Data: 2012-06-12 11:58:13 | |
Autor: seeder | |
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta | |
Elektroniczne sterowanie zamiast mechanicznej linki:
http://portal.bikeworld.pl/rower/artykul:a12/8937/Nowy+LX+oraz+elektroniczny+Alfine/ http://www.bicycling.com/bikes-gear/bikes-and-gear-features/shimano-reveals-details-2013-road-components http://www.youtube.com/watch?v=LXVhm3xakq0 http://www.youtube.com/watch?v=sg5CQnbcC3I Dla mnie bomba! Seeder |
|
Data: 2012-06-12 04:20:07 | |
Autor: rmikke | |
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta | |
On Tuesday, June 12, 2012 11:58:13 AM UTC+2, seeder wrote:
Elektroniczne sterowanie zamiast mechanicznej linki: Dla mnie to by była bomba, gdyby do NuVinci dorobili elektroniczne sterowanie, które by umiało utrzymać stałą kadencję :D |
|
Data: 2012-06-12 21:57:36 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta | |
Użytkownik "rmikke" <spamcatch@mailinator.com> napisał w wiadomości news:8bbafeba-2aa1-4c56-9752-9855c6dc80e6googlegroups.com...
Dla mnie to by była bomba, gdyby do NuVinci dorobili elektroniczne sterowanie, które by umiało utrzymać stałą kadencję :D -- -- OIDP to Shimano miało taki system, ale z napędem klasycznym i bardzo mocne depnięcie powodowało gwałtowną redukcję ponieważ system myślał, że jest górka a testujący chciał po prostu się rozpędzić :] -- http://Endurorider.pl 04/06/2012 Beskidy majowe |
|
Data: 2012-06-12 15:14:16 | |
Autor: rmikke | |
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta | |
On Tuesday, June 12, 2012 9:57:36 PM UTC+2, kamil/Endurorider.pl wrote:
Użytkownik "rmikke" <spamcatch@mailinator.com> napisał w wiadomości news:8bbafeba-2aa1-4c56-9752-9855c6dc80e6googlegroups.com... Ale ja nie mam na myśli żadnej sztucznej inteligencji, tylko prosty automat, który po przekroczeniu idealnej kadencji w górę "utwardza" przełożenie odpowiednio, a przy spadku kadencji - "zmiękcza" je, aż kadencja powróci do ideału. Przy czym pomiar musi się odbywać na kole, nie na korbie, żeby przełożenie było odpowiednie nawet, jak się przestanie kręcić. Pomiar na korbie byłby potrzebny tylko dla ustalenia właściwego przełożenia (w sensie rozmiar blatu do rozmiaru koła) np. po zmianie opony. |
|
Data: 2012-06-12 23:01:53 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta | |
Dnia Tue, 12 Jun 2012 21:57:36 +0200, kamil/Endurorider.pl napisał(a):
Użytkownik "rmikke" <spamcatch@mailinator.com> napisał w wiadomości news:8bbafeba-2aa1-4c56-9752-9855c6dc80e6googlegroups.com... podobnie działa każdy automat w samochodzie :) |
|
Data: 2012-06-13 21:11:29 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta | |
Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomości news:1jbjjo752mdaj$.160qzmq7cnfpk$.dlg40tude.net...
OIDP to Shimano miało taki system, ale z napędem klasycznym i bardzo mocne Tak tylko, że w przypadku roweru efekt okazał sie być odwrotny od porządanego :) -- http://Endurorider.pl 04/06/2012 Beskidy majowe |
|
Data: 2012-06-12 13:07:50 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta | |
Dnia Tue, 12 Jun 2012 11:58:13 +0200, seeder napisał(a):
Elektroniczne sterowanie zamiast mechanicznej linki: co prawda cała ta elektryka nie bardzo mi sie podoba to jednak jesli była by możliwość połączenia alfine z szosowymi manetkami Di2 to pozwalało by to na zbudowanie naprawdę ładnego roweru :). |
|
Data: 2012-06-12 13:15:50 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta | |
....::QRT::..., Tue, 12 Jun 2012 13:07:50 +0200, pl.rec.rowery:
co prawda cała ta elektryka nie bardzo mi sie podoba to jednak jesli była No właśnie, czy one są kompatybilne między sobą? -- Pozdrowienia, Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarczą. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Najpierw jeden Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością | A potem kilkanaście drugich. |
|
Data: 2012-06-14 07:52:28 | |
Autor: Menel | |
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta | |
seeder <seeder@onet.pl> napisał(a):
Dla mnie bomba!A na ile starcza bateria i co się dzieje jak w trasie zdechnie? -- |
|
Data: 2012-06-14 10:52:21 | |
Autor: Fabian | |
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta | |
On 14.06.2012 09:52, Menel wrote:
seeder<seeder@onet.pl> napisał(a): W szosowych wystarcza na ~1500 km, ale podobno cały tour bez ładowania przejeżdżali. Bez prądu pewnie nie zmienia biegów ;) Fabian. |
|
Data: 2012-06-14 11:01:14 | |
Autor: BoDro | |
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta | |
Dnia 14-06-2012 o 10:52:21 Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał(a):
