Data: 2016-07-04 08:31:48 | |
Autor: masti | |
Falowa natura autostrad. | |
sczygiel@gmail.com wrote:
Jakiś czas temu mnie zaczęło zastanawiać dlaczego polskie autostrady biegną przez kraj i prawie zawsze jest na nich zakręt. żebyś nie zasnął. Wymyślono to już dziesiątki lat temu. -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-07-04 02:17:18 | |
Autor: sczygiel | |
Falowa natura autostrad. | |
W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 10:31:50 UTC+2 użytkownik masti napisał:
sczygiel@gmail.com wrote:Kiepski pomysł IMHO. Takie zakręty wg mnie wcale nie powodują większego zainteresowania drogą. No, może troche to pomaga w nocy aby ci z przeciwka nie oślepiali sie nawzajem. Hamerykańce tego nie stosują u siebie. Niemcy też jakoś tych nowych w enerdowie nie falowali bez uzasadnienia geograficznego. No, ale jak nasi zrobili to jest... |
|
Data: 2016-07-04 14:56:41 | |
Autor: Shrek | |
Falowa natura autostrad. | |
On 04.07.2016 11:17, sczygiel@gmail.com wrote:
W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 10:31:50 UTC+2 użytkownik masti napisał: Bardzo dobry - i opisany w normach. Inaczej było by już tak nudno, że w ogóle przestałbyś się skupiać na obiektach na drodze. Natury nie oszukasz - jak ci się coś pojawia w polu widzenia i potem przesuwa, to bardziej na to zwracasz uwagę niż na nieporuszający się przedmiot na który jedziesz. Nie mówiąc już o ocenie odległości - jak jedziesz na coś na wprost, to on się nie przesuwa, co najwyżej powiększa (ale raczej wolno) - naprawdę ciężko ocenić odległość. Hamerykańce tego nie stosują u siebie. Niemcy też jakoś tych nowych w enerdowie nie falowali bez uzasadnienia geograficznego. Ogólnie to znacznie starsze autostrady niż nasze. Shrek |
|
Data: 2016-07-04 15:17:20 | |
Autor: J.F. | |
Falowa natura autostrad. | |
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nldme7$iq4$2@node1.news.atman.pl...
On 04.07.2016 11:17, sczygiel@gmail.com wrote: Hamerykańce tego nie stosują u siebie. Niemcy też jakoś tych nowych w enerdowie nie falowali bez uzasadnienia geograficznego. Ogólnie to znacznie starsze autostrady niż nasze. Niemieckie austrady jakies bardzo proste nie sa - nie wiem czy to wina warunkow terenowych naturalnych, czy np potrzeby omijania prywatnych terenow. Bo ta norma aby krzywic, to chyba od niedawna ? J. |
|
Data: 2016-07-04 06:25:03 | |
Autor: sczygiel | |
Falowa natura autostrad. | |
W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 15:18:05 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nldme7$iq4$2@node1.news.atman.pl...Wystarczy zerknąć na A2. U nas fale u niemców nagle robią sie proste. Co prawda budowane troche wcześniej ale cos mi sie wierzyć nie chce że te nasze fale to jakieś statystyczno-naukowe umocowanie mają. Za to na pewno wymagają więcej uwagi przy prowadzeniu. Bo jednak ciągle trzeba skręcać. A to może i zajmuje uwagę więc ale i męczy. |
|
Data: 2016-07-04 15:52:19 | |
Autor: J.F. | |
Falowa natura autostrad. | |
Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 15:18:05 UTC+2 użytkownik J.F. napisał: Niemieckie austrady jakies bardzo proste nie sa - nie wiem czy to wina Po mapie sadzac - owszem, przez kilkanascie km tak. A potem kreci jak u nas. Ale co - proponujesz jezioro przestawic, zeby droga byla prosta ? Co prawda we Wroclawiu pare razy Odre przestawili :-) Co prawda budowane troche wcześniej ale cos mi sie wierzyć nie chce że te nasze fale to jakieś statystyczno-naukowe >>umocowanie mają. Za to na pewno wymagają więcej uwagi przy prowadzeniu. IMO - nie meczy. Wiecej pretensji mam na zwyklych drogach - moglbym miec np 5 km widoku do wyprzedzania, ale nie - jest 1km. Wystarczy jeden samochod z przeciwka i okazja do wyprzedzenia znika. J. |
|
Data: 2016-07-04 06:59:28 | |
Autor: sczygiel | |
Falowa natura autostrad. | |
W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 15:52:26 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup Eeee chyba sporo mniej. A przynajmniej jak mają odcinek prosty to jest prosty a jak coś omija to coś tam jest. Ale co - proponujesz jezioro przestawic, zeby droga byla prosta ? Ale u nas zazwyczaj nie ma co omijać. A fale są... >>Co prawda budowane troche wcześniej ale cos mi sie wierzyć nie chce >>że te nasze fale to jakieś statystyczno-naukowe >>umocowanie mają. A i to racja. Ale wtedy jak jest zbyt prosto to zrobią wysepki i linię ciągłą przez 3 km :) |
|
Data: 2016-07-04 16:11:11 | |
Autor: J.F. | |
Falowa natura autostrad. | |
Użytkownik napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:d0ff91fd-7d10-4a40-bcf0-5df3d61b01dc@googlegroups.com...
W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 15:52:26 UTC+2 użytkownik J.F. napisał: >Wystarczy zerknąć na A2. U nas fale u niemców nagle robią sie >proste. Eeee chyba sporo mniej. A przynajmniej jak mają odcinek prosty to jest prosty a jak coś omija to coś tam jest. https://www.google.pl/maps/@52.3178136,13.9783667,11.95z https://www.google.pl/maps/@52.2991494,14.8272558,11.95z Wiekszej roznicy nie widze. Czyzby jakas jedna, unijna norma ? :-) J. |
|
Data: 2016-07-04 07:37:48 | |
Autor: sczygiel | |
Falowa natura autostrad. | |
W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 16:11:19 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Użytkownik napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:d0ff91fd-7d10-4a40-bcf0-5df3d61b01dc@googlegroups.com...https://www.google.pl/maps/@52.3184432,14.443569,12z https://www.google.pl/maps/@52.5600387,13.7580757,12z https://www.google.pl/maps/@52.9074185,13.822277,12z A ja widze :) Przy czym nie czepiam sie jak zakręt jest i coś tam omija. Do tego łądnie widać że te niemieckie autostrady sa prowadzone na styk z obszarami zabudowanymi. A u nas jednak jak jakiś lasek/pole jest to się wioski omija. A i tak fale sie robią... |
|
Data: 2016-07-04 18:52:06 | |
Autor: J.F. | |
Falowa natura autostrad. | |
Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości
W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 16:11:19 UTC+2 użytkownik J.F. napisał: >> >Wystarczy zerknąć na A2. U nas fale u niemców nagle robią sie> Nie wyciagaj wnioskow z jednego odcinka :-) https://www.google.pl/maps/@52.5600387,13.7580757,12z A te juz wcale takie proste nie sa ... Do tego łądnie widać że te niemieckie autostrady sa prowadzone na styk z obszarami zabudowanymi. Wiesz ile problemow z wywlaszczeniami i protestami mieszkancow ? A i tak fale sie robią... Jak pisalem - fale obowiazkowe sa :-) J. |
|
Data: 2016-07-04 16:47:21 | |
Autor: ddddddddd | |
Falowa natura autostrad. | |
W dniu 04.07.2016 o 15:25, sczygiel@gmail.com pisze:
W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 15:18:05 UTC+2 użytkownik J.F. napisał: ostatnio znowu jechałem przez Niemcy i znowu stwierdziłem że mamy lepsze autostrady. Tam to tak kręte, że mimo że ograniczenia nie ma, to trzeba zwalniać do 160km/h, a u nas na odcinku 200km to może trzy takie zakręty znajdziesz, a na pozostałych spokojnie 200km/h polecisz :) -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2016-07-04 13:23:51 | |
Autor: masti | |
Falowa natura autostrad. | |
J.F. wrote:
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nldme7$iq4$2@node1.news.atman.pl...kiedyś drogi się krzywiło ze względu na obronę przeciwlotniczą :) -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-07-04 15:34:02 | |
Autor: Shrek | |
Falowa natura autostrad. | |
On 04.07.2016 15:17, J.F. wrote:
Ogólnie to znacznie starsze autostrady niż nasze. Nie wiem, bo nie jestem taki stary, ale raczej nawet jak nowa, to autostrady nasze nowsze;) Shrek |
|
Data: 2016-07-04 07:28:37 | |
Autor: Bolko | |
Falowa natura autostrad. | |
Wierz mi że te zakręty mają sens
Jest http://tiny.pl/g9gqq W utah w USA autostrada nr 80 wzdłuż za jeziorem tam kopią/kopali sól. Jechałem z dwoma zawodowymi kierowcami którzy jeżdżą tamtendy "często". Obaj podkreślają że ten odcinek to poza górami najgorszy kawałek 80. Dlaczego bo przez chyba 3 godziny jedziesz prosto i poprawej masz biało i po lewej. http://tiny.pl/g9gqt i tak przez 2 czy 3 godziny |
|
Data: 2016-07-04 07:41:32 | |
Autor: sczygiel | |
Falowa natura autostrad. | |
W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 16:28:39 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:
Wierz mi że te zakręty mają sens A mi akurat by tak pasowało :) Ciekawe co by powiedzieli na takie fale jak u nas. Może inaczej: Ja bym nie miał nic przeciwko gdyby te zakręty były poprzetykane odcinkami prostymi. Ale ostatnio się zorientowałem że prawie ciągle muszę tę kierownicę lekko szarpać w bok. Nie wiem czy to zdrowe dla ukądu jezdnego/opon czy nie ale już samo to mnie denerwuje. Odcinek gierkówki cz-wa - piotrków mimo że podobnie kręty to jakoś mniej denerwujący pod tym względem... |
|
Data: 2016-07-04 07:44:32 | |
Autor: sczygiel | |
Falowa natura autostrad. | |
W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 16:41:34 UTC+2 użytkownik sczy....@gmail.com napisał:
W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 16:28:39 UTC+2 użytkownik Bolko napisał: o. np tu: https://www.google.pl/maps/@52.2542379,19.4307264,12.92z odcinek 10km. 4 zmiany kierunku i w praktyce cały czas trzeba napinać kierownicę. |
|
Data: 2016-07-07 00:03:27 | |
Autor: sczygiel | |
Falowa natura autostrad. | |
W dniu środa, 6 lipca 2016 19:54:58 UTC+2 użytkownik jerz...@irc.pl napisał:
On Mon, 4 Jul 2016 07:44:32 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com wrote:Z czym? Z tym że ciągle na odcinku 10 km trzeba kierownicę popychać/ciągnąć zamiast jechac prosto? |
|
Data: 2016-07-07 09:24:15 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Falowa natura autostrad. | |
Hello Sczygiel,
Thursday, July 7, 2016, 9:03:27 AM, you wrote: >o. np tu:Z czym? Czym Ty jeździsz, że musisz kierownicę popychać i ciągnąć? Jak sobie radzisz przy bocznym wietrze? Najmujesz parobka do ciągnięcia i popychania kierownicy? A na normalnych zakrętach zatrzymujesz ruch i montujesz obrotnicę? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2016-07-07 01:10:01 | |
Autor: sczygiel | |
Falowa natura autostrad. | |
W dniu czwartek, 7 lipca 2016 09:24:16 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
Hello Sczygiel,Majster, co innego trzymać ją w miejscu i jechac prosto a co innego musieć ciągle napinać ją to w jedną to w drugą stronę. Na gierkówce tego problemu nie ma. Jest zakręt, pokonuje się go chwilę i dalej jedzie prosto. Na odcinku lódź-toruń prostych odcinkó jest jak na lekarstwo. Moje auto może nawet 2-3km jechac prosto i dalej trzymać się na jednym pasie autostrady. Wtedy wystarczy trzymac kierownicę. Podczas jazdy na tych łukach trzeba ciągle kierownicę lekko skręcać. Ale wiesz co? Pogrzebię sobie w ustawieniach bo mam tam trzy tryby. Może w tym co mam ustawiony jest tak że nawet przy małym skręcie układ silniej próbuje wrócić do pozycji neutralnej. |
|
Data: 2016-07-07 10:42:53 | |
Autor: masti | |
Falowa natura autostrad. | |
sczygiel@gmail.com wrote:
W dniu czwartek, 7 lipca 2016 09:24:16 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał: moze jeździj taksówką jak cię prowadzenie męczy? -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-07-07 05:05:30 | |
Autor: sczygiel | |
Falowa natura autostrad. | |
W dniu czwartek, 7 lipca 2016 12:42:54 UTC+2 użytkownik masti napisał:
sczygiel@gmail.com wrote:Coś ci szwankuje czytanie ze zrozumieniem. Gdzieś pisałem o męczeniu? Zresztą nie widzę nic niestosownego w dbaniu aby roboty mieć jak najmniej. Ty lubisz robić rzeczy niepotrzebne? |
|
Data: 2016-07-07 12:08:56 | |
Autor: masti | |
Falowa natura autostrad. | |
sczygiel@gmail.com wrote:
W dniu czwartek, 7 lipca 2016 12:42:54 UTC+2 użytkownik masti napisał: skoro marudzisz, żę Ci to przeszkadza. Zresztą nie widzę nic niestosownego w dbaniu aby roboty mieć jak najmniej. pokaż mi choć jedną drogę gdzie jadąc prosto nie musisz ruszać kierownicy. Słabo trollujesz -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-07-09 07:47:36 | |
Autor: sczygiel | |
Falowa natura autostrad. | |
W dniu czwartek, 7 lipca 2016 14:08:57 UTC+2 użytkownik masti napisał:
sczygiel@gmail.com wrote: Nadinterpretujesz. > Zresztą nie widzę nic niestosownego w dbaniu aby roboty mieć jak najmniej. Na tych prostych odcinkach między tymi zawijasami jakos nie muszę.. Słabo trollujesz Postaram sie poprawić :) |
|
Data: 2016-07-10 16:45:50 | |
Autor: masti | |
Falowa natura autostrad. | |
sczygiel@gmail.com wrote:
Na tych prostych odcinkach między tymi zawijasami jakos nie muszę. tylko tak ci się wydaje. Puść kierownicę. zobaczymy gdzie wylądujesz :) -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-07-08 16:13:24 | |
Autor: J.F. | |
Falowa natura autostrad. | |
Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
W dniu czwartek, 7 lipca 2016 09:24:16 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał: Hello Sczygiel, Moje auto może nawet 2-3km jechac prosto i dalej trzymać się na jednym pasie autostrady. Wtedy wystarczy trzymac kierownicę. Skrecic, a potem skrecona trzymac, na jedno wychodzi :-) No chyba, ze droga dobrze wyprofilowana, zakrety plynne i promien ciagle sie zmienia, wtedy trzeba stale pracowac ... jednym palcem :-) Choc bezpieczniej dwoma :-) Ale wiesz co? Pogrzebię sobie w ustawieniach bo mam tam trzy tryby. No coz, w mniej skomplikowanych autach roznie bywa - ale czesto pokonanie lagodnego zakretu niemal nie wymaga uzycia sily. A jak juz i tak musisz kierownice trzymac (wole nie ufac autu, ze prosto pojedzie, mimo dziur, kamieni, podmuchow wiatru), to praktycznie zadnej roznicy nie ma czy skret czy prosto. J. |
|
Data: 2016-07-09 08:00:39 | |
Autor: sczygiel | |
Falowa natura autostrad. | |
W dniu piątek, 8 lipca 2016 16:13:33 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grupGdyby było tak bezboleśnie to bym sie nawet nie odzywał :) No chyba, ze droga dobrze wyprofilowana, zakrety plynne i promien ciagle sie zmienia, wtedy trzeba stale pracowac ... jednym palcem :-) Feler taki ze w tej mojej foce jednak trzeba nieco ciągnąc tę kierownicę i jednak z siłą która po podróży w ciagu tych 1,5-2h jednak daje się odczuć. Nie jest to kłopot na miare kontuzji. To raczej upierdliwość.. >Ale wiesz co? Pogrzebię sobie w ustawieniach bo mam tam trzy tryby. Niestety, miałem ustawienie sport. Po przestawieniu na komfort albo standard niewiele sie zmienia albo wręcz nic w tym zakresie. |
|
Data: 2016-07-04 17:58:57 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Falowa natura autostrad. | |
Hello Bolko,
Monday, July 4, 2016, 4:28:37 PM, you wrote: Wierz mi że te zakręty mają sens http://tiny.pl/g9gqt i tak przez 2 czy 3 godziny Trochę kłamiesz z tymi 2-3 godzinami. Chyba, że rowerem. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2016-07-04 18:21:05 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Falowa natura autostrad. | |
W dniu .07.2016 o 16:28 Bolko <suryga@gmail.com> pisze:
Wierz mi że te zakręty mają sens Ta ichnia autostrada to standard takiej naszej powiatowej... TG |
|
Data: 2016-07-04 18:30:04 | |
Autor: J.F. | |
Falowa natura autostrad. | |
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.yj23pfxeg01fvf@l-089.harvard.local...
W dniu .07.2016 o 16:28 Bolko <suryga@gmail.com> pisze: Wierz mi że te zakręty mają sens Ta ichnia autostrada to standard takiej naszej powiatowej... Po pierwsze - nie nalezy utozsamiac amerykanskiego "highway" z autostrada, to czasem "zwykla krajowka". Po drugie - ale czego od tej chcesz ? Autostrada jak sie patrzy, tyle, ze "pas zieleni" ma ze 100m. J. |
|
Data: 2016-07-04 18:39:44 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Falowa natura autostrad. | |
W dniu .07.2016 o 18:30 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:
Ta ichnia autostrada to standard takiej naszej powiatowej... A jednak : https://pl.wikipedia.org/wiki/Autostrada_mi%C4%99dzystanowa_nr_80 Po drugie - ale czego od tej chcesz ? Powiedz to tym co narzekają na naszą A4. Ja od zawsze tu piszę, że autostrady mamy jedne z lepszych w EU (szerokie, z pasem awaryjnym, długimi rozbiegówkami, przyzwoitą nawierzchnią) . Teraz to wychodzi na to, że i przy USA nie mamy się czego wstydzić :-) TG |
|
Data: 2016-07-04 18:48:24 | |
Autor: J.F. | |
Falowa natura autostrad. | |
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.yj24kit6g01fvf@l-089.harvard.local...
W dniu .07.2016 o 18:30 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze: Ta ichnia autostrada to standard takiej naszej powiatowej...Po pierwsze - nie nalezy utozsamiac amerykanskiego "highway" z autostrada, to czasem "zwykla krajowka". A jednak : https://en.wikipedia.org/wiki/Highway Po drugie - ale czego od tej chcesz ? Powiedz to tym co narzekają na naszą A4. Ja od zawsze tu piszę, że autostrady mamy jedne z lepszych w EU (szerokie, z pasem awaryjnym, długimi rozbiegówkami, przyzwoitą nawierzchnią) . Nowe, to i przyzwoite. Tylko wiesz - Niemcy co roku buduja wiecej autostrad niz my. A przeciez oni te autostrady juz maja, a my ... no, juz nie jest tak zle, tez troche mamy, cos ze 6 razy mniej :-( Ale tu nie bardzo rozumiem zarzutow - przeciez ta I80 jest szeroka, z pasami awaryjnymi, dlugimi rozbiegowkami i przyzwoita nawierzchnia. J. |
|
Data: 2016-07-04 19:15:05 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Falowa natura autostrad. | |
W dniu .07.2016 o 18:48 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:
Nowe, to i przyzwoite. Tylko wiesz: PKB Niemiec - 3,73 tryliarda USD (2013) PKB Polski - 525,9 miliarda USD (2013) Na głowę: Niemcy - 45 620 USD ?(2013) Polska - 13 647,96 USD ?(2013) A przeciez oni te autostrady juz maja, a my ... no, juz nie jest tak zle, tez troche mamy, cos ze 6 razy mniej :-( Nie mamy co narzekać. TG |
|
Data: 2016-07-04 18:42:14 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Falowa natura autostrad. | |
W dniu .07.2016 o 18:30 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:
Po pierwsze - nie nalezy utozsamiac amerykanskiego "highway" z autostrada, to czasem "zwykla krajowka". Masz rację, doczytałem: https://pl.wikipedia.org/wiki/Interstate_Highway_System TG |
|
Data: 2016-07-04 18:41:07 | |
Autor: Shrek | |
Falowa natura autostrad. | |
On 04.07.2016 16:28, Bolko wrote:
http://tiny.pl/g9gqt Co to? https://www.google.pl/maps/@40.7329694,-113.551452,3a,53.9y,1.68h,91.33t/data=!3m6!1e1!3m4!1s7ujeMefj5_u-1DMrVyYsDA!2e0!7i13312!8i6656 |
|
Data: 2016-07-04 18:45:55 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Falowa natura autostrad. | |
W dniu .07.2016 o 18:41 Shrek <1@wp.pl> pisze:
Co to? Na jak to co: "L'Arbre de l'Utah du sculpteur Karl Momen " sztuka Panie... TG |
|
Data: 2016-07-04 19:49:55 | |
Autor: Shrek | |
Falowa natura autostrad. | |
On 04.07.2016 18:45, Tomasz Gorbaczuk wrote:
Co to? Trochę mnie zmyliło, że zasiekami ogrodzone;) Rzeczywiście sztuki nie rozumiem - palma czy tęcza na rondzie - no dobra - nie wiadomo po co, ale ile ludzi to "podziwia", ale takie w środku niczego... Shrek. |
|
Data: 2016-07-04 18:49:19 | |
Autor: tck | |
Falowa natura autostrad. | |
Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisał w wiadomości news:nle3j2$nk1$1node2.news.atman.pl... On 04.07.2016 16:28, Bolko wrote: https://en.wikipedia.org/wiki/Metaphor:_The_Tree_of_Utah -- pozdr Tomasz tck(at)top.net.pl |
|
Data: 2016-07-05 19:33:23 | |
Autor: re | |
Falowa natura autostrad. | |
Użytkownik "Bolko" Wierz mi że te zakręty mają sens Jest http://tiny.pl/g9gqq W utah w USA autostrada nr 80 wzdłuż za jeziorem tam kopią/kopali sól. Jechałem z dwoma zawodowymi kierowcami którzy jeżdżą tamtendy "często". Obaj podkreślają że ten odcinek to poza górami najgorszy kawałek 80. Dlaczego bo przez chyba 3 godziny jedziesz prosto i poprawej masz biało i po lewej. http://tiny.pl/g9gqt i tak przez 2 czy 3 godziny -- - Na A1 jest to samo bo jest nowa, nie ma MOPów, tankszteli, nic |
|
Data: 2016-07-08 16:19:28 | |
Autor: J.F. | |
Falowa natura autostrad. | |
Użytkownik jerzu.xyz napisał w wiadomości
On Mon, 4 Jul 2016 15:17:20 +0200, "J.F." Bo ta norma aby krzywic, to chyba od niedawna ?Nie wiem od kiedy, ale czytałem o tym jakieś 15 lat temu w jakimś Nasze rozporzadzenie jest z 1999. Ale niemieckie autostrady to nierzadko Hitlera pamietaja - wtedy chyba jeszcze takiej normy nie bylo ? J. |
|
Data: 2016-07-05 19:28:39 | |
Autor: re | |
Falowa natura autostrad. | |
Użytkownik Kiepski pomysł IMHO. Takie zakręty wg mnie wcale nie powodują większego zainteresowania drogą. No, może troche to pomaga w nocy aby ci z przeciwka nie oślepiali sie nawzajem. -- - Obwodnica jest owalna. Drgania nie są z tego. |
|
Data: 2016-07-04 10:38:16 | |
Autor: Robert Wańkowski | |
Falowa natura autostrad. | |
W dniu 2016-07-04 o 10:31, masti pisze:
sczygiel@gmail.com wrote:Albo jakieś dziwne przedmioty-rzeźby na poboczu. Robert |
|
Data: 2016-07-05 19:27:35 | |
Autor: re | |
Falowa natura autostrad. | |
Użytkownik "masti" .... Jakiś czas temu mnie zaczęło zastanawiać dlaczego polskie autostrady biegną przez kraj i prawie zawsze jest na nich zakręt. żebyś nie zasnął. Wymyślono to już dziesiątki lat temu. -- - W PRLu |