Data: 2010-02-24 15:49:10 | |
Autor: bratPit[pr] | |
Fabryczne CNG | |
Na rynku wtórnym w Niemczech jest sporo używanych "osobówek" z fabrycznaą instalacją CNG. Jak z uruchamianiem tak napędzanych silników przy mrozach, jak dużo wzrasta masa auta, jak z trwałością silników. na przykładzie Opla - była Zafira z fabrycznym CNG, to mimo iż silnik 1.6 jest oparty na znanej jednostce to różni się od bazy niemal wszystkim, tłokami, wałkami, zaworami, itd., więc trwałość na tym paliwie nie będzie się różnić od jazdy na benzynie, ktoś to przemyślał, brat |
|
Data: 2010-02-24 23:48:39 | |
Autor: Ta-D-K | |
Fabryczne CNG | |
bratPit[pr] pisze:
na przykładzie Opla - była Zafira z fabrycznym CNG, to mimo iż silnik 1.6 jest oparty na znanej jednostce to różni się od bazy niemal wszystkim, tłokami, wałkami, zaworami, itd., Jestem zaskoczony tym, że ten silnik tak znacznie się różni od tego który jest zasilany jedynie benzyną. Jak jest z dostępnością i ceną tych części? Ciekawe czym podyktowane były zmiany skoro CNG spala się "łagodniej" niż etylina 98 (niektóre żródła podają, że ten gaz ma około 130 oktan. Nie sądzę, że odchudzali ten silnik skoro jest alternatywnie zasilany również benzyną, w sumie mało logiczne. Zafira by mi pasiła :) -- Tadek |
|
Data: 2010-02-25 09:28:04 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Fabryczne CNG | |
Dnia 2010-02-24 15:49, *bratPit[pr]* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Na rynku wtórnym w Niemczech jest sporo używanych "osobówek" z Jesteś pewien? Ja wprawdzie tego nie sprawdzałem, ale jak były u nas robione Astry II i Zafiry CNG to wkładano tam takie same silniki jak do wersji benzynowych. Butle i instalacje nie były instalowane w Gliwicach i stąd te auta wyjeżdżały tylko z malutkim zbiornikiem paliwa - bodaj około 5 litrów. Z punktu wiedzenia lakierni wersje CNG różniły się tylko podłoga w tylnej części nadwozia. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2010-02-26 09:22:23 | |
Autor: bratPit[pr] | |
Fabryczne CNG | |
Na rynku wtórnym w Niemczech jest sporo używanych "osobówek" z pewien jestem tego co widziałem :-) a sprawdzałem sobie z ciekawości w EPC różnice pomiędzy X16XEL-em (lub Z16XE ?) a Z16YNG (OIDP takie miał zdaje się oznaczenie?) i numery były zupełnie inne, brat |
|