Data: 2010-10-01 00:01:48 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Elastyczność silnika | |
W temacie tradycyjnych flameów o elastyczności:
http://www.youtube.com/watch?v=fyZ4SZtPXKo Tak to wygląda w silniku benzynowym. A więc trochę ponad 13 krotna rozpiętość obrotów przy których silnik całkiem żwawo popycha samochód. |
|
Data: 2010-09-30 22:19:22 | |
Autor: to | |
Elastyczno¶æ silnika | |
begin Tomasz Pyra
W temacie tradycyjnych flameów o elastyczności: nie znasz sie ja w moim diezlu mam 450 niutuw przy 2000 poza tym tdi wygral lemans,, bo jest najleprzy,,,, -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-10-01 00:34:51 | |
Autor: fuen | |
Elastyczność silnika | |
http://www.youtube.com/watch?v=XqyOfjglzB4
zwykły trzylitrowy diesel a twoja benzynka to o jakiej pojemnosci ? |
|
Data: 2010-10-01 00:56:50 | |
Autor: to | |
Elastyczno¶æ silnika | |
begin fuen
http://www.youtube.com/watch?v=XqyOfjglzB4 Pokaż jak jedzie trzylitrowy diesel bez doładowania. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-10-01 12:54:20 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Elastyczność silnika | |
W dniu 2010-10-01 02:56, to pisze:
begin fuenWeź balerona 300D ;) Pozdrawiam !! |
|
Data: 2010-10-01 16:00:40 | |
Autor: V-Tec | |
Elastyczność silnika | |
W dniu 2010-10-01 12:54, Czarek Daniluk pisze:
W dniu 2010-10-01 02:56, to pisze: LOL :) Lepiej "beczkę" 300D :) Chociaż 300D w baleronie zaskoczyło mnie kulturą pracy (R6) i wytrzymałością (600-700kkm bez problemu). W. |
|
Data: 2010-10-01 17:37:42 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Elastyczność silnika | |
W dniu 2010-10-01 16:00, V-Tec pisze:
LOL :) Lepiej "beczkę" 300D :) Chociaż 300D w baleronie zaskoczyło mniePracuje pięknie. Leyland w LT też bardzo ładnie "gada", R5 TDI ze starych audi setek też ładnie gulgocze :) Wszystko co ma więcej cylindrów niż 4 będzie ładniej pracowało niż 4 :D Nic nie przebije fiata 500CC Twin Air - na obrotach gada jak rasowe CC700, 126Bis :) Pozdrawiam !! |
|
Data: 2010-10-01 20:46:19 | |
Autor: Micha³ | |
Elastyczno¶æ silnika | |
Czarek Daniluk <czarek@nospamcedaniluk.com> napisa³(a):
W dniu 2010-10-01 16:00, V-Tec pisze: Eee co wy gadacie..... jecha³em takim W124 300D 1994' rok i od rok starszego Renault Safrane dzieli³a go przepa¶æ na wszystkim, od pracy silnika, po przy¶pieszenie (pomimo ¿e l¿ejszy), wyciszenie klime elektronikê zawieszenia itp... ale jak na diesla to nie¼le :) lepiej ni¿ passaty 1.9 :) dobry diesel to by³ VW V10 50V na pompo wtryskiwaczach w phateonie ;) pozdrawiam. -- |
|
Data: 2010-10-01 20:50:26 | |
Autor: to | |
Elastyczno¶æ silnika | |
begin Michał
W124 300D 1994' rok i od rok starszego Renault Safrane dzieliła go W124 to konstrukcja z 1985. Porównaj go sobie z jakimś Renault z 1985. od pracy silnika, po przyśpieszenie (pomimo że Oczywiście przy założeniu, że Safrane akurat działało. ;-) -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-10-02 21:33:04 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
Elastyczno¶æ silnika | |
W dniu 2010-10-01 22:46, Micha³ pisze:
dobry diesel to by³ VW V10 50V na pompo wtryskiwaczach w phateonie ;) Dobry w sensie, ze byl piorunsko awaryjny? -- Pozdrawiam, Maciek |
|
Data: 2010-10-01 00:57:01 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Elastyczność silnika | |
W dniu 2010-10-01 00:34, fuen pisze:
http://www.youtube.com/watch?v=XqyOfjglzB4 Też około (3175cc). Ale trochę nie zrozumiałeś o co chodzi, bo nie chodzi o przyspieszenie silnika biturbo ( bo wtedy w kategorii benzynowej wystawiłbym tego http://www.youtube.com/watch?v=NbnCsmuTzoM ). Chodziło o elastyczność. Czyli o to, że na jednym biegu da się przyspieszyć trzynastokrotnie. |
|
Data: 2010-10-01 01:36:02 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
Elastyczność silnika | |
W dniu 10-10-01 00:57, Tomasz Pyra pisze:
Ale trochę nie zrozumiałeś o co chodzi, bo nie chodzi o przyspieszenie Oczywiscie, zapomniales chyba tylko o tym, ze GT3 nie ma turbosprezarki?:) -- Pozdrawiam, Maciej |
|
Data: 2010-10-01 13:19:22 | |
Autor: Bugatti | |
Elastyczność silnika | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości:
Chodziło o elastyczność. Czyli o to, że na jednym biegu da się przyspieszyć trzynastokrotnie. Pokaz mi proszę definicję elastyczności (ale nie taką z pseudo portalów moto) i wskaź proszę czemu w niej nie ma podobnego stwierdzenia do tego co napisałeś powyżej: "na jednym biegu da się przyspieszyć trzynastokrotnie" Vectra B 1.7 TD na 4. biegu da radę od 20 do 140 km/h....i to oznacza że silnik jest elastyczny ? NIE. Bo jak siądzie 4 osoby i będę jechał na 4. biegu 2500 obr. (~ 110 kmh) to w połowie wzniesienia (o nachyleniu ~ 10%) obroty i prędkość zacznie spadać - i to jest właśnie elastyczność silnika - zdolność pokonywania zmiennych obciążeń bez spadku prędkości. BTW: Nie ma się co chwali bo twój silnik nie ma takich rewelacyjnych przyspieszeń. Z twojego filmiku wynika że: na 3. 60 - 100 km/h ~ 6 sec. 100 - 160 km/h ~ 8.5 sec. Passek 1.9 TDI 130 @ 170 robi odpowiednio: 3.5 sec. i 8.5 sec. Pozdr. Bugatti |
|
Data: 2010-10-01 18:24:58 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Elastyczność silnika | |
W dniu 2010-10-01 13:19, Bugatti pisze:
Bo jak siądzie 4 osoby i będę jechał na 4. Mylisz elastyczność z mocą. Jak silnik jest słaby do masy którą musi poruszyć, to ma problemy z pokonywaniem wzniesień. Silnik z malucha miałby w tych okolicznościach problem na każdym biegu, co jednak nic nie mówi o jego elastyczności. |
|
Data: 2010-10-01 21:11:44 | |
Autor: Bugatti | |
Elastyczność silnika | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości:
W dniu 2010-10-01 13:19, Bugatti pisze: Ok. Ty zaś mylisz elastyczność z tym co wskazujesz w swym filmiku. Tomasz podasz mi linka o którego prosiłem ? Dobra - ja Ci podam ;-) http://blogsilnika.blogspot.com/2008/12/elastyczno-was-ist-das.html Widzisz coś o rozpędzaniu silnika na wyższych biegach i "przyspieszaniu ileśkrotnym" ? Bo ja nie. Co więcej policzyłem _prawdziwą_ elastyczność dla twojego silnika - 3.2 24V 211 KM, tak ? 211 KM @ 6200 300 Nm @ 4000 (239 Nm @ 6200) elastyczność na poziomie 1.937 Czyli wychodzi na to że twój silnik jest mniej elastyczny niż chociażby wspomniany w w/w. linku VW-genowski 1.2 69 KM ;-) Jak silnik jest słaby do masy którą musi poruszyć, to ma problemy z pokonywaniem wzniesień. Tak samo nic nie mówi o elastyczności możliwość osiągania znacznych zakresów prędkości na jednym biegu co Nam usiłujesz wmówić ;-) Pozdr. -- Bugatti |
|
Data: 2010-10-01 21:53:48 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Elastyczność silnika | |
W dniu 2010-10-01 21:11, Bugatti pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości: Ale to co tam jest napisane, to jest jakiś bełkot z magla. Wychodzi z tego tyle, że jeżeli mamy prawie identyczne dwa silniki: - Jeden ma w zakresie 1000-5000rpm moment obrotowy 100Nm, ale przy 1500rpm ma malutki skok w górę na 101Nm. - Drugi ma w takim samym zakresie 1000-5000rpm tak samo 100Nm, ale górkę na 101Nm ma przy 4500rpm Wg. tej "uczonej" strony pierwszy jest trzy razy bardziej elastyczny niż drugi, pomimo że oba są praktycznie identyczne i mają identyczną charakterystykę. Bo jeden ma en=5000/1500=3.33 i em=101/100 czyli elastycznosc=3.36 drugi ma en=5000/4500=1.11 i em=101/100 a tu elastycznosc=1.12 Więc gratuluję pomysłów :) Ja wiem że dużo jest "ludowych" stron o motoryzacji, na których można znaleźć dowolną bzdurę, ale miej litość... Praktycznie w każdym silniku, jeżeli do tych wzorów zamiast punktu maksymalnego momentu obrotowego, weźmie się punkt przy niższych obrotach (gdzie wartość momentu obrotowego jest tylko niewiele mniejsza), to nagle z tych wzorów wychodzi że silnik jest dużo bardziej elastyczny. Co jest oczywistą bzdurą, bo oznacza że najprostszym sposobem "uelastycznienia" silnika jest zdławienie go w zakresie najwyższego momentu obrotowego. Czyli im gorzej, tym lepiej :) |
|
Data: 2010-10-01 22:30:12 | |
Autor: Bugatti | |
Elastyczność silnika | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości:
Ale to co tam jest napisane, to jest jakiś bełkot z magla. Ok. Teraz pokaż mi silnik (wykres z hamowani) o takich krzywych momentu obr. Więc gratuluję pomysłów :) Dlatego właśnie proszę Ci już po raz trzeci abyś udowodnił swoją tezę pokazaną w filmiku. Podasz linka do mądrzejszego artykułu ? Praktycznie w każdym silniku, jeżeli do tych wzorów zamiast punktu maksymalnego momentu obrotowego, weźmie się punkt przy niższych obrotach (gdzie wartość momentu obrotowego jest tylko niewiele mniejsza), to nagle z tych wzorów wychodzi że silnik jest dużo bardziej elastyczny. Ja się tylko spieram o to że twoja "definicja" jest również bez sensu.... Dla mnie elastyczność silnika i jej wzory mi powiewają ;-p Dla mnie o szybkości pokonywania zakresów prędkości świadczą tylko przyśpieszenia (które NIE nazywam jak w większości pisemek moto elastycznością) tylko właśnie przyśpieszeniem w danych zakresach prędkości...i tak motorownia która robi na 3. gang 60 - 100 km/h mniej niż 6, 7 sec. (*) oznacza że silnik przekazuje (piszę w znacznym uproszczeniu) znaczną siłę napędową na koła dzięki której szybciej wyprzedzę poprzedzające pojazdy i duże nachylenia nie będą żadnym problem...tyle koniec...kropka bez żadnej gadaniny o elastico ;-p (*) wspomniane 1.7 TD Y17DT robi owy zakres w ~ 12 sec. i to ma swoje oblicze w trudności pokonywaniu zmiennych obciążeń (wzniesień). -- Bugatti |
|
Data: 2010-10-01 22:54:41 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Elastyczność silnika | |
W dniu 2010-10-01 22:30, Bugatti pisze:
Wg. tej "uczonej" strony pierwszy jest trzy razy bardziej elastyczny Większość obecnie sprzedawanych turbo silników ma szeroki, stały moment obrotowy. Ograniczany przez sterujące silnikiem i turbiną ECU. Np. obecny VW 2.0 TDI 110KM ma 250Nm przy 1500-2500rpm. I teraz wystarczy że jeden egzemplarz ma 1Nm więcej przy 1500, a drugi przy 2500. I okazuje się że jeden jest 66% elastyczniejszy od drugiego w zależności po której stronie płaskiego wykresu coś go szarpnęło w górę. Podasz linka do mądrzejszego artykułu ? To że nie znam linka do mądrzejszego artykułu w żaden sposób podnosi wartości tego który wkleiłeś. Ja bym się raczej skłaniał ku temu że elastyczność nie jest żadną obliczalną wartością W kontekście silnika samochodu trzeba zdefiniować oczekiwania i w im szerszym zakresie obrotów silnik te oczekiwania spełnia tym jest bardziej elastyczny. Czy to będzie podjazd pod górę czy przyspieszenia, czy napędzanie motopompy, to już inna sprawa. |
