Data: 2016-07-04 10:51:37 | |
Autor: J.F. | |
Falowa natura autostrad. | |
Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:19d368c5-03d0-4571-a406-d99831295e71@googlegroups.com...
Jakiś czas temu mnie zaczęło zastanawiać dlaczego polskie autostrady biegną przez kraj i prawie zawsze jest na nich zakręt. Jest takie rozporzadzenie, i tam mozesz znalezc rozne zasadady www.droga.zut.edu.pl/drogi/zasady_projektowania_niwelety.pdf http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU19990430430 http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20160000124 M.in "najwieksza dlugosc odcinka prostego" (par. 20.1). 2km na autostradach. Czemu tak ? Nie wiadomo, moze by tak poprosic ministra o odpowiedz. Z kontekstu by wynikalo, ze chodzi o ograniczenie widocznosci. Na gierkówce ani na odcinku cz-wa - piotrków ani piotrków-wa-wa tego nie ma. A przynajmniej nie bylo przed remontem. Bylo, bardzo prosta to ona nie byla. Takich naprawde prostych drog to u nas jest raptem kilka, np 92 Kolo-Kłodawa. Mnie do wscieklosci doprowadzaja Niemcy na Dolnym Slasku - kawalka prostej drogi nie umieli zrobic :-) Postanowiłem dziś o tym napisać bo jechalem obwodnica łodzi, tą nową i prawie cała jest strasznie nierówna. A to calkiem inna kwestia. Jakis blad wykonawcow ? Moze tiry dadza rade to wyrownac :-) Nie pamiętam aby na gierkówce na odcinku piotrków- wawa, gdzie też jest beton było to tak odczuwlane. O ile pamietam, to na starym betonie gdzies bylo. Ale moze to bylo na odcinku A1 kolo Piotrkowa (w ciagu Belchatow-Warszawa). Jeszcze jedno - jestes pewny, ze droga, a nie opony ? Opony potrafia wibrowac przy wyzszych predkosciach. J. |
|
Data: 2016-07-04 02:21:00 | |
Autor: sczygiel | |
Falowa natura autostrad. | |
W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 10:51:44 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:19d368c5-03d0-4571-a406-d99831295e71@googlegroups.com... No ale nie byla fo "fala dunaju" tylko zakręty były uzasadnione np. tym ze sie do Emilianowa wjeżdzało czy wyjeżdzało. A poza tym to droga była prosta tam gdzie niczego omijać nie trzeba było. Mi nie przeszkadzają zakręty per se. Mnie denerwuje ze zakręty w sumie są ciągle. Bo na tym 140km odcinku stryków-toruń to prostej drogi jest dosyć niewiele. To nie opony. Ani nie felgi :) Pewnie ktoś kto tamtedy pojedzie potwierdzi/zaprzeczy. |
|
Data: 2016-07-04 11:29:08 | |
Autor: J.F. | |
Falowa natura autostrad. | |
Użytkownik sczygiel
W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 10:51:44 UTC+2 użytkownik J.F. napisał: >Jakiś czas temu mnie zaczęło zastanawiać dlaczego polskie >autostradyM.in "najwieksza dlugosc odcinka prostego" (par. 20.1). 2km na Jak pamietam, to wcale taka prosta nie byla. No i pagorkow bylo troche, to moze ministra satysfakcjonowala. Mi nie przeszkadzają zakręty per se. Mnie denerwuje ze zakręty w sumie są ciągle. Bo na tym 140km odcinku stryków-toruń to prostej drogi jest dosyć niewiele. Jak masz predkosc projektowa 120 czy 140, promien zakretu duzy, rozporzadzenie wymaga plynnych przejsc, to sie wcale nie zdziwie, ze naprawde prosty odcinek moze miec gora 1400 m :-) J. |
|
Data: 2016-07-05 19:42:35 | |
Autor: re | |
Falowa natura autostrad. | |
Użytkownik ...To nie opony. Ani nie felgi :) Pewnie ktoś kto tamtedy pojedzie potwierdzi/zaprzeczy. -- - Taaaak, wjeżdża się na tę betonówkę i samochód zaczyna bardziej drgać. Nie sądzę by to się wyprostowało JF :-) |
|
Data: 2016-07-04 15:40:12 | |
Autor: Adam | |
Falowa natura autostrad. | |
W dniu 2016-07-04 o 10:51, J.F. pisze:
(...) Swego czasu budowano drogi z myślą o transporcie wojska. Zakręty musiały być co kawałek, aby nie móc ostrzelać drogi z powietrza. Widać to choćby gdzieniegdzie na Pomorzu - idą drogi przez las i praktycznie jeden zakręt przechodzi w kolejny. Brak miejscowości, rzek, gór. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2016-07-04 15:46:51 | |
Autor: J.F. | |
Falowa natura autostrad. | |
Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nldovr$40b$1@usenet.news.interia.pl...
W dniu 2016-07-04 o 10:51, J.F. pisze: Mnie do wscieklosci doprowadzaja Niemcy na Dolnym Slasku - kawalka Swego czasu budowano drogi z myślą o transporcie wojska. Zakręty musiały być co kawałek, aby nie móc ostrzelać drogi z powietrza. To chyba nie to - podejrzewam, ze wiele tamtych drog to starsze niz samoloty. J. |
|