Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Ecodriving na egzaminie

Ecodriving na egzaminie

Data: 2015-12-01 22:06:14
Autor: J.F.
Ecodriving na egzaminie
Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mu20iihcg1n7.1qhrbu1e7qxl6$.dlg@40tude.net...
Jak to jest z "ecodrivingiem" na egzaminie na PJ?
Doszły mnie słuchy że polega to na nieprzekroczeniu przez cały egzamin
magicznej liczby 2500rpm.

http://regiomoto.pl/portal/prawo-jazdy/prawo-jazdy-eco-driving-na-egzaminie-wideo

J.

Data: 2015-12-01 22:43:43
Autor: Tomasz Pyra
Ecodriving na egzaminie
Dnia Tue, 1 Dec 2015 22:06:14 +0100, J.F. napisał(a):

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mu20iihcg1n7.1qhrbu1e7qxl6$.dlg@40tude.net...
Jak to jest z "ecodrivingiem" na egzaminie na PJ?
Doszły mnie słuchy że polega to na nieprzekroczeniu przez cały egzamin
magicznej liczby 2500rpm.

http://regiomoto.pl/portal/prawo-jazdy/prawo-jazdy-eco-driving-na-egzaminie-wideo

No tu jest troszkę inna wersja, różniąca się od poprzedniej o 100rpm :)
Ale pytanie zasadnicze jest z czego to wynika?

Data: 2015-12-02 06:53:38
Autor: Shrek
Ecodriving na egzaminie
On 01.12.2015 22:43, Tomasz Pyra wrote:

http://regiomoto.pl/portal/prawo-jazdy/prawo-jazdy-eco-driving-na-egzaminie-wideo

No tu jest troszkę inna wersja, różniąca się od poprzedniej o 100rpm :)
Ale pytanie zasadnicze jest z czego to wynika?

Z ekooszołomstwa. Słusznie wymagają hamowania silnikiem. Zmiana biegów przy 1800-2600 to już przegięcie. Ja często zmieniam przy 3000-4500 i nic się nie dzieję;)

Shrek.

Data: 2015-12-02 10:48:25
Autor: J.F.
Ecodriving na egzaminie
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n3m10q$bj2$2@node1.news.atman.pl...
On 01.12.2015 22:43, Tomasz Pyra wrote:
http://regiomoto.pl/portal/prawo-jazdy/prawo-jazdy-eco-driving-na-egzaminie-wideo
No tu jest troszkę inna wersja, różniąca się od poprzedniej o 100rpm :)
Ale pytanie zasadnicze jest z czego to wynika?

Tam jest podstawa prawna podana.
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20140000594

"w załączniku nr 2 do rozporządzenia w tabeli nr 7 po poz. 24 dodaje się poz. 25 i 26 w brzmieniu:

25 Zmiana biegów właściwa dla energooszczędnej jazdy (dotyczy wyłącznie egzaminu państwowego przeprowadzanego w zakresie prawa jazdy kategorii B, B+E, C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D i D+E); w zakresie prawa jazdy kategorii B i B+E osoba egzaminowana powinna dokonywać zmiany biegu na wyższy w momencie, kiedy silnik osiągnie od 1800 do 2600 obrotów na minutę, a pierwsze cztery biegi powinny być włączone zanim pojazd osiągnie 50 km/h; w zakresie pozostałych kategorii prawa jazdy osoba egzaminowana powinna utrzymywać prędkość obrotową silnika w zakresie zielonego pola pracy oznaczonego na obrotomierzu pojazdu egzaminacyjnego"

Swoja droga - ja tu nie widze ze "jak kursant na chwile pojedzie przy wiekszych obrotach, to egzaminator go nie obleje".

Z ekooszołomstwa. Słusznie wymagają hamowania silnikiem.

Hm, czy slusznie ... ja tam mam nadal watpliwosci, no ale w na egzaminie po miescie raczej nie bede sie zastanawial jak daleko auto na luzie zajedzie :-)
A jak mam zmieniac biegi aby zwolnic od 50 do 7, to przepis sponsorowala firma Valeo i ZF :-)

Zmiana biegów przy 1800-2600 to już przegięcie. Ja często zmieniam przy 3000-4500 i nic się nie dzieję;)

Wydaje ci sie, ze nic sie nie dzieje, a w Brukseli wiedza lepiej :-)

Poza tym auto przy 4500 za duza moc ma, a my chcemy uczyc spokojnej jazdy :-)
A tak swoja droga:
-4 bieg przy 50 ? troche za wolno mi sie wydaje, choc oczywiscie zalezy od auta.
-urzednicy jezdza dieslami ?
-czy w przepisach jest obowiazek wyposazenia auta egzaminacyjnego w obrotomierz ?
-macie na obrotomierzach jakies "zielone pole" ?

J.

Data: 2015-12-02 15:02:33
Autor: tck
Ecodriving na egzaminie

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:565ebe69$0$686$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n3m10q$bj2$2@node1.news.atman.pl...
On 01.12.2015 22:43, Tomasz Pyra wrote:
http://regiomoto.pl/portal/prawo-jazdy/prawo-jazdy-eco-driving-na-egzaminie-wideo
No tu jest troszkę inna wersja, różniąca się od poprzedniej o 100rpm :)
Ale pytanie zasadnicze jest z czego to wynika?

Tam jest podstawa prawna podana.
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20140000594

"w załączniku nr 2 do rozporządzenia w tabeli nr 7 po poz. 24 dodaje się poz. 25 i 26 w brzmieniu:

25 Zmiana biegów właściwa dla energooszczędnej jazdy (dotyczy wyłącznie egzaminu państwowego przeprowadzanego w zakresie prawa jazdy kategorii B, B+E, C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D i D+E); w zakresie prawa jazdy kategorii B i B+E osoba egzaminowana powinna dokonywać zmiany biegu na wyższy w momencie, kiedy silnik osiągnie od 1800 do 2600 obrotów na minutę, a pierwsze cztery biegi powinny być włączone zanim pojazd osiągnie 50 km/h; w zakresie pozostałych kategorii prawa jazdy osoba egzaminowana powinna utrzymywać prędkość obrotową silnika w zakresie zielonego pola pracy oznaczonego na obrotomierzu pojazdu egzaminacyjnego"

Swoja droga - ja tu nie widze ze "jak kursant na chwile pojedzie przy wiekszych obrotach, to egzaminator go nie obleje".

Z ekooszołomstwa. Słusznie wymagają hamowania silnikiem.

Hm, czy slusznie ... ja tam mam nadal watpliwosci, no ale w na egzaminie po miescie raczej nie bede sie zastanawial jak daleko auto na luzie zajedzie :-)
A jak mam zmieniac biegi aby zwolnic od 50 do 7, to przepis sponsorowala firma Valeo i ZF :-)

Zmiana biegów przy 1800-2600 to już przegięcie. Ja często zmieniam przy 3000-4500 i nic się nie dzieję;)

Wydaje ci sie, ze nic sie nie dzieje, a w Brukseli wiedza lepiej :-)

Poza tym auto przy 4500 za duza moc ma, a my chcemy uczyc spokojnej jazdy :-)
A tak swoja droga:
-4 bieg przy 50 ? troche za wolno mi sie wydaje, choc oczywiscie zalezy od auta.
-urzednicy jezdza dieslami ?
-czy w przepisach jest obowiazek wyposazenia auta egzaminacyjnego w obrotomierz ?
-macie na obrotomierzach jakies "zielone pole" ?


w pojazdach kategorii C1, C, D1, D czyli zgodnie z:
"w zakresie _pozostałych_ kategorii prawa jazdy osoba egzaminowana powinna utrzymywać prędkość obrotową silnika w zakresie zielonego pola pracy oznaczonego na obrotomierzu pojazdu"
sa takie zielone pola na obrotomierzu, w polonezie tez bylo;)


--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2015-12-02 16:21:20
Autor: yabba
Ecodriving na egzaminie
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:565ebe69$0$686$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n3m10q$bj2$2@node1.news.atman.pl...
On 01.12.2015 22:43, Tomasz Pyra wrote:
http://regiomoto.pl/portal/prawo-jazdy/prawo-jazdy-eco-driving-na-egzaminie-wideo
No tu jest troszkę inna wersja, różniąca się od poprzedniej o 100rpm :)
Ale pytanie zasadnicze jest z czego to wynika?

Tam jest podstawa prawna podana.
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20140000594

"w załączniku nr 2 do rozporządzenia w tabeli nr 7 po poz. 24 dodaje się poz. 25 i 26 w brzmieniu:

25 Zmiana biegów właściwa dla energooszczędnej jazdy (dotyczy wyłącznie egzaminu państwowego przeprowadzanego w zakresie prawa jazdy kategorii B, B+E, C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D i D+E); w zakresie prawa jazdy kategorii B i B+E osoba egzaminowana powinna dokonywać zmiany biegu na wyższy w momencie, kiedy silnik osiągnie od 1800 do 2600 obrotów na minutę, a pierwsze cztery biegi powinny być włączone zanim pojazd osiągnie 50 km/h; w zakresie pozostałych kategorii prawa jazdy osoba egzaminowana powinna utrzymywać prędkość obrotową silnika w zakresie zielonego pola pracy oznaczonego na obrotomierzu pojazdu egzaminacyjnego"

Swoja droga - ja tu nie widze ze "jak kursant na chwile pojedzie przy wiekszych obrotach, to egzaminator go nie obleje".

Z ekooszołomstwa. Słusznie wymagają hamowania silnikiem.

Hm, czy slusznie ... ja tam mam nadal watpliwosci, no ale w na egzaminie po miescie raczej nie bede sie zastanawial jak daleko auto na luzie zajedzie :-)
A jak mam zmieniac biegi aby zwolnic od 50 do 7, to przepis sponsorowala firma Valeo i ZF :-)

Zmiana biegów przy 1800-2600 to już przegięcie. Ja często zmieniam przy 3000-4500 i nic się nie dzieję;)

Wydaje ci sie, ze nic sie nie dzieje, a w Brukseli wiedza lepiej :-)

Poza tym auto przy 4500 za duza moc ma, a my chcemy uczyc spokojnej jazdy :-)
A tak swoja droga:
-4 bieg przy 50 ? troche za wolno mi sie wydaje, choc oczywiscie zalezy od auta.

Bardzo zalezy od auta. 4 przy 50 to tyle, żeby spokojnie staczać się z niewielkiego wzniesienia. Podjazd pod górkę, to już masakra. Ale co się przejmujesz, to nie Twój samochód.

-urzednicy jezdza dieslami ?

To jeszcze jeden przykład, że urzędnicy nie znają się  na tym czym się zajmują.

-czy w przepisach jest obowiazek wyposazenia auta egzaminacyjnego w obrotomierz ?

Trzeba by zobaczyc przetarg z WORD-u.

-macie na obrotomierzach jakies "zielone pole" ?

Zielone pole w zacytowanym przepisie dotyczy tylko kategori C, D i pochodnych.
Dla B muszą być utrzymywane wymienione zakresy prędkości.
W osobowych to zielonego pola na obrotomierzu dawno nie widziałem. Może to było w Polonezie? Czasem są obrotomierze nawet bez czerwonego.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-12-02 22:49:29
Autor: MadMan
Ecodriving na egzaminie
Dnia Wed, 2 Dec 2015 16:21:20 +0100, yabba napisał(a):

W osobowych to zielonego pola na obrotomierzu dawno nie widziałem. Może to było w Polonezie?

Jest w Polonezie, niemniej nie da się wg przytoczonych zasad jeździć nim
- pole jest od 2000 do 3500 obr/min, a zmieniając z 1 biegu na 2 przy
3500 obrotów lądujemy na jakichś 1800...

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2015-12-02 20:22:47
Autor: Shrek
Ecodriving na egzaminie
On 02.12.2015 10:48, J.F. wrote:

Z ekooszołomstwa. Słusznie wymagają hamowania silnikiem.

Hm, czy slusznie ... ja tam mam nadal watpliwosci, no ale w na egzaminie
po miescie raczej nie bede sie zastanawial jak daleko auto na luzie
zajedzie :-)

Słusznie - jazda na luzie jest po prostu średnio bezpieczna z różnych powodów. Jeśli nie jest bawet błędem to fatalnym nawykiem.

Zmiana biegów przy 1800-2600 to już przegięcie. Ja często zmieniam
przy 3000-4500 i nic się nie dzieję;)

Wydaje ci sie, ze nic sie nie dzieje, a w Brukseli wiedza lepiej :-)

Poza tym auto przy 4500 za duza moc ma, a my chcemy uczyc spokojnej
jazdy :-)

A tam dużą - rozglądam się za dodatkowymi 70KM:P

A tak swoja droga:
-4 bieg przy 50 ? troche za wolno mi sie wydaje, choc oczywiscie zalezy
od auta.

Dziś właśnie sprawdziłem - 50 na czwórece to trochę powyżej 1500 obrotów. Dopóki się toczysz to ujdzie, choc raczej dla silnika to niezdrowe. Jak wciśniesz gaz to trzęsie budą.

