Data: 2013-01-28 22:04:19 | |
Autor: z | |
Francuzi obiecują hybrydę na powietrze | |
Data: 2013-01-28 22:17:10 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Francuzi obiecują hybrydę na powietrze | |
Dnia Mon, 28 Jan 2013 22:04:19 +0100, z napisał(a):
http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Francuzi-obiecuja-hybryde-na-powietrze,wid,15288598,wiadomosc.html Samochody na sprężone powietrze zawsze będą miały doskonały PR. Większość ludzi nie rozumie praw fizyki i już oczami wyobraźni widzą siebie jak za darmo "tankują" przy kompresorze do kół na stacji ;) Jak już tu kiedyś było liczone - sprawność takiej pneumatyki jest dużo niższa niż chemii w akumulatorach. Może do niewielkiego odzysku i tak traconej energii przy hamowaniu by się to nadało, ale to byłby taki KERS na kilka sekund, a nie jako realny napęd tak jak to piszą w artykule. Gdyby hamując przed światłami zmagazynować energię która po zmianie na zielone byłaby w stanie rozpędzić samochód do połowy prędkości przed hamowaniem, to pewnie byłoby coś. Ale nigdzie więcej takiego systemu nie widzę. |
|
Data: 2013-01-29 09:24:49 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Francuzi obiecują hybrydę na powietrze | |
W dniu 28.01.2013 22:17, Tomasz Pyra pisze:
Jak już tu kiedyś było liczone - sprawność takiej pneumatyki jest dużo Z magazynowaniem ciepła sprężania czy bez? |
|
Data: 2013-01-29 10:00:30 | |
Autor: J.F | |
Francuzi obiecują hybrydę na powietrze | |
Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości
W dniu 28.01.2013 22:17, Tomasz Pyra pisze: Jak już tu kiedyś było liczone - sprawność takiej pneumatyki jest dużo Z magazynowaniem ciepła sprężania czy bez? A jak chcesz magazynowac, skoro wystarczy zmniejszych objetosc ok 20 razy aby powstala temperatura kilkaset stopni ? Co najwyzej z odzyskiem ciepla i przekazaniem go do ... miejskiej elektrocieplowni ? Ale oni sami cieplo produkuja w nadmiarze ... P.S. hm, liczyc mi sie nie chce - a jakby tak postawic sobie w garazu chlodziareczke, skroplic troche powietrza, ciepelkiem odzyskanym podgrzac wode do kapieli, skroplonego powietrza nalac do slabo izolowanego zbiornika na zewnatrz i poczekac az nabierze tych 200 atm ... J. |
|
Data: 2013-01-29 13:12:08 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Francuzi obiecują hybrydę na powietrze | |
W dniu 29.01.2013 10:00, J.F pisze:
Jak już tu kiedyś było liczone - sprawność takiej pneumatyki jest dużo Nie wiem, w roztopionej parafinie czy ołowiu ;) Bo w sumie większość strat w silniku na powietrze to zbyt niska temperatura powietrza. [ciach] P.S. hm, liczyc mi sie nie chce - a jakby tak postawic sobie w garazu Obawiam się, że przy takim gradiencie wydajność chłodziarki będzie żałosna. -- Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju. I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością... |
|
Data: 2013-01-29 10:07:07 | |
Autor: z | |
Francuzi obiecują hybrydę na powietrze | |
W dniu 2013-01-28 22:17, Tomasz Pyra pisze:
Samochody na sprężone powietrze zawsze będą miały doskonały PR.Ale tu nie chodzi o sprawność pnenumatyki tylko sumaryczny koszt całego pojazdu i kosztów jego utrzymania na w jakimś logicznym okresie, powiedzmy 10 lat. O bzdetach natury ekologicznej nie wspominając. z |