Data: 2015-12-01 22:06:14 | |
Autor: J.F. | |
Ecodriving na egzaminie | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mu20iihcg1n7.1qhrbu1e7qxl6$.dlg@40tude.net...
Jak to jest z "ecodrivingiem" na egzaminie na PJ? http://regiomoto.pl/portal/prawo-jazdy/prawo-jazdy-eco-driving-na-egzaminie-wideo J. |
|
Data: 2015-12-01 22:43:43 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Ecodriving na egzaminie | |
Dnia Tue, 1 Dec 2015 22:06:14 +0100, J.F. napisał(a):
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mu20iihcg1n7.1qhrbu1e7qxl6$.dlg@40tude.net... No tu jest troszkę inna wersja, różniąca się od poprzedniej o 100rpm :) Ale pytanie zasadnicze jest z czego to wynika? |
|
Data: 2015-12-02 06:53:38 | |
Autor: Shrek | |
Ecodriving na egzaminie | |
On 01.12.2015 22:43, Tomasz Pyra wrote:
http://regiomoto.pl/portal/prawo-jazdy/prawo-jazdy-eco-driving-na-egzaminie-wideo Z ekooszołomstwa. Słusznie wymagają hamowania silnikiem. Zmiana biegów przy 1800-2600 to już przegięcie. Ja często zmieniam przy 3000-4500 i nic się nie dzieję;) Shrek. |
|
Data: 2015-12-02 10:48:25 | |
Autor: J.F. | |
Ecodriving na egzaminie | |
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n3m10q$bj2$2@node1.news.atman.pl...
On 01.12.2015 22:43, Tomasz Pyra wrote: http://regiomoto.pl/portal/prawo-jazdy/prawo-jazdy-eco-driving-na-egzaminie-wideoNo tu jest troszkę inna wersja, różniąca się od poprzedniej o 100rpm :) Tam jest podstawa prawna podana. http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20140000594 "w załączniku nr 2 do rozporządzenia w tabeli nr 7 po poz. 24 dodaje się poz. 25 i 26 w brzmieniu: 25 Zmiana biegów właściwa dla energooszczędnej jazdy (dotyczy wyłącznie egzaminu państwowego przeprowadzanego w zakresie prawa jazdy kategorii B, B+E, C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D i D+E); w zakresie prawa jazdy kategorii B i B+E osoba egzaminowana powinna dokonywać zmiany biegu na wyższy w momencie, kiedy silnik osiągnie od 1800 do 2600 obrotów na minutę, a pierwsze cztery biegi powinny być włączone zanim pojazd osiągnie 50 km/h; w zakresie pozostałych kategorii prawa jazdy osoba egzaminowana powinna utrzymywać prędkość obrotową silnika w zakresie zielonego pola pracy oznaczonego na obrotomierzu pojazdu egzaminacyjnego" Swoja droga - ja tu nie widze ze "jak kursant na chwile pojedzie przy wiekszych obrotach, to egzaminator go nie obleje". Z ekooszołomstwa. Słusznie wymagają hamowania silnikiem. Hm, czy slusznie ... ja tam mam nadal watpliwosci, no ale w na egzaminie po miescie raczej nie bede sie zastanawial jak daleko auto na luzie zajedzie :-) A jak mam zmieniac biegi aby zwolnic od 50 do 7, to przepis sponsorowala firma Valeo i ZF :-) Zmiana biegów przy 1800-2600 to już przegięcie. Ja często zmieniam przy 3000-4500 i nic się nie dzieję;) Wydaje ci sie, ze nic sie nie dzieje, a w Brukseli wiedza lepiej :-) Poza tym auto przy 4500 za duza moc ma, a my chcemy uczyc spokojnej jazdy :-) A tak swoja droga: -4 bieg przy 50 ? troche za wolno mi sie wydaje, choc oczywiscie zalezy od auta. -urzednicy jezdza dieslami ? -czy w przepisach jest obowiazek wyposazenia auta egzaminacyjnego w obrotomierz ? -macie na obrotomierzach jakies "zielone pole" ? J. |
|
Data: 2015-12-02 15:02:33 | |
Autor: tck | |
Ecodriving na egzaminie | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:565ebe69$0$686$65785112news.neostrada.pl... Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n3m10q$bj2$2@node1.news.atman.pl... w pojazdach kategorii C1, C, D1, D czyli zgodnie z: "w zakresie _pozostałych_ kategorii prawa jazdy osoba egzaminowana powinna utrzymywać prędkość obrotową silnika w zakresie zielonego pola pracy oznaczonego na obrotomierzu pojazdu" sa takie zielone pola na obrotomierzu, w polonezie tez bylo;) -- pozdr Tomasz tck(at)top.net.pl |
