Dwie satelity i dwa dekodery

Data: 2015-11-23 10:44:57
Autor: Adamos
Dwie satelity i dwa dekodery
Witam,
Dawno nie pisalem - wiec moze sie przedstawie, jestem Adam. Lubie cos
wymyslac czasami - i mam maly problem, problem z telewizja. Otoz moja matka
ma telewizje satelitarna, talerz 80cm, dekoder Ferguson AF-3100CK, ustawiony
na satelite Astra. Ja kupilem teraz telewizor LCD, dostalem dekoder Orange
Sagemcom WHD 80, i chce sie podlaczyc sie do tego talerza, to wszystko
polaczyc - tylko ze musze miec satelite HOT BIRD i satelite tez Astra, lub
telewizje cyfrowa naziemna DVB-T, jesli te dwie satelity i dekodery razem by
nie dzialaly, cos sie gryzlo.
Na poczatek pomyslalem wiec o konwerterze Monoblock twin, np. tym:
http://allegro.pl/konwerter-inverto-twin-monoblock-black-pro-full-hd-i4798211707.html
Bym polaczyl oba te dekodery, i tu by byl Astra i Hot Bird, i tam - tylko
wlasnie zastanawiam sie czy to by nie sprawialo zadnych problemow, plynne
dzialanie na obu telewizorach i obu satelitach? Wiem, ze dekodedr Ferguson
ma przelacznik Diseqc, a ten z Orange?, tego juz do konca nie wiem...

Mozna by to tez zrobiec inaczej, z telewizja naziemna DVB-T. To znaczy kupic
antene naziemna, np. ta:
http://allegro.pl/antena-dipol-44-21-69-tri-digit-16-8dbsymetryzator-i5091707267.html
Ona jest bez wzmacniacza i zasilacza, sama daje 17dB, a telewizje mam z
nadajnika warszawskiego, mieszkam okolo 50km od. Telewizor matki odlaczyc od
satelity, podlaczyc tylko antene naziemna, a u siebie polaczyc dekoder
Orange tylko z satelita Hot Bird i telewizja naziemna. Tylko znow sie
zastanawiam, czy ten dekoder bedzie wspolgral z telewizja DVB-T - bo
wszystko musi byc po jednym kablu, polaczone na zewnatrz, a w srodku
podzielone :)

Ktore rozwiazanie jest lepsze i tansze? - sklaniam sie ku pierwszemu, no ale
wlasnie jeszcze pisze i prosze o porade lepszych znawcow. Aha, ustawienie
anteny satelitarnej i konwentera twin nie bede robil sam tylko musze
poprosic fachowca.

Dziekuje. Pozdrawiam.
Adam

Dwie satelity i dwa dekodery