Data: 2012-06-14 07:52:28 | |
Autor: Menel | |
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta | |
seeder <seeder@onet.pl> napisał(a):
Dla mnie bomba!A na ile starcza bateria i co się dzieje jak w trasie zdechnie? -- |
|
Data: 2012-06-14 10:52:21 | |
Autor: Fabian | |
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta | |
On 14.06.2012 09:52, Menel wrote:
seeder<seeder@onet.pl> napisał(a): W szosowych wystarcza na ~1500 km, ale podobno cały tour bez ładowania przejeżdżali. Bez prądu pewnie nie zmienia biegów ;) Fabian. |
|
Data: 2012-06-14 11:01:14 | |
Autor: BoDro | |
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta | |
Dnia 14-06-2012 o 10:52:21 Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał(a):
A na ile starcza bateria i co się dzieje jak w trasie zdechnie? W szosowych wystarcza na ~1500 km, ale podobno cały tour bez ładowania przejeżdżali. Bez prądu pewnie nie zmienia biegów ;) "Bateria ma zdaniem Shimano wystarczać na 1000-1500km użytkowania, ale z doświadczenia z Dura-Ace Di2 wiemy, że naładowana bateria starczała na znacznie dłużej niż twierdziło Shimano, więc prawdopodobne, że i tak jest w tym wypadku. W kontrolowaniu stanu naładowania z pewnością pomoże wskaźnik. Samo ładowanie trwa 90 minut, a żywotność baterii określona została na 500 ładowań" http://portal.bikeworld.pl/rower/artykul:a16/8633/Elektroniczna+Ultegra+Di2/ Ciekawe, czy jest jakiś mechanizm w przerzutkach, który by pozwalał "zablokować" je na określonym (powiedzmy: optymalnym) przełożeniu? Mogło by to być przydatne dla amatora na wypadek rozładowania aku - zanim dojedzie do źródła prądu i ponownie je naładuje. Opcją może być wożenie zapasowego aku :-) -- Bogdan 53.659956 N, 17.347842 E bodro_malpa_wp.pl |
|
Data: 2012-06-14 09:13:07 | |
Autor: Olgierd | |
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta | |
On Thu, 14 Jun 2012 11:01:14 +0200, BoDro wrote:
OpcjÄ moĹźe byÄ woĹźenie zapasowego aku Na Allegro pewnie zaraz siÄ pojawiÄ chiĹskie Ĺadowarki dziaĹajÄ ce "na pedaĹy". Bo przecieĹź jak kolarz pedaĹuje, to od razu mogĹoby to jakieĹ dynamo zbieraÄ -- no nie? -- pozdrawiam, Olgierd http://olgierd.rudak.org |
|
Data: 2012-06-14 11:21:01 | |
Autor: BoDro | |
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta | |
Dnia 14-06-2012 o 11:13:07 Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> napisał(a):
Bo przecież jak kolarz pedałuje, to od razu mogłoby to jakieś dynamo No tak :-) Mamy wątek o awaryjnym zasilaniu Garmina 705, za jakiś czas będzie o zapasowym zasilaniu: elektronicznych przerzutek, elektronicznego wspomagania hamulców, elektronicznej regulacji twardości amorów, itd...:-). Jak tak dalej pójdzie, to głównym bagażem cyklisty będzie zapas aku :-) -- Bogdan 53.659956 N, 17.347842 E bodro_malpa_wp.pl |
|
Data: 2012-06-14 11:22:46 | |
Autor: Fabian | |
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta | |
On 14.06.2012 11:21, BoDro wrote:
Dnia 14-06-2012 o 11:13:07 Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> Ta, bo jest co porównywać 1500 (może 3000) vs 100 (może 300) km ? Fabian. |
|
Data: 2012-06-14 12:17:12 | |
Autor: JDX | |
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta | |
On 2012-06-14 11:13, Olgierd wrote:
[.....] Na Allegro pewnie zaraz siÄ pojawiÄ chiĹskie Ĺadowarki dziaĹajÄ ce "na pedaĹy".No przecieĹź juĹź od dawna sÄ : http://www.dealextreme.com/p/hand-crank-power-3-led-2-mode-white-light-flashlight-w-cell-phone-power-adapters-black-91840. :-) Pewnie tylko wtyk/koĹcĂłwkÄ trzeba bÄdzie dobraÄ. :-) |
|
Data: 2012-06-14 10:33:33 | |
Autor: Olgierd | |
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta | |
On Thu, 14 Jun 2012 12:17:12 +0200, JDX wrote:
Na Allegro pewnie zaraz siÄ pojawiÄ chiĹskie Ĺadowarki dziaĹajÄ ce "na No przecieĹź juĹź od dawna sÄ : A dla tych, ktĂłrym Ultegra na prÄ d za droga, proponuje siÄ metodÄ na Adama SĹodowego: http://tinyurl.com/DIYprzerzutkanaprad -- pozdrawiam, Olgierd http://olgierd.rudak.org |
|
Data: 2012-06-14 11:20:30 | |
Autor: Fabian | |
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta | |
On 14.06.2012 11:01, BoDro wrote:
wskaźnik. Samo ładowanie trwa 90 minut, a żywotność baterii określona Przynajmniej coś trwałego w rowerze - 500*1500 km = 75 000 km ;) Fabian. |
|
Data: 2012-06-14 11:26:10 | |
Autor: BoDro | |
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta | |
Dnia 14-06-2012 o 11:20:30 Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał(a):
Przynajmniej coś trwałego w rowerze - 500*1500 km = 75 000 km ;) nie jest źle - dla mnie to prawie dziesięć lat jeżdżenia :-) -- Bogdan 53.659956 N, 17.347842 E bodro_malpa_wp.pl |
|
Data: 2012-06-14 11:37:00 | |
Autor: Fabian | |
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta | |
On 14.06.2012 11:26, BoDro wrote:
Dnia 14-06-2012 o 11:20:30 Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał(a): W porównaniu do łańcucha, który trzeba wymieniać co 1000 - 1500km, zębatek które trzeba wymienić po kilkunastu tyś. km czy kół które często też padają po podobnym przebiegu, a na pewno trzeba wymienić obręcze. Nie licząc linek, pancerzy czy klocków hamulcowych. Manetki mechaniczne pewnie też padają po przebiegu poniżej 75 tyś. km. Komponenty z włókna i alu też pewnie po takim przebiegu mogą się poddać, na pewno można wątpić w zawodnicze konstrukcje po takim przebiegu. Fabian. |
|