Data: 2017-06-28 21:30:25 | |
Autor: Maciek | |
Działanie sprzęgła po wymianie pompy | |
Czołem, Odebrałem dziś samochód po wymianie pompy sprzęgła. Poprzednia była nieszczelna, regularnie się zapowietrzała i sprzęgło przestawało się wyłączać. Wcześniej pedał chodził dość twardo, teraz bardzo miękko (za bardzo na mój gust), ALE: wcześniej sprzęgło brało około połowy skoku, teraz w górnej 1/3... (tarcza sprzęgła ma 6-7 tys.) Wygodne to nie jest, a poza tym nie miałem pewności, czy mechanior czegoś nie skopał, więc wróciłem do warsztatu po wyjaśnienia i usłyszałem, że punkt łapania sprzęgła nie jest regulowany, tylko narzucony konstrukcją pompy, pompa została założona prawidłowa od tego modelu, więc inaczej być nie może. Mam nieodparte wrażenie, że to była odpowiedź obliczona na spławienie upierdliwego klienta i że jednak coś skopali. Czy grupowi mechanicy mogliby zabrać głos? Pacjent to Kia Sportage 2.0 crdi 2005 r. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2017-06-28 23:06:06 | |
Autor: J.F. | |
Działanie sprzęgła po wymianie pompy | |
Dnia Wed, 28 Jun 2017 21:30:25 +0200, Maciek napisał(a):
Odebrałem dziś samochód po wymianie pompy sprzęgła. Poprzednia była Odpowiedz moze i byla obliczona na splawienie, ale racje maja. Nic sie tam nie reguluje. Tak jak w hamulcach nic nie regulujesz. Uklad sam sie reguluje . J. |
|
Data: 2017-06-28 23:18:25 | |
Autor: Maciek | |
Działanie sprzęgła po wymianie pompy | |
Dnia Wed, 28 Jun 2017 23:06:06 +0200, J.F. napisał(a):
Odpowiedz moze i byla obliczona na splawienie, ale racje maja. To skąd tak duża różnica w wysokości punktu łapania sprzęgła? Pedał nie jest niżej niż był. Może być nawet wyżej. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2017-06-29 15:42:40 | |
Autor: J.F. | |
Działanie sprzęgła po wymianie pompy | |
Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:19ixj58mgocmx.hjow8zsle0mj$.dlg@40tude.net...
Dnia Wed, 28 Jun 2017 23:06:06 +0200, J.F. napisał(a): Odpowiedz moze i byla obliczona na splawienie, ale racje maja. To skąd tak duża różnica w wysokości punktu łapania sprzęgła? Pedał nie Stara byla zapowietrzona i nieszczelna, to najprostsza odpowiedz. Po zastanowieniu ... moze i tam sie reguluje jakis luz pedalu/popychacza, i moze im sie nie chcialo. Bo zasadniczo to uklad sam sie reguluje. Pare dni i sie przyzwyczaisz. J. |
|
Data: 2017-06-28 23:17:40 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Działanie sprzęgła po wymianie pompy | |
Wed, 28 Jun 2017 21:30:25 +0200, w
<1hd937j4qqm8e$.3d6kp06ads86.dlg@40tude.net>, Maciek <docktor@poczta.onet.pl> napisał(-a): Wcześniej pedał chodził dość twardo, teraz bardzo miękko (za bardzo na mój Ale normalne. W połowie to raczej niewygodne i nienormalne :) |
|
Data: 2017-06-28 23:20:14 | |
Autor: Maciek | |
Działanie sprzęgła po wymianie pompy | |
Dnia Wed, 28 Jun 2017 23:17:40 +0200, radekp@konto.pl napisał(a):
Ale normalne. W połowie to raczej niewygodne i nienormalne :) To w takim razie ja miałem same nienormalne samochody ;) -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2017-06-29 00:42:31 | |
Autor: PiteR | |
Działanie sprzęgła po wymianie pompy | |
na ** p.m.s ** Maciek pisze tak:
Wcześniej pedał chodził dość twardo, teraz bardzo miękko (za tak może być , ALE: wcześniej sprzęgło brało około połowy skoku, teraz w górnej 1/3 pompa jest teraz "dłuższa" bardziej wyciska płyn wróciłem do warsztatu po wyjaśnienia i usłyszałem, że punkt może być bo było :) Mam nieodparte wrażenie, że to była odpowiedź obliczona na no była ale co oni ci teraz poradzą? zeszlifują popychacz? nawiercą i skrócą? Lekka zmiana produkcyjna wymiaru przekłada sie na wielką zmianę odczuwania sprzęgła. Nie pierwszy raz nowe cześci są gorsze od tych sprzed 10 lat. -- Piter http://piterpro.private.pl/xnews/ |
|
Data: 2017-06-29 09:40:22 | |
Autor: Adam | |
Działanie sprzęgła po wymianie pompy | |
W dniu 2017-06-29 o 01:42, PiteR pisze:
Znaczy, że ktoś wymyślił pompę sprzęgła bez nakrętki regulacyjnej??? Maćku - weź, zobacz jak tam jest i napisz. Chyba łatwiej i szybciej jest samemu obejrzeć, niż pytać się na grupach. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2017-06-29 09:45:49 | |
Autor: Maciek | |
Działanie sprzęgła po wymianie pompy | |
Dnia Thu, 29 Jun 2017 09:40:22 +0200, Adam napisał(a):
Znaczy, że ktoś wymyślił pompę sprzęgła bez nakrętki regulacyjnej??? Taki mam plan, tylko jeżeli ta nakrętka znajduje się za przegrodą, to nie mam się do niej jak dostać. Od strony pedału żadnej nakrętki nie widzę, ale jeszcze sprawdzę. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2017-06-29 16:39:33 | |
Autor: Adam | |
Działanie sprzęgła po wymianie pompy | |
W dniu 2017-06-29 o 09:45, Maciek pisze:
Dnia Thu, 29 Jun 2017 09:40:22 +0200, Adam napisał(a): To od strony silnika już raczej nie będzie :( Przynajmniej ja nie spotkałem nigdy, ale też nie siedzę w tym zawodowo. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2017-06-29 10:30:47 | |
Autor: viktorius | |
Działanie sprzęgła po wymianie pompy | |
W dniu 2017-06-29 o 01:42, PiteR pisze:
Ja w C2 1.4 HDI miałem wymieniany siłownik, też do nowej pracy pedału sprzęgła trzeba było się po prostu przyzwyczaić. Żadnej regulacji, cały serwis to jedynie możliwość odpowietrzania układu. Możnaby kupić oryginał używany zamiast zamiennika o niewiadomo jakiej tolerancji wykonania. Większa szansa, ze działanie będzie podobne, mniejsza szansa, że po chwili też nie padnie. Wybór należy do właściciela. -- viktorius |
|
Data: 2017-06-29 16:41:27 | |
Autor: Adam | |
Działanie sprzęgła po wymianie pompy | |
W dniu 2017-06-29 o 10:30, viktorius pisze:
(...) Do Land Rovera Freelandera założyłem pompę Lanosa. Metalowa, nieśmiertelna. Oryginalna BMW do Freelandera to plastikowa wytłoczka, wytrzymująca może ze dwa lata :( -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2017-06-29 13:02:11 | |
Autor: nadir | |
Działanie sprzęgła po wymianie pompy | |
W dniu 2017-06-28 o 21:30, Maciek pisze:
Czy grupowi mechanicy mogliby zabrać głos? Podstawowa sprawa, czy sprawdziłeś, Ty lub mechanik, poziom płynu w zbiorniku? Może układ się zapowietrza, może wysprzęglik jest walnięty? |
|
Data: 2017-06-29 06:09:17 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Działanie sprzęgła po wymianie pompy | |
I jeszcze nadir niech sprawdzi czy ma oswietlenie bagaznika.
|
|
Data: 2017-06-29 18:05:39 | |
Autor: nadir | |
Działanie sprzęgła po wymianie pompy | |
W dniu 2017-06-29 o 15:09, Zenek Kapelinder pisze:
I jeszcze nadir niech sprawdzi czy ma oswietlenie bagaznika. Skoro twierdzisz, że mu to pomoże, to faktycznie niech sprawdzi. |
|
Data: 2017-06-29 09:30:05 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Działanie sprzęgła po wymianie pompy | |
no przeciez mu ktos napisal ze za tloczysko robi kawalek preta bez gwintu i regulacja polega na obcieciu albo dospawaniu kawalka preta. Jak nie ma regulacji to polozenie pedalu sprzegla wskazuje na stopien zuzycia sprzegla. Fabryka robi tak ze pedal sprzegla jest rowno z pedalem hamulca. Zuzywanie sie sprzegla powoduje ze pedal sie podnosi ( bywa i tak ze robi sie coraz glebszy ale najczesciej sie podnosi). Przy jakims granicznym zuzyciu tarczy obsluga sprzegla robi sie malo komfortowa i uzytkownik jedzie wymienic na nowe. Kiedys mozna to bylo regulowac ale jak sie przekroczylo dopuszczalne zuzycie to pekalo sloneczko. Chyba lepiej dla uzykownika jak pojedzie na wymiane bo mu sie niewygodnie wciska pedal niz jak gdzies pomiedzy Kiernozia a Wachockiem o trzeciej w nocy pierdolnie mu sloneczko?
