Dostałem dwa kredyty - który wy brać ?

Data: 2009-11-26 18:58:48
Autor: Sławomir Szyszło
Dostałem dwa kredyty - który wy brać ?
Dnia 2009-11-26 18:28, Użytkownik Marek K napisał:
Mam pozytywne decyzje na kredyt hipoteczny z dwóch banków.
W PLN i EUR, różnica w racie oczywiście spora, ale w tej chwili
bardziej mnie interesuje bezpieczeństwo całej operacji i ew. ryzyko,
czy pułapki kredytu walutowego.

Kredyt 420 tys na 35 lat, mam zamiar spłacić wcześniej (powiedzmy w
6-10 lat)
Ktoś poradzi ?

A jak ma się wartość zabezpieczenia w stosunku do wartości kredytu wziętego w EUR, ale przeliczonej na PLN? Przelicz sobie wg bieżącego kursu i np. 1 EUR = 5 PLN.

--
Sławomir Szyszło
Primus inter FAQires & Grand Inquisitor no.0 of pl.comp.bazy-danych

Data: 2009-11-26 13:30:01
Autor: a a
On 26 Lis, 18:58, Sławomir Szyszło <slasz...@CIACHTO.list.pl> wrote:
> [...]

--
Sławomir Szyszło
Primus inter FAQires & Grand Inquisitor no.0 of pl.comp.bazy-danych
FAQ pl.comp.bazy-danychhttp://www.dbf.pl/faq/
Archiwumhttp://groups.google.com/groups?group=pl.comp.bazy-danych

Przeliczyłem
przy kursie dzisiejszym jest to 1.71, zakładając 5pln/eur wychodzi
1.45
biorąc pod uwagę wartość przyszłą będzie 1,8 przy 5pln/eur
ale co te liczby oznaczają ??

Data: 2009-11-26 22:44:39
Autor: Sławomir Szyszło
Dnia 2009-11-26 22:30, Użytkownik a a napisał:

[...]

To, że jak spadnie ona poniżej 1, to:
a) bank będzie chciał dodatkowego ubezpieczenia lub podwyższenia marży lub innych kombinacji
b) będzie chciał dodatkowego zabezpieczenia, skoro bieżąca nieruchomość nie zabezpiecza kredytu.

Właściwie może chcieć nieco wcześniej, tj. gdy saldo kredytu jest większe niż 80% wartości nieruchomości.

Jeśli zakładasz wcześniejszą spłatę, to weź pod uwagę, że mając kredyt walutowy możesz trafić na moment, gdy euro będzie drogie i wcześniejsza spłata będzie mało opłacalna.

Data: 2009-11-30 10:30:47
Autor: atott
dlaczego 80% ?
Sławomir Szyszło <slaszysz@CIACHTO.list.pl> napisał(a):

Właściwie może chcieć nieco wcześniej, tj. gdy saldo kredytu jest większe niż 80% wartości nieruchomości.

Czy te 80% wynika z jakichs przepisow? Wiem, że Millenium to stosuje,
powolujac sie na wlasny regulamin.
Czy to czasem nie jest klauzula niedozwolona?

Data: 2009-11-30 18:14:19
Autor: Sławomir Szyszło
dlaczego 80% ?
Dnia 2009-11-30 11:30, Użytkownik  atott napisał:

Czy te 80% wynika z jakichs przepisow? Wiem, że Millenium to stosuje,
powolujac sie na wlasny regulamin.
Czy to czasem nie jest klauzula niedozwolona?

To jest po prostu kwota wynikająca z braku wkładu własnego (standardowo wymagane 20%).