|
Data: 2010-10-03 14:45:43 | |
Autor: Axel | |
Elastyczność silnika | |
"Bugatti" <spamerzy@maklerzy.pl> wrote in message news:i85fk5$jce$1srv.cyf-kr.edu.pl... Dla mnie o szybkości pokonywania zakresów prędkości świadczą tylko przyśpieszenia I to zdanie swiadczy o tym, ze nie rozumiesz, co widac na filmie.... -- Axel |
|
Data: 2010-10-03 22:43:48 | |
Autor: Bugatti | |
Elastyczność silnika | |
Użytkownik "Axel" napisał w wiadomości:
"Bugatti" wrote in message: Na filmie (a w szczególności jego tytuł) pokazano to, że autor nie wie co to elastyczność - nie wie też że od takiej jazdy przy tak niskich prędkościach obr. i dużych napężeniach ukł. korbowo-tłokowego panewki długo nie pożyją (owszem pierwszy raz nic im nie zaszkodzi i po kilkuset takich "próbach" hmm...) - nie wspominając o sprzęgle. Pozdr. -- Bugatti |
|
Data: 2010-10-03 23:14:19 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Elastyczność silnika | |
Użytkownik "Bugatti" Na filmie (a w szczególności jego tytuł) pokazano to, że autor nie wie co to elastyczność - nie wie też że od takiej jazdy przy tak niskich prędkościach obr. i dużych napężeniach ukł. korbowo-tłokowego panewki długo nie pożyją (owszem pierwszy raz nic im nie zaszkodzi i po kilkuset takich "próbach" hmm...) - nie wspominając o sprzęgle. W związku z Twoją wypowiedzią mam prośbę - może jest ktoś na grupie, kto ma w aucie fiatowski silnik 1.9 120KM i automatyczną skrzynię biegów, ciekaw jestem przy jakich obrotach "przerzuca" biegi |
|
Data: 2010-10-04 21:27:01 | |
Autor: DoQ | |
Elastyczność silnika | |
Bugatti pisze:
Na filmie (a w szczególności jego tytuł) pokazano to, że autor nie wie co to elastyczność - nie wie też że od takiej jazdy przy tak niskich prędkościach obr. i dużych napężeniach ukł. korbowo-tłokowego panewki długo nie pożyją (owszem pierwszy raz nic im nie zaszkodzi i po kilkuset takich "próbach" hmm...) - nie wspominając o sprzęgle. Ale pomiar 80-120 na VI biegu t.diesla to juz tych naprezen korbowo tlokowych nie generuje? Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2010-10-01 01:28:07 | |
Autor: Grzegorz Prędki | |
Elastyczność silnika | |
W dniu 2010-10-01 00:34, fuen pisze:
http://www.youtube.com/watch?v=XqyOfjglzB4 Popatrz Pan, a ja myslalem ze 535 ma 3 litrowego biturbo diesla. Moze porownaj to z 3 litrowa benzyna biturbo? |
|
Data: 2010-10-01 01:30:05 | |
Autor: Grzegorz Prędki | |
Elastyczność silnika | |
W dniu 2010-10-01 01:28, Grzegorz Prędki pisze:
W dniu 2010-10-01 00:34, fuen pisze: I jeszcze z tego co pisze w komentarzach to po wirusie. Ciekawe ile wytrzyma ta skrzynia. |
|
Data: 2010-10-01 15:17:31 | |
Autor: kamil | |
Elastyczność silnika | |
"fuen" <fuen[spam]@wp.pl> wrote in message news:i833b9$ils$1news.dialog.net.pl... http://www.youtube.com/watch?v=XqyOfjglzB4 Nie zwykly, tylko zmapowany na 371bhp i 718nm. a twoja benzynka to o jakiej pojemnosci ? Tu masz zwykle 2.0 turbo 224KM (nie moj film, ale samochod ten sam). O polowe mniej mocy od tego diesla. http://www.youtube.com/watch?v=CEEzDO8Ar_8 Argument o zmianie biegow mozesz odpuscic, po to mam skrzynie, zeby machac. Gdybym ten samochod dlubnal na 371bhp, zjadlby to BMW z pierwszego filmu na dowolnym biegu. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-10-01 15:33:26 | |
Autor: kamil | |
Elastyczność silnika | |
"kamil" <kamil@spam.com> wrote in message news:i84qht$29e$1inews.gazeta.pl...
Elastycznosc turbo diesla 371koni vs turbo benzyna: 310KM 100-200 na 4 biegu w 11.2 sek http://www.youtube.com/watch?v=pnUgNNAh9fw Tutaj mocy nie podal, ale 1.4bara w silniku imprezy to jakies 310-330 kucy jesli dobrze zmapowane. 100-200 w 10.8 sek: http://www.youtube.com/watch?v=pnUgNNAh9fw Sporo slabsze turbo benzyny kopia dupsko temu smierdziuchowi bez problemow. Gdzie ta elastycznosc diesla niby? :) Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-10-01 15:36:39 | |
Autor: kamil | |
Elastyczność silnika | |
"kamil" <kamil@spam.com> wrote in message news:i84rfn$50g$1inews.gazeta.pl...
Tutaj mocy nie podal, ale 1.4bara w silniku imprezy to jakies 310-330 kucy jesli dobrze zmapowane. 100-200 w 10.8 sek: Zly link, tu jest wlasciwy: http://www.youtube.com/watch?v=LEqpV2ORTCM Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-10-01 15:38:00 | |
Autor: kamil | |
Elastyczność silnika | |
"kamil" <kamil@spam.com> wrote in message news:i84rlo$5gt$1inews.gazeta.pl... "kamil" <kamil@spam.com> wrote in message news:i84rfn$50g$1inews.gazeta.pl... Tfu, tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=Dwo2BNDnXJg Czas do domu, za duzo tego na piatek. :) Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-10-01 00:58:04 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Elastyczność silnika | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" http://www.youtube.com/watch?v=fyZ4SZtPXKo Kurna - ja nie kumam tego filmu - 180km/h na jedynce czy automat przełącza bez zmiany obrotów? |
|
Data: 2010-10-01 01:00:22 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Elastyczność silnika | |
W dniu 2010-10-01 00:58, Przemysław Czaja pisze:
Cały film na III biegu. |
|
Data: 2010-09-30 16:49:52 | |
Autor: mw | |
Elastyczno¶æ silnika | |
On Oct 1, 1:00 am, Tomasz Pyra <hellf...@spam.spam.spam> wrote:
[...] Ca³y film na III biegu.Na trójce i siê wozisz, zrób tak na 5tce ;-) BPMSPANC :-D |
|
Data: 2010-10-01 01:06:06 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Elastyczność silnika | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" Tak to wygląda w silniku benzynowym. Po czasie ale załapałem :) ładnie...eh gdyby moja VC miała takiego "kopa" jak Twoja... Pozdrówki |
|
Data: 2010-10-01 07:23:17 | |
Autor: Agent | |
Elastyczność silnika | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4ca508ca$0$21010$65785112news.neostrada.pl... W temacie tradycyjnych flameów o elastyczności:Bo wszyscy mylą eleastycznośc silnika z "kopem" od niskich obrotów. Mówi się że diesel jest bardziej elastyczny bo ciągnie juz od dołu a to nie prawda. Znaczy ciągnie ale to nie znaczy że jest elastyczny. |
|
Data: 2010-10-01 06:37:04 | |
Autor: to | |
Elastyczno¶æ silnika | |
begin Agent
Bo wszyscy mylą eleastycznośc silnika z "kopem" od niskich obrotów. Mówi Diesel nie ciągnie "już od dołu", ale wyłącznie na dole. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-10-01 09:35:21 | |
Autor: Agent | |
Elastyczność silnika | |
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4ca58190$0$27028$65785112news.neostrada.pl... begin AgentNo 3-4 tys to juz dla mnie średnie obroty. Na samym dole nie ciągnie. |
|
Data: 2010-10-01 10:32:56 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Elastyczność silnika | |
W dniu 2010-10-01 07:23, Agent pisze:
Tzn. może i ciągnie, ale to już wcale nie jest dół. Nieporozumienie bierze się raczej stąd że 2000rpm w dieslu to już wcale nie są niskie obroty, a prawie połowa drogi do redline - powiedzmy że w kwestii "niskości" odpowiadają 3000rpm w benzynie kiedy to większość silników również zaczyna się budzić. |
|
Data: 2010-10-01 20:54:34 | |
Autor: to | |
Elastyczno¶æ silnika | |
begin Tomasz Pyra
Nieporozumienie bierze się raczej stąd że 2000rpm w dieslu to już wcale Po prostu większość (?) kierowców sądzi, ze po przekroczeniu 4000-5000 rpm silnik wybucha, a samochód porywa Lucyfer. Czyli jeżdżą akurat w zakresie, w którym przeciętny TD jedzie, a benzyna już nie każda. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-10-01 07:38:15 | |
Autor: J.F. | |
ElastycznoϾ silnika | |
On Fri, 01 Oct 2010 00:01:48 +0200, Tomasz Pyra wrote:
W temacie tradycyjnych flameów o elastyczno¶ci: Niezle niezle, ale co to za silnik ? Taki "zwykly 1.6" ma spore trudnosci z praca na V ponizej 40-50km. "zwykly TD" z niskimi obrotami pracuje lepiej, ale tez nie ciagnie. J. |
|
Data: 2010-10-01 13:34:26 | |
Autor: Rafa³ Grzelak | |
ElastycznoϾ silnika | |
J.F. wrote:
On Fri, 01 Oct 2010 00:01:48 +0200, Tomasz Pyra wrote: > W temacie tradycyjnych flameów o elastyczno¶ci: Dlatego po miescie jezdzi sie 60 :) -- Pozdrawiam, Rafa³. rg[na]skrzynka[kropka]pl |
|
Data: 2010-10-01 18:33:25 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Elastyczno�ć silnika | |
W dniu 2010-10-01 07:38, J.F. pisze:
On Fri, 01 Oct 2010 00:01:48 +0200, Tomasz Pyra wrote: U mnie to są dwa 1.6 w układzie V. Zwykły silnik w Swifcie który ma 92KM czy Corolli 86KM też tak potrafi, no może nie od 500rpm, a trochę wyżej, ale charakterystyka będzie dość podobna. Pytanie tylko czy około 20% mocy maksymalnej dostępne przy niskich obrotach wystarczy do poruszenia ciężkiej budy. Jak jest ponad 200KM, to nie ma problemu, jak około 90KM to już nie będzie to tak efektowne. |
|
Data: 2010-10-01 22:19:31 | |
Autor: J.F. | |
Elastyczno?æ silnika | |
On Fri, 01 Oct 2010 18:33:25 +0200, Tomasz Pyra wrote:
W dniu 2010-10-01 07:38, J.F. pisze: Probowales ? fiatowski 1.6 zaczyna szarpac na V biegu i niskich obrotach. J. |
|
Data: 2010-10-01 22:30:39 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Elastyczno?æ silnika | |
W dniu 2010-10-01 22:19, J.F. pisze:
On Fri, 01 Oct 2010 18:33:25 +0200, Tomasz Pyra wrote: Szarpanie po ostrym depniêciu przy niskich obrotach to chyba jest bardziej problem sterowania przepustnic± i pomiaru ilo¶ci powietrza ni¿ jaka¶ cecha do³u silnika. W Vectrze udaje siê tak g³adko przyspieszaæ od 500rpm, bo raz ¿e tam przy niskich obrotach dolot jest puszczony d³ugimi i w±skimi kana³ami, a dwa ¿e jest elektronicznie sterowana przepustnica która byæ mo¿e nie otwiera siê natychmiast jak wci¶nie siê gaz. W silniku takim jak w Corolli czy Cinquecento jak nagle otwieram link± przepustnicê, to w kolektorze dolotowym ci¶nienie robi siê praktycznie atmosferyczne, komputer my¶li ¿e silnik ci±gnie du¿o powietrza, i AFR zaczyna chwilê szaleæ. I my¶lê ¿e to to powoduje szarpanie. Bo Swift jako¶ nie szarpie na niskich obrotach (te¿ jest elektroniczna przepustnica, nie wiem czy jakie¶ inne dziwne patenty z dolotem). Przy niskich obrotach i du¿ym obci±¿eniu pewnie bêdzie siê raczej trz±s³ (jak to 4cyl), ale przyspiesza bardzo p³ynnie. |
