Data: 2010-06-09 08:55:41 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Forum o subaru | |
Czesc,
Przymierzam sie do zakupu Legacy lub Outbacka, czy moglibyscie mi polecic z wlasnego doswiadczenia jakies sensowne forum tej marki? Z gory dzieki. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen Saxo 1.5D `99 |
|
Data: 2010-06-09 09:58:40 | |
Autor: kamil | |
Forum o subaru | |
"Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote in message news:slrn.pl.i0ulod.u4n.usenetpiko.homelinux.net... Czesc, forum.subaru.pl forum-subaru.pl Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-06-09 10:58:54 | |
Autor: Lewis | |
Forum o subaru | |
Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w wiadomości news:slrn.pl.i0ulod.u4n.usenetpiko.homelinux.net...
Czesc, Też chciałem kupić OTB, rozwiązanie z obsługą silnika skutecznie mnie odstraszyło. http://subaru.pl/forum/ http://forum-subaru.pl/bb3/ -- Pozdrawiam Lewis Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) |
|
Data: 2010-06-09 10:11:09 | |
Autor: kamil | |
Forum o subaru | |
"Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> wrote in message news:hunl5s$cu2$1news.onet.pl... Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w wiadomości news:slrn.pl.i0ulod.u4n.usenetpiko.homelinux.net... A co tam konkretnie jest zle rozwiazane? Fakt, ze przy wymianie rozrzadu trzeba pare rzeczy wyjac, ale to sie robi raz na kilka lat.. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-06-09 11:18:27 | |
Autor: Lewis | |
Forum o subaru | |
Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomości news:hunlre$kma$1inews.gazeta.pl...
"Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> wrote in message news:hunl5s$cu2$1news.onet.pl... Przy silniku H6 EZ30 209KM płytkowa regulacja zaworów wiąże się z wyjęciem silnika i kosmicznymi kosztami takiego zabiegu. Ja się pytam gdzie byli inżynierowie subaru jak reszta świata robiła zawory na hydropopychaczach... -- Pozdrawiam Lewis Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) |
|
Data: 2010-06-09 11:25:01 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Forum o subaru | |
Dnia (Wed, 9 Jun 2010 11:18:27 +0200) ktos podajacy sie za Lewis
wyklawiaturowal co nastepuje: A co tam konkretnie jest zle rozwiazane? Fakt, ze przy wymianie rozrzadu trzeba pare rzeczy wyjac, ale to sie robi raz na kilka lat..Czesc,Też chciałem kupić OTB, rozwiązanie z obsługą silnika skutecznie mnie odstraszyło. To ciekawe, bo wlasnie w ten silnik celuje. W innych motorach tez jest regulacja na plytkach? Jak czesto sie to robi? Skoro interesowales sie tym modelem to moze mozesz mi cos napisac na temat ASB w modelach z okolic 2001-2003 przed ostatnim FL? -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen Saxo 1.5D `99 |
|
Data: 2010-06-09 15:12:16 | |
Autor: Lewis | |
Forum o subaru | |
Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w wiadomości news:slrn.pl.i0uugd.u4n.usenetpiko.homelinux.net...
Dnia (Wed, 9 Jun 2010 11:18:27 +0200) ktos podajacy sie za Lewis Owszem właśnie takim dokladnie autem się interesowałem. Dużo się o nim dowiedziałem i stwierdziłem że nie stać mnie na wyciąganie silnika z auta co 40kkm, mimo iz auto poza tym jest naprawde rewelacyjne, symetryczny AWD jest niesamowity. Skrzynie automatyczne podobno są bardzo wytrzymałe i nie padają ot tak sobie, trzeba tylko pilnowac zeby jej nie przegrzać, ale to tak jak z każdą. Jeżeli nie przeszkadza Ci wizja ładowania kasy w taką głupotę jak regulacja zaworów która w innych silnikach praktycznie nie istnieje to ja bym się zdecydował. Oczywiście gdy nie będziesz wkładać instalacji LPG do tego silnika regulacja zaworów jest co circa 100kkm -- Pozdrawiam Lewis Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) |
|
Data: 2010-06-09 14:43:37 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Forum o subaru | |
Dnia (Wed, 9 Jun 2010 15:12:16 +0200) ktos podajacy sie za Lewis
wyklawiaturowal co nastepuje: Przy silniku H6 EZ30 209KM płytkowa regulacja zaworów wiąże się zTo ciekawe, bo wlasnie w ten silnik celuje. W innych motorach tez jest Koszty serwisowania mniej wiecej znam i nie przerazaja mnie. Jezdze mniej niz 10kkm rocznie, wyciaganie silnika raz na 4-5 lat jakos przeboleje. Pytania, ktore mi sie nasunely po pobieznym poczytaniu to przede wszystkim polaczenie ASB i 4x4, wiem ze w niektorych Foresterach przy ASB naped nie jest rozlozony po 50% na kazda os. Czy tak samo jest w Legacy i Outbacku? Bardzo zalezy mi na symetrycznym 4x4. Drugie pytanie to roznice pomiedzy Outback i Legacy (interesuje mnie kombi), czy to tylko kwestia stylistyki czy ich zawieszenia poza przeswitem sie czyms rzeczywiscie roznia? Jak jest z wlasciwosciami terenowymi Outbacka w porownaniu do Legacy? -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen Saxo 1.5D `99 |
|
Data: 2010-06-09 15:50:24 | |
Autor: kamil | |
Forum o subaru | |
"Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote in message news:slrn.pl.i0va4q.u4n.usenetpiko.homelinux.net...
Pytania, ktore mi sie nasunely po pobieznym poczytaniu to przede wszystkim Ten 4-biegowy automat ma dobrze pamietam rozdziela moment 60:40 i w przypadku poslizgu na przedniej osi przekazuje wiecej na tylna. To nie jest klasyczne sprzeglo wiskotyczne, jak w wersjach manualnych. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-06-09 16:17:06 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Forum o subaru | |
On Wed, 9 Jun 2010 14:43:37 +0000 (UTC), Piotr Klimek
<usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote: jest rozlozony po 50% na kazda os. Czy tak samo jest w Legacy i Outbacku? ,,Symetryczny'' w Subaru akurat odnosi się do rozmieszczenia elementów, a nie do rozkładu momentu. O ile dobrze pamiętam, to w automatach inicjalny rozkład momentu nie jest 50/50. http://www.subaru-global.com/about/awd/evidence/index.html (poklikać po malunku). r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-06-10 09:09:43 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Forum o subaru | |
Dnia (Wed, 9 Jun 2010 16:17:06 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za Robert Rędziak
wyklawiaturowal co nastepuje: jest rozlozony po 50% na kazda os. Czy tak samo jest w Legacy i Outbacku? Dzieki, pouczajace schematy. Miales moze przyjemnosc jezdzenia Subaru z ASB? Moglbys to jakos porownac do modeli z manualna skrzynia? -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen Saxo 1.5D `99 |
|
Data: 2010-06-10 15:25:35 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Forum o subaru | |
On Thu, 10 Jun 2010 09:09:43 +0000 (UTC), Piotr Klimek
<usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote: Dzieki, pouczajace schematy. Miales moze przyjemnosc jezdzenia Subaru z Nie, nigdy nie jeździłem Subaru. Z czterołapów dawno temu jeździłem innym, japońskim autem. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-06-11 06:29:09 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Forum o subaru | |
Dnia (Thu, 10 Jun 2010 15:25:35 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za Robert Rędziak
wyklawiaturowal co nastepuje: Dzieki, pouczajace schematy. Miales moze przyjemnosc jezdzenia Subaru z Wiem, pamietam ta Mazde :) -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen Saxo 1.5D `99 |
|
Data: 2010-06-09 17:31:58 | |
Autor: Tomasz Finke | |
Forum o subaru | |
Piotr Klimek pisze:
Pytania, ktore mi sie nasunely po pobieznym poczytaniu to przede wszystkim To zależy od rocznika: w wersjach produkowanych do 2006 była skrzynia ASB 4-biegowa 4EAT z rozdziałem mocy przód/tył 90:10, w nowszych była 5-biegowa z 58:42, a od 2010 jest zupełnie nowa bezstopniowa skrzynia, ale nadal z mokrym sprzęgłem wielotarczowym przekazującym napęd na tył. Symetryczny podział mocy 50:50 jest dostępny na pierwszym biegu, przy przyspieszaniu albo w innych sytuacjach, kiedy sterownik uzna to za potrzebne. Drugie pytanie to roznice pomiedzy Outback i Legacy (interesuje mnie kombi), czy to tylko kwestia stylistyki czy ich zawieszenia poza przeswitem sie Różnice to tylko większy o 5 cm prześwit i plastikowe nakładki na błotniki i drzwi. 205 mm prześwitu pozwala na bezproblemowe poruszanie się po błotnistych/zaśnieżonych leśnych drogach, wjeżdżanie na najwyższe krawężniki albo zimą na miejsca parkingowe otoczone wałem ze zlodzonego śniegu. Minusem podniesionego nadwozia jest spora wrażliwość na boczny wiatr i tendencja do większego przechylania się w ciasnych zakrętach, ale można się do tego przyzwyczaić. T. |
|
Data: 2010-06-10 09:05:25 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Forum o subaru | |
Dnia (Wed, 09 Jun 2010 17:31:58 +0200) ktos podajacy sie za Tomasz Finke
wyklawiaturowal co nastepuje: Pytania, ktore mi sie nasunely po pobieznym poczytaniu to przede wszystkim Jaka jest roznica w prowadzeniu pomiedzy 90:10 i 58:42? Czy to jest jakos wyczuwalne w czasie jazdy? Nigdy nie jezdzilem innym samochodem niz z napedem na przod (nie liczac gier komputerowych :), wiec moja wiedza i oczekiwania sa czysto teoretyczne. Jednak nie da sie ukryc, ze wybor Subaru jest podyktowany wlasnie oczekiwaniami wobec napedu. Natomiast ASB to uklon w strone zony :) Czy w takim przypadku lepiej byloby zrezygnowac z ASB na rzecz klasycznego dla Subaru podzialu napedu? Chcialem sie wybrac na jazdy testowe do salonu, czy w takim wypadku ma to w ogole sens i jazda nowym Outback/Legacy da mi poglad na to jak bedzie sie prowadzic wczesniejszy rocznik? Drugie pytanie to roznice pomiedzy Outback i Legacy (interesuje mnie kombi), czy to tylko kwestia stylistyki czy ich zawieszenia poza przeswitem sie Dzieki, rozwiales moje watpliwosci. Czyli bede szukal Outbacka lub Legacy i kupie to co sie trafi pierwsze w sensownym stanie. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen Saxo 1.5D `99 |
|
Data: 2010-06-10 14:07:26 | |
Autor: Tomasz Finke | |
Forum o subaru | |
W dniu 2010-06-10 11:05, Piotr Klimek pisze:
Jaka jest roznica w prowadzeniu pomiedzy 90:10 i 58:42? Czy to jest jakos Nie, zmiana rozdziału mocy jest realizowana płynnie i niczego się nie wyczuwa. Przy ruszaniu z miejsca na luźnej nawierzchni można bez problemu zerwać przyczepność na wszystkich kołach. W zakrętach na śliskiej nawierzchni auto jest lekko podsterowne, ale dużo mniej od samochodu FWD o podobnej wielkości. W praktyce podczas gołoledzi można jechać bezpiecznie w pełni kontrolując tor jazdy 50-60 km/h, dwa razy szybciej od pozostałych uczestników ruchu. Chcialem sie wybrac na jazdy testowe do salonu, czy w takim wypadku ma to Nowy OBK jest zupełnie inny od poprzednika, ma większy rozstaw osi, prześwit, jest też dłuższy i wyższy, więc na drodze może zachowywać się trochę inaczej. Ja też przymierzam się do jazdy próbnej, żeby przekonać się, jak działa nowa skrzynia CVT. T. |
|
Data: 2010-06-11 06:40:57 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Forum o subaru | |
Dnia (Thu, 10 Jun 2010 14:07:26 +0200) ktos podajacy sie za Tomasz Finke
wyklawiaturowal co nastepuje: Jaka jest roznica w prowadzeniu pomiedzy 90:10 i 58:42? Czy to jest jakos Czuwa nad tym jakas elektronika? Przy ruszaniu z miejsca na luźnej nawierzchni można bez Czyli dopuki nie zaczne palowac po osniezonych zakretach nie wyczuje w normalnej eksploatacji roznicy? Chcialem sie wybrac na jazdy testowe do salonu, czy w takim wypadku ma to OK, ale i tak sie przejade :) -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen Saxo 1.5D `99 |
|
Data: 2010-06-11 10:53:05 | |
Autor: kamil | |
Forum o subaru | |
"Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote in message news:slrn.pl.i13mjq.u4n.usenetpiko.homelinux.net...
Czyli dopuki nie zaczne palowac po osniezonych zakretach nie wyczuje w Wystarczy, ze ja na letnich oponach wyjezdzalem z osniezonego parkingu, na ktorym ludzie z FWD i zimowkami musieli biegac z szufla. Nie wspominajac o zabawie na sniegu za miastem, gdzie kolege z mocnym FWD co chwile wyciagalismy z zaspy. Deszcz, bloto, dziurawa droga, warunkow do wykorzystania marginesu bezpieczenstwa AWD jest bardzo duzo. Jedynym problemem jest to, ze granica utraty przyczepnosci lezy dalej niz w oskach, ale za to jej zerwanie jest czesto dosc gwaltowne i trzeba wyczuc mozliwosci auta zanim mozna naprawde poszalec. Po prostu mozna przejechac zakret sporo szybciej od auta FWD i nie czuc zadnego ostrzezenia do czasu, kiedy budzisz sie jadac w odwrotnym kierunku, co mnie sie raz przytrafilo. :) Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-06-11 10:22:51 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Forum o subaru | |
Dnia (Fri, 11 Jun 2010 10:53:05 +0100) ktos podajacy sie za kamil
wyklawiaturowal co nastepuje: Czyli dopuki nie zaczne palowac po osniezonych zakretach nie wyczuje w Moje pytanie dotyczylo raczej polaczenia AWD w Subaru z ASB, o 'zwyklych' zaletach AWD wiem. Deszcz, bloto, dziurawa droga, warunkow do wykorzystania marginesu bezpieczenstwa AWD jest bardzo duzo. Jedynym problemem jest to, ze granica utraty przyczepnosci lezy dalej niz w oskach, ale za to jej zerwanie jest czesto dosc gwaltowne i trzeba wyczuc mozliwosci auta zanim mozna naprawde poszalec. Po prostu mozna przejechac zakret sporo szybciej od auta FWD i nie czuc zadnego ostrzezenia do czasu, kiedy budzisz sie jadac w odwrotnym kierunku, co mnie sie raz przytrafilo. :) Na codzien jezdze 120 konnym V2 na dwoch kolach (Suzuki SV1000S), wiec mozna przyjac, ze jakiestam wyczucie w prowadzeniu pojazdow, ktore gwaltownie traca przyczepnosc posiadam :) -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen Saxo 1.5D `99 |
|
Data: 2010-06-11 11:10:09 | |
Autor: Tomasz Finke | |
Forum o subaru | |
W dniu 2010-06-11 08:40, Piotr Klimek pisze:
Nie, zmiana rozdziału mocy jest realizowana płynnie i niczego się nie Tak, w sieci można wygrzebać sporo mniej i bardziej szczegółowych opisów działania tego sprzęgła i sterownika, np.: http://www.drive.subaru.com/Win09/Win09_ItsWhatMakes.htm Niektórzy nawet bawią się w ręczne sterowanie tym sprzęgłem, bo np. mieszkają w miejscach, gdzie zawsze jest taka zima, jak nasza tegoroczna. Czyli dopoki nie zaczne palowac po osniezonych zakretach nie wyczuje w W każdych warunkach wyczujesz, że utrata przyczepności tylnych kół zaczyna się przy wyższych prędkościach, niż przy aucie z przednim napędem, a potem przy dystrybutorze jest pobierana stosowna opłata :-) T. |
|
Data: 2010-06-11 10:31:05 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Forum o subaru | |
Dnia (Fri, 11 Jun 2010 11:10:09 +0200) ktos podajacy sie za Tomasz Finke
wyklawiaturowal co nastepuje: Nie, zmiana rozdziału mocy jest realizowana płynnie i niczego się nie Porownujac te dwa opisy: #v+ MODELS WITH FOUR-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSIONS . ACTIVE ALL-WHEEL DRIVE: An electronically controlled variable transfer clutch and limited-slip rear differential distribute power to where traction is needed. Sensors monitor parameters such as wheel slippage, throttle position, and braking to help determine torque distribution and direct it to the wheels with optimum traction. MODELS WITH FIVE-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION . VARIABLE TORQUE DISTRIBUTION ALL-WHEEL DRIVE: As with Active All-Wheel Drive, an electronically controlled variable transfer clutch distributes power, but through a planetary-type center differential and a viscous-type limited-slip rear differential. Torque distribution is normally configured at a performance-oriented rear-wheel-biased 45/55 split front to rear. Sensors monitor the same parameters as for Active All-Wheel Drive. #v- Wydaje mi sie, ze lepszym rozwiazaniem jest ASB 5 biegowa. Czyli w przypadku Legacy/Outback roczniki 2003-2009. Niektórzy nawet bawią się w ręczne sterowanie tym sprzęgłem, bo np. Nie neguje sensownosci napedu AWD, po prostu jestem ciekaw czy nie strace jego zalet w przypadku polaczenia go z ASB, zwlaszcza ta 4 biegowa. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen Saxo 1.5D `99 |
|
Data: 2010-06-15 19:23:22 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Forum o subaru | |
On 2010-06-10, Tomasz Finke <tom@ict.pwr.wroc.pl> wrote:
W praktyce podczas gołoledzi Do czasu aż będzie trzeba się zatrzymać i się nagle okaże, że wszystkie samochody dookoła mają tak samo hamulce na wszystkich czterech kołach, ale ze względu na prędkość drogę hamowania mają czterokrotnie krótszą... Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2010-06-15 22:14:07 | |
Autor: Tomasz Finke | |
Forum o subaru | |
Krzysiek Kielczewski pisze:
Do czasu aż będzie trzeba się zatrzymać i się nagle okaże, że wszystkie Dlatego ze względów bezpieczeństwa trzeba jak najszybciej wszystkich wyprzedzić, żeby zapewnić sobie z przodu odpowiednio duży zapas miejsca na reakcję, a z tyłu dystans uniemożliwiający najechanie :-) T. |
|
Data: 2010-06-16 00:39:45 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Forum o subaru | |
On 2010-06-15, Tomasz Finke <tom@ict.pwr.wroc.pl> wrote:
Do czasu aż będzie trzeba się zatrzymać i się nagle okaże, że wszystkie Oby, oby... Ważne, żeby nie zapominać, że kontrola trakcji i przyspieszania w AWD jest o wiele lepsza niż w FWD i RWD, ale wszystkie trzy hamują bardzo podobnie. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2010-06-10 15:26:10 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Forum o subaru | |
On Thu, 10 Jun 2010 09:05:25 +0000 (UTC), Piotr Klimek
<usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote: Jaka jest roznica w prowadzeniu pomiedzy 90:10 i 58:42? Jeżdżąc w kapeluszu i licząc na pomoc przy przejeżdżaniu przez zaspy, nie poczujesz różnicy. Różnicę poczujesz przy ostrej jeździe. Różnice to tylko większy o 5 cm prześwit i plastikowe nakładki na Ta jest, rączki na kołderkę. Nie przy takiej zimie, jak ostatnio. Parę razy koledzy z forum potrzebowali pomocy czegoś konkretniejszego. To wciąż auta SUV-opodobne, choć o ciekawszym napędzie. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-06-10 23:08:38 | |
Autor: Tomasz Finke | |
Forum o subaru | |
Robert Rędziak pisze:
Jaka jest roznica w prowadzeniu pomiedzy 90:10 i 58:42? Nikt nie kupuje podwyższonego kombi do ostrej jazdy. Różnice to tylko większy o 5 cm prześwit i plastikowe nakładki na Myślę, że OBK radzi sobie zimą wcale nie gorzej niż SUV-y o podobnym prześwicie. W tym roku w styczniu testowałem pokonywanie zasp na wielkim pustym placu pokrytym 40-centymetrowym śniegiem i po przejechaniu jakichś 150 metrów udało mi się go zawiesić na brzuchu, ale po wrzuceniu wstecznego biegu bez problemu sam się odkopał. T. |
|
Data: 2010-06-10 21:20:11 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Forum o subaru | |
On Thu, 10 Jun 2010 23:08:38 +0200, Tomasz Finke
<tom@ict.pwr.wroc.pl> wrote: Nikt nie kupuje podwyższonego kombi do ostrej jazdy. Do tego, żeby się wykopać z zaspy, wystarczy Haldex. Wyjdzie prawdopodobnie taniej niż Święte Subaru, a wnętrze będzie o wiele przyjemniejsze i bardziej przemyślane (to tak przy okazji). Myślę, że OBK radzi sobie zimą wcale nie gorzej niż SUV-y o podobnym http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?p=155834#p155834 (OBK H6) r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-06-10 23:40:10 | |
Autor: Tomasz Finke | |
Forum o subaru | |
Robert Rędziak pisze:
Do tego, żeby się wykopać z zaspy, wystarczy Haldex. Wyjdzie Z tym się mogę zgodzić, przez 90% czasu jazdy napęd tylnego mostu nie jest w ogóle potrzebny... ale też nigdy nie wiesz, kiedy się przyda. Myślę, że OBK radzi sobie zimą wcale nie gorzej niż SUV-y o podobnym "(...) poczuliśmy jak to jest być po pas w śniegu, (...) " Czy jest na sali ktoś, kto jechał autem przez śnieg sięgający pasa i jaki to był model? :-) T. |
|
Data: 2010-06-11 18:19:27 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Forum o subaru | |
On Thu, 10 Jun 2010 23:40:10 +0200, Tomasz Finke <tom@ict.pwr.wroc.pl> wrote:
Robert Rędziak pisze: Gdybym to ja kupował AWD, to tylko stałe (lub jakieś wymyślne, ze wektorowaniem momentu), bo tym się fajnie jeździ. Ale do wygrzebania się z zaspy wystarcza napęd dołączany. I ma też taką zaletę, że w dobrych warunkach nie pochłania haraczu w paliwie. "(...) poczuliśmy jak to jest być po pas w śniegu, (...) " Tylko nie zapominaj, że to nie był offroad, a zwyczajna droga asfaltowa. I ostatnia zima. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-06-12 02:36:35 | |
Autor: jacek2v | |
Forum o subaru | |
On 10 Cze, 23:40, Tomasz Finke <t...@ict.pwr.wroc.pl> wrote:
Ja - no prawie po pas - drzwi się nie dało otworzyć :) Kilkadziesiąt metrów. Forek 2.0D manualna skrzynia. Te fontanny śniegu, ehhh :))) Ale czuje się, że jak się stanie to się nie ruszy :) Pzdr. |
|
Data: 2010-06-11 09:32:25 | |
Autor: kamil | |
Forum o subaru | |
"RobertRędziak" <rekin@gm.wkurw.org> wrote in message news:slrni12lob.nph.rekindrapak.wkurw.org... On Thu, 10 Jun 2010 23:08:38 +0200, Tomasz Finke Gdyby nie fakt, ze tej zimy pomagalem koledze w pracy wypchnac A3 quattro z zaspy na parkingu, z ktorej sam wyjechalem bez problemu - moze i bym uwierzyl. :) Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-06-11 18:23:17 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Forum o subaru | |
On Fri, 11 Jun 2010 09:32:25 +0100, kamil <kamil@spam.com> wrote:
Gdyby nie fakt, ze tej zimy pomagalem koledze w pracy wypchnac A3 quattro z zaspy na parkingu, z ktorej sam wyjechalem bez problemu - moze i bym uwierzyl. :) Tej zimy Subaraki też miały problemy. Na taką zimę to się nadaje sprzęt przeprawowy ;> r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-06-11 06:47:34 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Forum o subaru | |
Dnia (Thu, 10 Jun 2010 15:26:10 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za Robert Rędziak
wyklawiaturowal co nastepuje: Jaka jest roznica w prowadzeniu pomiedzy 90:10 i 58:42? Jezdzenie w kapeluszu to dosc szeroka definicja. Nie mam zamiaru zabierac tego samochodu na tor, ani startowac w KJSach ale lubie dynamiczna jazde a gdy spadnie snieg to pojawia mi sie banan na twarzy. Jesli wiec podczas takich zimowych zabaw mialbym poczuc dyskomfort zwiazany z tym, ze ktos za mnie decyduje jak ma byc rozdzielana moc pomiedzy kolami to wole zrezygnowac z ASB. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen Saxo 1.5D `99 |
|
Data: 2010-06-11 18:22:10 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Forum o subaru | |
On Fri, 11 Jun 2010 06:47:34 +0000 (UTC), Piotr Klimek
<usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote: Jezdzenie w kapeluszu to dosc szeroka definicja. Nie mam zamiaru zabierac Jazda w kapeluszu to jazda w kapeluszu. Z dala od ryzyka, z dala od wszelkich podniet. Z punktu A do punktu B, aby dotrzeć. Ewentualnie żeby wygodnie było. Jesli wiec podczas takich zimowych zabaw mialbym poczuc dyskomfort zwiazany z tym, ze ktos za mnie decyduje jak ma byc rozdzielana moc pomiedzy kolami to wole zrezygnowac z ASB. Ale nowoczesne napędy to robią (DCCD-A, X-drive, SH-AWD czy S-AWC z Evo). Najważniejsze jest to, w jaki sposób to robią. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-06-09 15:02:20 | |
Autor: kamil | |
Forum o subaru | |
"Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> wrote in message news:huo40u$pu6$1news.onet.pl...
zdecydował. Oczywiście gdy nie będziesz wkładać instalacji LPG do tego silnika regulacja zaworów jest co circa 100kkm No i wszystko jasne - problemem nie sa inzynierowie Subaru, tylko gazowi oszczedzacze.. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-06-09 16:36:32 | |
Autor: Lewis | |
Forum o subaru | |
Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomości news:huo6td$i53$1inews.gazeta.pl...
"Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> wrote in message news:huo40u$pu6$1news.onet.pl... Co zmienia tylko częstotliwość tej regulacji, jednakże poprawna instalajce sekwencyjnego wtrysku gazu IMO nie powinna wpływać w tak znaczący sposób. W dalszym ciągu tak skomplikowany system zaworów jest IMO bez najmniejszego sensu, auto pali tyle co normalne 3.0 V6 i ma tyle samo mocy. -- Pozdrawiam Lewis Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) |
|
Data: 2010-06-09 16:08:08 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Forum o subaru | |
On Wed, 9 Jun 2010 16:36:32 +0200, Lewis <lewisa@[tnij]> wrote:
Co zmienia tylko częstotliwość tej regulacji, jednakże poprawna instalajce sekwencyjnego wtrysku gazu IMO nie powinna wpływać w tak znaczący sposób. A jednak często do wymiany są wszystkie szklanki (tam ponoć nie ma płytek). r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-06-09 23:55:55 | |
Autor: Pszemol | |
Forum o subaru | |
"Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> wrote in message news:huo40u$pu6$1news.onet.pl...
Skrzynie automatyczne podobno są bardzo wytrzymałe A jak w praktyce proponujesz dbać o to aby jej nie przegrzać? Masz może jakiś czujnik temperatury w skrzynce? Czy na oko? Jeżeli nie przeszkadza Ci wizja ładowania kasy w taką głupotę jak regulacja zaworów która w innych silnikach praktycznie nie istnieje to ja bym się zdecydował. Oczywiście gdy nie będziesz wkładać instalacji LPG do tego silnika regulacja zaworów jest co circa 100kkm |
|
Data: 2010-06-10 07:39:43 | |
Autor: Arek M | |
Forum o subaru | |
Skrzynie automatyczne podobno są bardzo wytrzymałe Tak jak np o cisnienie oleju w silniku. Wystarczy czytac 'deske rozdzialczą' ... Jest czujnik temperatury. U mnie w aucie z ręczną skrzynią biegów jest specjalnie wyróżniona informacja, w skrocie mowiąca o tym, ze jesli mam automat i zapali sie kontrolka AT to trzeba sie zatrzymac czy cos takiego aby nie przegrzać skrzyni. -- PozdrawiAM! WRX/240KM |
|
Data: 2010-06-10 17:07:52 | |
Autor: Pszemol | |
Forum o subaru | |
"Arek M" <arkadiusz_dot_matuszak@gazeta.pl> wrote in message news:huptr0$53i$1inews.gazeta.pl...
Skrzynie automatyczne podobno są bardzo wytrzymałe Aaa.... no to chyba jest normalne że jak nie dbasz o auto to masz kłoppoty - napisałes to conajmniej tak jaby można było tylko robić krótkie trasy i to w zimie takim autem :-) U mnie w aucie z ręczną skrzynią biegów jest specjalnie wyróżniona informacja, w skrocie mowiąca o tym, ze jesli mam automat i zapali sie kontrolka AT to trzeba sie zatrzymac czy cos takiego aby nie przegrzać skrzyni. No jaja jak arbuzy... :-) Te Subaru to dziwne autka som. |
|
Data: 2010-06-09 11:35:36 | |
Autor: neoniusz | |
Forum o subaru | |
Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hunmah$g77$1news.onet.pl...
Przy silniku H6 EZ30 209KM płytkowa regulacja zaworów wiąże się z wyjęciem silnika i kosmicznymi kosztami takiego zabiegu. Nie bylo ich na pewno tam, gdzie inni robili skrzynie biegow. Jak mozna zastosowac 4 biegowa skrzynie automatyczna do nowego forestera? |
|
Data: 2010-06-09 04:53:24 | |
Autor: tadek | |
Forum o subaru | |
On 9 Cze, 11:35, "neoniusz" <n...@joemonster.org> wrote:
Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomościnews:hunmah$g77$1news.onet.pl... jeżdżę z takową i nie narzekam. Podobno są bezawaryjne a to sobie akurat cenię |
|
Data: 2010-06-09 15:09:13 | |
Autor: Mumin | |
Forum o subaru | |
neoniusz pisze:
Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Kiedy takie skrzynie to właśnie, jak dla mnie, zaleta. Wiadomo, że usterka automatu to zazwyczaj kosztowna sprawa, ale w przypadku tych tradycyjnych skrzyń 4 biegowych przynajmniej mechanicy się na nich znają i części są łatwo dostępne. Wsadzili by CVT to wtedy byłby problem. Np. Mitsubishi nie przewiduje naprawy tych skrzyń, które teraz wsadzają do Lancera, tylko zaleca wymianę całego podzespołu. A i jeździ się z tym podobno dziwnie. Taka sama sytuacja jest ze skrzynią dwusprzęgłową w Lancerze Evo - też tylko wymiana, brak części zamiennych. To chyba już lepiej mieć tradycyjny automat. -- Pozdrawiam, Mumin |
|
Data: 2010-06-09 15:13:49 | |
Autor: Tomasz Finke | |
Forum o subaru | |
Lewis pisze:
Przy silniku H6 EZ30 209KM płytkowa regulacja zaworów wiąże się z wyjęciem silnika i kosmicznymi kosztami takiego zabiegu. Ten silnik ma zmienny skok zaworów i fazy rozrządu, a reszta świata nauczyła się robić tylko hydropopychacze. Regulacja luzu zaworów jest wymagana OIDP dopiero po 105.000 mil. T. |
|
Data: 2010-06-09 16:06:50 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Forum o subaru | |
On Wed, 09 Jun 2010 15:13:49 +0200, Tomasz Finke
<tom@ict.pwr.wroc.pl> wrote: Ten silnik ma zmienny skok zaworów i fazy rozrządu, a reszta świata Chyba że go traktujesz gazem. Wtedy dużo częściej i bardzo często do wymiany są wszystkie szklanki. A wtedy kosztuje toto boleśnie. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-06-09 16:38:56 | |
Autor: Lewis | |
Forum o subaru | |
Użytkownik "Tomasz Finke" <tom@ict.pwr.wroc.pl> napisał w wiadomości news:huo42d$2r3$2news.dialog.net.pl...
Lewis pisze: Ja dotarłem do informacji ze max 110kkm. A jak z LPG to podobno 2x częściej. I jak wyżej napisałem zmienne fazy rozrządu i skok, nie wpływają w jakiś cudowny sposób na moc i spalanie tego silnika, jak dla mnie nie warte zachodu. -- Pozdrawiam Lewis Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) |
|
Data: 2010-06-09 15:43:52 | |
Autor: kamil | |
Forum o subaru | |
"Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> wrote in message news:huo93e$8s0$1news.onet.pl...
Ja dotarłem do informacji ze max 110kkm. A jak z LPG to podobno 2x częściej. I jak wyżej napisałem zmienne fazy rozrządu i skok, nie wpływają w jakiś cudowny sposób na moc i spalanie tego silnika, jak dla mnie nie warte zachodu. Dopiero co chciales VR4 z japonii przekladac - pali wiecej a zachodu z przerobieniem na LHD tez niemalo.. Troche brak konsekwencji. :) Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-06-09 17:01:35 | |
Autor: Lewis | |
Forum o subaru | |
Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomości news:huo9b9$pst$1inews.gazeta.pl...
"Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> wrote in message news:huo93e$8s0$1news.onet.pl... Tylko że VR4 legnum przy outbacku to dwie całkowicie różne ligi. Legnum to auto których w Polsce jest kilka, po prostu perełka na którą można chuchać i dmuchać a OTB to auto jedno z wielu, które jest seryjnie produkowane na europę i żaden rarytas, do którego nie ma sensu dokładać kasy. -- Pozdrawiam Lewis Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) |
|
Data: 2010-06-09 17:05:40 | |
Autor: Tomasz Finke | |
Forum o subaru | |
Lewis pisze:
Ja dotarłem do informacji ze max 110kkm. A jak z LPG to podobno 2x Fakt, napisałem z rozpędu mile, a chodziło mi o kilometry. częściej. I jak wyżej napisałem zmienne fazy rozrządu i skok, nie wpływają w jakiś cudowny sposób na moc i spalanie tego silnika, jak dla mnie nie warte zachodu. Jeśli jedynym kryterium oceny silnika dla Ciebie jest "moc" i do tego chcesz oszczędzać paliwo, to nie kupuj Subaru ;-) T. |
|
Data: 2010-06-09 17:16:49 | |
Autor: Lewis | |
Forum o subaru | |
Użytkownik "Tomasz Finke" <tom@ict.pwr.wroc.pl> napisał w wiadomości news:huoak3$6hu$1news.dialog.net.pl...
Lewis pisze: Jedynym nie, bardzo ważnym jest też jego przebieg nie wymagający serwisu poza wymianą świec, filtrów, oleju i jakichś innych drobnostek. H6 z subaru jest na tyle upierdliwy w serwisie że mnie zniecheca. -- Pozdrawiam Lewis Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) |
|
Data: 2010-06-09 16:05:13 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Forum o subaru | |
On Wed, 9 Jun 2010 11:18:27 +0200, Lewis <lewisa@[tnij]> wrote:
Ja się pytam gdzie byli inżynierowie subaru jak reszta świata robiła zawory na hydropopychaczach... Sądzisz że hydro ma same zalety? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-06-09 18:09:06 | |
Autor: Lewis | |
Forum o subaru | |
Użytkownik "Robert Rędziak" <rekin@gm.wkurw.org> napisał w wiadomości news:slrni0vetp.apv.rekindrapak.wkurw.org...
On Wed, 9 Jun 2010 11:18:27 +0200, Lewis <lewisa@[tnij]> wrote: Ale ma mniej wad, przede wszystkim, nie ma czegoś takiego jak okresowa reulacja... -- Pozdrawiam Lewis Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) |
|
Data: 2010-06-09 16:32:00 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Forum o subaru | |
On Wed, 9 Jun 2010 18:09:06 +0200, Lewis <lewisa@[tnij]> wrote:
Sądzisz że hydro ma same zalety? Za to ma większą bezwładność, też nie jest wieczne i utrudnia zrobienie sztuczek na drążku ze zmiennym wzniosem zaworów takich jak tu: http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=959768 (zwróć uwagę, że krzywki są stałe -- to szklanki są ciekawe). r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-06-10 09:19:49 | |
Autor: kamil | |
Forum o subaru | |
"RobertRędziak" <rekin@gm.wkurw.org> wrote in message news:slrni0vgg0.apv.rekindrapak.wkurw.org... On Wed, 9 Jun 2010 18:09:06 +0200, Lewis <lewisa@[tnij]> wrote: Tu akurat trudno nie zgodzic sie z Lewisem - ten wynalazek w zaden sposob nie poprawia ani trwalosci, ani osiagow, ani ekonomii w stosunku do konkurencji (powiedzialbym nawet, ze 200KM z trzech litrow to raczej dosc przecietne osiagniecie). Tak wiec troche sztuka brandzlujacych sie technika fanboyow marki.. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-06-10 14:35:24 | |
Autor: Fenio | |
Forum o subaru | |
kamil wrote:
(powiedzialbym nawet, ze 200KM z trzech Osiągnięcie na poziomie Opla z lat 1990-93 i silnika 3.0i 24V. Moc z litra taka sama. |
|
Data: 2010-06-10 14:54:39 | |
Autor: Tomasz Finke | |
Forum o subaru | |
W dniu 2010-06-10 14:35, Fenio pisze:
kamil wrote: Normalny silnik H6 EZ30 miał 245 KM, 209 KM miała tylko wersja sprzedawana w Australii. http://autospeed.com.au/cms/title_The-Subaru-SixCylinder-Engine-Guide/A_2894/article.html T. |
|
Data: 2010-06-10 15:27:01 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Forum o subaru | |
On Thu, 10 Jun 2010 09:19:49 +0100, kamil <kamil@spam.com> wrote:
Tu akurat trudno nie zgodzic sie z Lewisem - ten wynalazek w zaden sposob nie poprawia ani trwalosci, ani osiagow, ani ekonomii w stosunku do konkurencji (powiedzialbym nawet, ze 200KM z trzech litrow to raczej dosc przecietne osiagniecie). Ale poprawia przebieg momentu w porównaniu do wyjściowej konstrukcji, bez zmiennych faz. Pamiętaj, że H6 jest krótkoskokowym silnikiem, a co za tym idzie charakterystykę momentu, z punktu widzenia kapelutka, ma taką sobie. Tak wiec troche sztuka brandzlujacych sie technika fanboyow marki.. Najprościej byłoby po prostu zrezygnować z boksera, tylko wtedy to już byłoby trochę takie nieSubaru. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-06-10 16:38:01 | |
Autor: kamil | |
Forum o subaru | |
"RobertRędziak" <rekin@gm.wkurw.org> wrote in message news:slrni12125.2e9.rekindrapak.wkurw.org...
Jest wiele silnikow na hydraulice ze zmiennymi fazami i dobrym przebiegiem momentu. To nie jest tak, ze ten konkretny H6 wyroznia sie jakos wybitnie na tle konkurencji z tego okresu.. Tak wiec troche sztuka brandzlujacych sie technika Boxer jako taki ma uzasadnienie ze wzgledu na srodek ciezkosci, szczegolnie wieksze pojemnosci. Zreszta to jedna z podstaw marketingu tej marki, wiec raczej predko nie zrezygnuja. Inna sprawa, to znow mozna debatowac czy rzeczywiscie jest konieczny, bo przeciez seryjne EVO skreca lepiej od seryjnego STI, wiec ani ten nisko polozony srodek ciezkosci ani calkowicie symetryczny naped nie daja wcale zadnej przewagi, ale tu juz wkraczamy w rejony "wlasciwie po co cokolwiek udziwniac" i to sensu raczej nie ma. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-06-10 18:54:56 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Forum o subaru | |
On Thu, 10 Jun 2010 16:38:01 +0100, kamil <kamil@spam.com> wrote:
Jest wiele silnikow na hydraulice ze zmiennymi fazami i dobrym przebiegiem momentu. To nie jest tak, ze ten konkretny H6 wyroznia sie jakos wybitnie na tle konkurencji z tego okresu.. A są krótkoskokowe? Bokser musi być, jeśli ma się zmieścić w normalnej komorze. Boxer jako taki ma uzasadnienie ze wzgledu na srodek ciezkosci, szczegolnie wieksze pojemnosci. Zreszta to jedna z podstaw marketingu tej marki, wiec raczej predko nie zrezygnuja. Który to środek ciężkości obniżany jest najpierw cudacznym silnikiem, a potem podnoszony wysokim zawiasem (Forester, Outback). Inna sprawa, to znow mozna debatowac czy rzeczywiscie jest konieczny, bo przeciez seryjne EVO skreca lepiej od seryjnego STI, O, właśnie to. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-06-11 09:34:06 | |
Autor: kamil | |
Forum o subaru | |
"RobertRędziak" <rekin@gm.wkurw.org> wrote in message news:slrni12d80.ema.rekindrapak.wkurw.org... On Thu, 10 Jun 2010 16:38:01 +0100, kamil <kamil@spam.com> wrote:
Po czym i tak wypada nizej, niz u konkurencyjnych SUVow z tradycyjnym motorem. Inna sprawa, to znow mozna debatowac czy rzeczywiscie jest konieczny, bo Kupmy wiec wszyscy golfa pionkte gie te w dizlu i bedziemy szczesliwi. :> Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-06-11 18:31:27 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Forum o subaru | |
On Fri, 11 Jun 2010 09:34:06 +0100, kamil <kamil@spam.com> wrote:
Po czym i tak wypada nizej, niz u konkurencyjnych SUVow z tradycyjnym motorem. Przy czym SUV i tak nigdy nie będzie mistrzem winkli, więc mi to ryba i biorę np. Outlandera (których w zeszłym roku pewnie sprzedało się więcej niż wszystkich Subaraków razem wziętych). Kupmy wiec wszyscy golfa pionkte gie te w dizlu i bedziemy szczesliwi. :> Jakby mnie było stać i miałbym kupić coś z klasy brzydkiego sedana z tandetnym wnętrzem i napędem na sterydach, to kupiłbym Evo. Tańsze, szybsze, o wiele więcej wymagające. A gdybym po prostu miał wydać dwie setki na nowe auto, to kupiłbym 135i. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-06-11 23:12:22 | |
Autor: Tomasz Finke | |
Forum o subaru | |
Robert Rędziak pisze:
Przy czym SUV i tak nigdy nie będzie mistrzem winkli, więc mi to Outlandera widać ostatnio na każdej ulicy, ale i Subaru Import Polska onegdaj chwaliło się, że w 2009 sprzedało zawrotną liczbę 3000 samochodów ;-) T. |
|
Data: 2010-06-11 21:43:24 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Forum o subaru | |
On Fri, 11 Jun 2010 23:12:22 +0200, Tomasz Finke
<tom@ict.pwr.wroc.pl> wrote: Outlandera widać ostatnio na każdej ulicy, ale i Subaru Import Polska onegdaj chwaliło się, że w 2009 sprzedało zawrotną liczbę Chyba łącznie z 2008. http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=1&t=3699 r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-06-12 14:39:02 | |
Autor: Tomasz Finke | |
Forum o subaru | |
Robert Rędziak pisze:
Outlandera widać ostatnio na każdej ulicy, ale i Subaru Import Polska onegdaj chwaliło się, że w 2009 sprzedało zawrotną liczbę Ups, chyba rzeczywiście przeczytałem o tym już rok temu. To pewnie przez ten spadek sprzedaży wrocławski salon Subaru zwija się i będzie prowadzony w innej lokalizacji razem z salonem Renault. Muszę przyznać, że Mitsubishi w ostatnich latach wypracowało niezłą koncepcję stylistyczną swoich samochodów wspólną dla Colta, Lancera i Outlandera, wcale nie gorszą od Audi, i to im procentuje wzrostem sprzedaży, a Subaru jest ciągle gdzieś na rozdrożu. T. |
|
Data: 2010-06-12 13:12:41 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Forum o subaru | |
On Sat, 12 Jun 2010 14:39:02 +0200, Tomasz Finke
<tom@ict.pwr.wroc.pl> wrote: Ups, chyba rzeczywiście przeczytałem o tym już rok temu. Nie ups, tylko takie wyniki, jaki przedstawiciel na Polskę ;) i Outlandera, wcale nie gorszą od Audi, i to im procentuje wzrostem Póki interes będzie w rekach WR-a, nie spodziewałbym się jakiejś zmiany w sposobie prowadzenia biznesu (i stosunku do klientów). r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-06-09 16:05:08 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Forum o subaru | |
On Wed, 9 Jun 2010 10:11:09 +0100, kamil <kamil@spam.com> wrote:
A co tam konkretnie jest zle rozwiazane? Może koszt regulacji luzów w H6 ;)) r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |