Data: 2010-02-26 18:42:25 | |
Autor: Adam Szewczak | |
Fabryczne CNG | |
Użytkownik "Ta-D-K" <2010@klip.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hm3be6$raq$1@news.dialog.net.pl... Na rynku wtórnym w Niemczech jest sporo używanych "osobówek" z fabrycznaą instalacją CNG. W Polsce rośnie ilość stacji CNG, praktycznie w każdym dużym mieście wojewódzkim można zatankować. Bardzo mało na grupie informacji o autach na ten gaz, dlatego proszę napiszcie jak jest z rejestracją sprowadzonych aut, czy nasze przepisy nie stawiają jakiś dodatkowych problemów. Jak z uruchamianiem tak napędzanych silników przy mrozach, jak dużo wzrasta masa auta, jak z trwałością silników. Wszystkie informacje mile widziane, bo pozwolą się nam wszystkim zapoznać się z zaletami i wadami tych aut. Jaka jest w EU dostępność stacji tankujących to najtańsze paliwo? Troche osob sie wypowiedzialo. Na zachodzie stacji CNG masz bardzo duzo (zwlaszcza DE, tam prawie na kazdej stacji) Przez chwile mozna bylo w PL uzyskac dotacje na samochod z CNG, ale chyba na firme tylko. Osobowych za duzo nie znam, ale sporo dostawczakow sie po Wawie kreci. A i ktoras korporacja taksowkowa ma Seaty na CNG. W Polsce pojazdy CNG sa tez produkowane ale dotyczy to Caddy EcoFuel. No i mozna kupic Fiata, Iveco, Mercedesa (tu ciekawostka bo do Sprintera wsadzili silnik 1.8 turbo benzynowy ;P) Niestety, paliwo nie jest dotowane, nie ma ulg itd itp, samochod kosztuje na przykladzie Caddy SDI 49 tys a CNG 59 tys o masz odpowiedz. PZDr Adam |
|