A na ile starcza bateria i co się dzieje jak w trasie zdechnie? W szosowych wystarcza na ~1500 km, ale podobno cały tour bez ładowania przejeżdżali. Bez prądu pewnie nie zmienia biegów ;) "Bateria ma zdaniem Shimano wystarczać na 1000-1500km użytkowania, ale z doświadczenia z Dura-Ace Di2 wiemy, że naładowana bateria starczała na znacznie dłużej niż twierdziło Shimano, więc prawdopodobne, że i tak jest w tym wypadku. W kontrolowaniu stanu naładowania z pewnością pomoże wskaźnik. Samo ładowanie trwa 90 minut, a żywotność baterii określona została na 500 ładowań" http://portal.bikeworld.pl/rower/artykul:a16/8633/Elektroniczna+Ultegra+Di2/ Ciekawe, czy jest jakiś mechanizm w przerzutkach, który by pozwalał "zablokować" je na określonym (powiedzmy: optymalnym) przełożeniu? Mogło by to być przydatne dla amatora na wypadek rozładowania aku - zanim dojedzie do źródła prądu i ponownie je naładuje. Opcją może być wożenie zapasowego aku :-) -- Bogdan 53.659956 N, 17.347842 E bodro_malpa_wp.pl |
|
Data: 2012-06-14 09:13:07 | |
Autor: Olgierd | |
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta | |
On Thu, 14 Jun 2012 11:01:14 +0200, BoDro wrote:
OpcjÄ moĹźe byÄ woĹźenie zapasowego aku Na Allegro pewnie zaraz siÄ pojawiÄ chiĹskie Ĺadowarki dziaĹajÄ ce "na pedaĹy". Bo przecieĹź jak kolarz pedaĹuje, to od razu mogĹoby to jakieĹ dynamo zbieraÄ -- no nie? -- pozdrawiam, Olgierd http://olgierd.rudak.org |
|
Data: 2012-06-14 11:21:01 | |
Autor: BoDro | |
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta | |
Dnia 14-06-2012 o 11:13:07 Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> napisał(a):
Bo przecież jak kolarz pedałuje, to od razu mogłoby to jakieś dynamo No tak :-) Mamy wątek o awaryjnym zasilaniu Garmina 705, za jakiś czas będzie o zapasowym zasilaniu: elektronicznych przerzutek, elektronicznego wspomagania hamulców, elektronicznej regulacji twardości amorów, itd...:-). Jak tak dalej pójdzie, to głównym bagażem cyklisty będzie zapas aku :-) -- Bogdan 53.659956 N, 17.347842 E bodro_malpa_wp.pl |
|
Data: 2012-06-14 11:22:46 | |
Autor: Fabian | |
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta | |
On 14.06.2012 11:21, BoDro wrote:
Dnia 14-06-2012 o 11:13:07 Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> Ta, bo jest co porównywać 1500 (może 3000) vs 100 (może 300) km ? Fabian. |
|
Data: 2012-06-14 12:17:12 | |
Autor: JDX | |
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta | |
On 2012-06-14 11:13, Olgierd wrote:
[.....] Na Allegro pewnie zaraz siÄ pojawiÄ chiĹskie Ĺadowarki dziaĹajÄ ce "na pedaĹy".No przecieĹź juĹź od dawna sÄ : http://www.dealextreme.com/p/hand-crank-power-3-led-2-mode-white-light-flashlight-w-cell-phone-power-adapters-black-91840. :-) Pewnie tylko wtyk/koĹcĂłwkÄ trzeba bÄdzie dobraÄ. :-) |
|
Data: 2012-06-14 10:33:33 | |
Autor: Olgierd | |
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta | |
On Thu, 14 Jun 2012 12:17:12 +0200, JDX wrote:
Na Allegro pewnie zaraz siÄ pojawiÄ chiĹskie Ĺadowarki dziaĹajÄ ce "na No przecieĹź juĹź od dawna sÄ : A dla tych, ktĂłrym Ultegra na prÄ d za droga, proponuje siÄ metodÄ na Adama SĹodowego: http://tinyurl.com/DIYprzerzutkanaprad -- pozdrawiam, Olgierd http://olgierd.rudak.org |
|
Data: 2012-06-14 11:20:30 | |
Autor: Fabian | |
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta | |
On 14.06.2012 11:01, BoDro wrote:
wskaźnik. Samo ładowanie trwa 90 minut, a żywotność baterii określona Przynajmniej coś trwałego w rowerze - 500*1500 km = 75 000 km ;) Fabian. |
|
Data: 2012-06-14 11:26:10 | |
Autor: BoDro | |
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta | |
Dnia 14-06-2012 o 11:20:30 Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał(a):
Przynajmniej coś trwałego w rowerze - 500*1500 km = 75 000 km ;) nie jest źle - dla mnie to prawie dziesięć lat jeżdżenia :-) -- Bogdan 53.659956 N, 17.347842 E bodro_malpa_wp.pl |
|
Data: 2012-06-14 11:37:00 | |
Autor: Fabian | |
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta | |
On 14.06.2012 11:26, BoDro wrote:
Dnia 14-06-2012 o 11:20:30 Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał(a): W porównaniu do łańcucha, który trzeba wymieniać co 1000 - 1500km, zębatek które trzeba wymienić po kilkunastu tyś. km czy kół które często też padają po podobnym przebiegu, a na pewno trzeba wymienić obręcze. Nie licząc linek, pancerzy czy klocków hamulcowych. Manetki mechaniczne pewnie też padają po przebiegu poniżej 75 tyś. km. Komponenty z włókna i alu też pewnie po takim przebiegu mogą się poddać, na pewno można wątpić w zawodnicze konstrukcje po takim przebiegu. Fabian. |
|