Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta

Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta

Data: 2012-06-12 11:58:13
Autor: seeder
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta
Data: 2012-06-12 04:20:07
Autor: rmikke
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta
On Tuesday, June 12, 2012 11:58:13 AM UTC+2, seeder wrote:
Elektroniczne sterowanie zamiast mechanicznej linki:

http://portal.bikeworld.pl/rower/artykul:a12/8937/Nowy+LX+oraz+elektroniczny+Alfine/
http://www.bicycling.com/bikes-gear/bikes-and-gear-features/shimano-reveals-details-2013-road-components

http://www.youtube.com/watch?v=LXVhm3xakq0
http://www.youtube.com/watch?v=sg5CQnbcC3I

Dla mnie bomba!

Dla mnie to by była bomba, gdyby do NuVinci dorobili elektroniczne sterowanie, które by umiało utrzymać stałą kadencję :D

Data: 2012-06-12 21:57:36
Autor: kamil/Endurorider.pl
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta
Użytkownik "rmikke" <spamcatch@mailinator.com> napisał w wiadomości news:8bbafeba-2aa1-4c56-9752-9855c6dc80e6googlegroups.com...

Dla mnie to by była bomba, gdyby do NuVinci dorobili elektroniczne sterowanie, które by umiało utrzymać stałą kadencję :D

-- --

OIDP to Shimano miało taki system, ale z napędem klasycznym i bardzo mocne depnięcie powodowało gwałtowną redukcję ponieważ system myślał, że jest górka a testujący chciał po prostu się rozpędzić :]


--
http://Endurorider.pl
04/06/2012 Beskidy majowe

Data: 2012-06-12 15:14:16
Autor: rmikke
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta
On Tuesday, June 12, 2012 9:57:36 PM UTC+2, kamil/Endurorider.pl wrote:
Użytkownik "rmikke" <spamcatch@mailinator.com> napisał w wiadomości news:8bbafeba-2aa1-4c56-9752-9855c6dc80e6googlegroups.com...

Dla mnie to by była bomba, gdyby do NuVinci dorobili elektroniczne sterowanie, które by umiało utrzymać stałą kadencję :D

-- --

OIDP to Shimano miało taki system, ale z napędem klasycznym i bardzo mocne depnięcie powodowało gwałtowną redukcję ponieważ system myślał, że jest górka a testujący chciał po prostu się rozpędzić :]

Ale ja nie mam na myśli żadnej sztucznej inteligencji, tylko prosty automat, który po przekroczeniu idealnej kadencji w górę "utwardza" przełożenie odpowiednio, a przy spadku kadencji - "zmiękcza" je, aż kadencja powróci do ideału. Przy czym pomiar musi się odbywać na kole, nie na korbie, żeby przełożenie było odpowiednie nawet, jak się przestanie kręcić. Pomiar na korbie byłby potrzebny tylko dla ustalenia właściwego przełożenia (w sensie rozmiar blatu do rozmiaru koła) np. po zmianie opony.

Data: 2012-06-12 23:01:53
Autor: ...::QRT::...
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta
Dnia Tue, 12 Jun 2012 21:57:36 +0200, kamil/Endurorider.pl napisał(a):

Użytkownik "rmikke" <spamcatch@mailinator.com> napisał w wiadomości news:8bbafeba-2aa1-4c56-9752-9855c6dc80e6googlegroups.com...

Dla mnie to by była bomba, gdyby do NuVinci dorobili elektroniczne sterowanie, które by umiało utrzymać stałą kadencję :D

-- --

OIDP to Shimano miało taki system, ale z napędem klasycznym i bardzo mocne depnięcie powodowało gwałtowną redukcję ponieważ system myślał, że jest górka a testujący chciał po prostu się rozpędzić :]

podobnie działa każdy automat w samochodzie :)

Data: 2012-06-13 21:11:29
Autor: kamil/Endurorider.pl
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta
Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomości news:1jbjjo752mdaj$.160qzmq7cnfpk$.dlg40tude.net...

OIDP to Shimano miało taki system, ale z napędem klasycznym i bardzo mocne
depnięcie powodowało gwałtowną redukcję ponieważ system myślał, że jest
górka a testujący chciał po prostu się rozpędzić :]

podobnie działa każdy automat w samochodzie :)

Tak tylko, że w przypadku roweru efekt okazał sie być odwrotny od porządanego :)


--
http://Endurorider.pl
04/06/2012 Beskidy majowe

Data: 2012-06-12 13:07:50
Autor: ...::QRT::...
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta
Dnia Tue, 12 Jun 2012 11:58:13 +0200, seeder napisał(a):

Elektroniczne sterowanie zamiast mechanicznej linki:

http://portal.bikeworld.pl/rower/artykul:a12/8937/Nowy+LX+oraz+elektroniczny+Alfine/
http://www.bicycling.com/bikes-gear/bikes-and-gear-features/shimano-reveals-details-2013-road-components

http://www.youtube.com/watch?v=LXVhm3xakq0
http://www.youtube.com/watch?v=sg5CQnbcC3I

Dla mnie bomba!
Seeder

co prawda cała ta elektryka nie bardzo mi sie podoba to jednak jesli była
by możliwość połączenia alfine z szosowymi manetkami Di2 to pozwalało by to
na zbudowanie naprawdę ładnego roweru :).

Data: 2012-06-12 13:15:50
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta
....::QRT::..., Tue, 12 Jun 2012 13:07:50 +0200, pl.rec.rowery:
co prawda cała ta elektryka nie bardzo mi sie podoba to jednak jesli była
by możliwość połączenia alfine z szosowymi manetkami Di2 to pozwalało by to
na zbudowanie naprawdę ładnego roweru :).

No właśnie, czy one są kompatybilne między sobą? --
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarczą.
GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl   | Najpierw jeden
Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | A potem kilkanaście drugich.

Data: 2012-06-14 07:52:28
Autor: Menel
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta
seeder <seeder@onet.pl> napisał(a):
Dla mnie bomba!
Seeder
A na ile starcza bateria i co się dzieje jak w trasie zdechnie?

--


Data: 2012-06-14 10:52:21
Autor: Fabian
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta
On 14.06.2012 09:52, Menel wrote:
seeder<seeder@onet.pl>  napisał(a):


Dla mnie bomba!
Seeder

A na ile starcza bateria i co się dzieje jak w trasie zdechnie?

W szosowych wystarcza na ~1500 km, ale podobno cały tour bez ładowania przejeżdżali. Bez prądu pewnie nie zmienia biegów ;)

Fabian.

Data: 2012-06-14 11:01:14
Autor: BoDro
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta
Dnia 14-06-2012 o 10:52:21 Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał(a):

A na ile starcza bateria i co się dzieje jak w trasie zdechnie?

W szosowych wystarcza na ~1500 km, ale podobno cały tour bez ładowania  przejeżdżali. Bez prądu pewnie nie zmienia biegów ;)

"Bateria ma zdaniem Shimano wystarczać na 1000-1500km użytkowania, ale z  doświadczenia z Dura-Ace Di2 wiemy, że naładowana bateria starczała na  znacznie dłużej niż twierdziło Shimano, więc prawdopodobne, że i tak jest  w tym wypadku. W kontrolowaniu stanu naładowania z pewnością pomoże  wskaźnik. Samo ładowanie trwa 90 minut, a żywotność baterii określona  została na 500 ładowań"

http://portal.bikeworld.pl/rower/artykul:a16/8633/Elektroniczna+Ultegra+Di2/

Ciekawe, czy jest jakiś mechanizm w przerzutkach, który by pozwalał  "zablokować" je na określonym (powiedzmy: optymalnym) przełożeniu? Mogło  by to być przydatne dla amatora na wypadek rozładowania aku - zanim  dojedzie do źródła prądu i ponownie je naładuje. Opcją może być wożenie  zapasowego aku :-)


--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E
bodro_malpa_wp.pl

Data: 2012-06-14 09:13:07
Autor: Olgierd
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta
On Thu, 14 Jun 2012 11:01:14 +0200, BoDro wrote:

Opcją może być wożenie zapasowego aku

Na Allegro pewnie zaraz się pojawią chińskie ładowarki działające "na pedały".

Bo przecież jak kolarz pedałuje, to od razu mogłoby to jakieś dynamo zbierać -- no nie?

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-06-14 11:21:01
Autor: BoDro
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta
Dnia 14-06-2012 o 11:13:07 Olgierd <no.email.no.spam@no.problem>  napisał(a):

Bo przecież jak kolarz pedałuje, to od razu mogłoby to jakieś dynamo
zbierać -- no nie?

No tak :-) Mamy wątek o awaryjnym zasilaniu Garmina 705, za jakiś czas  będzie o zapasowym zasilaniu: elektronicznych przerzutek, elektronicznego  wspomagania hamulców, elektronicznej regulacji twardości amorów,  itd...:-). Jak tak dalej pójdzie, to głównym bagażem cyklisty będzie zapas  aku :-)

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E
bodro_malpa_wp.pl

Data: 2012-06-14 11:22:46
Autor: Fabian
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta
On 14.06.2012 11:21, BoDro wrote:
Dnia 14-06-2012 o 11:13:07 Olgierd <no.email.no.spam@no.problem>
napisał(a):

Bo przecież jak kolarz pedałuje, to od razu mogłoby to jakieś dynamo
zbierać -- no nie?

No tak :-) Mamy wątek o awaryjnym zasilaniu Garmina 705, za jakiś czas
będzie o zapasowym zasilaniu: elektronicznych przerzutek,
elektronicznego wspomagania hamulców, elektronicznej regulacji twardości
amorów, itd...:-). Jak tak dalej pójdzie, to głównym bagażem cyklisty
będzie zapas aku :-)

Ta, bo jest co porównywać 1500 (może 3000) vs 100 (może 300) km ?

Fabian.

Data: 2012-06-14 12:17:12
Autor: JDX
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta
On 2012-06-14 11:13, Olgierd wrote:
[.....]
Na Allegro pewnie zaraz się pojawią chińskie ładowarki działające "na pedały".
No przecież już od dawna są:
http://www.dealextreme.com/p/hand-crank-power-3-led-2-mode-white-light-flashlight-w-cell-phone-power-adapters-black-91840.
:-) Pewnie tylko wtyk/końcówkę trzeba będzie dobrać. :-)

Data: 2012-06-14 10:33:33
Autor: Olgierd
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta
On Thu, 14 Jun 2012 12:17:12 +0200, JDX wrote:

Na Allegro pewnie zaraz się pojawią chińskie ładowarki działające "na
pedały".

No przecież już od dawna są:

A dla tych, którym Ultegra na prąd za droga, proponuje się metodę na Adama Słodowego:

http://tinyurl.com/DIYprzerzutkanaprad

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-06-14 11:20:30
Autor: Fabian
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta
On 14.06.2012 11:01, BoDro wrote:
wskaźnik. Samo ładowanie trwa 90 minut, a żywotność baterii określona
została na 500 ładowań"

Przynajmniej coś trwałego w rowerze - 500*1500 km = 75 000 km ;)

Fabian.

Data: 2012-06-14 11:26:10
Autor: BoDro
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta
Dnia 14-06-2012 o 11:20:30 Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał(a):


Przynajmniej coś trwałego w rowerze - 500*1500 km = 75 000 km ;)

nie jest źle - dla mnie to prawie dziesięć lat jeżdżenia :-)

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E
bodro_malpa_wp.pl

Data: 2012-06-14 11:37:00
Autor: Fabian
Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta
On 14.06.2012 11:26, BoDro wrote:
Dnia 14-06-2012 o 11:20:30 Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał(a):


Przynajmniej coś trwałego w rowerze - 500*1500 km = 75 000 km ;)

nie jest źle - dla mnie to prawie dziesięć lat jeżdżenia :-)

W porównaniu do łańcucha, który trzeba wymieniać co 1000 - 1500km, zębatek które trzeba wymienić po kilkunastu tyś. km czy kół które często też padają po podobnym przebiegu, a na pewno trzeba wymienić obręcze. Nie licząc linek, pancerzy czy klocków hamulcowych. Manetki mechaniczne pewnie też padają po przebiegu poniżej 75 tyś. km. Komponenty z włókna i alu też pewnie po takim przebiegu mogą się poddać, na pewno można wątpić w zawodnicze konstrukcje po takim przebiegu.

Fabian.

Elektroniczne przerzutki, Alfine i kaseta

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona