Data: 2019-02-23 12:26:28 | |
Autor: Peter | |
Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu | |
i odwrotnie jak spuszczę powietrze (dużo) to spalanie sie nie zmienia (teoretycznie)
przypuszczam dlaczego ... |
|
Data: 2019-02-23 21:26:01 | |
Autor: Jacek | |
Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu | |
W dniu 23.02.2019 o 12:26, Peter pisze:
i odwrotnie jak spuszczę powietrze (dużo) to spalanie sie nie zmienia (teoretycznie)Dlaczego? Zrób doświadczenie i przejedź się rowerem z mocno napompowanymi oponami, a potem spuść powietrze i porównaj, jak się jedzie. Nie musisz zaraz, możesz na wiosnę. Jacek |
|
Data: 2019-02-24 07:10:05 | |
Autor: Peter | |
Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu | |
W dniu 2019-02-23 o 21:26, Jacek pisze:
W dniu 23.02.2019 o 12:26, Peter pisze:wiem, dlatego napisałem teoretycznie, samochód jest homologowany na konkretnych fabrycznych oponach z konkretnym ciśnieniem powiedzmy 2bary jak zmieniam ciśnienie w oponach to zmienia się średnica koła która zaburza wynik przejechanej odległości i niweluje zysk/stratę na oporach toczenia, więc jak się tego nie uwzględni to wychodzi że różnicy prawie nie ma a jak się uwzględni to różnica w spalaniu jest nawet 10% |
|
Data: 2019-02-24 11:47:27 | |
Autor: Adam | |
Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu | |
W dniu 2019-02-24 o 07:10, Peter pisze:
W dniu 2019-02-23 o 21:26, Jacek pisze: Znaczy, jak przepompujesz, np. powyżej 3 atm., to zmieni Ci się średnica koła? Tego nie było nawet w diagonalnych. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2019-02-24 15:02:39 | |
Autor: Uncle Pete | |
Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu | |
jak zmieniam ciśnienie w oponach to zmienia się średnica koła która (...) Efektywna pod obciążeniem się zmieni. |
|
Data: 2019-02-24 17:44:43 | |
Autor: Kaczin | |
Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu | |
W dniu 24.02.2019 o 15:02, Uncle Pete pisze:
jak zmieniam ciśnienie w oponach to zmienia się średnica koła która (...) 1. Bzdura. 2. Co to jest "średnica efektywna" - sam to wymyśliłeś? -- Kaczin |
|
Data: 2019-02-24 18:46:41 | |
Autor: kk | |
Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu | |
On 2019-02-24 17:44, Kaczin wrote:
W dniu 24.02.2019 o 15:02, Uncle Pete pisze: Opona się ugnie i ramię obrotu skróci. Obwód pozostanie, więc ta różnica będzie musiała ujawnić się w jakichś stratach. |
|
Data: 2019-02-26 19:10:41 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu | |
Hello kk,
Sunday, February 24, 2019, 6:46:41 PM, you wrote: On 2019-02-24 17:44, Kaczin wrote: Opona się ugnie i ramię obrotu skróci. Obwód pozostanie, więc ta różnica Ugięcie nie wpływa na obwód. A przesuniecie związane jest z obwodem a nie ugięcie, -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2019-02-26 11:36:51 | |
Autor: WS | |
Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu | |
On Tuesday, February 26, 2019 at 7:10:43 PM UTC+1, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Opona się ugnie i ramię obrotu skróci. Obwód pozostanie, więc ta różnica dokladnie, taki "flak" przestaje byc matematycznym kolem/okregiem, zachowuje sie troche jak gasienica ;) |
|
Data: 2019-02-27 11:30:57 | |
Autor: J.F. | |
Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu | |
Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:db759e92-06d0-427b-8114-c6145d429da8@googlegroups.com...
On Tuesday, February 26, 2019 at 7:10:43 PM UTC+1, RoMan Mandziejewicz wrote: > Opona się ugnie i ramię obrotu skróci. Obwód pozostanie, więc ta > różnica dokladnie, taki "flak" przestaje byc matematycznym kolem/okregiem, zachowuje sie troche jak gasienica ;) Ale jak felga zrobi jeden, no - lepiej rozwazyc 100 obrotow, to obwod opony tez zrobi 100 obrotow. A obwod liczy sobie np 2m jak slabo napompowany i 2.01m jak mocno. I nie wiem, czy nie przesadzilem z tym 1cm. Wiec gasienica, ale jakas dziwna. I ciekawe, gdzie sie to podziewa ... J. |
|
Data: 2019-02-26 20:57:41 | |
Autor: Uncle Pete | |
Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu | |
Opona się ugnie i ramię obrotu skróci. Obwód pozostanie, więc ta różnica Na obwód nie, wpływa na długość promienia między środkiem felgi a jezdnią. |
|
Data: 2019-02-27 08:33:22 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu | |
Hello Uncle,
Tuesday, February 26, 2019, 8:57:41 PM, you wrote: Opona się ugnie i ramię obrotu skróci. Obwód pozostanie, więc ta różnica Na obwód nie, wpływa na długość promienia między środkiem felgi a jezdnią. Ale to nie zmienia prędkości obrotowej koła. Bo liczy się obwód. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2019-02-28 01:18:54 | |
Autor: kk | |
Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu | |
On 2019-02-26 19:10, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello kk, To napisałem A przesuniecie związane jest z obwodem a Jakie przesunięcie? Skrócone przez ugięcie ramię obrotu powoduje przewijanie opony po mniejszym okręgu ale że opona jest sztywno osadzona na osi to w ciągu jednego obrotu musi przewinąć się cały obwód opony, czyli musi dojść do jakiegoś poślizgu i wydzielić jakieś dodatkowe ciepło i zwiększyć spalanie. Tylko to jest procentowo do ogólnego spalania mało. |
|
Data: 2019-02-28 06:39:21 | |
Autor: sczygiel | |
Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu | |
W dniu niedziela, 24 lutego 2019 00:10:08 UTC-6 użytkownik Peter napisał:
W dniu 2019-02-23 o 21:26, Jacek pisze: Lol. Nie brnij w te teorie. Bylo juz tyle flejmow na ten temat ze chyba tylko ten o zerwanej nitce byl dluzszy. |