-urzednicy jezdza dieslami ?
-czy w przepisach jest obowiazek wyposazenia auta egzaminacyjnego w
obrotomierz ?
-macie na obrotomierzach jakies "zielone pole" ?

Nie - ale to zielone pole to dotyczy pozostałych kategorii. Uprzedzając pytanie w motocyklach chyba też nie ma (w moim napewno).

Shrek.

Data: 2015-12-02 20:37:02
Autor: Tomasz Pyra
Ecodriving na egzaminie
Dnia Wed, 2 Dec 2015 10:48:25 +0100, J.F. napisał(a):

w zakresie prawa jazdy kategorii B i B+E osoba egzaminowana powinna dokonywać zmiany biegu na wyższy w momencie, kiedy silnik osiągnie od 1800 do 2600 obrotów na minutę, a pierwsze cztery biegi powinny być włączone zanim pojazd osiągnie 50 km/h;

Dzięki, tego szukałem :)

Swoja droga - ja tu nie widze ze "jak kursant na chwile pojedzie przy wiekszych obrotach, to egzaminator go nie obleje".

No bo tak nie ma - to jest wymóg.
Jedno przekroczenie to pierwszy błąd i nie przekreśla egzaminu, ale za
drugim razem nastąpi już zamiana miejsc.


Z ekooszołomstwa. Słusznie wymagają hamowania silnikiem.

Hm, czy slusznie ... ja tam mam nadal watpliwosci, no ale w na egzaminie po miescie raczej nie bede sie zastanawial jak daleko auto na luzie zajedzie :-)

Na luzie warto jeszcze zgasić silnik :)

A tak swoja droga:
-4 bieg przy 50 ? troche za wolno mi sie wydaje, choc oczywiscie zalezy od auta.

W tych samochodach których używa się do nauki jazdy raczej nie jest to
problem, bo to jakieś litrowe silniczki,
Ale już u mnie to niemożliwe żeby wrzucić IV bieg przed 50km/h zmieniając
biegi w zakresie 1800-2600.
Bo 50km/h na III biegu jest przy obrotach niższych niż 1800.

-urzednicy jezdza dieslami ?
-czy w przepisach jest obowiazek wyposazenia auta egzaminacyjnego w obrotomierz ?

Rozdział 13 rozporządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz
zakresu ich niezbędnego wyposażenia, mówi o dodatkowych wymaganiach
pojazdów do szkolenia i egzaminowania, ale obrotomierza ja tam nie widzę.

Czyli nie musi - egzaminatorowi wystarczy czerwona lampa zapalająca się
powyżej 2600rpm ;)

-macie na obrotomierzach jakies "zielone pole" ?

Ciężarówki i autobusy chyba raczej mają

Data: 2015-12-03 22:44:14
Autor: neelix
Ecodriving na egzaminie

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:565ebe69$0$686$65785112news.neostrada.pl...
-4 bieg przy 50 ? troche za wolno mi sie wydaje, choc oczywiscie
zalezy od auta.

Hyundai przy 57 km/h chce 5 biegu.

--
Pozdrawiam
neelix

Data: 2015-12-04 11:34:03
Autor: J.F.
Ecodriving na egzaminie
Użytkownik "neelix"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5660b7b0$0$22844$65785112@news.neostrada.pl...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
-4 bieg przy 50 ? troche za wolno mi sie wydaje, choc oczywiscie
zalezy od auta.

Hyundai przy 57 km/h chce 5 biegu.

Ale diesel czy benzyna ?

Jakie ma wtedy obroty, i co to za silnik ?

1.9 CDTI Opla musze przyznac ze bardzo ladnie pracuje juz od ~1500 rpm.

J.

Data: 2015-12-04 19:22:43
Autor: Tomasz Pyra
Ecodriving na egzaminie
Dnia Fri, 4 Dec 2015 11:34:03 +0100, J.F. napisał(a):

1.9 CDTI Opla musze przyznac ze bardzo ladnie pracuje juz od ~1500 rpm.

Tu mówią że ma wtedy ledwo 40KM
http://vtech.pl/katalog/logo/chip-tuning-Opel-Astra-1.9-CDTi-120-KM-88-kW.jpg

Data: 2015-12-04 22:39:34
Autor: neelix
Ecodriving na egzaminie

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:56616c1c$0$699$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "neelix"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5660b7b0$0$22844$65785112@news.neostrada.pl...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
-4 bieg przy 50 ? troche za wolno mi sie wydaje, choc oczywiscie
zalezy od auta.
Hyundai przy 57 km/h chce 5 biegu.
Ale diesel czy benzyna ?