|
Data: 2010-10-01 20:57:14 | |
Autor: to | |
Elastyczno?æ silnika | |
begin Tomasz Pyra
Szarpanie po ostrym depnięciu przy niskich obrotach to chyba jest Jaka dokładnie jest przyczyna nie wiem, ale wiem, ze u mnie po remapie wszelkie poszarpywania w takich rejonach znikły i jakbym się uparł to mógłbym przyspieszać od 1000 na 5 (ostatni bieg). Remap zmienił mapy wtrysku i zapłonu. Hm... -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-10-01 17:00:42 | |
Autor: MarcinJM | |
Elastyczno¶æ silnika | |
W dniu 2010-10-01 00:01, Tomasz Pyra pisze:
W temacie tradycyjnych flameów o elastyczno¶ci: A tu zwykly sc 1.2: http://www.youtube.com/watch?v=gBH5KpTLpsg 3 bieg od 2 tys obrotow do 6 tys. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-10-01 17:51:44 | |
Autor: DoQ | |
Elastyczność silnika | |
Tomasz Pyra pisze:
W temacie tradycyjnych flameów o elastyczności: http://www.youtube.com/watch?v=fyZ4SZtPXKo Jakis czas temu wrzucalem cos w podobnym temacie - chodzilo o to ze nie trzeba krecic benzyny zeby normalnie przyspieszac i nie dusic silnika. 3.0 V6 manual. http://www.youtube.com/watch?v=L-RW7OPgInw http://www.youtube.com/watch?v=Mg9dOfarPms http://www.youtube.com/watch?v=Zq5QS7SGYrM Normalnie jak dizel ;) Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2010-10-01 20:52:29 | |
Autor: V-Tec | |
Elastyczność silnika | |
W dniu 2010-10-01 17:51, DoQ pisze:
[..] Jakis czas temu wrzucalem cos w podobnym temacie - chodzilo o to ze nie ważne, aby w miarę szybko zmieniać biegi i cały czas płynnie przyspieszać. 3.0 V6 manual. co tam szepczecie po "teraz cicho" ?? ;) No i ja tam widzę raz 2800rpm :) Silnik 12V? Pozdr, W. |
|
Data: 2010-10-01 21:46:36 | |
Autor: DoQ | |
Elastyczność silnika | |
V-Tec pisze:
co tam szepczecie po "teraz cicho" ?? ;) No i ja tam widzę raz 2800rpm :) Silnik 12V? Tak, żeby nie kłapali dziobami ;-) Silnik 24V z dwiema dlugosciami dolotow. Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2010-10-01 20:41:06 | |
Autor: Micha³ | |
Elastyczno¶æ silnika | |
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisa³(a):
W temacie tradycyjnych flameów o elastycznoÅ›ci: Mia³em taki w poprzednim reno z 4 biegu od zera do 200km/h :) kop mniejszy, ale te¿ sporo ciszej pracowa³. "to nie to co te dzisiejsze silniki...." ;) a tak serio t³oki powy¿ej 0.5 litra to jest to :) chyba nastêpny kupie z 0.505 litrowymi :) pozdrawiam. -- |
|
Data: 2010-10-03 03:58:50 | |
Autor: arek.pp | |
Elastyczno¶æ silnika | |
Padaj± ju¿ tu wzory do porównywania "elastyczno¶ci" itd....
A wystarczy na³o¿yæ na siebie dwa wykresy MOCY w funkcji obrotów (s± ich setki w sieci; i nie patrzeæ na moment, który nic laikowi nie mówi) i wtedy mozna dowolnie rozpatrywaæ mozliwosci przyspieszeñ pomiedzy dowolnie dobranymi obrotami. Kto umie, ten przeliczy sobie to na prêdko¶c na ko³ach (jak ma szczegó³owe dane techniczne) i mo¿e nie nudziæ sie w jesienne wieczory, tylko porównywaæ... porównywaæ. I zobaczy, ze to wszystko siê zgadza z danymi katalogowymi dotycz±cymi przyspeszenia 0-100, 60-100, 80-100 itd.... bo taka jest fizyka. Proste jak drut, a co kwarta³ dyskusje, czy przyspiesza to siê mo¿e moc±, czy mo¿e te¿ momentem :)))))) |