Dostałem dwa kredyty - który wy brać ?

Data: 2009-11-26 19:40:03
Autor: RobertS
Dostałem dwa kredyty - który wy brać ?

Mam pozytywne decyzje na kredyt hipoteczny z dwóch banków.
W PLN i EUR, różnica w racie oczywiście spora, ale w tej chwili
bardziej mnie interesuje bezpieczeństwo całej operacji i ew. ryzyko,
czy pułapki kredytu walutowego.

Kredyt 420 tys na 35 lat, mam zamiar spłacić wcześniej (powiedzmy w
6-10 lat)
Ktoś poradzi ?
1. na taki okres to brałbym w PLN,
2. sprawdź, który kredyt wiąże się z mniejszymi opłatami początkowymi (prowizja, obowiązkowe ubezp.)

RobertS

Data: 2009-11-27 08:53:33
Autor: ~|_ukasz
W dniu 2009-11-26 19:40, RobertS pisze:

[...]

   ... bo w walucie za samo wejście płacisz spred i to moze
być największa część kosztów kredytu, która  nie
zwróci się przez 6-10 lat z różnicy w oprocentowaniu.

Data: 2009-11-27 02:33:04
Autor: a a
On 27 Lis, 08:53, ~|_ukasz <lukasz_niespam...@atraNiespamic.pl> wrote:

> 1. na taki okres to brałbym w PLN,

   ... bo w walucie za samo wejście płacisz spred i to moze
być największa część kosztów kredytu, która  nie
zwróci się przez 6-10 lat z różnicy w oprocentowaniu.

spred na wejściu ? - chyba na wyjściu (tzn przy spłacie rat lub
nadpłacie kapitału)

Data: 2009-11-30 10:16:34
Autor: ~|_ukasz
W dniu 2009-11-27 11:33, a a pisze:
[...]

Jeśli już mamy być tacy dokładni - zarówno na wejściu, jak i
wyjściu, przynajmniej w większości przypadków.
Na wej. - bo bierzesz 400kzł, a bank z miejsca przelicza to
po kursie sprzedaży i już kredyt jest większy (więcej euro).
Na wyjściu dopiero za to płacisz.
Odsetki też liczą się od tej większej kwoty, więc są jeszcze odsetki
od spreadu :!: :)

Dostałem dwa kredyty - który wy brać ?