Data: 2018-03-31 00:12:46 | |
Autor: Poldek | |
Dlaczego to samochody mają być autonomiczne? | |
W dniu 2018-03-30 o 23:37, Tomasz Pyra pisze:
Tak się właśnie zastanawiam, dlaczego ludzkość jako pierwsze autnomiczne Przecież są pociągi autonomiczne. Np. od ładnych paru lat Docklands Light Railway w Londynie. Dlaczego nie autonomiczne statki? Tak to właśnie wygląda na statkach. Załoga jest, ale na morzu steruje komputer. A zabrali się za samochody, gdzie ruch drogowy jest najbardziej dynamiczny Właśnie o to chodzi - ludzie nie stosują się do przepisów i powodują wypadki. Samochody sterowane komputerem nie mają problemów z ego, ani nie piszą smsów podczas prowadzenia. |
|
Data: 2018-03-31 00:39:11 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Dlaczego to samochody mają być autonomiczne? | |
Dnia Sat, 31 Mar 2018 00:12:46 +0200, Poldek napisał(a):
Dlaczego nie autonomiczna kolej? Przecież są pociągi autonomiczne. Np. od ładnych paru lat Docklands Light Railway w Londynie. O fajne. Ciekawe dlaczego nie zdobywa popularności?
Ale manewrów w porcie pewnie nie robi. Trasę też pewnie kapitan programuje, a nie że w Singapurze mu się mówi że ma płynąć do Rotterdamu i on już sam wszystko wie. Manewry na morzu też sam robi (np. omijanie innych jednostek), czy tylko radar robi alarm kolizyjny i musi przyjść ktoś zadecydować? Do tego transport samochodowy póki co nie wypracował skutecznych zasad Istotnie, ale te zalety dotyczą tylko samochodów (no i tylko autonomicznych), choćby fakt że piesi i rowerzyści nadal będą robić co chcą już dziko komplikuje całe zagadnienie. Na wielu płaszczyznach - bo albo można usiłować separować infrastrukturę samochodową od pozostałych (co będzie wylaniem dziecka z kąpielą), albo z kolei stworzy poważne problemy i techniczne i moralno-prawne. Które w innych rodzajach transportu będą dużo prostsze. I ja nie mówię żeby nie dążyć do wprowadzenia samochodów autnomicznych, ale tak wydaje mi się że sensowniej będzie pojazdy autnomiczne upowszechniać po tym jak powszechny będzie autonomiczny ruch kolejowy i lotniczy. Tam na prostszym poletku zresztą będzie można zbudować podwaliny pod rozwiązania i techniczne i te prawno-moralne. |
|
Data: 2018-03-31 08:49:08 | |
Autor: PiteR | |
Dlaczego to samochody mają być autonomiczne? | |
na ** p.m.s ** Poldek pisze tak:
Przecież są pociągi autonomiczne. Np. od ładnych paru lat Docklands Light Railway w Londynie. Nie są autonomiczne bo we czwartek i piątek DLR nie jeździły. Był strajk i nie postawiły się. Musiałem zaginać z buta 3km :/ Na Stratford dantejskie sceny. Policja wpuszczała do autobusów tyle żeby nie pękł resor. Do d. z taką sztuczną inteligencją. -- Piter Sweet little girl I prefer You behind the wheel Me the passenger |
|
Data: 2018-03-31 11:50:58 | |
Autor: kk | |
Dlaczego to samochody mają być autonomiczne? | |
W dniu 2018-03-31 o 00:39, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sat, 31 Mar 2018 00:12:46 +0200, Poldek napisał(a): Gwoli ścisłości, większość ruchu kolejowego odbywa się automatycznie. Za ruch pociągów na stacji odpowiedzialny jest Dyżurny Ruchu. Przyjmuje on pociągi nadjeżdżające z sąsiednich stacji i znajduje im trasy przejazdu. Przy czym w krajach, gdzie używa się systemów automatycznych pociągi są prowadzone automatycznie po torach zgodnie z rozkładami jazdy uzupełnionymi o dostępne trasy. Systemy automatycznie wybierają im trasy, przełączają zwrotnice, semafory, przekazują pociągi między kolejnymi systemami i tak aż dojadą do celu. Maszynista nie podejmuje autentycznych decyzji o ruchu pociągu a tylko realizuje to, co mu system przekazał, o czym zdecydował system automatycznie lub Dyżurny Ruchu. Jak przejedzie czerwone to system może zatrzymać pociąg. Normalne wszystkie semafory mają czerwone. Jak zostaje wskazana trasa to system zależnościowy sprawdza czy można nią przeprowadzić pociąg. Jak można to przełącza wszystkie zwrotnice tak by zapewnić przejazd i przełącza semafory na zielone. I oczywiście dba by inne pociągi na tę trasę już nie wjechały lub na jej odcinki biorąc pod uwagę prędkości itp itd. ... Na co konkretnie czekać ?
Przecież to zupełnie inny ruch. |
|
Data: 2018-04-02 16:47:42 | |
Autor: Shrek | |
Dlaczego to samochody mają być autonomiczne? | |
W dniu 31.03.2018 o 11:50, kk pisze:
Gwoli ścisłości, większość ruchu kolejowego odbywa się automatycznie. Za ruch pociągów na stacji odpowiedzialny jest Dyżurny Ruchu. Przyjmuje on pociągi nadjeżdżające z sąsiednich stacji i znajduje im trasy przejazdu. Przy czym w krajach, gdzie używa się systemów automatycznych pociągi są prowadzone automatycznie po torach zgodnie z rozkładami jazdy uzupełnionymi o dostępne trasy. Systemy automatycznie wybierają im trasy, przełączają zwrotnice, semafory, przekazują pociągi między kolejnymi systemami i tak aż dojadą do celu. Maszynista nie podejmuje autentycznych decyzji o ruchu pociągu a tylko realizuje to, co mu system przekazał, o czym zdecydował system automatycznie lub Dyżurny Ruchu. Jak przejedzie czerwone to system może zatrzymać pociąg. Normalne wszystkie semafory mają czerwone. Jak zostaje wskazana trasa to system zależnościowy sprawdza czy można nią przeprowadzić pociąg. Jak można to przełącza wszystkie zwrotnice tak by zapewnić przejazd i przełącza semafory na zielone. I oczywiście dba by inne pociągi na tę trasę już nie wjechały lub na jej odcinki biorąc pod uwagę prędkości itp itd. Troszkę popłynąłeś. Shrek |
|
Data: 2018-04-02 18:28:23 | |
Autor: kk | |
Dlaczego to samochody mają być autonomiczne? | |
W dniu 2018-04-02 o 16:47, Shrek pisze:
W dniu 31.03.2018 o 11:50, kk pisze: W którym miejscu ? |
|
Data: 2018-04-02 22:05:14 | |
Autor: Shrek | |
Dlaczego to samochody mają być autonomiczne? | |
W dniu 02.04.2018 o 18:28, kk pisze:
Przy czym w krajach, gdzie używa się systemów automatycznych pociągi są prowadzone automatycznie po torach zgodnie z rozkładami jazdy uzupełnionymi o dostępne trasy. Systemy automatycznie wybierają im trasy, przełączają zwrotnice, semafory, przekazują pociągi między kolejnymi systemami i tak aż dojadą do celu. Tu. Normalne wszystkie semafory mają czerwone. tu Troszkę popłynąłeś. Tak naprawdę jest całkiem niemały sztab ludzi, który to robi. Shrek |
|
Data: 2018-04-02 23:52:22 | |
Autor: kk | |
Dlaczego to samochody mają być autonomiczne? | |
W dniu 2018-04-02 o 22:05, Shrek pisze:
W dniu 02.04.2018 o 18:28, kk pisze: Co konkretnie według Ciebie jest nieprawdziwe ?
Co się nie zgadza ?
Ehe http://niusy.pl/@upload.wikimedia.org/a0g |
|
Data: 2018-04-03 07:18:32 | |
Autor: Shrek | |
Dlaczego to samochody mają być autonomiczne? | |
W dniu 02.04.2018 o 23:52, kk pisze:
Przy czym w krajach, gdzie używa się systemów automatycznych pociągi są prowadzone automatycznie po torach zgodnie z rozkładami jazdy uzupełnionymi o dostępne trasy. Systemy automatycznie wybierają im trasy, przełączają zwrotnice, semafory, przekazują pociągi między kolejnymi systemami i tak aż dojadą do celu. Generalnie wszystko. Jedyne znane mi automatyczne systemy "kolei", to automatyczne linie metra, ale to ma sie nijak do tego co chciałeś zaprezentować. Normalne wszystkie semafory mają czerwone. All time red to tylko na stacjach. Na szlaku jest samoczynna blokada liniowa i tam domyślym sygnałem jest jazda z maksymalną dozwoloną prędkością. Troszkę popłynąłeś. No i? to jest jedna stacja. Nawet nie LCS. Shrek |
|
Data: 2018-04-03 22:16:00 | |
Autor: kk | |
Dlaczego to samochody mają być autonomiczne? | |
W dniu 2018-04-03 o 07:18, Shrek pisze:
W dniu 02.04.2018 o 23:52, kk pisze: Ale co "wszystko" ? :-) Nie jeżdżą według rozkładów i tras ? No w Polsce nie jeżdżą, ale czy ja mówię o Polsce ? Itd. Zresztą w Polsce też prędzej czy później będą jeździły. Nie przełączają zwrotnic, semaforów ? Nie przekazują pociągów między stacjami ? Nie robią routingu ? Co kwestionujesz ?! :-) > Jedyne znane mi automatyczne systemy "kolei", to automatyczne linie metra, ale to ma sie nijak do tego co chciałeś zaprezentować. Nic nie poradzę.
Nie zmienia istoty sprawy.
Może sobie być LCS http://niusy.pl/@upload.wikimedia.org/a0h Jak dla mnie nic nie zmienia. Sztab ludzi jest, ale dla całego funkcjonowania kolei a nie jednego pociągu. |
|
Data: 2018-04-03 23:00:12 | |
Autor: Shrek | |
Dlaczego to samochody mają być autonomiczne? | |
W dniu 03.04.2018 o 22:16, kk pisze:
Co konkretnie według Ciebie jest nieprawdziwe ? Że pociąg sobie automatycznie jedzie od stacji początkowej do końowej i przed nim się automycznie ustawiaja zwrotnice. Wszystko co napisałeś jest mniej więcej prawdą, tylko nie dzieje się to automatycznie. Jedyne znane mi automatyczne systemy "kolei", to Możesz na przykład... podać przykład. Tylko nie ten jeden z australijskim pociągiem jadącym samotnie po długiej bezkresnej australijskiej przestrzeni;) All time red to tylko na stacjach. Na szlaku jest samoczynna blokada liniowa i tam domyślym sygnałem jest jazda z maksymalną dozwoloną prędkością. Zmienia. Akurat te co są cały czas czerwone i diero utwierdzenie przebiegu daje zgodę na jazdę soba obsługiwane przez człowieka (najczęściej obecnie pośrednio, ale zawsze) Może sobie być LCS http://niusy.pl/@upload.wikimedia.org/a0h Ale miało być w automacie. A nie jest. Shrek |
|
Data: 2018-04-04 00:28:05 | |
Autor: kk | |
Dlaczego to samochody mają być autonomiczne? | |
W dniu 2018-04-03 o 23:00, Shrek pisze:
W dniu 03.04.2018 o 22:16, kk pisze: To Ci mówię, że są systemy automatyczne. Nawet jeśli w pewnych przypadkach wymagają interwencji operatora to zasadniczy cel takich systemów jest by wybrały trasę za człowieka. I te systemy działają np. u naszego zachodniego sąsiada. Tak jak napisałem, masz system (automated routing system), rozkład jazdy z trasami (timetable), pociągi mają numery (train describer) i tak se jadą przez kraj. Tu masz jakąś książkę zdaje się na ten temat http://niusy.pl/@books.google.pl/a0i |
|
Data: 2018-04-04 06:48:55 | |
Autor: Shrek | |
Dlaczego to samochody mają być autonomiczne? | |
W dniu 04.04.2018 o 00:28, kk pisze:
Ale miało być w automacie. A nie jest. Systemy bywają mocno automatyczne. Cały system nie jest automatyczny i wymaga działań ludzi, żeby działał. Nawet jeśli w pewnych przypadkach wymagają interwencji operatora to zasadniczy cel takich systemów jest by wybrały trasę za człowieka. I te systemy działają np. u naszego zachodniego sąsiada. Tak jak napisałem, masz system (automated routing system), rozkład jazdy z trasami (timetable), pociągi mają numery (train describer) i tak se jadą przez kraj. Tu masz jakąś książkę zdaje się na ten temat http://niusy.pl/@books.google.pl/a0i Wszstko to jest prawdą, ale pociąg nie jedzie automatycznie. I nie chodzi mi nawet o maszynistę. Shrek |
|
Data: 2018-04-06 17:05:13 | |
Autor: Budzik | |
Dlaczego to samochody mają być autonomiczne? | |
Użytkownik Poldek pugilares@interia.eu ...
Dlaczego nie autonomiczna kolej? Ano własnie, i wiele odcinków metra... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Początek i koniec zawsze są jednością." Frank Herbert |