Model i20. Benzyna/gaz. Bieg 4 zalecany  już od 44 km/h.

Jakie ma wtedy obroty, i co to za silnik ?

Sprawdzę to powiem. Nigdy nie przywiązywałem wagi do obrotów.

--
Pozdrawiam
neelix

Data: 2015-12-05 21:08:45
Autor: J.F.
Ecodriving na egzaminie
Dnia Fri, 4 Dec 2015 22:39:34 +0100, neelix napisał(a):
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
-4 bieg przy 50 ? troche za wolno mi sie wydaje, choc oczywiscie
zalezy od auta.
Hyundai przy 57 km/h chce 5 biegu.
Ale diesel czy benzyna ?

Model i20. Benzyna/gaz. Bieg 4 zalecany  już od 44 km/h.

Ile ma wtedy obrotow ?

Jak obok pisalem - vectra 1.9 diesel ma przy 50/h 1300 rpm, silnik
jeszcze jedzie, ale juz kiepsko przyspiesza. J.

Data: 2015-12-06 18:58:44
Autor: neelix
Ecodriving na egzaminie

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gfn3gan1r2gz.4osu2ouu4xfz.dlg40tude.net...
Dnia Fri, 4 Dec 2015 22:39:34 +0100, neelix napisał(a):
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
-4 bieg przy 50 ? troche za wolno mi sie wydaje, choc oczywiscie
zalezy od auta.
Hyundai przy 57 km/h chce 5 biegu.
Ale diesel czy benzyna ?
Model i20. Benzyna/gaz. Bieg 4 zalecany  już od 44 km/h.
Ile ma wtedy obrotow ?

Ok. 2000. Silnik 1.25 l.


--
Pozdrawiam
neelix

Data: 2015-12-07 09:40:23
Autor: t
Ecodriving na egzaminie
Normalnie ,żeby było trudniej i do tego mamy sponsorować producentów aut i części. Zawsze na zawodach eco było tak, aby jak najszybciej i najpłynniej przyspieszyć do dopuszczalnej prędkości a potem ją utrzymywać. Poczytajcie o mistrzach jazdy o kropelce. Tam nie ma czegoś takiego jak mułowatość, tylko wykorzystywanie obrotów silnika w okolicy naj. mom. obr. Ta zasada fajnie sie u mnie sprawdza w którymś z kolei aucie. W obecnym mam maks moment ok. 3700 obr/min. W mieście z reguły nie przekraczam 3-3,5 tys obr i najczęściej ruszając spod świateł , jestem hen daleko z przodu, a reszta 50-100m za mną .. Nie lubię tez być drugi na światłach, bo jakieś 80% na pole position, dopiero szuka 1 jak się zielone zaświeci. Jak już znajdzie, to rozpędza się jak mucha w gównie i zamiast przejechać 6 aut, przejeżdża 2-3 .
Co do trzymania nogi na stopie, to się nie dziwcie. Tak uczą do egzaminów. Podobnie jest jak się stoi przed światłami i trzyma nogę na wciśnietym sprzęgle. Też debilny wymów do egzaminu, ponoć aby być gotowym do ruszenia, co u nas niestety nie zdaje egzaminu.

Pozdrawiam
Tor

Data: 2015-12-07 15:28:02
Autor: Shrek
Ecodriving na egzaminie
On 07.12.2015 09:40, t wrote:
Normalnie ,żeby było trudniej i do tego mamy sponsorować producentów aut
i części. Zawsze na zawodach eco było tak, aby jak najszybciej i
najpłynniej przyspieszyć do dopuszczalnej prędkości a potem ją
utrzymywać. Poczytajcie o mistrzach jazdy o kropelce. Tam nie ma czegoś
takiego jak mułowatość, tylko wykorzystywanie obrotów silnika w okolicy
naj. mom. obr. Ta zasada fajnie sie u mnie sprawdza w którymś z kolei
aucie. W obecnym mam maks moment ok. 3700 obr/min.

A ja przy 5,500;) No i co cały czas na 6000 obrotów jechać?

Shrek

Ecodriving na egzaminie

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona