Data: 2009-04-04 21:45:56 | |
Autor: Kosiek | |
[Osa] Docieranie - czy wszystko jest ok ? (fotki) | |
Dobry.
Melduję, że silnik trochę pochodził (mało, sumarycznie to może z pół godziny) i generalnie znowu zdechł. Permanentnie zalewa, niezależnie od gaźnika - tak, wstawiłem ten od etezety, zajebiście fajnie pasuje i się reguluje, dostęp do śrubek od właściwej strony, ale o tym kiedy indziej, jak rozwiążę problem bieżący, który jak widać, tkwi w czym innym. Elektryka jest ok, iskra może zabić słonia, przerwy i wyprzedzenie ok. No to jedyny możliwy problem to kompresja. Zrzuciłem osłony. Patrzę: no tak, przedmuch w jednym miejscu na uszczelce pod głowicą. Małe planowanie, nowa uszczelka, zagdakało chwilę i znowu nic. Stwierdziłem, że bez ściągnięcia cylindra i sprawdzenia, czy tam nie ma jakiegoś babola się nie obejdzie, co też uczyniłem. Oczom ukazał się taki widok, jak tu: http://picasaweb.google.com/kosiek79/20090404docieranie# Cylinder świeżo po szlifie, nowy tłok i pierścienie. Nie obserwowałem nigdy, jak wyglądają elementy podczas docierania, ale nie podoba mi się drugi, wewnętrzny pierścień - widać na zdjęciach, że jakiś taki do połowy przytarty od wewnątrz praktycznie na całym obwodzie, można porównać z zewnętrznym, który wygląda wszędzie tak samo. Na jednym zdjęciu widać stan przy zamku (obróciłem do fotki, normalnie założony prawidłowo. Na cylindrze widać ślady po honowaniu, ślady podłużne od tłoka, ślad, gdzie znajduje się zamek górnego pierścienia i dokąd on dochodzi, ale generalnie żadnych głębokich rys ani przytarć nie widzę. Pytanie, czy to co na zdjęciach, to jest norma? Zwłaszcza chodzi mi o ten drugi pierścień. On się jakoś dotrze, czy po prostu jest jakiś spieprzony i trzeba go wymienić? A może w ogóle np. tłok puchnie (czy można to jakoś rozpoznań po wyglądzie)? Pozdro -- Kosiek |
|
Data: 2009-04-05 01:26:16 | |
Autor: vivaldivw | |
[Osa] Docieranie - czy wszystko jest ok ? (fotki) | |
witam. ogolnie rzecz biorac nie jest dobrze porysowany tlok i cylinder.slady po honowaniu widac ale ..zmiezr tlok srednice moze puchnie . pzdr vivaldi dr650r |
|
Data: 2009-04-05 02:19:10 | |
Autor: Losiu | |
Docieranie - czy wszystko jest ok ? (fotki) | |
Hello.
Mialem ten sam problem w WSKu 125, wina w 100% nalezala do tloka (zwyczajny badziew robiony obecnie z puszek po kiepskim browcu), moze jak by go wpierw wygotowac w oleju, takich scen by nie odstawial. Po takich przejsciach zdobylem (dawno to juz bylo), orydzinalny tlok made in PRL - problem nie powtorzyl sie juz nigdy:) |
|
Data: 2009-04-05 11:46:26 | |
Autor: Kuczu | |
[Osa] Docieranie - czy wszystko jest ok ? (fotki) | |
Kosiek pisze:
Pytanie, czy to co na zdjęciach, to jest norma? Nie, to sa objawy przytarcia i to dosyc solidnego. Zgodnie z regulami sztuki powinienes teraz przehonowac ponownie cylinder i zalozyc porzadny, nowy tlok. -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-04-05 19:05:57 | |
Autor: ArturVF500 | |
[Osa] Docieranie - czy wszystko jest ok ? (fotki) | |
Użytkownik "Kosiek" <rider79@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gr8djk$hr0$1wueska.motocykle.org... Dobry. honowanie wyglada bardzo kiepsko; mierzyles przed zlozeniem tlok i cylinder? co z owalizacja? na jakiej mieszance docierales? generalnie nawet jak bys mial rysy porobione gwozdziem to i tak by jezdzilo bez problemu; stawiam za 'za ciasno' pozdrawiam Artur |
|
Data: 2009-04-06 17:15:36 | |
Autor: Jacot | |
[Osa] Docieranie - czy wszystko jest ok ? (fotki) | |
Kosiek <rider79@poczta.onet.pl> wrote:
http://picasaweb.google.com/kosiek79/20090404docieranie# Pytanie, czy to co na zdjęciach, to jest norma? Zwłaszcza chodzi mi o ten drugi pierścień. On się jakoś dotrze, czy po prostu jest jakiś spieprzony i trzeba go wymienić? A może w ogóle np. tłok puchnie (czy można to jakoś rozpoznań po wyglądzie)? Stary, ja na zdjeciu nr.3 widze drugi pierscien zalozony do gory nogami. Tak to zlozyles? Bym sie zdziwil ale wszystko moze sie udac;) Cylinder nie ma sladow zatarcia - on jest porysowany. Tlok w ogole nie pracowal. Mierzyles luzy na zamkach pierscieni przed zlozeniem? Slad na zdjeciach 7 i 8 wydaje sie niepojety: albo te pierscienie to jakis kosmiczny szajs albo z zupelnie nie tego rozmiaru. Tak to wyglada jakby Ci ten drugi pierscien klinowal, jesli byl tak jak widac na zdjeciu to wcale nie dziwne, on sie nie mial prawa zamknac na zamku. -- Pozdrowionka Jacot M10 http://www.junak.riders.pl/ http://www.jacot.ath.cx/ |
|
Data: 2009-04-07 00:49:29 | |
Autor: Kosiek | |
[Osa] Docieranie - czy wszystko jest ok ? (fotki) | |
Jacot pisze:
Nie, no Jacot, wszystko jest możliwe, ale bez przesady:) Pierścień był założony poprawnie. Zamki są przy krawędziach rowków od strony denka, więc wycięcie też jest na zdjęciu patrząc, od lewej (napisałem, że obróciłem pierścień, bo łatwiej mi było zrobić fotkę od góry niż wsadzać aparat pod podłogi - na zdjęciu samego zamka nie widać). W starych tłokach jest tak samo. Co do szlifierni - oddałem do najlepszej w okolicy (Papla Bielsko-Biała), nie mam powodu twierdzić, że coś spieprzyli (no ale luz na tłoku też mogłem zmierzyć) Cylinder nie ma sladow zatarcia - on jest porysowany. Tlok w ogole nie Ha, mea culpa. No nie zmierzyłem. Sprawdziłem teraz, ten nieprzytarty ma 0,25, przytarty 0,35, pomiar przy samej krawędzi na górze, a nie spieprzonej powierzchni cylindra niżej, więc raczej ok (mam nadzieję, że te dane są prawidłowe): http://motocykle.svasti.org/pierscienie.htm Nurtuje mnie, ile miał ten przytarty na początku... Wygląda na to, że brak luzu lub ogólnie dupiaty pierścień, plus ewentualnie dupiaty puchnący tłok, to jedyny logiczny powód całej kaszany. No thudno, co zhobić, taki lajf, shit happens. Nie chce mi się robić kolejnego szlifu na czwarty już wymiar, trzeba będzie chyba zanabyć zestaw nominalny w Dębicy (3x droższy od usługi szlifowania i zakupu tłoka z osprzętem o nieznanej reputacji - a mogłem kupić od razu) - i nie wierzyć tylko mierzyć;) Dzięki wszystkim za dyskusję i konsylium:) Pozdro -- Kosiek |
|
Data: 2009-04-08 22:10:03 | |
Autor: Kefir | |
[Osa] Docieranie - czy wszystko jest ok ? (fotki) | |
ELou!
"Kosiek" <rider79@poczta.onet.pl> wrote in message news:gre14q$gos$1wueska.motocykle.org... [...] trzeba będzie chyba zanabyć zestaw nominalny w Dębicy (3x droższy od usługi szlifowania i zakupu tłoka z osprzętem o nieznanej reputacji - a mogłem kupić od razu) - i nie wierzyć tylko mierzyć;) Hmm. trzeba bylo od tego zaczac. Ile to juz lat w Pejsen, he? Znaki czasu. ;) -- Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & Fun Factory XT660X To nie forum scigacza lecz grupa dyskusyjna pl.rec.motocykle. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta |
|