Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   FZ1 vs. CB1300 vs. ZRX1200 vs. 1100XX - trwałoś ć silnika

FZ1 vs. CB1300 vs. ZRX1200 vs. 1100XX - trwałoś ć silnika

Data: 2009-12-28 11:12:10
Autor: []v[]artec
FZ1 vs. CB1300 vs. ZRX1200 vs. 1100XX - trwałoś ć silnika
Cześć

Chyba znalazłem docelowy motocykl, który mi najbardziej pasuje... Do tej pory miałem okazję użytkować trójkę z japońskiej czwórki. Najpierw było GPZ 500, potem GSF 600S, teraz jeżdżę 1100XX. Muszę przyznać, że najbliższy moim gustom był Bandit, oczywiście potem przyszła chęć na coś mocniejszego przejechałem się na kolegi B12 i to było to... dopóki nie wsiadłem na Horneta 900 i zobaczyłem jak naprawdę zwrotny, mocny a zarazem zwinny potrafi być naked. Przesiadłem się na kultowego XX'a - a przyciągnęła mnie do niego właśnie jego legenda, niezawodność i trwałość z której słynie nie tylko on, ale marka Honda. Chciałem spróbować czegoś innego i przekonać się czy rzeczywiście da się na tym nawijać grube km. Może i rzeczywiście da się, ale ja chyba jestem na niego za mały (175cm). I nie chodzi o wysokość siodła, ale trójkąt siodło, podnóżki, kierownica. Polskie drogi jeszcze wyostrzają problem drętwiejących od dziur rąk. Poza tym kultura pracy silników Hondy, ich płynne oddawanie mocy w całym zakresie bez żadnych wibracji itd. to jest to !

W poprzednim sezonie przejechałem się na nowym Fazerze i dał mi tak nieopisaną radość z jazdy, że poczułem się jak na prywatnej kolejce górskiej. Jak napisał Ś.P. Krzysztof Wydrzycki testując ten motocykl dla ŚM za jego sterami możesz się "poczuć jak władca Gazpromu, zapomnieć o gazie i sprzęgle, tylko odkręcać i przymykać gaz." Zsiadając z niego (z ciarkami na plecach) po krętej trasce Szklarska Poręba - Jelenia Góra, miałem wrażenie, że znalazłem towarzyszkę na całe motocyklowe życie... Mega zwrotny, zwinny, lekki, mocny, no i ten dźwięk nieokrzesanego silnika z R1... Boję się jedynie o jego trwałość, a właśnie nadszedł czas w moim życiu, aby wreszcie spakować się i zrobić w tym i następnych sezonach tysiące km. Naprawdę chciałbym nim pojeździć dłużej, ale obawiam się co będzie z nim po 50 czy 80 tyś. km ? Czy ktoś znalazł gdzieś jakiś długodystansowy test FZ1 w nowym genie ?

Poniżej znalezione w necie opinie - raczej pochlebne jeśli chodzi o trwałość silnika Fazera (ale pierwszej generacji):

http://www.sport-touring.net/forums/index.php?topic=22231.0
http://www.triumphrat.net/speed-triple-forum/50593-1050-s3-or-2006-fz1.html

Były i też takie opinie, że po 25 tyś. silnik na nie trzyma krzywek na wałkach - ale oczywiście mogą to być subiektywne opinie ludzi, którzy obrzucają wszystko co nie ich a chwalą swoje. Oby FZ1 była tak trwała jak XJR !

To tyle z moich rozważań Świąteczno-Noworocznych na zbliżający się sezon. Mam nadzieję, że wreszcie znajdę maszynę, której dam u mnie dożywocie. Tego Wam i sobie życzę na zbliżający się sezon. Oczywiście nie pominę szerokości, przyczepności a przede wszystkim rozsądku i opanowania w zabawach we władców Gazpromu !

--
Martec - Jelenia Góra
..:: CBR 1100XX

Data: 2009-12-28 11:43:46
Autor: Piotr Klimek
FZ1 vs. CB1300 vs. ZRX1200 vs. 1100XX - trwałość silnika
Dnia (Mon, 28 Dec 2009 11:12:10 +0100) ktos podajacy sie za []v[]artec
wyklawiaturowal co nastepuje:

Cześć

Chyba znalazłem docelowy motocykl, który mi najbardziej pasuje... Do tej pory miałem okazję użytkować trójkę z japońskiej czwórki. Najpierw było GPZ 500, potem GSF 600S, teraz jeżdżę 1100XX. Muszę przyznać, że najbliższy moim gustom był Bandit, oczywiście potem przyszła chęć na coś mocniejszego przejechałem się na kolegi B12 i to było to... dopóki nie wsiadłem na Horneta 900 i zobaczyłem jak naprawdę zwrotny, mocny a zarazem zwinny potrafi być naked. Przesiadłem się na kultowego XX'a - a przyciągnęła mnie do niego właśnie jego legenda, niezawodność i trwałość z której słynie nie tylko on, ale marka Honda. Chciałem spróbować czegoś innego i przekonać się czy rzeczywiście da się na tym nawijać grube km. Może i rzeczywiście da się, ale ja chyba jestem na niego za mały (175cm). I nie chodzi o wysokość siodła, ale trójkąt siodło, podnóżki, kierownica. Polskie drogi jeszcze wyostrzają problem drętwiejących od dziur rąk. Poza tym kultura pracy silników Hondy, ich płynne oddawanie mocy w całym zakresie bez żadnych wibracji itd. to jest to !

W poprzednim sezonie przejechałem się na nowym Fazerze i dał mi tak nieopisaną radość z jazdy, że poczułem się jak na prywatnej kolejce górskiej. Jak napisał Ś.P. Krzysztof Wydrzycki testując ten motocykl dla ŚM za jego sterami możesz się "poczuć jak władca Gazpromu, zapomnieć o gazie i sprzęgle, tylko odkręcać i przymykać gaz." Zsiadając z niego (z ciarkami na plecach) po krętej trasce Szklarska Poręba - Jelenia Góra, miałem wrażenie, że znalazłem towarzyszkę na całe motocyklowe życie... Mega zwrotny, zwinny, lekki, mocny, no i ten dźwięk nieokrzesanego silnika z R1...

Mysle, ze aby miec pelny przeglad tego co moze dac Ci motocykl powiniennes
siasc jeszcze na jakims duzym V2, moze Ci podpasuje i bedziesz mial
jeszcze wiecej mozliwosci przy zmianie motocykla.
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2009-12-28 15:55:48
Autor: Kuczu
FZ1 vs. CB1300 vs. ZRX1200 vs. 1100XX - trwałość silnika
Piotr Klimek pisze:

Mysle, ze aby miec pelny przeglad tego co moze dac Ci motocykl powiniennes
siasc jeszcze na jakims duzym V2,

Harley ? ;)

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-12-28 17:10:25
Autor: Tytus
FZ1 vs. CB1300 vs. ZRX1200 vs. 1100XX - trwałość silnika
Siemka

***"Kuczu"
Harley ? ;)

Ehmm, kolega wspominal cos o trwalosci i niezawodnosci

--
       Tytus
żółte najszybsze

Data: 2009-12-28 20:33:24
Autor: Kuczu
FZ1 vs. CB1300 vs. ZRX1200 vs. 1100XX - trwałość silnika
Tytus pisze:

Ehmm, kolega wspominal cos o trwalosci i niezawodnosci


Czyli jednak Harley

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-12-28 20:37:05
Autor: Tytus
FZ1 vs. CB1300 vs. ZRX1200 vs. 1100XX - trwałość silnika
Siemka

***"Kuczu"
Czyli jednak Harley

Mosiezny 1:12 - jako przycisk do papieru zapewne swietnie sie sprawdzi...no i miesci sie w kryteriach
:)

--
       Tytus
żółte najszybsze

Data: 2009-12-28 20:57:01
Autor: Kuczu
FZ1 vs. CB1300 vs. ZRX1200 vs. 1100XX - trwałość silnika
Tytus pisze:

Mosiezny 1:12 - jako przycisk do papieru zapewne swietnie sie sprawdzi...no i miesci sie w kryteriach

Nie dam sie sprowokowac komus kto jezdzi na zoltej motorynce.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-12-28 21:24:53
Autor: Piotr Klimek
FZ1 vs. CB1300 vs. ZRX1200 vs. 1100XX - trwałość silnika
Dnia (Mon, 28 Dec 2009 15:55:48 +0100) ktos podajacy sie za Kuczu
wyklawiaturowal co nastepuje:

Mysle, ze aby miec pelny przeglad tego co moze dac Ci motocykl powiniennes
siasc jeszcze na jakims duzym V2,

Harley ? ;)

W sumie tez, w ramach poszerzania horyzontow :) --
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2009-12-28 11:48:33
Autor: Seba
FZ1 vs. CB1300 vs. ZRX1200 vs. 1100XX - trwałoś ć silnika
Dnia Mon, 28 Dec 2009 11:12:10 +0100, []v[]artec napisał(a):

Były i też takie opinie, że po 25 tyś. silnik na nie trzyma krzywek na wałkach - ale oczywiście mogą to być subiektywne opinie ludzi, którzy obrzucają wszystko co nie ich a chwalą swoje. Oby FZ1 była tak trwała jak XJR !

Bodajże w ostatnim numerze Świata motocykli było zakończenie testu
Fazera po 25 kkm. Pamiętam właśnie,m że po rozłożeniu krzywki na wałkach
były już mocno wytarte - poza wartościami granicznymi.

Tutaj masz linkę do początku testu (nie ma w niej mowy o końcowych
spostrzeżeniach - jak będziesz mocno tego potrzebował, to poszukam tego
numeru ŚM w domu):
http://www.motocykl-online.pl/testy/Yamaha_FZ1_Fazer_2009_cz_1 --
Pozdrawiam,
Sebastian S.
FZS 600

Data: 2009-12-28 12:53:14
Autor: Kuba \(aka cita\)
FZ1 vs. CB1300 vs. ZRX1200 vs. 1100XX - trwałość silnika
Seba wydusił z siebie te słowy:

Dnia Mon, 28 Dec 2009 11:12:10 +0100, []v[]artec napisał(a):

Były i też takie opinie, że po 25 tyś. silnik na nie trzyma krzywek
na wałkach - ale oczywiście mogą to być subiektywne opinie ludzi,
którzy obrzucają wszystko co nie ich a chwalą swoje. Oby FZ1 była
tak trwała jak XJR !

Bodajże w ostatnim numerze Świata motocykli było zakończenie testu
Fazera po 25 kkm. Pamiętam właśnie,m że po rozłożeniu krzywki na
wałkach były już mocno wytarte - poza wartościami granicznymi.



tak, w grudniowym numerze.
Czytając to bylem baardzo mocno zdziwiony. 25tys km to dla mnie troche więcej niż sezon ..


--
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
Omega B X25XE

Data: 2010-01-31 21:46:05
Autor: AlF
FZ1 vs. CB1300 vs. ZRX1200 vs. 1100XX - trwałość silnika
Seba wrote:
Dnia Mon, 28 Dec 2009 11:12:10 +0100, []v[]artec napisał(a):

Były i też takie opinie, że po 25 tyś. silnik na nie trzyma krzywek na wałkach - ale oczywiście mogą to być subiektywne opinie ludzi, którzy obrzucają wszystko co nie ich a chwalą swoje. Oby FZ1 była tak trwała jak XJR !

Bodajże w ostatnim numerze Świata motocykli było zakończenie testu
Fazera po 25 kkm. Pamiętam właśnie,m że po rozłożeniu krzywki na wałkach
były już mocno wytarte - poza wartościami granicznymi.


moj '04 FZ-1 ma 60kkm i jest dosc mocno katoway. Luzy na rozrzadzie sa w normie - nie trzeba bylo poprawiac. Jedyny problem to ze bierze troche oleju jesli jezdze na bardzo wysokich obrotach.

A.

Data: 2010-02-01 19:48:05
Autor: []v[]artec
FZ1 vs. CB1300 vs. ZRX1200 vs. 1100XX - trwałość silnika
AlF pisze:
moj '04 FZ-1 ma 60kkm i jest dosc mocno katoway. Luzy na rozrzadzie sa w normie - nie trzeba bylo poprawiac. Jedyny problem to ze bierze troche oleju jesli jezdze na bardzo wysokich obrotach.

A tutaj coś dla tych, którzy myślą o niezawodności i trwałości. Wątek z międzynarodowego forum XX - kto ile zrobił km i jakie miał w tym czasie awarie:

http://www.cbrxx.com/general-cbr-xx-discussion/3039-how-many-miles-currently-your-xx.html

Streszczając - są problemy z napinaczem łańcucha rozrządu (zmieniają na napinacz z regulacją manualną - fabryczny automat trzeba zmieniać co 20-50kkm), stojan alternatora, poza tym nic się nie dzieje. Jeśli kupować napinacz łańcucha rozrządu z ASO to tylko ten z dwoma zielonymi kropkami (nowsze wersje) albo od X-11. Są ludzie, którzy zrobili ponad 100 tyś. mil.

A teraz najlepsze o samym łańcuchu rozrządu:

"Jaws* suggests to me that the Bird's cam chain should go 200,000 + kms."

* Jaws - klubowy dostawca części (http://www.jaws-motorcycles.co.uk)

--
Martec - Jelenia Góra
..:: CBR 1100XX

Data: 2010-02-01 21:19:48
Autor: Tomek K.
FZ1 vs. CB1300 vs. ZRX1200 vs. 1100XX - trwałość silnika

Użytkownik "AlF" <spamgrinder.trylater@ggmail.com> napisał >>
Bodajże w ostatnim numerze Świata motocykli było zakończenie testu
Fazera po 25 kkm.

Zawsze sie zastanawialem nad sensownoscia testow motocykli
po 25 tkm w SM i Motocykl.
Co sie moze popsuc na tak krotkim dystansie?
Gdyby motocykle mialy sie psuc praktycznie tuz po wyjechaniu
z salonu, to nikt by ich nie kupowal.
Co daje nam wiec taki "test" po 25 tkm????
NIC hahaha.

moj '04 FZ-1 ma 60kkm i jest dosc mocno katoway. Luzy na rozrzadzie sa w normie - nie trzeba bylo poprawiac.

Ja mam swoja teorie - ze kazdy motocykl regularnie i dobrze serwisowany
te 70-100 tkm bez problemu przejedzie.
Moja byla F4i z 2001 przejechalem 100 tkm (bardziej sportowo niz turystycznie),
teraz jezdzona przez kumpla bardzo spokojnie (jako pierwsze moto)
przejechala nastepne 40 tkm i dalej jezdzi bez problemu (a to tylko 600cm,
a co dopiero taki 1100XX, czy CB1300).
Suzuki tak wysmiewane na prm kiedys - przejechalem 42 tkm i tez
jezdzi jak nowa :). Dla zainteresowanych wiecej info na mojej stronie.

Pozdrawiam,
Tomek K.(3city)
www.tk3city.net

Data: 2010-02-02 21:03:32
Autor: AlF
FZ1 vs. CB1300 vs. ZRX1200 vs. 1100XX - trwałość silnika
Tomek K. wrote:
Ja mam swoja teorie - ze kazdy motocykl regularnie i dobrze serwisowany
te 70-100 tkm bez problemu przejedzie.

ja procz zmiany zebatek, lancucha, filtra powietrza praktycznie nic wiecej nie zrobilem. Olej (syntetyk) +filtr (OEM) zmieniam co 5-7kkm.

mam tez kompletnie przeronbiona zawieche - ale to inna historia.


Moja byla F4i z 2001 przejechalem 100 tkm (bardziej sportowo niz turystycznie),
teraz jezdzona przez kumpla bardzo spokojnie (jako pierwsze moto)
przejechala nastepne 40 tkm i dalej jezdzi bez problemu (a to tylko 600cm,
a co dopiero taki 1100XX, czy CB1300).


ja tez frezarki nie zamierzam sie pozbyc.

A.

FZ1 vs. CB1300 vs. ZRX1200 vs. 1100XX - trwałoś ć silnika

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona