Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Fabryczne CNG

Fabryczne CNG

Data: 2010-02-25 11:34:43
Autor: P_ablo
Fabryczne CNG
Użytkownik "Ta-D-K" <2010@klip.pl> napisał w wiadomości news:hm3be6$raq$1news.dialog.net.pl...

Wszystkie informacje mile widziane, bo pozwolą się nam wszystkim zapoznać się z zaletami i wadami tych aut. Jaka jest w EU dostępność stacji tankujących to najtańsze paliwo?


Najoszczedniejsza jest Zafira, silnik ma podniesiony stopien sprezania i lepiej wykorzystuje wlasciwosci paliwa a co za tym idzie spala go mniej. Nie wiem o jakie konkretnie informacje Ci chodzi ale Doblo jezdzi i ma sie dobrze przy 180 tys km na ziemnym. LT  przerobiony oraz Courier 1,3 z domontowana instalacja tez. O trwalosc nie trzeba sie martwic bo to paliwo jest in plus dla oleju i silnika.

Jesli bedziesz kupowal auto z instalacja i chcesz miec porzadek w papierach, to szukaj samochodu ze zbiornikami wyprodukowanymi po 2001 r. Na biorniku musi byc nabity znaczek zgodnosci z dyrektywa 110. Jesli zbiorniki maja taki znaczek, to przed rejestracja wystarczy podjechac do punktu gdzie legalizuje sie wszelakiej masci zbiorniki cisnieniowe i zrobic rewizje zewnetrzna. Najczesciej takie przeglady organizuje sie kilka razy w miesiacu bo na miejscu musi byc inspektor z UDT ktory to wszystko podbije. Pozniej juz tylko na normalny przeglad z papierami od zbiornikow i mozesz rejestrowac auto z wbita instalacja CNG. Koszt wyrobienia papierow do jednego zbiornika to cos kolo 160 zl - nie pamietam dokladnie. Jesli kupisz samochod ze starszymi zbiornikami, to albo jezdzisz na dziko bez wbitej instalacji, albo wymienisz zbiornik/zbiorniki na nowe albo sfalszujesz oznaczenia na zbiornikach...
IMHO lepiej jednak szukac samochodu z fabrycznymi instalacjami aczkolwiek niewykluczone, ze w razie niedomagan beda problemy z serwisowaniem... polskie serwisy maja problemy ze zdiagnozowaniem takich samochodow. Jesli instalacja bedzie domontowana, to latwiej bedzie zdiagnozowac i naprawic u kazdego gazownika - sterowniki sa takie same jak dla LPG. Ja mialem problem z Fordem Courierem ktory mial amerykanska instalacje, byla to instalacja montowana w serwisie Forda w DE, w ramach promowania tego paliwa dostali ja za friko od UM. Instalacja fajna ale sprawiala probelmy niemozliwe do zdiagnozowania wiec zostala zdemontowana i wymieniona na "zwykla" sekwencje.


--
Picasso

Data: 2010-02-26 00:29:02
Autor: Ta-D-K
Fabryczne CNG
P_ablo  wielkie dzięki za cenne informacje :)

--
Tadek

Fabryczne CNG

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona