Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Dwa pytania o papierologie...

Dwa pytania o papierologie...

Data: 2011-10-07 09:41:54
Autor: MZ
Dwa pytania o papierologie...
W dniu 2011-10-07 00:55, Wielebny pisze:
(1) Jest samochód zarejestrowany jako ciężarowy (4 osoby). Co trzeba
zrobić, żeby był ponownie osobowy na 5 pasażerów?
Zamontować w autoryzowanym serwisie pi±ty pas bezpieczeństwa, wymontować
kratkę je¶li ma. Potem z kwitami za operację do diagnosty (tego wyżej
umocowanego, czyli z okręgowej) i on wystawi za¶wiadczenie że auto jest
5 osobowe. Z tym do WK i zmiana wpisu w dowodzie. Warunek że to auto ma
homologację na 5 osób i było tylko "przerobione" na ciężarowe.

(2) Jest sobie samochód kupiony przez wła¶ciciela pół roku temu.
Wła¶ciciel nie dokonał rejestracji na siebie, a teraz chce sprzedać. Co
powinno się zrobić? I jakie ewentualnie czychaj± pułapki?

Musi być zachowana ci±gło¶ć umów, tzn. ostatni kupuj±cy musi mieć
wszystkie umowy zaczynaj±c od pierwszej z go¶ciem który figuruje w DR.
Pułapki s± takie, że która¶ po drodze może być felerna, brakować może
adresu, współwła¶ciciel Ľle wpisany, faktura Ľle wystawiona itd. I pani
w WK rado¶nie każe spadać na drzewo. To jest do zrobienia tylko
dokładnie trzeba sprawdzić wszystkie papiery, albo (jak mi się kiedy¶
trafiło) szukać jednego z poprzednich wła¶cicieli z drugiego końca
Polski przez Googla, żeby odkręcić zły papier.


--
MZ
OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:
Kod promocyjny: 2011-87579484

Data: 2011-10-07 11:43:51
Autor: Kuba \(aka cita\)
Dwa pytania o papierologie...

Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j6mafu$7ih$1news.onet.pl...
W dniu 2011-10-07 00:55, Wielebny pisze:
(1) Jest samochód zarejestrowany jako ciężarowy (4 osoby). Co trzeba
zrobić, żeby był ponownie osobowy na 5 pasażerów?
Zamontować w autoryzowanym serwisie pi±ty pas bezpieczeństwa, wymontować
kratkę je¶li ma. Potem z kwitami za operację do diagnosty (tego wyżej
umocowanego, czyli z okręgowej) i on wystawi za¶wiadczenie że auto jest
5 osobowe. Z tym do WK i zmiana wpisu w dowodzie. Warunek że to auto ma
homologację na 5 osób i było tylko "przerobione" na ciężarowe.


przy czym nie musi być ASO a dowolny legalnie działaj±cy warsztat, który wystawi fakture na usługe o konkretnej nazwie (nie pamiętam dokładnie, ale diagnosta napisał mi co musi być napisane na fakturze, zeby mu wystarczyło)


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
Volvo FL618 '97 250KM

Data: 2011-10-07 11:52:04
Autor: Tadeusz
Dwa pytania o papierologie...

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <> napisał w wiadomo¶ci ...

Użytkownik "MZ" <"> napisał w wiadomo¶ci
W dniu 2011-10-07 00:55, Wielebny pisze:
(1) Jest samochód zarejestrowany jako ciężarowy (4 osoby). Co trzeba
zrobić, żeby był ponownie osobowy na 5 pasażerów?
Zamontować w autoryzowanym serwisie pi±ty pas bezpieczeństwa, wymontować
kratkę je¶li ma. Potem z kwitami za operację do diagnosty (tego wyżej
umocowanego, czyli z okręgowej) i on wystawi za¶wiadczenie że auto jest
5 osobowe. Z tym do WK i zmiana wpisu w dowodzie. Warunek że to auto ma
homologację na 5 osób i było tylko "przerobione" na ciężarowe.


przy czym nie musi być ASO a dowolny legalnie działaj±cy warsztat, który wystawi fakture na usługe o konkretnej nazwie (nie pamiętam dokładnie, ale diagnosta napisał mi co musi być napisane na fakturze, zeby mu wystarczyło)

powinno być napisane w nazwie usługi na fakturze:
"zmiana konstrukcyjna pojazdu"

:)


--
pozdrawiam
Tadeusz

Data: 2011-10-07 10:24:39
Autor: masti
Dwa pytania o papierologie...
Dnia pięknego Fri, 07 Oct 2011 11:52:04 +0200 osobnik zwany Tadeusz
wystukał:

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <> napisał w wiadomości ...

Użytkownik "MZ" <"> napisał w wiadomości
W dniu 2011-10-07 00:55, Wielebny pisze:
(1) Jest samochód zarejestrowany jako ciężarowy (4 osoby). Co trzeba
zrobić, żeby był ponownie osobowy na 5 pasażerów?
Zamontować w autoryzowanym serwisie piąty pas bezpieczeństwa,
wymontować kratkę jeśli ma. Potem z kwitami za operację do diagnosty
(tego wyżej umocowanego, czyli z okręgowej) i on wystawi zaświadczenie
ĹĽe auto jest 5 osobowe. Z tym do WK i zmiana wpisu w dowodzie. Warunek
że to auto ma homologację na 5 osób i było tylko "przerobione" na
ciężarowe.


przy czym nie musi być ASO a dowolny legalnie działający warsztat,
który wystawi fakture na usługe o konkretnej nazwie (nie pamiętam
dokładnie, ale diagnosta napisał mi co musi być napisane na fakturze,
zeby mu wystarczyło)

powinno być napisane w nazwie usługi na fakturze: "zmiana konstrukcyjna
pojazdu"

i warsztat musi mieć odpowiedni wpis w działalności gospodarczej czyli ofdpowiednie PKD



--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2011-10-07 12:29:48
Autor: MZ
Dwa pytania o papierologie...
W dniu 2011-10-07 12:24, masti pisze:
przy czym nie musi być ASO a dowolny legalnie działający warsztat,
który wystawi fakture na usługe o konkretnej nazwie (nie pamiętam
dokładnie, ale diagnosta napisał mi co musi być napisane na fakturze,
zeby mu wystarczyło)

powinno być napisane w nazwie usługi na fakturze: "zmiana konstrukcyjna
pojazdu"

i warsztat musi mieć odpowiedni wpis w działalności gospodarczej czyli ofdpowiednie PKD

.... dlatego napisałem "autoryzowany warsztat" co niekoniecznie musi
oznaczać ASO, ale dany warsztat musi mieć uprawnienia do robienia takich
przeróbek. "Garaż pana Kazia" może ich nie posiadać.

--
MZ
OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:
Kod promocyjny: 2011-87579484

Data: 2011-10-07 12:38:46
Autor: Kuba \(aka cita\)
Dwa pytania o papierologie...

Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j6mkao$lr7$1news.onet.pl...
W dniu 2011-10-07 12:24, masti pisze:
przy czym nie musi być ASO a dowolny legalnie działający warsztat,
który wystawi fakture na usługe o konkretnej nazwie (nie pamiętam
dokładnie, ale diagnosta napisał mi co musi być napisane na fakturze,
zeby mu wystarczyło)

powinno być napisane w nazwie usługi na fakturze: "zmiana konstrukcyjna
pojazdu"

i warsztat musi mieć odpowiedni wpis w działalności gospodarczej czyli
ofdpowiednie PKD

... dlatego napisałem "autoryzowany warsztat" co niekoniecznie musi
oznaczać ASO, ale dany warsztat musi mieć uprawnienia do robienia takich
przeróbek. "Garaż pana Kazia" może ich nie posiadać.

no wiec ja to robiłem u Pana Kazia, który ma zaresjtrowaną działalność gosp. w zakresie mechaniki i blacharstwa.
Zmieniałem samochód 2 osobowy na 5 osobowy. Założylem siedzenia, pasy, dostałem fakture, dostalem przegląd i zarejestrowałem auto (2009r).


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
Volvo FL618 '97 250KM

Data: 2011-10-07 12:34:47
Autor: Rychu
Dwa pytania o papierologie...
W dniu 2011-10-07 09:41, MZ pisze:
wymontować
kratkę je¶li ma.

p=>q =/= ~(q=>p) ...hehe ;)

Samochód musi mieć kratkę, żeby być ciężarowym, ale
wcale nie trzeba jej wymontowywać, żeby nim nie był.

Wystarczy zamontować 5. pas bezpieczeństwa, a jak trafisz
na dobrego diagnostę, to i to nie będzie konieczne.
Po prostu musisz mieć za¶wiadczenie ze SKP, że pojazd dnia
tego i tego stał się samochodem osobowym.

--
Pozdrawiam
Rychu
W-wa | Panda VAN'05
oznakowana WY**00E :)

Data: 2011-10-07 12:40:42
Autor: MZ
Dwa pytania o papierologie...
W dniu 2011-10-07 12:34, Rychu pisze:
Samochód musi mieć kratkę, żeby być ciężarowym, ale
wcale nie trzeba jej wymontowywać, żeby nim nie był.
OK, chociaż praktyka w operacjach "ciężarowy-- >osobowy" pokazuje co¶
innego...

Wystarczy zamontować 5. pas bezpieczeństwa, a jak trafisz
na dobrego diagnostę, to i to nie będzie konieczne.
Rozwiń, bo jako¶ nie widzę możliwo¶ci legalnej jazdy pojazdem z 4 pasami
bezpieczeństwa w 5 osób. Zwłaszcza "dobry diagnosta" mnie zaintrygował,
znaczy mówisz o takim który weĽmie DR z wkładk±? To jest spore
podłożenie się, bo w przeciwieństwie do "dolegliwo¶ci" typu wyciek z
silnika, dziurawy tłumik i wytłuczone zawieszenie które, teoretycznie,
mog± się pojawić już po "przegl±dzie" to brak pasa bezpieczeństwa jest
ewidentny i wyjdzie przy pierwszej dokładniejszej kontroli.
Po prostu musisz mieć za¶wiadczenie ze SKP, że pojazd dnia
tego i tego stał się samochodem osobowym.
OSKP je¶li już, a tam o wałki ciężej. Na jakiej podstawie OSKP ma
wystawić to za¶wiadczenie je¶li nie na podstawie faktury z warsztatu?



--
MZ
OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:
Kod promocyjny: 2011-87579484

Data: 2011-10-07 15:44:30
Autor: CeSaR
Dwa pytania o papierologie...
bo w przeciwieństwie do "dolegliwo¶ci" typu wyciek z
silnika, dziurawy tłumik i wytłuczone zawieszenie które, teoretycznie,
mog± się pojawić już po "przegl±dzie" to brak pasa bezpieczeństwa jest
ewidentny i wyjdzie przy pierwszej dokładniejszej kontroli.

Jaka jest roznica?
Diagnosta powie ze przy kontroli byl i odpadniety teraz wydech i piaty pas.

C

Data: 2011-10-07 16:06:54
Autor: MZ
Dwa pytania o papierologie...
W dniu 2011-10-07 15:44, CeSaR pisze:
bo w przeciwieństwie do "dolegliwo¶ci" typu wyciek z
silnika, dziurawy tłumik i wytłuczone zawieszenie które, teoretycznie,
mog± się pojawić już po "przegl±dzie" to brak pasa bezpieczeństwa jest
ewidentny i wyjdzie przy pierwszej dokładniejszej kontroli.

Jaka jest roznica?
Diagnosta powie ze przy kontroli byl i odpadniety teraz wydech i piaty pas.

Taka, ze drugie pytanie będzie: to proszę pokazać dokument z warsztatu
na podstawie którego pan diagnosta wystawił za¶wiadczenie dla WK.

--
MZ
OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:
Kod promocyjny: 2011-87579484

Data: 2011-10-07 16:32:09
Autor: Kuba \(aka cita\)
Dwa pytania o papierologie...

Użytkownik "CeSaR" <adres@mail.com> napisał w wiadomo¶ci news:j6mvnq$arg$1news.onet.pl...
bo w przeciwieństwie do "dolegliwo¶ci" typu wyciek z
silnika, dziurawy tłumik i wytłuczone zawieszenie które, teoretycznie,
mog± się pojawić już po "przegl±dzie" to brak pasa bezpieczeństwa jest
ewidentny i wyjdzie przy pierwszej dokładniejszej kontroli.

Jaka jest roznica?
Diagnosta powie ze przy kontroli byl i odpadniety teraz wydech i piaty pas.

taka, ze w większo¶ci przypadków da sie ocenić, czy co¶ bylo przykręcone czy nie, czy bylo ¶wieżo odkręcone czy nie.
Tak samo można stwierdzić, czy tłumik ma ¶wież± mał± dziurke, czy brakuje połowy obudowy tłumika.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
Volvo FL618 '97 250KM

Dwa pytania o papierologie...

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona