki,tfu, psia ich jucha | |
On Sat, 29 Jan 2011 14:22:02 +0100, Lewis wrote:
W dniu 2011-01-29 11:29, Iksinski pisze: Troche moze - wplywa na obciazenie alternatora i rozplyw pradu. W starych samochodach regulator jest w alternatorze i raczej bym sie spodziewal odwrotnego efektu. W nowych ponoc zaleznosci sa bardziej skomplikowane - napieciem rzekomo dodatkowo steruje komputer. J. |
|
Data: 2011-01-29 15:28:31 | |
Autor: Lewis | |
Francuziki,tfu, psia ich jucha | |
W dniu 2011-01-29 15:03, J.F. pisze:
On Sat, 29 Jan 2011 14:22:02 +0100, Lewis wrote: Tych reglerĂłw wbudowanych w alternatory zazwyczaj bywaĹo kilka rodzajĂłw. MiaĹy róşne napiÄcia znamionowe, wiÄc jeĹli ktoĹ miaĹ regler na 14.8V a fabrycznie byĹ np na 13,8V to powrĂłt do oryginalnego wiele zmieniaĹ. -- CzÄĹci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-01-29 15:57:31 | |
Autor: J.F. | |
Francuziki,tfu, psia ich jucha | |
On Sat, 29 Jan 2011 15:28:31 +0100, Lewis wrote:
W dniu 2011-01-29 15:03, J.F. pisze: Tylko tu rzekomo pomoglo dokrecenie klemy na akumulatorze. J. |
|
Data: 2011-01-29 16:26:50 | |
Autor: DoQ | |
Francuziki,tfu, psia ich jucha | |
W dniu 2011-01-29 15:03, J.F. pisze:
W nowych ponoc zaleznosci sa bardziej skomplikowane - napieciem Tak jest, w zależności od zapotrzebowania wzbudzenie alternatora steruje się płynnie napięciem. Pozdrawiam Paweł -- _____________________________________________ DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com |
|
Data: 2011-01-29 21:32:42 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Francuziki,tfu, psia ich jucha | |
On 2011-01-29 11:29, Iksinski wrote:
Za wysokie napiecie w instalacji. I to nie jest żart.Możesz przybliżyć temat? Prymitywny regulator po odłaczeniu głównego obciązenia (akumulatora) produkował napięcie wyższe niz nominalne w instalacji. W Lanosie obluzowana klema zamiast max 13.8V powodowala skok do około 14.7V. Niby wolt różnicy ,ale cewki nie dawaly już rady i przebijało im izolację. To taka nauczka, że narzekanie na producenta czasem jest nieuzasadnione. |
|
Data: 2011-01-29 21:36:53 | |
Autor: J.F. | |
Francuziki,tfu, psia ich jucha | |
On Sat, 29 Jan 2011 21:32:42 +0100, Sebastian Biały wrote:
Prymitywny regulator po odłaczeniu głównego obciązenia (akumulatora) produkował napięcie wyższe niz nominalne w instalacji. W Lanosie obluzowana klema zamiast max 13.8V powodowala skok do około 14.7V. Niby wolt różnicy ,ale cewki nie dawaly już rady i przebijało im izolację. To taka nauczka, że narzekanie na producenta czasem jest nieuzasadnione. Dziwne to troche, bo i nie spodziewalbym sie tego podniesienia, i 13.8V to raczej dolna granica a powinna byc tolerancja, no i napiecie na cewce to wysokie jest po wylaczeniu zasilania, wiec raczej drugorzedne jest czy przed wylaczeniem bylo 14.7 czy 13.8 .. J. |
|
Data: 2011-01-29 21:44:41 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Francuziki,tfu, psia ich jucha | |
On 2011-01-29 21:36, J.F. wrote:
Dziwne to troche, bo i nie spodziewalbym sie tego podniesienia, i Nie oglądalem nigdy schematu regulatora w Lanosie i nie wiem dlaczego podnosi napięcie powyżej progu 14.4V. Z ciekawości jednak odkręciłem klemę u mnie w identycznym Lanosie i wskazywało 14.7V na jałowym co jest już raczej za dużo. Co do cewki to napięce decyduje o ilości wpompowanego w nią pradu i to znowu o wysokości impulsu WN. Dokręcenie klemy spowodowało że nigdy (kilka lat do sprzedania) nie spalił żadnej cewki i o ile wiem nastepny właściciel tez klopotow nie miał. A klema byla dokrecona na tyle słabo żeby podnieśc napięcie i jednocześnie na tyle mocno by jako-tako ładować accu. |
|
Data: 2011-01-29 22:10:12 | |
Autor: J.F. | |
Francuziki,tfu, psia ich jucha | |
On Sat, 29 Jan 2011 21:44:41 +0100, Sebastian Biały wrote:
On 2011-01-29 21:36, J.F. wrote: O wysokosci to niekoniecznie, choc przyznaje ze moze roznie wplywac. Dokręcenie klemy spowodowało że nigdy (kilka lat do sprzedania) nie spalił żadnej cewki i o ile wiem nastepny właściciel tez klopotow nie miał. A klema byla dokrecona na tyle słabo żeby podnieśc napięcie i jednocześnie na tyle mocno by jako-tako ładować accu. I na tyle mocno zeby rozrusznikiem krecic ? Cos mi sie tu nie zgadza :-) J. |
|
Data: 2011-01-30 07:26:25 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Francuziki,tfu, psia ich jucha | |
On 2011-01-29 22:10, J.F. wrote:
I na tyle mocno zeby rozrusznikiem krecic ? Cos mi sie tu nie zgadza Kręcił czasem słabo, ale *wiadomo* że winę ponosiło gówniane Daewoo z ich gównianym rozrusznikiem co nie raz usłyszałem jako że sam byłem wlaścicielem identycznego samochodu. |
|
Data: 2011-02-01 11:35:03 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Francuziki,tfu, psia ich jucha | |
W dniu 2011-01-29 21:36, J.F. pisze:
On Sat, 29 Jan 2011 21:32:42 +0100, Sebastian Biały wrote: Ale alternator bez obciążenia produkuje spore pulsacje, i jeśli te 14,7 to zaledwie średnia, to ile jest w szczycie? Jak się pechowo trafiło na max. pradu w momencie wyłączania cewki to impuls mógł byś znacząco wyższy. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-01-30 00:14:26 | |
Autor: Iksinski | |
Francuziki,tfu, psia ich jucha | |
Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ii1the$9bm$1news.onet.pl... Prymitywny regulator po odłaczeniu głównego obciązenia (akumulatora) produkował napięcie wyższe niz nominalne w instalacji. W Lanosie obluzowana klema zamiast max 13.8V powodowala skok do około 14.7V. Niby wolt różnicy ,ale cewki nie dawaly już rady i przebijało im izolację. To taka nauczka, że narzekanie na producenta czasem jest nieuzasadnione. Nie odpowiedziałeś na pytanie, dlaczego wyższe napięcie w instalacji, powoduje cichsze granie radia. Pozdrawiam X |
|
Data: 2011-01-30 07:21:57 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Francuziki,tfu, psia ich jucha | |
On 2011-01-30 00:14, Iksinski wrote:
Nie odpowiedziałeś na pytanie, dlaczego wyższe napięcie w instalacji, Nic dziwnego, skoro twierdzę coś wręcz przeciwnego. |
|
Data: 2011-01-30 11:03:28 | |
Autor: Iksinski | |
Francuziki,tfu, psia ich jucha | |
Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ii3028$dvg$1news.onet.pl... Nic dziwnego, skoro twierdzę coś wręcz przeciwnego. Cholera, zafiksowałem się na Twoim pierwszym stwierdzeniu i nie doczytałem dokadnie wyjaśnienia. Mój błąd. Pozdrawiam X |
|