|
Data: 2015-12-02 16:21:20 | |
Autor: yabba | |
Ecodriving na egzaminie | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:565ebe69$0$686$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n3m10q$bj2$2@node1.news.atman.pl... Bardzo zalezy od auta. 4 przy 50 to tyle, żeby spokojnie staczać się z niewielkiego wzniesienia. Podjazd pod górkę, to już masakra. Ale co się przejmujesz, to nie Twój samochód. -urzednicy jezdza dieslami ? To jeszcze jeden przykład, że urzędnicy nie znają się na tym czym się zajmują. -czy w przepisach jest obowiazek wyposazenia auta egzaminacyjnego w obrotomierz ? Trzeba by zobaczyc przetarg z WORD-u. -macie na obrotomierzach jakies "zielone pole" ? Zielone pole w zacytowanym przepisie dotyczy tylko kategori C, D i pochodnych. Dla B muszą być utrzymywane wymienione zakresy prędkości. W osobowych to zielonego pola na obrotomierzu dawno nie widziałem. Może to było w Polonezie? Czasem są obrotomierze nawet bez czerwonego. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2015-12-02 22:49:29 | |
Autor: MadMan | |
Ecodriving na egzaminie | |
Dnia Wed, 2 Dec 2015 16:21:20 +0100, yabba napisaĹ(a):
W osobowych to zielonego pola na obrotomierzu dawno nie widziaĹem. MoĹźe to byĹo w Polonezie? Jest w Polonezie, niemniej nie da siÄ wg przytoczonych zasad jeĹşdziÄ nim - pole jest od 2000 do 3500 obr/min, a zmieniajÄ c z 1 biegu na 2 przy 3500 obrotĂłw lÄ dujemy na jakichĹ 1800... -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2015-12-02 20:22:47 | |
Autor: Shrek | |
Ecodriving na egzaminie | |
On 02.12.2015 10:48, J.F. wrote:
Z ekooszołomstwa. Słusznie wymagają hamowania silnikiem. Słusznie - jazda na luzie jest po prostu średnio bezpieczna z różnych powodów. Jeśli nie jest bawet błędem to fatalnym nawykiem. Zmiana biegów przy 1800-2600 to już przegięcie. Ja często zmieniam A tam dużą - rozglądam się za dodatkowymi 70KM:P A tak swoja droga: Dziś właśnie sprawdziłem - 50 na czwórece to trochę powyżej 1500 obrotów. Dopóki się toczysz to ujdzie, choc raczej dla silnika to niezdrowe. Jak wciśniesz gaz to trzęsie budą. -urzednicy jezdza dieslami ? Nie - ale to zielone pole to dotyczy pozostałych kategorii. Uprzedzając pytanie w motocyklach chyba też nie ma (w moim napewno). Shrek. |
|
Data: 2015-12-02 20:37:02 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Ecodriving na egzaminie | |
Dnia Wed, 2 Dec 2015 10:48:25 +0100, J.F. napisał(a):
w zakresie prawa jazdy kategorii B i B+E osoba egzaminowana powinna dokonywać zmiany biegu na wyższy w momencie, kiedy silnik osiągnie od 1800 do 2600 obrotów na minutę, a pierwsze cztery biegi powinny być włączone zanim pojazd osiągnie 50 km/h; Dzięki, tego szukałem :) Swoja droga - ja tu nie widze ze "jak kursant na chwile pojedzie przy wiekszych obrotach, to egzaminator go nie obleje". No bo tak nie ma - to jest wymóg. Jedno przekroczenie to pierwszy błąd i nie przekreśla egzaminu, ale za drugim razem nastąpi już zamiana miejsc. Z ekooszołomstwa. Słusznie wymagają hamowania silnikiem. Na luzie warto jeszcze zgasić silnik :) A tak swoja droga: W tych samochodach których używa się do nauki jazdy raczej nie jest to problem, bo to jakieś litrowe silniczki, Ale już u mnie to niemożliwe żeby wrzucić IV bieg przed 50km/h zmieniając biegi w zakresie 1800-2600. Bo 50km/h na III biegu jest przy obrotach niższych niż 1800. -urzednicy jezdza dieslami ? Rozdział 13 rozporządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, mówi o dodatkowych wymaganiach pojazdów do szkolenia i egzaminowania, ale obrotomierza ja tam nie widzę. Czyli nie musi - egzaminatorowi wystarczy czerwona lampa zapalająca się powyżej 2600rpm ;) -macie na obrotomierzach jakies "zielone pole" ? Ciężarówki i autobusy chyba raczej mają |
|
Data: 2015-12-03 22:44:14 | |
Autor: neelix | |
Ecodriving na egzaminie | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:565ebe69$0$686$65785112news.neostrada.pl... -4 bieg przy 50 ? troche za wolno mi sie wydaje, choc oczywisciezalezy od auta. Hyundai przy 57 km/h chce 5 biegu. -- Pozdrawiam neelix |
|
Data: 2015-12-04 11:34:03 | |
Autor: J.F. | |
Ecodriving na egzaminie | |
Użytkownik "neelix" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5660b7b0$0$22844$65785112@news.neostrada.pl...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości -4 bieg przy 50 ? troche za wolno mi sie wydaje, choc oczywisciezalezy od auta. Hyundai przy 57 km/h chce 5 biegu. Ale diesel czy benzyna ? Jakie ma wtedy obroty, i co to za silnik ? 1.9 CDTI Opla musze przyznac ze bardzo ladnie pracuje juz od ~1500 rpm. J. |
|
Data: 2015-12-04 19:22:43 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Ecodriving na egzaminie | |
Dnia Fri, 4 Dec 2015 11:34:03 +0100, J.F. napisał(a):
1.9 CDTI Opla musze przyznac ze bardzo ladnie pracuje juz od ~1500 rpm. Tu mówią że ma wtedy ledwo 40KM http://vtech.pl/katalog/logo/chip-tuning-Opel-Astra-1.9-CDTi-120-KM-88-kW.jpg |
|
Data: 2015-12-04 22:39:34 | |
Autor: neelix | |
Ecodriving na egzaminie | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:56616c1c$0$699$65785112news.neostrada.pl... Użytkownik "neelix" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5660b7b0$0$22844$65785112@news.neostrada.pl... Model i20. Benzyna/gaz. Bieg 4 zalecany już od 44 km/h. Jakie ma wtedy obroty, i co to za silnik ? Sprawdzę to powiem. Nigdy nie przywiązywałem wagi do obrotów. -- Pozdrawiam neelix |
|
Data: 2015-12-05 21:08:45 | |
Autor: J.F. | |
Ecodriving na egzaminie | |
Dnia Fri, 4 Dec 2015 22:39:34 +0100, neelix napisał(a):
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Ile ma wtedy obrotow ? Jak obok pisalem - vectra 1.9 diesel ma przy 50/h 1300 rpm, silnik jeszcze jedzie, ale juz kiepsko przyspiesza. J. |
|
Data: 2015-12-06 18:58:44 | |
Autor: neelix | |
Ecodriving na egzaminie | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gfn3gan1r2gz.4osu2ouu4xfz.dlg40tude.net... Dnia Fri, 4 Dec 2015 22:39:34 +0100, neelix napisał(a): Ok. 2000. Silnik 1.25 l. -- Pozdrawiam neelix |
|
Data: 2015-12-07 09:40:23 | |
Autor: t | |
Ecodriving na egzaminie | |
Normalnie ,żeby było trudniej i do tego mamy sponsorować producentów aut i części. Zawsze na zawodach eco było tak, aby jak najszybciej i najpłynniej przyspieszyć do dopuszczalnej prędkości a potem ją utrzymywać. Poczytajcie o mistrzach jazdy o kropelce. Tam nie ma czegoś takiego jak mułowatość, tylko wykorzystywanie obrotów silnika w okolicy naj. mom. obr. Ta zasada fajnie sie u mnie sprawdza w którymś z kolei aucie. W obecnym mam maks moment ok. 3700 obr/min. W mieście z reguły nie przekraczam 3-3,5 tys obr i najczęściej ruszając spod świateł , jestem hen daleko z przodu, a reszta 50-100m za mną .. Nie lubię tez być drugi na światłach, bo jakieś 80% na pole position, dopiero szuka 1 jak się zielone zaświeci. Jak już znajdzie, to rozpędza się jak mucha w gównie i zamiast przejechać 6 aut, przejeżdża 2-3 .
Co do trzymania nogi na stopie, to się nie dziwcie. Tak uczą do egzaminów. Podobnie jest jak się stoi przed światłami i trzyma nogę na wciśnietym sprzęgle. Też debilny wymów do egzaminu, ponoć aby być gotowym do ruszenia, co u nas niestety nie zdaje egzaminu. Pozdrawiam Tor |
|
Data: 2015-12-07 15:28:02 | |
Autor: Shrek | |
Ecodriving na egzaminie | |
On 07.12.2015 09:40, t wrote:
Normalnie ,żeby było trudniej i do tego mamy sponsorować producentów aut A ja przy 5,500;) No i co cały czas na 6000 obrotów jechać? Shrek |
|