|
|
Data: 2017-06-29 19:25:20 | |
Autor: Maciek | |
Działanie sprzęgła po wymianie pompy | |
Dnia Thu, 29 Jun 2017 09:30:05 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):
Kiedys mozna to bylo regulowac ale jak sie przekroczylo dopuszczalne zuzycie to pekalo sloneczko. Chyba lepiej dla uzykownika jak pojedzie na wymiane bo mu sie niewygodnie wciska pedal niz jak gdzies pomiedzy Kiernozia a Wachockiem o trzeciej w nocy pierdolnie mu sloneczko? Tarcza sprzęgła ma pół roku. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2017-06-29 10:39:54 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Działanie sprzęgła po wymianie pompy | |
Nie pisalem o tym jednym konkretnym przypadku. Poza tym nie wiem jak jest mocowana lapa. Ona na dwa sposoby jest mocowana i moze u Ciebie w miare zuzywania sprzegla pedal bedzie sie opuszczal. Zeby wiedziec co sie dzieje trzeba zmierzyc jak gleboko popychacz wchodzil w starej pompie a jak gleboko wchodzi w nowej.
|
|
Data: 2017-06-29 20:18:15 | |
Autor: J.F. | |
Działanie sprzęgła po wymianie pompy | |
Dnia Thu, 29 Jun 2017 09:30:05 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a): no przeciez mu ktos napisal ze za tloczysko robi kawalek preta bez Stawiam duza wodke, ze zrobione jest jak w hamulcach i zuzycie sprzegla nic nie zmienia. Za to ten popychacz, dokladnosc wykonania i montazu wplywaja. J. |
|
Data: 2017-06-29 12:01:57 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Działanie sprzęgła po wymianie pompy | |
To przegrales. Odkad wprowadzili sprzegla z sprezyna centralna nic sie w nich nie reguluje z wyjatkiem pierwszego ustawienia pedalu sprzegla. W lozyskach z lapkami musial byc luz technologiczny pomiedzy lozyskiem oporowym a lapkami. W sprzeglach z sprezyna cetralna lozysko oporowe caly czas dotyka z niewielka sila do pierscienia oporowego w sprzegle lub bezposrednio do sprezyny. Jak zuzywa sie przede wszystkim tarcza to srodkowa czesc sprezyny centralnej podnosi sie i poprzez linke lub hydraulike powoduje zmiany polozenia pedalu. Moze byc i troche inaczej. Jesli pompa cofa sie do mechanicznego oporu to za wysokosc pedalu sprzegla odpowiada dlugosc popychacza pomiedzy tlokiem pompy a pedalem. Wtedy w miare zuzywania sie tarczy bedzie malal skuteczny skok wysprzeglika. Sprzeglo pomimo ze pedal bedzie zawsze w tym samym miejscu bedzie bralo coraz nizej az dojdzie do takiego momentu ze beda trudno wchodzily biegi a wsteczny bedzie zgrzytal. Samoregulatory w wysprzeglikach byly stosowane w drozszych samochodach wyposazonych w sprzeglo z lapkami. Bo w nich jak wczesniej pisalem wymagany byl luz technologiczny pomiedzy lapkami a lozyskiem oporowym. Dzialalo to podobnie jak samoregulator do zaworu.
|
|
Data: 2017-06-29 15:10:13 | |
Autor: Maciek | |
Działanie sprzęgła po wymianie pompy | |
Dnia Thu, 29 Jun 2017 13:02:11 +0200, nadir napisał(a):
Podstawowa sprawa, czy sprawdziłeś, Ty lub mechanik, poziom płynu w zbiorniku? Może układ się zapowietrza, może wysprzęglik jest walnięty? Po wymianie pompy wysprzęglik się póki co nie zapowietrzył, a poziom płynu się trzyma. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |