Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.dom   »   Fotowoltaika w praktyce - obiecane wrażenia.

Fotowoltaika w praktyce - obiecane wrażenia.

Data: 2015-10-21 10:47:47
Autor: Ikselka
Fotowoltaika w praktyce - obiecane wrażenia.
Dnia Tue, 20 Oct 2015 18:17:51 +0200, Ikselka napisał(a):

Posiadam instalację od 3 tygodni.

Trochę opisu: kiedy moc jest powyżej iluś tam W, urządzenie samo się
włącza, a wtedy jasno świeci wyświetlacz i pokazuje na bieżąco, ile jest W.
Można sobie obserwować zmiany samemu albo na komputerze przez wi-fi (jest
wyposażone w bezprz.łączność) lub za pośr.kabla, dzieki oprogramowaniu z
udostępnianego przez instalatorów dysku (nie wiem, czemu nie ma tego dysku
w zestawie, ale co tam). Dysku jeszcze nie mam, mają podrzucić. U mnie
wchodzi w grę właśnie tylko wiifi, ze wzgl. na lokalizację urządzenia.
Kiedy moc spada poniżej granicznej wielkości (czyli kiedy jest za ciemno na
dworze), wyłącza się.
Jest automatycznie zsynchronizowane z siecią, tzn kiedy pobór mocy w domu
jest większy, niż uzyskany z instalacji, dobierana jest moc z sieci. Kiedy nie ma prądu w sieci, urządzenie się wyłącza - ze wzgl. na
bezpieczeństwo instalatorów pracujących na linii np przy awariach sieci czy
konserwacji.

Montaż paneli na dachu trwał kilka godzin, podobnie montaż instalacji. Mało
inwazyjny jeden i drugi, bardzo czysto zrobione wszystko, panele na
stelażach przykręconych do krokwi przez blachę dachową (z uszczelnieniem
otworów, oczywiście). Jest podobno możliwość naziemnej instalacji paneli.



--
XL  https://www.youtube.com/watch?v=wNcV_dHUHSs

Data: 2015-10-21 14:34:52
Autor: dsw
Fotowoltaika w praktyce - obiecane wrażenia.
W dniu środa, 21 października 2015 10:47:46 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:
Dnia Tue, 20 Oct 2015 18:17:51 +0200, Ikselka napisał(a):

> Posiadam instalację od 3 tygodni.

Witaj, parę pytań mam: Dużo kucia ścian? Ustrojstwo dużo miejsca zajmuje? (to w domu, bo na dachu to nie robi). To tylko na bieżąco energie daje czy akumuluje gdzieś?
Jak się program dofinansowania nazywa? (bo to chyba nie jest KAWKA? ZTCP KAWKA jest dla wymiany ogrzewania z węglowego na mniej emisyjne)
Dużo miejsca w skrzynce elektrycznej potrzeba, żeby ustrojstwo spiąć razem z siecią domową/energetyki? :)
pozdrawiam

Data: 2015-10-22 16:52:33
Autor: Ikselka
Fotowoltaika w praktyce - obiecane wrażenia.
Dnia Wed, 21 Oct 2015 14:34:52 -0700 (PDT), dsw napisał(a):

W dniu środa, 21 października 2015 10:47:46 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:
Dnia Tue, 20 Oct 2015 18:17:51 +0200, Ikselka napisał(a):

Posiadam instalację od 3 tygodni.

Witaj, parę pytań mam: Dużo kucia ścian?

Zero :-) Jest to w pobliżu licznika energi (ja go mam w domu, przy
wejściu), u mnie wszystko idzie kablami w białych osłonkach - od paneli na
dachu,  na zewnątrz po ścianie pod samym dachem, potem schodzi pionowo,
przy drzwiach wejściowych wchodzi do sieni przez scianę przy drzwiach,
bardzo czysto i precyzyjnie. Kable poprowadzone estetycznie, jak na ten
rodzaj roboty. U mnie ich prawie nie widać, bo mamy jasny tynk, a w sieni
biała farba. Jest trochę kabla w sieni, bo nie było miejsca obok samego
licznika, więc od urządzenia do licznika idzie kabel na przeciwną scianę
sieni. Ale idzie on ponad drzwiami (tam jest ciemnawo) i od razu wchodzi do
szafki, więc praktycznie niewidoczny.
Ale to u mnie trochę kabli widać - oni chcieli poprowadzić wprost przez
strych do wewnątrz domu, lecz się nie zgodziłam, bo nie chcę mieć żadnych
kabli elektrycznych na strychu.
Ustrojstwo dużo miejsca zajmuje? (to w domu, bo na dachu to nie robi).

Oczywiście licząc bez kabli- u mnie zajmuje niecały m2 ściany, moze nawet
2/3 m2. Tzn jest to obszar, na którym są w sporych odl. od siebie
rozmieszczone 3 urządzenia - jedna duża skrzynka z wyświetlaczem, ma ona
60/35/20 cm (wys/szer/gł) i obok jedna pod drugą dwie małe wielkości
tradycyjnego licznika energii.

 
To tylko na bieżąco energie daje czy akumuluje gdzieś?

Nie, nie ma zadnej możliwości akumulacji - chyba, że masz samochód
elektryczny, to sobie możesz w nim magazynować prąd Jednak to nie żadna sprawa, bo rolę akumulatora spełniać ma ten licznik
dwukierunkowy, który mają doinstalować. Działa on jako roz-licznik energii
z dostawcą :-)


Jak się program dofinansowania nazywa? (bo to chyba nie jest KAWKA? ZTCP KAWKA jest dla wymiany ogrzewania z węglowego na mniej emisyjne)

To dokładnie ten projekt - pierwszy wynik z Google linkuję:
http://www.cieszanow.org/index.php/318-zaproszenie-do-udzialu-w-projekcie


Dużo miejsca w skrzynce elektrycznej potrzeba, żeby ustrojstwo spiąć razem z siecią domową/energetyki?

Po prostu kabel wchodzi do skrzynki dziurką i gdzieś tam jest wpięty przy
liczniku - zajrzałam aż. I to wszystko.


:)


Mam nadzieję, ze się przydadzą informacje.


--
XL  https://www.youtube.com/watch?v=wNcV_dHUHSs

Data: 2015-10-22 09:11:01
Autor: dsw
Fotowoltaika w praktyce - obiecane wrażenia.
W dniu czwartek, 22 października 2015 16:52:30 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:


Mam nadzieję, ze się przydadzą informacje.


Dziękuję bardzo. Szkoda, że u mnie nie ma żadnych dotacji na ten cel. Może w przyszłości będą...

Pozdrawiam serdecznie

Data: 2015-10-22 18:18:50
Autor: Ikselka
Fotowoltaika w praktyce - obiecane wrażenia.
Dnia Thu, 22 Oct 2015 09:11:01 -0700 (PDT), dsw napisał(a):

W dniu czwartek, 22 października 2015 16:52:30 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:


Mam nadzieję, ze się przydadzą informacje.

Dziękuję bardzo. Szkoda, że u mnie nie ma żadnych dotacji na ten cel. Może w przyszłości będą...


Musisz spytać wprost - u siebie w gminie. Tego nie podają przez megafon,
cóż. Ja dowiedziałam się zupełnie przypadkiem, od naszej sołtysiny, a na
stronie naszej gminy było to dosyć głęboko zagrzebane. Jestem obyta z
internetem, a trudno mi było znaleźć, no tyle podstronek trzeba było
przegrzebać, że hmm... --
XL  https://www.youtube.com/watch?v=wNcV_dHUHSs

Data: 2015-10-23 08:26:26
Autor: Miroo
Fotowoltaika w praktyce - obiecane wrażenia.
W dniu 2015-10-22 o 16:52, Ikselka pisze:
To tylko na bieżąco energie daje czy akumuluje gdzieś?

Nie, nie ma zadnej możliwości akumulacji - chyba, że masz samochód
elektryczny, to sobie możesz w nim magazynować prąd

Trzeba zamówić Powerwall/Powerpack u Muska, tylko podobno są spore kolejki...
http://challenger.org.pl/?p=145

Pozdrawiam

Data: 2015-10-23 12:01:42
Autor: Ikselka
Fotowoltaika w praktyce - obiecane wrażenia.
Dnia Fri, 23 Oct 2015 08:26:26 +0200, Miroo napisał(a):

W dniu 2015-10-22 o 16:52, Ikselka pisze:
To tylko na bieżąco energie daje czy akumuluje gdzieś?

Nie, nie ma zadnej możliwości akumulacji - chyba, że masz samochód
elektryczny, to sobie możesz w nim magazynować prąd

Trzeba zamówić Powerwall/Powerpack u Muska, tylko podobno są spore kolejki...
http://challenger.org.pl/?p=145


http://samochodyelektryczne.org/tesla_motors_wprowadza_na_rynek_stacjonarne_magazyny_energii.htm
Ponad 10000 za powerbank? - hmmm, kto wie, skoro rocznie płacę za prąd
ponad 2000, to zakup magazynu "zwróciłby" się po 5 latach, a potem to już
..... ;-)
 Tylko ile energii musiałabym i tak dokupić? - to zależy, ile będzie
dni/godzin słonecznych - więc muszę najpierw mieć statystykę pozyskiwanej
energii w ciągu tego pierwszego roku użytkowania instalacji FV. Urządzenie,
które posiadam, muszę w tym celu jak najszybciej podłączyć do komputera i
wykorzystać dostępne z urządzeniem oprogramowanie, które robi
zestawienia... A potem się zastanowię :-)

Zwłaszcza że (cytuję z komentarzy pod tekstem):
"Korzystanie w dzień z energii z fotowoltaiki (20 gr/kWh@20 lat) i
ładowanie zasobnika, wykorzystanie energii w szczycie wieczornym (40
gr/kWh) i korzystanie w nocy z tańszej taryfy miałoby sens, jednak mając
możliwość sprzedaży energii do sieci za > 30 gr/kWh cała korzyść z
posiadania zasobnika znika."

Dzęki za informację, nie miałam pojęcia, że coś takiego JUŻ jest dostępne.
Będę teraz sprawę rozważać bardzo dokładnie.


--
XL  https://www.youtube.com/watch?v=wNcV_dHUHSs

Fotowoltaika w praktyce - obiecane wrażenia.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona