Data: 2009-12-28 11:12:10 | |
Autor: []v[]artec | |
FZ1 vs. CB1300 vs. ZRX1200 vs. 1100XX - trwałoś ć silnika | |
Cześć
Chyba znalazłem docelowy motocykl, który mi najbardziej pasuje... Do tej pory miałem okazję użytkować trójkę z japońskiej czwórki. Najpierw było GPZ 500, potem GSF 600S, teraz jeżdżę 1100XX. Muszę przyznać, że najbliższy moim gustom był Bandit, oczywiście potem przyszła chęć na coś mocniejszego przejechałem się na kolegi B12 i to było to... dopóki nie wsiadłem na Horneta 900 i zobaczyłem jak naprawdę zwrotny, mocny a zarazem zwinny potrafi być naked. Przesiadłem się na kultowego XX'a - a przyciągnęła mnie do niego właśnie jego legenda, niezawodność i trwałość z której słynie nie tylko on, ale marka Honda. Chciałem spróbować czegoś innego i przekonać się czy rzeczywiście da się na tym nawijać grube km. Może i rzeczywiście da się, ale ja chyba jestem na niego za mały (175cm). I nie chodzi o wysokość siodła, ale trójkąt siodło, podnóżki, kierownica. Polskie drogi jeszcze wyostrzają problem drętwiejących od dziur rąk. Poza tym kultura pracy silników Hondy, ich płynne oddawanie mocy w całym zakresie bez żadnych wibracji itd. to jest to ! W poprzednim sezonie przejechałem się na nowym Fazerze i dał mi tak nieopisaną radość z jazdy, że poczułem się jak na prywatnej kolejce górskiej. Jak napisał Ś.P. Krzysztof Wydrzycki testując ten motocykl dla ŚM za jego sterami możesz się "poczuć jak władca Gazpromu, zapomnieć o gazie i sprzęgle, tylko odkręcać i przymykać gaz." Zsiadając z niego (z ciarkami na plecach) po krętej trasce Szklarska Poręba - Jelenia Góra, miałem wrażenie, że znalazłem towarzyszkę na całe motocyklowe życie... Mega zwrotny, zwinny, lekki, mocny, no i ten dźwięk nieokrzesanego silnika z R1... Boję się jedynie o jego trwałość, a właśnie nadszedł czas w moim życiu, aby wreszcie spakować się i zrobić w tym i następnych sezonach tysiące km. Naprawdę chciałbym nim pojeździć dłużej, ale obawiam się co będzie z nim po 50 czy 80 tyś. km ? Czy ktoś znalazł gdzieś jakiś długodystansowy test FZ1 w nowym genie ? Poniżej znalezione w necie opinie - raczej pochlebne jeśli chodzi o trwałość silnika Fazera (ale pierwszej generacji): http://www.sport-touring.net/forums/index.php?topic=22231.0 http://www.triumphrat.net/speed-triple-forum/50593-1050-s3-or-2006-fz1.html Były i też takie opinie, że po 25 tyś. silnik na nie trzyma krzywek na wałkach - ale oczywiście mogą to być subiektywne opinie ludzi, którzy obrzucają wszystko co nie ich a chwalą swoje. Oby FZ1 była tak trwała jak XJR ! To tyle z moich rozważań Świąteczno-Noworocznych na zbliżający się sezon. Mam nadzieję, że wreszcie znajdę maszynę, której dam u mnie dożywocie. Tego Wam i sobie życzę na zbliżający się sezon. Oczywiście nie pominę szerokości, przyczepności a przede wszystkim rozsądku i opanowania w zabawach we władców Gazpromu ! -- Martec - Jelenia Góra ..:: CBR 1100XX |
|
Data: 2009-12-28 11:43:46 | |
Autor: Piotr Klimek | |
FZ1 vs. CB1300 vs. ZRX1200 vs. 1100XX - trwałość silnika | |
Dnia (Mon, 28 Dec 2009 11:12:10 +0100) ktos podajacy sie za []v[]artec
wyklawiaturowal co nastepuje: Cześć Mysle, ze aby miec pelny przeglad tego co moze dac Ci motocykl powiniennes siasc jeszcze na jakims duzym V2, moze Ci podpasuje i bedziesz mial jeszcze wiecej mozliwosci przy zmianie motocykla. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3 http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2009-12-28 15:55:48 | |
Autor: Kuczu | |
FZ1 vs. CB1300 vs. ZRX1200 vs. 1100XX - trwałość silnika | |
Piotr Klimek pisze:
Mysle, ze aby miec pelny przeglad tego co moze dac Ci motocykl powiniennes Harley ? ;) -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-12-28 17:10:25 | |
Autor: Tytus | |
FZ1 vs. CB1300 vs. ZRX1200 vs. 1100XX - trwałość silnika | |
Siemka
***"Kuczu" Harley ? ;) Ehmm, kolega wspominal cos o trwalosci i niezawodnosci -- Tytus żółte najszybsze |
|
Data: 2009-12-28 20:33:24 | |
Autor: Kuczu | |
FZ1 vs. CB1300 vs. ZRX1200 vs. 1100XX - trwałość silnika | |
Tytus pisze:
Ehmm, kolega wspominal cos o trwalosci i niezawodnosci Czyli jednak Harley -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-12-28 20:37:05 | |
Autor: Tytus | |
FZ1 vs. CB1300 vs. ZRX1200 vs. 1100XX - trwałość silnika | |
Siemka
***"Kuczu" Czyli jednak Harley Mosiezny 1:12 - jako przycisk do papieru zapewne swietnie sie sprawdzi...no i miesci sie w kryteriach :) -- Tytus żółte najszybsze |
|
Data: 2009-12-28 20:57:01 | |
Autor: Kuczu | |
FZ1 vs. CB1300 vs. ZRX1200 vs. 1100XX - trwałość silnika | |
Tytus pisze:
Mosiezny 1:12 - jako przycisk do papieru zapewne swietnie sie sprawdzi...no i miesci sie w kryteriach Nie dam sie sprowokowac komus kto jezdzi na zoltej motorynce. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-12-28 21:24:53 | |
Autor: Piotr Klimek | |
FZ1 vs. CB1300 vs. ZRX1200 vs. 1100XX - trwałość silnika | |
Dnia (Mon, 28 Dec 2009 15:55:48 +0100) ktos podajacy sie za Kuczu
wyklawiaturowal co nastepuje: Mysle, ze aby miec pelny przeglad tego co moze dac Ci motocykl powiniennes W sumie tez, w ramach poszerzania horyzontow :) -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3 http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2009-12-28 11:48:33 | |
Autor: Seba | |
FZ1 vs. CB1300 vs. ZRX1200 vs. 1100XX - trwałoś ć silnika | |
Dnia Mon, 28 Dec 2009 11:12:10 +0100, []v[]artec napisał(a):
Były i też takie opinie, że po 25 tyś. silnik na nie trzyma krzywek na wałkach - ale oczywiście mogą to być subiektywne opinie ludzi, którzy obrzucają wszystko co nie ich a chwalą swoje. Oby FZ1 była tak trwała jak XJR ! Bodajże w ostatnim numerze Świata motocykli było zakończenie testu Fazera po 25 kkm. Pamiętam właśnie,m że po rozłożeniu krzywki na wałkach były już mocno wytarte - poza wartościami granicznymi. Tutaj masz linkę do początku testu (nie ma w niej mowy o końcowych spostrzeżeniach - jak będziesz mocno tego potrzebował, to poszukam tego numeru ŚM w domu): http://www.motocykl-online.pl/testy/Yamaha_FZ1_Fazer_2009_cz_1 -- Pozdrawiam, Sebastian S. FZS 600 |
|
Data: 2009-12-28 12:53:14 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
FZ1 vs. CB1300 vs. ZRX1200 vs. 1100XX - trwałość silnika | |
Seba wydusił z siebie te słowy:
Dnia Mon, 28 Dec 2009 11:12:10 +0100, []v[]artec napisał(a): tak, w grudniowym numerze. Czytając to bylem baardzo mocno zdziwiony. 25tys km to dla mnie troche więcej niż sezon .. -- Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) Omega B X25XE |
|
Data: 2010-01-31 21:46:05 | |
Autor: AlF | |
FZ1 vs. CB1300 vs. ZRX1200 vs. 1100XX - trwałość silnika | |
Seba wrote:
Dnia Mon, 28 Dec 2009 11:12:10 +0100, []v[]artec napisał(a): moj '04 FZ-1 ma 60kkm i jest dosc mocno katoway. Luzy na rozrzadzie sa w normie - nie trzeba bylo poprawiac. Jedyny problem to ze bierze troche oleju jesli jezdze na bardzo wysokich obrotach. A. |
|
Data: 2010-02-01 19:48:05 | |
Autor: []v[]artec | |
FZ1 vs. CB1300 vs. ZRX1200 vs. 1100XX - trwałość silnika | |
AlF pisze:
moj '04 FZ-1 ma 60kkm i jest dosc mocno katoway. Luzy na rozrzadzie sa w normie - nie trzeba bylo poprawiac. Jedyny problem to ze bierze troche oleju jesli jezdze na bardzo wysokich obrotach. A tutaj coś dla tych, którzy myślą o niezawodności i trwałości. Wątek z międzynarodowego forum XX - kto ile zrobił km i jakie miał w tym czasie awarie: http://www.cbrxx.com/general-cbr-xx-discussion/3039-how-many-miles-currently-your-xx.html Streszczając - są problemy z napinaczem łańcucha rozrządu (zmieniają na napinacz z regulacją manualną - fabryczny automat trzeba zmieniać co 20-50kkm), stojan alternatora, poza tym nic się nie dzieje. Jeśli kupować napinacz łańcucha rozrządu z ASO to tylko ten z dwoma zielonymi kropkami (nowsze wersje) albo od X-11. Są ludzie, którzy zrobili ponad 100 tyś. mil. A teraz najlepsze o samym łańcuchu rozrządu: "Jaws* suggests to me that the Bird's cam chain should go 200,000 + kms." * Jaws - klubowy dostawca części (http://www.jaws-motorcycles.co.uk) -- Martec - Jelenia Góra ..:: CBR 1100XX |
|
Data: 2010-02-01 21:19:48 | |
Autor: Tomek K. | |
FZ1 vs. CB1300 vs. ZRX1200 vs. 1100XX - trwałość silnika | |
Użytkownik "AlF" <spamgrinder.trylater@ggmail.com> napisał >> Bodajże w ostatnim numerze Świata motocykli było zakończenie testu Zawsze sie zastanawialem nad sensownoscia testow motocykli po 25 tkm w SM i Motocykl. Co sie moze popsuc na tak krotkim dystansie? Gdyby motocykle mialy sie psuc praktycznie tuz po wyjechaniu z salonu, to nikt by ich nie kupowal. Co daje nam wiec taki "test" po 25 tkm???? NIC hahaha. moj '04 FZ-1 ma 60kkm i jest dosc mocno katoway. Luzy na rozrzadzie sa w normie - nie trzeba bylo poprawiac. Ja mam swoja teorie - ze kazdy motocykl regularnie i dobrze serwisowany te 70-100 tkm bez problemu przejedzie. Moja byla F4i z 2001 przejechalem 100 tkm (bardziej sportowo niz turystycznie), teraz jezdzona przez kumpla bardzo spokojnie (jako pierwsze moto) przejechala nastepne 40 tkm i dalej jezdzi bez problemu (a to tylko 600cm, a co dopiero taki 1100XX, czy CB1300). Suzuki tak wysmiewane na prm kiedys - przejechalem 42 tkm i tez jezdzi jak nowa :). Dla zainteresowanych wiecej info na mojej stronie. Pozdrawiam, Tomek K.(3city) www.tk3city.net |
|
Data: 2010-02-02 21:03:32 | |
Autor: AlF | |
FZ1 vs. CB1300 vs. ZRX1200 vs. 1100XX - trwałość silnika | |
Tomek K. wrote:
Ja mam swoja teorie - ze kazdy motocykl regularnie i dobrze serwisowany ja procz zmiany zebatek, lancucha, filtra powietrza praktycznie nic wiecej nie zrobilem. Olej (syntetyk) +filtr (OEM) zmieniam co 5-7kkm. mam tez kompletnie przeronbiona zawieche - ale to inna historia. Moja byla F4i z 2001 przejechalem 100 tkm (bardziej sportowo niz turystycznie), ja tez frezarki nie zamierzam sie pozbyc. A. |
|